Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Hvor findes KBH's billigste+bedste tofu?

Produkter

Aicha
Forum-indlæg: 164
Område: KBH
Dato: 18/9 2010 13:18 | Indlæg redigeret den: 18/2 2018 21:08

Jeg er ved at blive tosset over at skulle finde tofu i Kbh. Er det virkelig kun i området omkring halmtorvet og hovedbanegården, at man kan få billig tofu? Den billigste jeg har fundet dér koster 14 kr for 500 g, og er den konventionelle, men gmo-frie, i blå og hvid indpakning. Jeg er dog virkelig sjældent på Vesterbro, men ofte Nørrebro, Frb og City, så mon ikke der er et tilsvarende sted i en af de bydele?

I den kinesiske købmand v. Nørreport er de stoppet med at føre den slags tofu, er ikke engang sikker på de har silketofu længere. Før det kostede det 24 kr for 500 g for førnævnte tofu.

I kina/thai-butikken på nørrebrogade v. søerne kan man kun få silketofu, og det til 40 kr for 500 g IKKE øko!

Hvor skal jeg kigge næste gang?
lullu
Forum-indlæg: 1010
Dato: 18/9 2010 13:59

Jeg vidste faktisk slet ikke at man kunne få gmo-fri tofu nede ved halmtorvet, har kun prøvet at købe den friske, i en stor klar plastikbøtte...

Bortset fra det er jeg nok ikke til megen hjælp, køber altid tofu i spidsroden - troede kun at det var økoudgaven, som var gmo-fri :)
Volxin
Forum-indlæg: 102
Dato: 18/9 2010 16:08

I fiolstræde ligger der en japansk butik. Tror den hedder Sacchi eller noget lignende. De havde tofu sidst jeg var der, men det er vist temmelig dyrt :/ Jeg plejer også altid at købe det bagved hovenbanen.
F:C:A:R
Forum-indlæg: 585
Dato: 18/9 2010 16:23 | Indlæg redigeret den: 18/9 2010 16:29

Lad dog for ****skyld være med at købe det billige tofu..

...i hvert fald hvis det er det fra diverse asia shops.
Aicha
Forum-indlæg: 164
Dato: 18/9 2010 17:39

FCAR - du tænker af miljømæssige hensyn? Det er ikke fordi jeg blankt afviser at købe øko-tofu, synes bare prisforskellen - i hvert fald de steder jeg indtil videre har været i KBH - er alt for stor :)

Så tips om billig øko-tofu er også meget velkomne, jeg fik bare et seriøst chok sidst jeg skulle have det og måtte gå i helsekost, tror jeg kom af med omkring 70 kr for 800 g.
lullu
Forum-indlæg: 1010
Dato: 18/9 2010 17:45

Aicha - vi har købt 400 gram tofu i spidsroden for omkring 25 kroner, men måske er prisen steget siden sidst, husker det ikke... men sikkert stadig dyrere end den asiatiske...
F:C:A:R
Forum-indlæg: 585
Dato: 18/9 2010 18:13

Ja, bla derfor.. :)
Knoldselleri
Forum-indlæg: 3123
Opskrifter: 41
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 19/9 2010 02:06

Jeg køber sjældent tofu - men køber det osse oftest i spidsroden - mener det er mærket nagel?

Alternativt kan man også købe soyagranulat i større strimler-agtigt og fint erstatter tofu hvis man vil bruge det i feks wokretter (jeg ser det som frysetørret tofu) Det købes osse på vesterbros thaisupermarked og holde længe.
de små fnuller ting kan self også anvendes i deller istedet for most tofu...
ampallang
Forum-indlæg: 51
Dato: 20/9 2010 19:16

i MBI det koster 23kr for 500g øko tofu.
MBI er åben tirs og tors 16-18 @ Gasværksvej 10B på vesterbro.
crystallove
Forum-indlæg: 1
Område: Ikke oplyst
Dato: 17/2 2018 15:16

Hvis jeg må bidrage til Tofu jagten. I mange etniske butikker har de Tofu i pakker. Silke, alm. fast og ekstra fast. Når det så er sagt, så er Tofu ikke særligt sundt ved mindre det er GMO fri. Altså ikke Geenmanipoleret med. Jeg har ikke slev kunne finde nogen der har et mærke hvor de føre GMO fri Tofu. Det skal stå på pakken/glasset ved mindre firmaet kun laver GMO. Men så skal man lige følge op på det inden man køber varen. Selv i Kina butikkerne, ved de intet om det og lyder ikke til at det er noget de går så højt op i. In 500 gr Ekstra fast Tofu koster 25 kr i en etnisk butik i år 2018.

For mange år siden , havde vi den debat omkring GMO af vores fødevare.EU ville ikke tage kød hjem fra Usa fordi det var GMO.Alt fra Tomater til kødet også kornet.

Håber du blev lidt klogere og finder det DU vil spise.
vericon
Forum-indlæg: 691
Opskrifter: 1
Område: Sydjylland
Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 17/2 2018 21:05

Hej
Forretningskæden Edeka er desværre ikke nået til DK endnu.
De har rigtig god tofu til o.k. priser:
https://www.edekanord-shop.de/jens/products/bio-edeka-vegan-tofu-classic-2x200g-155840

Tag en indkøbstur til Tyskland :)
Hans Jørn
Marcus
Forum-indlæg: 3071
Opskrifter: 2
Administrator
Dato: 18/2 2018 21:05 | Indlæg redigeret den: 18/2 2018 21:06

Tror ikke det er så aktuelt for trådstarter længere, nu tråden er otte år gammel.

Mht. GMO skal det være mærket, og jeg har endnu ikke set det mærket på noget produkt, som vil sige, det er GMO-fri:
"Det skal altid fremgå af mærkningen, hvis en ​​fødevare indeholder ingredienser, der stammer fra en GMO."
https://www.foedevarestyrelsen.dk/Leksikon/Sider/Genmodificerede-f%c3%b8devarer.aspx

Til gengæld skal det svjv. ikke være mærket hvis dyrene er blevet fodret med GMO, for så betragtes det ikke som en del af produktet. Økologisk skal dog også være GMO-fri.