Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Gode tilbud

Produkter

Sider: << < 12 13 14 15 16 17 18 > >>
Amy
Forum-indlæg: 567
Opskrifter: 2
Område: KBH
Dato: 9/7 2014 12:11

Kiggede lige i tilbudsavisen igen - rema skriver fejlagtigt at isene er fra Tofuline(!!) hvilket de selvfølgelig IKKE er, for så ville de være veganske. De er derimod fra Frisko (mener jeg det hedder - der er det der hjerte-spiral mærke på, på indpakningen).

Puha, det er da lige før man skal skrive til rema og klage! :(
78Toddy
Forum-indlæg: 306
Område: Østjylland
Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 9/7 2014 16:24 | Indlæg redigeret den: 9/7 2014 16:30

Er tofuline ikke fra Frisko?
Læser lige på pakken:

Unilever Danmark A/s
Ørestads Boulevard 73, 2300 København S,
Frisko Is Forbrugerkontakt tlf 70 27 77 86

Det er en lyserød æske hvor der står Tofuline (og der er sådan et hjertesymbol ovenover)

Desuden står der 100% vegetabilsk
Fri for mælk
laktsosefri
glutenfri

Velegnet til veganere og vegetarer.

Jeg synes ikke det kan lyde mere sikkert.

*edit* Hvis jeg ikke misforstår det helt, så er det Unilever som ejer frisko, som så har tofuline isene som en del af deres sortiment.
Marianne48
Forum-indlæg: 2395
Område: Odense
Dato: 10/7 2014 01:32

Ej! Øv :( Jeg har ikke lyst til at støtte noget af Unilevers....men så er det ikke tofuline is, jeg vil købe, hvis de ejes og produceres af Unilever.
Marianne48
Dato: 10/7 2014 01:51

Men hvis man vil have billigere plante mælk, så er Naturli på tilbud i Kiwi til og med fredag til den gode pris af 10,80 for 1 lt., når man bruger sit Kiwi-lårkort(fås ved kassen-gratis), og det er 12 kr. uden "lårkortet" ;)

Organic Circle til kroppen er på tilbud i Rema 1000 til og med lørdag til ml. 10 og 20 kr. for flere af kropspleje produkterne.

Og ligeledes er Grøn Balance serien i krops-og hudpleje i Euro SPAR er også på tilbud til og med fredag :)
Dennis_Laursen89
Forum-indlæg: 207
Dato: 10/7 2014 07:06

Ja, jeg har egentlig også lidt et ambivalent forhold til Unilever. De opkøber en masse ting (f.eks. Neutral), så man bliver skeptisk ved at købe disse produkter. Men på den anden side, så har deres danske CSR-direktør, Paul Polman, lanceret en omfattende CSR-kampagne. Han har også skrevet en kronik i Information her:
http://www.information.dk/499059

Men jeg er altid lidt tvivlsom, når det kommer til virksomheders CSR-profil. De virker bare enten som noget aflad, eller som et forsøg på at opbygge en social ansvarlig fernis. De har jo også taget Rainforest Alliance certifikatet til nogle af deres produkter (Lipton te, Magnum is m.m.) - men Rainforest Alliance virker bare som de multinationales variation af Fair Trade/Max Havelaar - en meget udvandet udgave...
Amy
Dato: 10/7 2014 07:58

Tofuline = vegansk
Om tofuline så er eget af Frisko, ved jeg ikke.

Det jeg siger, er:
- Isene der er afbilledet i remas tilbudsavis er IKKE veganske. De er IKKE fra Tofuline, men fra Frisko. Frisko er IKKE vegansk, men derfor kan de selvfølgelig godt eje Tofuline, som ER vegansk.
- Isvaflerne (4-pk) i en lyserød papæske er tydeligvis fra Tofuline, og derfor veganske. Men disse is har intet med remas tilbudsavis at gøre. Det var bare en konstatering, at dem har rema også i køledisken :)

Derfor: køb IKKE de is, som er afbilledet i remas tilbudsavis, hvis du er veganer.

:)

(beklager tråden kommer ud på et mindre sidespor, men tænker det er en lidt vigtig info for veganere)
Amy
Dato: 10/7 2014 08:10

Åh gud... Nu kigger jeg lige i den dumme tilbudsavis igen..

Og fik øje på isene til højre - det er jo veganske is. Men dem til venstre (som jeg af en eller anden dum grund kun fik øje på første gang) er blot laktosefri, men altså IKKE veganske. Åhh altså :(
Beklager virkelig at jeg har klokket rundt i det :(
Åhh hvor er det bare dumt. Hm. Nå, men rema har altså stadig lavet den fejl at skrive at dem til venstre er fra tofuline - skriver det lige til dem, så andre ikke begår samme fejl som jeg.
Dennis_Laursen89
Forum-indlæg: 207
Dato: 10/7 2014 09:24

^
Åh, jeg kan da godt forstå, at du misforstod den - jeg kiggede lige hurtigt i Rema 1000's avis, og jeg forstår det da også 100 % sådan, at isene er fra Tofuline.

Og, ja, beklager at med delagtig i at gøre tråden off-topic...
Lene N
Forum-indlæg: 1233
Opskrifter: 4
Område: Sjælland
Dato: 10/7 2014 12:34

Jeg er lige nødt til at være lidt med selvom det er uden for trådens emne. Jeg mente at tofuline is altid var vegansk, men har undersøgt sagen og fundet en tofuline is med blåbær lavet på laktosefri skummetmælk!
Amy
Dato: 10/7 2014 12:41

EJ?! Nu er jeg for alvor forvirret.. Hvorfor i alverden vil TOFUline nu til at lave komælksis..? Deres normale is smager bare SÅ godt (har spist to i dag og kunne sagtens spise en til hvis det ikke var fordi fryseren ikke byder på flere :$ ) Er du sikker på det ikke er en fejl?
78Toddy
Forum-indlæg: 306
Område: Østjylland
Dato: 10/7 2014 13:13

Jeg blev også lidt forvirret af det du skrev :D
Kan dog godt forstå du tog fejl. Ærlig talt så havde jeg slet ikke set dem til venstre i avisen.
Så må vi vel konkludere, at det nok er bedst man lige læser på pakken før man blindt køber tofuline is i den tro, at det altid er vegansk. :)
Jeg blev også lidt forvirret af det du skrev
Lene N
Forum-indlæg: 1233
Opskrifter: 4
Dato: 10/7 2014 13:15

Jeg er ikke sikker, men var inde på en side hvor det handlede om laktosefri is, og der nævnte de forskellige, både komælkis uden laktose, og sojais. Jeg mener de nævnte en tufolineis med blåbær som var baseret på laktosefri skummetmælk. Vi skal altså bare være opmærksomme og ikke bare tro det er vegansk. Jeg tror vi skal fortsætte i privat besked hvis det er, vi er uden for trådens emne:)
lucifer
Forum-indlæg: 1609
Dato: 10/7 2014 16:29

Nååår men det er da godt at vide hvad det gode tilbud er
Marianne 48
Hvorfor ik støtte det gode der bliver gjort
Vh
Marianne48
Dato: 10/7 2014 18:31 | Indlæg redigeret den: 10/7 2014 18:56

Frisko er under Unilever koncernen og Unilever er ikke godt, de tester jo også fortsat på dyr i USA :( så at købe et af deres produkter, er så indirekte at støtte de dyre forsøg, de får udført, samt de også producerer mange ikke veganske kosmetiske produkter som eksempelvis Dove, som jo testes på dyr udenfor EU + flere andre grunde....men der har været skrevet om det før tidligere i andre tråde.
Og Neutral kan f. eks. erstattes af Grøn Balance - SPAR, Kiwi og Superbest, der også er i vaske midler....veganske pånær den til fin-og uldvask også rengørings midler er veganske og intet er blevet testet på dyr af det :)
Bellacci
Forum-indlæg: 503
Område: Fyn
Dato: 10/7 2014 23:00

http://www.unilever.com/sustainable-living-2014/our-approach-to-sustainability/responding-to-stakeholder-concerns/developing-alternative-approaches-to-animal-testing/
Reborn
Forum-indlæg: 182
Dato: 11/7 2014 00:57

Tak Marianne :) -var ikke klar over, at Neutral var under Unilever.

Og tak Bellacci :) -dit link gav noget perspektiv. Dvs. at Unilever bruger 29 mio. kr. årligt til at finde måder at teste uden brug af dyr.

Samtidigt er investeringsniveauet i produkter hos Unilever 6900 mio. kr. årligt. Altså udgør de 29 mio. ca. 0,42% af deres samlede investering, udvikling og testning. Hvis jeg altså ikke har misforstået noget.

http://www.unilever.co.uk/innovation/

Hav det smukt :D
Marianne48
Dato: 13/7 2014 13:26 | Indlæg redigeret den: 13/7 2014 13:29

Velbekomme Reborn :)

Og tak for det link Bellacci :) - ja, så er der ingen grund til, at jeg genoptager at købe produkter fra Unilever koncernen( har boykottet dem i over 7 år+ en række andre multi nationale banditter). Der er heldigvis flere andre at købe lignende varer, produkter, føde-og madvarer fra, som ikke tester på dyr :) ;)
Marianne48
Dato: 27/7 2014 02:12

Go' IS på tilbud :)
Hvis nu det skulle have forbigået is hungrende veggies opmærksomhed, så er der tilbud på Go' Is i Fakta til 30 kr. og Nutana falafler samt Daloons vege bøffer til 18 kr. :)
Endvidere lader det til at Go' Is bliver fast i Rema 1000's sortiment :)
Djivar
Forum-indlæg: 99
Dato: 31/7 2014 07:04

Netto har firm tofu til 15 kr!
Jeg ved dog ikke, om det er alle nettoer - men den ved Islev st har dem i hvert fald fra i dag... ikke på køl, men ved spotvarerne :)
Marianne48
Dato: 1/8 2014 13:13 | Indlæg redigeret den: 1/8 2014 13:22

I Eurospar i morgen til og med fredag i næste uge:
Grøn Balance som er øko:
- 2 kg mel 12 kr.
- 2 kg rugmel 18 kr
- 250 gr sesamfrø 10 kr
- hørfrø, solsikke kerner og græskar kerner
250 - 500 gr 15 kr.

Føtex fra lørdag til og med fredag:
- 2 StK. Alpro yoghurt eller Naturli plante mælk 28 kr.

Sider: << < 12 13 14 15 16 17 18 > >>