Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Hvor køber du mad-produkter online?

Produkter

Sider: << < 1 2 3
JensD
Forum-indlæg: 2350
Område: KBH
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 19/1 2011 20:40

Departures - jeg har prøvet to af deres oste og det har ikke været den store succes for mig. Men jeg har heller aldrig været særlig glad for almindelig ost, så det gør måske en forskel.

Jeg tror bestemt ikke, at du skal forvente din pakke bliver sendt mandag, hvis du bestiller søndag nat. Husk, at mandag morgen, skal de behandle alle bestillinger som de har fået i løbet af weekenden. Eller endnu længere, for de sender jo ikke kølevarer torsdag og fredag. Det vil sige, at de skal behandle bestillinger for 4 dage og din bestilling er jo en af de sidste... ;)

Hov - det går lige op for mig, at det faktisk er torsdag i morgen.... hmmm...... så har de måske lavet om på deres procedure?!

Men dont worry - du skal i hvert fald ikke være bekymret for holdbarheden. :D
Departures
Forum-indlæg: 110
Dato: 20/1 2011 01:15

Beklager Christinamichelle, tror ikke jeg får hytteost alligevel... den har koen vist stadigvæk patent på. Vi kan da bare kalde tofuquark for hytteost uden klumper ;)

Jens - ja, det er da også rigtigt, men nu har de jo drevet firma i en hel del år så det kan vel ikke komme som den store overraskelse hver uge (eller også er de bare begyndt at hade mandage pga. alt det arbejde....).

Tjo det ser da vist ud til at de sender kølevarer torsdag nu når de skriver den måske først bliver sendt imorgen... så der jo ingen rigtig idé i at betale ekstra for køl. Nå, men det skal nok gå - jeg er bare altid utålmodig når jeg bestiller ting på nettet, er nok blevet forvent af de netbutikker der har hurtig ordrehåndtering.

Jeg elskede ost så det bliver nok heller ikke nogen succes for mig (frygter det værste), men er da åben overfor nye smagsoplevelser :D

Orv forresten så du hvornår din pakke var sendt? Så kan jeg jo nogenlunde regne ud hvornår den kommer.
Christinamichelle
Forum-indlæg: 255
Opskrifter: 4
Dato: 20/1 2011 06:13

Ja jeg er sgu også ret skuffet :P Men jeg har fundet en opskrift på nettet.. Hvor god den er er jo så lige spørgsmålet.. Det burde være deres nye opfindelsesprodukt, for jeg elsker også ost, og især hytteost :p Men held og lykke med dit køb og skriv endelig, om det er noget værd!
JensD
Dato: 20/1 2011 11:13

Departures - nej, jeg så desværre ikke hvornår min pakke blev sendt. Men det tager normalt en-to dage fra Tyskland til DK. Og det er med DHL som i flere områder bringer pakker ud om aftenen.... :D

Christinamichelle - jeg var også ret glad for hytteost, så det ville være dejligt, hvis det kom et VELSMAGENDE vegansk alternativ. :D
Acai-Maria
Forum-indlæg: 1689
Opskrifter: 7
Område: Sjælland
Dato: 20/1 2011 13:25

Jens hvad er det der booja-booja, er det is eller "bare" chokolade som du så godt kan lide? Man kan vel ikke få fragtet is eller hva?
Departures
Dato: 20/1 2011 21:59

Tak Christinamichelle, det vil jeg gøre. Håber ostene smager godt så jeg kan anbefale det til jer. Hjemmelavet hytteost kræver nok at man er en del mere glad for det end jeg er. :)

Nå, men den flinke ejer af firmaet ringede i dag og beklagede at de endnu ikke havde sendt pakken. Noget med at de havde fået nyt system osv. Hmm den historie har jeg vist hørt før... men han tilbød da at sende den ekspres, hvis altså jeg betalte halvdelen af fragten (hvilket ikke var helt billigt). Han sagde at der stod en UPS mand ved siden af ham og at det under alle omstændigheder ville gå hurtigere end DHL, men at pakken først ville være her på lørdag og der deler de selvfølgelig ikke ud. Forresten var nogle af produkterne udsolgte! Great - lød faktisk til at det var nogle af dem jeg glædede mig mest til. :( Ret så irriterende specielt når der ved alle varene står at de er "in stock". Det var jo netop meningen at jeg ville prøve så mange af deres produkter som muligt uden at skulle betale for fragt flere gange... Damn jeg er heldig! :D
JensD
Dato: 21/1 2011 08:01

Acai-Maria - BoojaBooja er fyldte chokolader, som smager utrolig godt.... og så er de veganske. Jeg er ret vild med fyldte chokolader, men det er lidt svært at finde, når det skal være vegansk.
http://www.boojabooja.com/

Departures - ja, jeg er vist nødt til at give det ret. Det lyder som om, at du er meget heldig. Eller..... maybe not. ;)
Jeg tror at det er rigtigt med det nye system. Deres hjemmeside er i hvert fald helt ny og MEGET anderledes - så er det vel meget sandsynligt, at de samtidig har indført nye systemer og procedurer. Og det er måske også grunden til, at min egen pakke var lidt forsinket.

Fremover skal jeg altså bestille fredag eftermiddag, så min ordre ligger øverst i bunken mandag morgen! Men det siger jeg til mig selv hver gang og det lykkes aldrig.

Jeg håber at pakken bliver en succes, når den endelig kommer frem! :D
Departures
Dato: 22/1 2011 17:29

Jens - fik min pakke i går kun 22 timer efter jeg snakkede med manden i Tyskland, og så er den endda sendt med normal fragt. :)

De ser godt nok lækre ud de varer, selvom der desværre var 7 varer der var udsolgte - fair nok hvis det er pga. det nye system, som jeg ud fra dig kan forstå er rigtig nok (var lidt skeptisk fordi man tit får den historie). Det havde nu alligevel været rart at vide at produkterne var udsolgte inden man bestilte - havde især glædet mig til spraydåsesojaflødeskum på min varme sojakakaomælk. Nå, men har da lige fået mig en gang pølse og det var lækkert.

Desværre er der efter min mening for mange af produkterne hvor holdbarheden er lige ved at løbe ud - jeg regnede netop med at man fik friske varer når man bestilte direkte hos producenten, men flere af dem (ca. 12 varer) udløber inden for få dage eller uger. Resten af varerne noget længere. Synes faktisk det er lidt dårligt når nu man køber så stor en mængde mad, der skulle jo gerne være til en længere periode uden at man er tvunget til at spise et par pakker om dagen. Det kan nok ikke kun forklares med at det er varer der har en kort holdbarhed fra natures side - nogle af varerne jeg har fået kan da holde sig til slut 2011-2012.

Er nu ikke bange for at spise det hvis det bliver nogle dage for gammelt, men tanken om at spise noget der har været støbt ind i plastik i måske over et år er ikke så rar når nu man lægger vægt på sundhed/varens næringsindhold osv. Nu kan jeg ikke se hvor meget jeg skal betale for det og jeg kan se at der er et par produkter han ikke helt har tjek på mht. hvad jeg har fået og ikke fået - tror dog jeg har fået to produkter gratis som er magen til dem der udløber på tirsdag, måske som kompensation for et lidt forvirrende forløb. :D

Hvor lang har holdbarheden været på det du har købt?

Nå alt i alt en blandet oplevelse, men jeg er da glad for at jeg fik linket så tak for det.
Næste gang er jeg forhåbentlig mere heldig! :D
JensD
Dato: 23/1 2011 22:03

Departures - det kan jo være, at tingene er blevet udsolgt efter at du bestilte..... det vil jeg da håbe, for jeg synes nemlig også det er irriterende når lagerstatus ikke er opdateret. Man bliver så skuffet når man bestiller en vare og tror at den kommer om et par dage og så får man den slet ikke.....

Den der spraydåsesojaflødeskum kan man også købe i "Natur & Helse" midt på Nørrebrogade! Formodentlig lidt dyrere, men alligevel..... du skal da ikke mangle flødeskum til din kakao, haha.... :D

Jeg ved ikke hvad det er med holdbarheden. Jeg har også fået noget som ikke kunne holde sig så længe.... men det var BoojaBooja chokolade, så det var SLET IKKE NOGET PROBLEM. ;)

Men jeg synes da bare du skal smide det i fryseren! Nu ved jeg jo ikke hvad det er, men pølser, burgere, pålæg og div. former for køderstatning kan sagtens holde sig i fryseren. Sådan gør jeg altid.... det er jo nødvendigt når man bestiller så meget.

Jeg er også rimelig sikker på, at der er visse produkter i pakken som du bliver skuffet over og ikke bryder dig om. Det kan slet ikke undgåes, når man bestiller så meget. Jeg har selv en halvlang liste over ting som jeg ALDRIG ønsker at smage igen. Jeg bliver meget forbavset, hvis ikke det også sker for dig. Forhåbentlig er du glad og tilfreds med det meste, og så ved du hvad du skal bestille en anden gang! :D

Husk endelig at fortælle hvad du synes om det hele.... :D
Departures
Dato: 24/1 2011 21:36

Jens - det kunne selvfølgelig være en mulighed, men nu var det 7 produkter der manglede.... Tjekkede også efterfølgende og der stod stadigvæk at de er på lager selvom de ikke er. Det nok deres nye site der skal køres ind - det ellers rigtig fint og overskueligt. Ja, man bliver skuffet fordi man jo ikke gider at betale en ny omgang fragt der måske koster næsten lige så meget som de varer man ikke fik med i første omgang.

Har du prøvet spraydåsesojaflødeskummet? pew et langt ord... :) Har altid været vild med flødeskum - man kan sgu da også efterhånden lave alt ud af soja :D

Det altså mystisk at de sælger varer der er lige ved at udløbe - producenten burde da have det største vareflow af alle steder? Efter min mening burde de selv spise det eller give/sælge det til deres familier og venner. Håber meget at de får ændret det fremover. Smider det nok det meste i fryseren, men det bliver jo ikke ligefrem sundere hver gang det bliver kogt/frosset/stegt...

Har allerede fundet et par produkter som jeg kun lige spiste lidt af og så røg det ud - om de så smagte dårligt fordi der kun var 3-4 dage til udløbsdatoen ved jeg jo ikke, selvom det burde kunne holde sig.

De pølsepålæg jeg har smagt har været vildt lækre - dem skal jeg da købe en hel kasse af næste gang. ;)
JensD
Dato: 24/1 2011 21:52

Departures - jep, jeg har smagt spraydåsesojaflødeskummet og jeg er ikke vild med det. Jeg tror alle er enige om, at det smager kunstigt. så er der nogen som kan lide og andre kan ikke - jeg hører til de sidste.

Pålægget er afgjort også min favorit(ter) og grunden til at jeg bliver ved med at handle hos firmaet..... og deres "Chicken Filets", som bør spises til flødestuvet spinat og friskpresset citron. :D
Departures
Dato: 24/1 2011 22:33 | Indlæg redigeret den: 24/1 2011 22:35

Jens - ja flødesmagen er ret så svær at efterligne, men sojamælk smager nu ikke så langt fra mælk efter min mening (smager dog bedre)... faktisk kan jeg godt lide Naturli' den blå alligevel, smagte den igen for første gang i et par år efter jeg så du anbefalede den et sted (mener det var dig) - den er genial om morgen til gryn, fiberknas osv.

Sojasmøret fra Viana smager også ret så langt fra rigtigt smør, men det fylder og fedter da i en sandwich.

Vil da prøve din version med spinat og friskpresset citron næste gang jeg skal ha' "kylling" - det lyder lækkert! Har i aften fået en af kyllings andre venner - "Chicken Fricassee" med ris, kom desværre til at kvæle den med en hel dåse kokosmælk, men det smagte godt inden. :)
Bara
Forum-indlæg: 46
Dato: 7/2 2011 14:17

Bump!..fantastisk info i denne tråd, specielt udvekslingen mellem Jens and Departures er næsten det hele værd!

Som konstrutivt indspark kan siges at kokosfløde blandet med limesaft og rismælk gav mig en god flødeerstatning, men det er garenteret ikke i alles smag :D

Gårdbutikkerne har også et quite good udvalg af dejlige sager, mandelsmør er æderdælme lækkert, slurp!..og så er det top of the line inden for sundt fedt. Aurion kornfidusser leverer også til nogle af dem på Sjælland og laver nogle lækkert mel- og kornblandinger.

Jeg lavede også en "Hvor langt er jeg i grunden fra alligvel at være vegatar/veganer?" undersøgelse, og fandt derfor en del ting, der overraskede mig så hvis nogen godt kan lide proteinholdige ting(yes yes, call me a training nut) fra nettet, så fik jeg fat i flg:
- Hvedekim(PKF 30,37,9) Smager af hvede, der kommer vi squt uden om men det mætter helt vildt godt og kan puttes i en del ting. Har lidt fennikel agtig duft, men smager ikke af det :)
http://helsehelse.dk/shop/hvedekim-oekologisk-250-1956p.html
- Sojaprotein(PFK 85,0,5) Blandes med rismælk og smager henad en milkshake!..hvis ikke så smæk lidt mørkt sukker eller bland med en frugtsmoothie som Innocent fx.
http://www.bodylab.dk/shop/soja-proteinpulver-10c1.html

..udover de sædvanelige ting folk sikkert kender. Nå, men de to var ihvertfald nye for mig efter 100+ siders læsen op på traditionelle vegan proteinkilder som broccoli, bønner, tofu, tempeh, etc :)
Helmer
Forum-indlæg: 1
Dato: 8/5 2015 16:26

Hey Vegkon

Jeg er helt ny med at skulle få lavet mad uden kød/mælk/æg/( meget gerne også gluten).

Tænkte om I kunne anbefale nogen gode hjemmesider eller butikker ( KBH ) at købe mad fra?

Mvh
Helmer
deiborg
Forum-indlæg: 3
Område: Sjælland
Dato: 2/8 2017 10:30

Hej Bara,

Tak for din anbefaling af vores proteinpulver, i forbindelse med du anbefaler den skriver du "PFK 85,0,5", hvad dækker dette over?

Vores traditionelle soja proteinpulver, er nemlig blevet udfaset er erstattet med en ny version, Vegan Protein Blend, som indeholde 4 forskellige proteinkilder: havre, ris, hamp og ærter og tænker om vi skal indhente en form for betegnelse for produktet, som den du skriver her.
Sider: << < 1 2 3