Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Hvor køber du mad-produkter online?

 

Produkter

Sider: << < 1 2 3 > >>
Kilroy
Forum-indlæg: 2999
Opskrifter: 24
Område: Vestjylland
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 11/1 2011 16:15

Åhhh ja Jens, Chocoreale er superdejligt og vegansk.....køber det over Netspiren.dk, hvor jeg synes, der er et pænt udvalg til OK priser, og de er i alt fald virkelig hurtige og effektive.....
Departures
Forum-indlæg: 110
Område: KBH
Dato: 13/1 2011 23:31

Tak for hjælpen! :) Jeg fik pludselig travlt med alt muligt andet så jeg nåede aldrig at bestille den dag.

Jens, god idé med at bestille i weekenden, det vil jeg gøre. Så du mener godt at varerne kan tåle stuetemp. i nogle dage?
Det jeg savner er sådan en god skærepølse man kan bruge som pålæg... og en god bøf til salaten eller burgeren.
De lyder altså lækre de chokolade produkter du nævner - jeg er allerede chokoladenarkoman, har lige købt over 6 kilo 85% mørk Moser Roth chokolade, dvs en hel kasse.... må vist hellere holde en pause med nye indkøb ellers dør jeg da af theobromin forgiftning :D

Ingen der har købt i vegan-wonderland.de og ved om det er ok og hvad de tager for fragt? De skide tyskere glemmer tit at de hænger sammen med Danmark, men Østrig glemmer de aldrig! Hader normalt at handle i tyske webshops, men dem jeg har fundet via vegkon er knap så kundefjendske. Men altid noget at de har fundet ud af at der findes andre betalingsmuligheder end "Vorkasse"...
JensD
Forum-indlæg: 2350
Område: KBH
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 14/1 2011 00:40

Departures - pointen er, at det ikke opbevares ved stuetemperatur. Det meste af tiden foregår i fragtbiler eller togvogne. Derudover ved jeg, at der kun er meget lidt opvarmning i de fleste sorteringscentraler. Det betyder, at pakkerne faktisk ikke bliver udsat for en temperatur der er meget over køleskabstemperatur.

Og det er også grunden til at jeg ikke køber den slags om sommeren - så er det jo lige modsat! Jeg er bange for, at der kan blive meget varmt i deres fragtbiler og derfor ønsker jeg ikke at spise det bagefter.

Men den pakke jeg selv bestilte søndag er endnu ikke kommet og nu er jeg selvfølgelig bange for, at jeg ikke får den før i næste uge! Øv - jeg aner ikke hvad der er gået galt, men det kan vel ikke længere skyldes vejret! :(
Departures
Forum-indlæg: 110
Område: KBH
Dato: 14/1 2011 01:28

Ja, det også sådan jeg tænker normalt, men jeg har nu alligevel altid frygtet at mine pakker skulle ligge i et sorteringslokale der er opvarmet. Har tit fulgt mine pakker med track & trace og har ofte set pakker hvor status ikke ændrer sig i flere dage - så bliver man lidt nervøs. Det selvfølgelig forskelligt alt efter hvilket firma og service der anvendes så håber bare det kører tjept når jeg bestiller.

Håber da også at du får din pakke inden weekenden - mon ikke den kommer i morgen? Ellers er der måske et pakkebud der har spist al din veganermad... :D
Katja Ivalu
Forum-indlæg: 913
Opskrifter: 14
Område: KBH
Dato: 14/1 2011 08:03 | Indlæg redigeret den: 14/1 2011 08:04

Departures - Jeg har næste lige fået 5 kg seitan (gluten) mel hjem og der var fragten 80,- og melet kostede 100,- det var fra Veganwonderland og der var en fin service ;)

Dvs 10 kg seitan når det er lavet!

Nu til melen, igår lavede jeg så seitan pølser og de blev ret goe, opskriften er lånt fra YouTube og lyder som følgende...

Et par kopper gluten
Lidt kikærtemel
Gærflager
Bouillon
Løgpulver
Salt (jeg brugte røgsalt og det gav er fin røgsmag)
Chiliflager
Oregano
Sort kværnet peber
Røg paprika
Alm paprika
Kebab krydderi bla (fra tiger) ikke strengt nødvendigt, men gav en fin smag
Lidt oliven olie
Lidt lys soja sauce
4-6 fed hvidløg, der skal en del i!
Vand

Jeg bruger ikke præcise mål, men der skal en del i, som tommelfinger regl, passer det meget godt med 1 tsk krydderi af hver ting, med undtagelse af peber :D

De tørre ting blandes og olien, hvidløg, soja og koldt vand tilsættes, jeg bruger ca. 2-4 dl vand, men man spæder bare op, melet suger det hurtigt og så ælter man det lige sammen et øjeblik, dejen skal være gummiagtig og lidt våd.

Det passer fint med en håndfuld dej, som så gøres aflang og rulles ind i staniol og enderne snoes, der bliver en 7-8 pølser ud af sådan en lille smule mel, de dampes i 35-40 min og kan nu spises som de er eller skæres i skiver og steges kort, ell hva man nu syndes!

I går brugte jeg nogen af dem til en tomatsovs og fuldkornspasta og så har jeg lige prøvet at slice noget fint og spise på brød med salat og tomat og det var næsten endnu bedre :D

Pointen er at man her har et produkt som er virkeligt alsidigt og man selv bestemmer smag og salt indhold, og så er det da genialt at man kan lave pålæg osv, til næsten ingen penge!


PollyPunk
Forum-indlæg: 3123
Opskrifter: 41
Område: Bornholm
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 14/1 2011 09:46

Knap 10 kg fra vegan-wonderland koster 12 euro i fragt...
Og 8 euro for knap 5 kg...

Jeg kan klart anbefale deres skærepålæg af eget mærke (der koster 3,3 euro for 400 g), men bestemt også de andre typer... Mange af dem har ikke soya i....

OG Tak Ivalu.... Jeg har osse seitanmel... og derudover tænkt ret meget på hvordan man kan lave skivepålæg selv... tor jeg vil prøve et forsøg ud fra den base du har skrevet...
Departures
Forum-indlæg: 110
Område: KBH
Dato: 15/1 2011 17:12

Tak for jeres brugbare info, rart at vide at fragten er til at betale.

Polly, står der noget om hvor produkterne er produceret?

Ivalu, de seitan pølser lyder godt nok lækre og så kan man da også finde ud af om man har gluten-allergi efter sådan et par stykker :)
Havde ikke tænkt på at man kan bruge staniol - det lyder nemt. Jeg har aldrig før lavet pølser så det må da prøves en dag jeg har god tid. Måske man kan tilsætte noget rødbedesaft og hele sennepskorn (mener det er dem man bruger) hvis man vil ha en fin lyserød jagtpølse? Bliver da helt sulten nu :D

Fik du din pakke Jens? Jeg bestiller i dag så håber jeg de sender den mandag.
PollyPunk
Forum-indlæg: 3123
Opskrifter: 41
Område: Bornholm
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 15/1 2011 17:35

Departures.... De pålægsprodukter jeg har hjemme er lavet i Tyskland og et tilfælde i Østrig...


Departures
Forum-indlæg: 110
Område: KBH
Dato: 15/1 2011 17:48

Tak Polly - det lyder betryggende. Der er trods alt forskel på hvilket land varen produceres i...
kickan
Forum-indlæg: 13
Område: KBH
Dato: 16/1 2011 20:00

Hej alle!

Dejligt med tippet om Vegan Wonderland- dem kender jeg ikke.....ENDNU! ;o)

Til de vegetariske/veganske mennesker i Sønderjylland- jeg føler med jer ;o) Jeg er selv fra Hovedstadsområdet, men kommer en del i Sønderborg (svigerfamilie!)

Vi tar en del over grænsen, når vi er på besøg. I Flensburg har jeg fundet en lille butik, Reformhaus, som sælger alle mulige vegetar produkter; færdig retter, seitan, pålæg i lange baner, pasta, kager, brød, kosttilskud, personlig pleje.......ja alt muligt forskelligt!

Så altså jeg tar køletasken med og shopper ;o)

Kh. Kickan
Warzywo
Forum-indlæg: 1101
Opskrifter: 2
Område: Sønderjylland
Dato: 16/1 2011 20:20

Kickan: Kender godt reformhaus, men tak for tippet. Jeg bor dog lidt længere oppe i Sønderjylland (Haderslev) så det er næsten det samme om jeg tager til Flensburg eller Århus.
JensD
Forum-indlæg: 2350
Område: KBH
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 17/1 2011 12:15

Departures - nej! For første gang lykkedes det ikke. Pakken kom først fredag aften, da jeg var til fællesspisning! Æv! Men jeg har lige talt med dem og så kommer den i morgen. Og så vil jeg lige prøve at snakke lidt med pakkebudet om hvordan pakkerne bliver opbevaret. Forhåbentlig så koldt som muligt.....
Departures
Forum-indlæg: 110
Område: KBH
Dato: 17/1 2011 23:42 | Indlæg redigeret den: 17/1 2011 23:45

Jens - æv, det var ærgerligt, men håber det er ok alligevel. Lagret ligger ellers meget tæt på grænsen så det da underligt den var så længe undervejs. Måske de ikke har sendt den om mandagen alligevel - får man egentlig en track and trace eller en mail om at den er afsendt?

Jeg sad i går nat og bestilte fra Viana, 54 forskellige produkter, næsten en af hver af det de har blev det til = ca. 1.200,- men så har jeg da også til et par dage... Håber godt nok det kommer hurtigt frem selvom jeg betalte for at få det sendt på køl (nok ikke nødvendigt, men jeg vil gerne se hvordan de gør det så jeg måske også tør bestille når det er varmere i vejret). Fragt blev kun 6 EUR! Det da vildt billigt for en pakke der vejer over 15 kg, men de giver måske rabat når man har passeret de 150 EUR?

Men hold da helt ferie man får lange dadler af deres hjemmeside! Jeg er vant til at tyskerne gør alt for at man ikke skal købe fra deres webshops (kun forudbetaling, ingen fragt til DK, elendige webshops osv. osv.) men det her var godt nok en ny variation! Jeg kan godt forstå tysk, men det tager mig tre gange så lang tid at læse og forstå så det var lækkert at man kunne vælge en engelsk udgave. Problemet var bare at når jeg havde lagt den første vare i kurven så forblev alt tekst på tysk, også selvom den stod til engelsk (prøvede både Firefox og Explorer). Ikke nok med det så bytter siden også rundt på produkterne hver gang man har kigget nærmere på et af dem, hvilket gør det svært at holde styr på hvad man allerede har tjekket ud/bestilt. Det endte med at jeg måtte kigge på vare i et vindue og så bestille i et andet... Ellers er det nu en meget god webshop - heldigvis bliver indkøbskurven ikke tømt efter 30 min eller 1 time som flere webshops gør (hvilket er møgirriterende!).

Glæder mig til at få mig noget nemt tilbehør til alle de skide grøntsager :)
PollyPunk
Forum-indlæg: 3123
Opskrifter: 41
Område: Bornholm
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 17/1 2011 23:55

Jeg bruger googlechrom der tilbyder at oversætte udenlandske sider, naturligvis er det ikke altid perfekt oversat, men kan give en meget god forståelse og indimellem et godt grin :D Jeg er dog relativt stærk i tysk og forstår også udemærket engelsk.
Departures
Forum-indlæg: 110
Område: KBH
Dato: 18/1 2011 23:17

Ja Polly det kan man selvfølgelig bruge men det er nu lidt ærgerligt når nu siden giver mulighed for at få perfekt engelsk og det så ikke virker.

Jens - hvis du finder ud hvordan pakkerne bliver opbevaret må du lige sige det, så behøvs jeg ikke ringe til dem. Tror det er en blanding af råkoldt og halvvarmt. Der står jo mennesker der hvor pakkerne bliver sorteret, selvom det meste bliver gjort automatisk. Håber at specielt min soja-hytteost (eller hvad det nu er jeg har bestilt...?) holder sig ok. Det minder lidt for meget om et mælkeprodukt og det har det jo bedst på køl.

Jeg sendte dem en mail for at høre om de kan give mig et track and trace nummer, men har ikke fået svar endnu.
JensD
Forum-indlæg: 2350
Område: KBH
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 19/1 2011 13:53

Departures - betalte du kun 6 euro for fragten? Og det var MED køl? Det lyder altså helt vildt. Jeg er sikker på, at du har fået noget rabat. Jeg købte for cirka 600kr og betalte omkring 70kr for fragt, men det er jo altid uden køl.

Man får sin pakke med DHL og det er lidt besværligt. Jeg ringede til dem mandag morgen og tirsdag blev den så endelig leveret igen. Maden var helt okay og havde bestemt ikke taget nogen skade af den lange transportid, selv om det ikke havde været på køl - derfor tror jeg heller ikke, at du skal være bekymret. Jeg spurgte chaufføren og han fortalte, at pakkerne blev opbevaret koldt/køligt. Det hele foregår i en lagerhal, hvor dørene står åbne hele tiden så lastbiler og vogne kan køre ind og ud.

Det er lige som i PostDanmark og det ved jeg, fordi jeg selv har sorteret pakker for mange år siden. Derfor er jeg absolut ikke bekymret for temperaturen på denne tid af året. Jeg kan godt huske hvor meget man frøs om vinteren, selv om man arbejdede ret hårdt. Der er næsten samme temperatur som udenfor, på grund af de store porte som aldrig bliver lukket.

Man får ikke en mail når de sender pakken og heller ikke noget nummer til track and trace - desværre!

Jeg glæder mig til at høre, hvad du synes om deres produkter. Hvis du virkelig har købt én af hver slags, så skal du nok være forberedt på, at der også er noget som du absolut ikke kan lide. Jeg har en lille liste over produkter, som jeg aldrig vil købe igen! Men det er jo også noget med smag og behag, så det er nok nogle andre ting for dig. Det meste er heldigvis superlækkert.... :D
JensD
Forum-indlæg: 2350
Område: KBH
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 19/1 2011 13:57

PS: selv om soja-hytteost minder om et mælkeprodukt, så er det jo noget helt andet og derfor skal du ikke være bekymret. Jeg købte selv noget tofu-creme(Gemüsegarten, Papricano og Kräutergarten) og det har holdt sig helt fint.

Men soja-hytteost lyder spændende. Jeg vil gerne vide hvordan det smager. :D
Departures
Forum-indlæg: 110
Område: KBH
Dato: 19/1 2011 18:19

Jens, de 6 euro var for fragten og så kom det der køletillæg oven i men det var da til at betale. Jeg tænkte nok at jeg måske fik noget rabat når jeg passerede de 150 euro så det forklarer det måske? På den anden side er det mærkeligt at der ikke står noget om det.

Huskede det som hytteost, men det var vist tofuquark og sojaost nu jeg kigger nærmere. :) Har du smagt deres oste? Nu det jo for nyligt jeg blev veganer og jeg var rigtig glad for ost. Er faktisk bange for at noget af det veganerkød jeg smagte for nyligt var Viana, det kom jeg først i tanke om efter jeg havde bestilt - indpakningen ligner osv. og det smagte ikke specielt godt... lidt gummiagtigt. Er dog ikke vildt kræsen så det skal nok blive spist. :D
Departures
Forum-indlæg: 110
Område: KBH
Dato: 19/1 2011 18:24

Forresten godt at høre det var i orden det du havde bestilt og at det bliver opbevaret køligt. Min frygt var at netop min pakke havner foran sådan en af de der store industrivarmeblæser.

Sendte dem en mail for at høre om jeg kunne få et track and trace nummer, jeg giver altid et internetfirma 36 timer at svare på og så får de en mail til, hvilket de så fik. Fik så besked fra stifteren af firmaet om at jeg godt kunne få et track and trace nummer, men at de ikke havde sendt pakken endnu og at den måske først blev sendt imorgen! :( Min irritation over tyske webshops blev lige fornyet, brugte søndag nat på at få det bestilt og regnede da så med at det blev sendt mandag eller tirsdag... forstår altså ikke at de er så ligeglade med kunderne i tyskland - det er lidt mystisk? Ved godt at de skriver at der kan gå en del dage før de sender den, men alligevel... går jo efterhånden og er blevet helt sulten efter noget kød :)
Christinamichelle
Forum-indlæg: 255
Opskrifter: 4
Område: KBH
Dato: 19/1 2011 21:17

Er der ingen muligheder for at købe vegetarisk eller vegansk hytteost?:P
Nu gjorde I mig lige så glade over at, der fandtes sådan et produkt, men så var det bare quark:D
Sider: << < 1 2 3 > >>