Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Ny moderator på VegKon

Siden

Sider: 1 2 > >>
T-rex
Forum-indlæg: 571
Opskrifter: 38
Område: Århus
Dato: 19/5 2012 15:36 | Indlæg redigeret den: 19/5 2012 15:38

Hej alle sammen :)

Jeg vil lige gøre opmærksom på, at jeg netop er blevet medansvarlig for siden, idet Benjamin har gjort mig til moderator. Jeg vil sige mange tak til Luna for anbefalingen, og så håber jeg, at jeg kan gøre det ordentligt ;) Luna er her i forvejen hele tiden, men så kan jeg jo tage over, når Luna er et andet sted :D

Edit: Al kritik af den nye moderator er højst uacceptabelt og vil straks blive censureret!
Luna_Månebarn
Forum-indlæg: 2480
Opskrifter: 48
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 19/5 2012 16:05

Velkommen på holdet kære Thomas. Det giver mig ro i sindet at vi nu er to der kan dele ansvaret når jeg skal være mama liiige om lidt. :)

Jeg er slet ikke i tvivl om at du vil blive en god moderator.

Eline
Forum-indlæg: 512
Opskrifter: 6
Område: KBH
Dato: 19/5 2012 16:07 | Indlæg redigeret den: 19/5 2012 16:14

Neeej, hvor dejligt, du er så sød og flot, T-rex!
Du bliver en fantastisk moderator :D

Jeg hylder dig!
Mrs Darling
Forum-indlæg: 1552
Opskrifter: 7
Dato: 19/5 2012 16:46

håber ikke du bliver af den agressive slags, sys ik det har været helt så heldigt med moderatorene herinde :(
Luna_Månebarn
Dato: 19/5 2012 17:25

Jeg anbefalede Thomas fordi jeg synes han har en god retfærdighedssans, han er skarp, tør sige sin mening/er ikke konfliktsky men han er tålmodig og bliver ikke personlig i debatter. ...og så har han humor - hvilket jeg kun mener kan være gavnligt for forummet fra tid til anden. ;)

Karat
Forum-indlæg: 670
Opskrifter: 9
Område: Sydjylland
Dato: 19/5 2012 17:32

Velkommen til som moderator ;) Hip hip huraaa :) :D
longevitynow
Forum-indlæg: 709
Dato: 19/5 2012 17:44 | Indlæg redigeret den: 19/5 2012 17:57

Åh nej. Ikke endnu mere moderation. Bliver jeg nu banned for denne kritik? :D

Edit: Vær sød ikke at banne pacman. Han er sjov :D
Eline
Forum-indlæg: 512
Opskrifter: 6
Dato: 20/5 2012 10:24

Like med like til T-rex moderations-form. Jeg kan godt lide den nye, søde, blide og beundrende stemme du giver mig ;)
Laika
Forum-indlæg: 1100
Opskrifter: 8
Område: Sjælland
Dato: 20/5 2012 10:40

Nice =) Tror også du bliver en fin moderator =) Ligesom Luna er =)
ennasuS
Forum-indlæg: 1172
Opskrifter: 3
Dato: 20/5 2012 12:07

:D alt er godt!

- og ja - behold Pacman - han er sjov :$
GreenEnergy
Forum-indlæg: 944
Opskrifter: 2
Område: Sjælland
Dato: 20/5 2012 14:01

T-rex er et godt valg
Julie Lea
Forum-indlæg: 1134
Opskrifter: 2
Dato: 20/5 2012 14:56

Velkommen til - du har en god proportionssans og en god sans for humor - er sikker på, det nok skal gå fint:)

(Jeg er MEGET fornærmet over at blive kaldt et blomkålshoved:( Vær sød at banne Pacman:D)
Earthling
Forum-indlæg: 1079
Dato: 20/5 2012 15:50

Congratulations on your promotion, T-rex! Glad to se that Luna finally has someone with whom to share the task of moderating... It must be a tough job at times. Thanks to both of you :)
Mrs Darling
Dato: 20/5 2012 16:18

Med en ny moderator med humor, retfærdighedssans og som ikke er konfliktsky, vil jeg bare håbe at situationer i lighed med dem, der har været tidligere kan undgåes.

Det kan godt være det bare er mig, der ikke har været herinde så meget den sidste tid (jeg trak mig rimeligt meget efter, der blev sagt undskyld til Copenhagen fur og låst en tråd, som åbenbart var i modstrid til nogle retningslinjer, der først blev offentligtgjort efter tråden blev låst... Totalt Il Duce) men jeg syntes ikke der har været grund til moderation og derfor undre det mig at der skal være moderatorer fortsat.

Jeg skulle måske bare helt være smuttet herfra og fra facebook grupperne, men der er jo nogle folk jeg holder af herinde, og jeg kan rigtigt godt li at komme med til mange af arrangementerne.

Så fik jeg vist uddybet, hvad jeg fik hintet tidligere...

Mrs Darling
Dato: 20/5 2012 17:13

Hej igen nu har jeg endnu engang fået en privat besked, der gør at jeg må uddybe mig igen igen.

Noget af det uheldige sys jeg har været at folk, der kendte hinanden privat er blevet uvenner pga. moderation og at to der var moderatorer er stoppet med at være det, det er der jo div. grunde til. Og at der er flere gode gamle veg. konnere der er stoppet pga. moderation eller er blevet meget sjældne gæster herinde.

Jeg håber det er klart, hvad jeg mener nu... Det er let at blive misforstået, når man er lidt surmule mens man skriver.

Kh Anja
Luna_Månebarn
Dato: 21/5 2012 06:32 | Indlæg redigeret den: 21/5 2012 06:32

Anja: Nej. Ikke en ny moderator med de egenskaber, men endnu én. De nu tydeligere retningslinjer sørger forhåbentligt for at vi som moderatorer ikke pludselig befinder os i en situation som den du nævner. Den var bestemt ikke rar at stå i, men resulterede som bekendt i endnu et punkt forummet ikke vil acceptere, nemlig: "opfordring til chikane, hærværk eller anden destruktiv adfærd".

Benjamin ønsker moderatorer på Vegetarkontakt, derfor er vi her. Jeg ser behovet, ellers ville jeg selvklart ikke have sagt ja. Andre brugere ser også behovet og er hurtige til at henvende sig med kritik såfremt der ikke tages affære hurtigt nok. Andre igen, som du, mener slet ikke der burde være moderatorer, og, henvender sig med kritik. Der er brugere der forsvinder eller holder sig væk grundet modstand overfor moderation og der er brugere der forsvinder eller holder sig væk grundet mangelfuld moderation. Du kan nok se, det er meget at forvente vi skal stå til regnskab for alt det?

...jeg kan enormt godt lide velkomsten på forsiden og det er lige præcis dét Vegetarkontakt jeg ønsker så mange som muligt vil kunne få gavn af: (Ja, VeganerVampyr siger det med færre ord end jeg kan. ;))

"Her kan du møde ligesindede ikke-kødspisere, altså vegetarer, veganere og andet godtfolk, og debattere alt fra etik og filosofi til sundhed og økologi, udveksle yndlingsopskrifter, aftale madklubber, skabe nye venskaber eller måske finde en kæreste med samme kostvaner og værdier som dig."

Happy networking derude!

Mrs Darling
Dato: 21/5 2012 19:24

Luna: din sætning: "Nej. Ikke en ny moderator med de egenskaber, men endnu én" forstår jeg ikke.

Jeg er ikke overordnet imod, at der er moderatorer, jeg startede med at syntes det måske var ok. Især fordi der lige havde været en situation, hvor der var en, der havde skrevet et hade-indlæg mod en person herinde. Men jeg er imod, at man modererer aggresivt og retter i folks indlæg/sletter dem/låser tråde/undskylder på andres vejne... Det ville glæde mig, hvis moderatorene tog det roligt og tog kontakt til folk inden de slettede noget eller rettede i indlæg.

Det er lidt lissom at være betjent man kan være den lune landbetjent eller man kan være bad lieutenant, nu er vi jo ikke i det vilde vesten, så jeg vil godt nok mene at den lidt humoristiske stil måske vil være mere passende. Tror nok jeg mener at huske, at jeg startede med at syntes at moderatorne var meget søde og tog de hug de fik, dengang, på en cool måde.

Men så virkede det bare som om der lige skulle spilles med musklerne. Folk skred jo ikke da der kom moderatore på, men først da der blev taget nogle rigtigt urimelige beslutninger. Det er i hvert fald sådan jeg husker det.

Nu håber jeg bare at det nye team kan samarbejde, og at der kan komme humor osv. ind. Katja er jo en meget sød dame (jeg holder skam også meget af Polly og Jens) T-rex er vist ret ny herinde? Ham kender jeg i hvert fald ikke i virkeligheden.

Pøjpøj

T-rex
Forum-indlæg: 571
Opskrifter: 38
Dato: 22/5 2012 11:33

Mange tak for den fine velkomst, alle sammen :)

Med hensyn til moderator-debatten, så er jeg slet ikke i tvivl om, at det er nødvendigt med moderation på et forum som vores. Ellers havde jeg heller ikke sagt ja til at være en del af det, det er klart. Jeg ser vores rolle som dem, der hiver fat i deres venner til festen og beder dem tale pænt til hinanden, før de bliver uvenner og begynder at slås. Vi skal stilles os i midten, når noget ubehageligt er ved at opstå, så festen kan fortsætte i fred og med plads til alle, der kan finde ud af at feste uden at ødelægge det for andre.

Det her er vores fælles forum, så vi skal værne om det i fællesskab. Vi er heldigvis en masse herinde som gerne vil og som kan finde ud af at bruge forummet, men nogle gange bliver retorikken for hårdt og personlig i en ophedet debat, og så er det nu meget rart, at der er nogen, der holder øje med at alt foregår i overensstemmelse med retningslinjerne, så alle fortsat har lyst til at være her og deltage aktivt.

Moderation på VegKon er ikke censur at holdninger, men af personangreb, hadefulde kommentarer, spam og lignende.

Mrs Darling: Du kender mig da på Facebook ;) Jeg har været herinde lige så længe som jeg var i min mors mave, så helt ny er jeg da ikke? :D
Mrs Darling
Dato: 22/5 2012 16:49

"Moderation på VegKon er ikke censur at holdninger, men af personangreb, hadefulde kommentarer, spam og lignende."

Jeg er glad for, at du som udgangspunkt ikke vil censurerer folk, det tror jeg heller ikke Katja vil, men jeg har stadig svært ved at nogen har magten til at "lukke festen" :)

Luna_Månebarn
Dato: 22/5 2012 17:53

Super rammende formulering T-rex.

Anja: Jeg tror du har fået et dårligt indtryk af mig som moderator fordi jeg længe har stået alene med ansvaret. Det har derfor selvklart været min moderation og mig alene der har lagt ansigt til de konflikter der er opstået. Men lad mig lige én gang for alle slå fast, at jeg på intet tidspunkt har slettet indlæg/tråde der ikke har været spam eller dobbeltindlæg/tråde. Ved særdeles grimme personangreb eller hadefulde kommentarer er man ikke i tvivl om at der er foregået moderation/er rettet i et indlæg, da en tekst med efterfølgende link til Vegetarkontakts retningslinjer er sat ind - og igen, der er brugere der har rettet stor kritik af mig som moderator fordi der er nogle indlæg der ikke modereres men i stedet har fået en påmindelse om retningslinjerne i form af et indlæg fra mig. Det er altid en vurderingsag hvornår der gribes ind, og jeg er slet ikke i tvivl om at vi som nyt team vil være gode til at træffe både selvstændige beslutninger samt kommunikere og vurdere, sammen. :)

Jeg kan godt forstå at det for nogle brugere kan være rart at få et indblik i hvordan det foregår inde bagved. Teknisk set kan indlæg og tråde ikke slettes, de skjules blot. At der som udgangspunkt tages kontakt til folk via privatbeskeder er jeg personligt stor tilhænger af. Man oplever derved at blive bedt om, mere eller mindre, at lukke røven - og man oplever at der kommer en rigtig god (og måske uventet?) respons og dialog ud af det. Fælles for begge er imidlertid, at ingen ser dialogen - og måske blot går ud fra at vi leger "bad lieutenant"? Det må vi tage med da privatbeskeder selvfølgelig skal forblive, ja, private. ;)

men jeg har stadig svært ved at nogen har magten til at "lukke festen"

Når "festen" går ud på et opfordre til chikane eller "gøre livet surt for" nogen. Jo, så bliver den altså lukket. Som moderator er man om nogen repræsentant for forummet, man er fokuseret på hvordan forummet fungerer (hvilket gerne skulle være som et kontaktsted for vegetarer og veganere, ikke en platform for chikane). Retfærdighedssans er når der ikke skelnes eller gøres forskel på hvem chikanen rettes mod. Copenhagen Furs Facebookside er ingen undtagelse.

Sider: 1 2 > >>