Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

VegKon-kærlighed

Siden

T-rex
Forum-indlæg: 571
Opskrifter: 38
Område: Århus
Dato: 11/6 2012 22:39 | Indlæg redigeret den: 12/6 2012 11:53

Kære VegKon-venner,

Vegetarkontakt er vores legeplads, vores kampplads, vores grupperum, vores kogebog, vores dagbog, vores hyggehule, vores overspringshandling, vores råd og fif-bibel… Vegetarkontakt kan det hele, og når man bruger en del af sin tid på at deltage aktivt herinde, kan VegKon-fællesskabet let komme til at føles lidt som en online familie. Der er den kloge onkel, der gerne deler ud af sin livserfaring og viden, der er den søde kusine, som altid har en lækker opskrift på noget nyt og spændende, hun lige har fundet, og der er onklen, som måske er lidt for fuld og højtråbende, når der er godt gang i festen.

Forskellen fra familien ude i virkeligheden er, at VegKon er et online fællesskab. Når mennesker mødes på den måde gennem anonymiserende skærme, kan og tør man ofte mere end man kan ude i virkeligheden, og måske kommer man også til at skrive nogle ting, som man ikke ville have sagt til folks ansigt. Det er vigtigt at tænke over, når en online familie skal fungere og bestå.

Derudover er det også vigtigt at vedligeholde og pleje historierne som knytter familien sammen. Det er alle de gode minder og fællestræk, vi deler, og som vi særligt forbinder med dette fællesskab. Når jeg tænker på Vegetarkontakt, tænker jeg på det sted, der hjalp til med, at jeg kunne skifte livsstil på en lettere måde, og gjorde, at jeg ikke følte mig alene med mine tanker. Jeg tænker også på alle de gode ting, jeg har fået ud af at være en del af den her familie som fællesspisninger, arrangementer og gode venner og bekendte.

I den her tråd vil jeg gerne læse alle jeres bedste historier, minder og oplevelser fra VegKon. Fortæl mig, hvorfor det er så godt at være en del af VegKon og underhold mig med anekdoter, der bringer et lille smil frem :)

Bring on the love!
Laika
Forum-indlæg: 1100
Opskrifter: 8
Område: Sjælland
Dato: 11/6 2012 22:56

Helle for at være landsbytossen! :D

Jeg tror ikke jeg kan nogen anekdoter... Men jeg kan danse med stok og høj hat?

Når ja, denne video med disse to skønne fyre herindefra, gør mig altid i godt humør:

I bør være mere online!!! Eller flytte til Danmark aka. Sjælland! Miss you!

BobbelobBob
Forum-indlæg: 407
Opskrifter: 16
Område: KBH
Dato: 12/6 2012 07:28

Hvor er det dejligt skrevet, Thomas :D

- Jeg husker meget den humortråd der blev meeeget lang, fordi folk havde noget at poste konstant. Og så alle de debatter der har kunne foregå uden mundhakkeri og skænderier (:
Julie Lea
Forum-indlæg: 1134
Opskrifter: 2
Dato: 12/6 2012 07:33

Jeg skal flytte til Københavnsområdet til august/september og i fredags fik jeg et værelse via en Vegkon-kontakt - juhuu!:D
ennasuS
Forum-indlæg: 1172
Opskrifter: 3
Dato: 12/6 2012 07:58

Og jeg fik SVEND!!!! *total mange hjerter udover det hele*

Og så er jeg SÅ glad for, at jeg har kunnet "hælde ud" i min "nu-gør-jeg-det"-tråd :$

Elsker din "fortælling" T-rex. <3

Jeg føler også "familiære" forhold herinde - lige fra "kloge-åge" til "landsbytossen" til "argh-klap-nu-i-dit-fulde-apperat-men-vi-elsker-dig-alligevel" - til "åh-hvor-jeg-bare-elsker-jer-allesammen-fordi-I-er-som-I-er" :D
Laika
Forum-indlæg: 1100
Opskrifter: 8
Område: Sjælland
Dato: 12/6 2012 11:16

Jeg går også ind i Svend-tråden, for at blive i godt humør. DEJLIG historie!
Kilroy
Forum-indlæg: 2906
Opskrifter: 24
Område: Vestjylland
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 12/6 2012 17:11

Dælme godt brølt Øgleman !!!!!!
Jeg har personligt gennem de sidste ca. 5 år fået et vidunderligt og stærkt netværk herinde med rigtigt mange gode venner og bekendte, fællesspisninger, weekends, festivals, koncerter, hyggebesøg, fødselsdage osv osv til følge :D
You are my new family !!!
Det er fint, du påpeger det med, at vi er online Thomas....jeg har selv på et tidspunkt ikke tænkt over det, da en nær person lå som en muldvarp herinde for at snage ( = familiedrama :().
Ahimsa.
ennasuS
Dato: 12/6 2012 17:20

Oh jeg vil da forresten gerne tilføje at jeg synes "carmin/M&M" tråden var super! Hvor mange havde lige forestillet mig sidde at læse om lus på nettet???? Jeg lærte da lige noget nyt den dag og har underholdt med det mange gange siden :D
Earthling
Forum-indlæg: 1079
Dato: 12/6 2012 22:34 | Indlæg redigeret den: 12/6 2012 22:35

Vegkon for me means I´m not an isolated vegatarian, in so far as it brings me into (online) contact with other veggies... I´ve met a few really nice people here online. I enjoy the debates - most of the time! I also pick up some interesting information from other people´s comments and posts :)

Det er vigtigt at tænke over, når en online familie skal fungere og bestå.

You can say that again! ;)

T-rex
Dato: 13/6 2012 21:12

Earthling
Dato: 13/6 2012 21:21 | Indlæg redigeret den: 13/6 2012 21:22

Nicely chosen, T-rex, but do the deaf hear?! ;) :)
T-rex
Dato: 13/6 2012 21:24

What?! I can't hear you, sorry..
Earthling
Dato: 13/6 2012 21:29

LOL!!! :D
Warzywo
Forum-indlæg: 1101
Opskrifter: 2
Område: Sønderjylland
Dato: 13/6 2012 21:38

Min absolut bedste oplevelse med VegKon var da jeg for noget tid siden havde problemer. Jeg oprettede en anonym profil og skrev om mine problemer. Jeg fik mange svar og mange var så venlige at skrive privat til mig! Jeg har stadig profilen og har ikke brugt den siden... Har lige logget ind og det var 48.000 nye svar på tråde! hehehe.

Det hjalp mig meget den gang og nu har jeg det godt! :)

Og så er jeg utrolig taknemmelig for at jeg har mødt visse mennesker her på sitet (faktisk alle jeg har mødt). Især havde jeg en fantastisk weekend med Tama, Per, Kathrine, Sia-My og min kæreste som jeg sent glemmer!!!!
Luna_Månebarn
Forum-indlæg: 2480
Opskrifter: 48
Dato: 14/6 2012 04:45 | Indlæg redigeret den: 14/6 2012 04:55

Uh... Så mange minder! Jeg har været herinde siden der blot var omkring 300 brugere, og jeg synes faktisk det hele flyder lidt sammen.

Jeg husker aller bedst tiden inden Vegkon. Alt det nye jeg oplevede som vegetar. Min daværende kæreste var altspisende. Jeg oplevede ikke modstand fra nogen i forhold til mit valg, men jeg følte mig ret alene med det! Lad mig sige det som det er... Jeg havde ikke rigtig nogen interesser eller hobbyer før i tiden. Jo, være sammen med kæresten, familien og den håndfuld venner jeg havde. Mit netværk var super (!) lille. Brugte jeg overhovedet ordet "netværk"? Jeg tror det ikke.

Jeg må have mødt hundredevis af veggies siden da, og skrevet med endnu flere! Min Facebook svømmer i veggies og veggie-relaterede grupper, og jeg har fået mange venner (!) der vil mig det sååå godt! Jeg ved lige præcis hvem jeg skal kontakte hvis jeg har brug for hjælp til ét eller andet, og jeg ved hvem jeg kan sende folk hen til når de har brug for hjælp. Jeg er hele tiden i gang med noget, skriver med nogen, blogger om noget, arrangerer noget!

Jeg er SLET ikke i tvivl om at mit liv ville se helt anderledes ud uden Vegkon. Jeg er stærkere, størrere, kærligere, modigere, mere bevidst, oplyst, reflekterende, aktiv, opsøgende, nysgerrig, udadvendt og meget meget mere som flyder sammen med alle minderne - pga. dette forum!

Så tak for det. Tak for alle jer og tak for DIG, min nye(re) gode ven Thomas/T-rex :D

T-rex
Dato: 14/6 2012 13:10

Ja, du er i hvert fald større, tykke Luna!
Hehe, jeg driller - du kan tage det. (Og vis os så den baby! Du kan ikke holde den for dig selv for evigt.)
Luna_Månebarn
Forum-indlæg: 2480
Opskrifter: 48
Dato: 14/6 2012 13:50

Ja jeg kan, og jeg får masser af det. Men, du og samtlige kække mennesker får tæv med en våd ble hvis I kalder mig tyk når jeg har født! ;)

Han kommer liiige om lidt! :D

Earthling
Dato: 15/6 2012 20:35 | Indlæg redigeret den: 15/6 2012 20:40

Some good advice ;)

"A GREAT RELATIONSHIP should be based on two main principles.
First, appreciate your similarities and
Second, respect your differences"

Had a great photo to go with it, but it´s not available for re-posting...

ennasuS
Dato: 16/6 2012 07:25

Jeg er enig med dig Earthling. Der skal være plads til det hele - også meningsforskelle.

Til Luna: Du ER tyk - se selv:

Til alle på Vegkon: