Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Karantæne

Siden

Sider: 1 2 > >>
Jeff
Forum-indlæg: 1943
Område: Sjælland
Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 16/6 2012 13:46 | Indlæg redigeret den: 16/6 2012 14:26

Jeg ved ikke om det tidligere er blevet forslået men måske kunne man overveje at implementere et karantæne-system.

D.v.s., hvis en bruger overskrider retslinjerne kan brugerens adgang blive blokeret i en bestemt periode uden at brugerens profil bliver slettet.

1. så oplever brugeren hvor seriøst det er

2. så får brugeren en "cooling down" periode, hvor den kan tænke lidt over ting uden at kunne skændes med folk og blive ophidset

Hvis brugeren bliver ved at overskride retslinjer, så bliver den derefter bannet.

ChiZhai
Forum-indlæg: 292
Område: KBH
Administrator
Dato: 16/6 2012 13:48

Jeg er enig. Synes det er meget bedre end det nuværende system, hvor folk bliver permanent slettet.
T-rex
Forum-indlæg: 571
Opskrifter: 38
Område: Århus
Dato: 16/6 2012 14:01

Helt enig, det er en rigtig god idé.

Det kan dog nok ikke lade sig gøre, fordi vores administrator er ret usynlig, så indtil videre er det sådan at profilen bliver slettet. Men det er selvsagt ikke noget der bare lige bliver gjort. Det sker først efter flere advarsler og kommunikation med brugeren - med mindre det er en åbenlys spam-profil.

Men noget der kan lade sig gøre uden teknisk indgriben er at bortvise brugere i en bestemt periode. Profilen bliver slettet, men de kan komme tilbage og deltage påny efter bortvisningsperioden. Jeg synes, vi skal gøre det på den måde, så gamle brugere får mulighed for at deltage igen efter en afkølingsperiode, selv hvis de er trådt over grænsen.
Jeff
Dato: 16/6 2012 14:18 | Indlæg redigeret den: 16/6 2012 14:29

Jeg forstår godt, at man kan gøre det med en profilsletning og gendeltagelse, men effekten er ikke det samme. Og indtil det er teknisk muligt her på siden, så bliver det sandsynligvist den eneste metode man har.

Men at blive slettet betyder at alle de ting som er tilknyttet til profilen taber deres tilknytning, f.eksempel deres opskrifter, og hvis en dag vi ville kunne vise en brugers indlæg, så ville denne historie også slettes.

Dertil mener jeg, at at sætte brugeren i karantæne er en ret organiseret måde at håndtere ting, noget som kan har en meget klar betydning og fortolkning. Og så kunne man endda sige "brugerens profil er i karantæn" måske, så andre brugere ved hvad er sket.

Jeg synes, at det med at blive slettet er lidt for uklart og kan ikke håndteres uden ekstra engagement af brugeren og moderatorene.
T-rex
Forum-indlæg: 571
Opskrifter: 38
Dato: 16/6 2012 14:21

Fuldstændig enig :) der er bare intet jeg kan gøre. Jeg har hverken autoritet eller tekniske færdigheder til det.
Jeff
Dato: 16/6 2012 14:27

Forstået, det var bare en idé til udvikling/forbedring af siden i fremtiden.
Luna_Månebarn
Forum-indlæg: 2480
Opskrifter: 48
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 16/6 2012 14:57

Jeff: Jo det er blevet foreslået, og det er også et stort ønske fra vores side - at vi får den mulighed. Som T-rex skriver er en bortvisning via sletning af profil hvad vi har at gøre godt med indtil videre. Tak for dit input! :)

Kallum
Forum-indlæg: 327
Dato: 16/6 2012 18:23

Hvad med et pointsystem, så f.eks. 3 point giver en uges karantæne, 10 point en måned, 50 point 2 års ubetinget fængsel og 200 point ophold i dødslejr!

Eller vi kunne gøre vegkon til et betalingssite hvor alle medlemsindtægterne gik til at hyre nogen lejemordere som kunne stå standby, og så når nogen poster noget forbudt, KA-BLAMMO! Så bliver de skudt! :)

Der er selvfølgelig også den løsning at folk ikke lade sig fornærme over det mindste, men i stedet accepterer at argumentation på internettet ofte er en beskidt diciplin, og derfor ikke lader sig gå på selvom nogen overtræder "reglerne" eller siger noget anstødeligt. Men det kræver selvfølgelig at det er voksne mennesker der deltager..
Easy
Forum-indlæg: 134
Dato: 16/6 2012 18:28

Kallun: :) :) :) fint indlæg
JensD2
Forum-indlæg: 566
Dato: 16/6 2012 18:37

Det danske vegetarmiljø er ikke ret stort - og vegkon er faktisk det eneste forum. Hvor skal folk være, hvis de ikke kan være her? Så er de bare udenfor. Den tanke er jeg ikke så vild med......

Derfor synes jeg slet ikke det burde være muligt at banne folk. I stedet synes jeg - som Jeff også foreslår - at man kan få karantæne. Først en uge. Så to uger - og endelig en måned. Men jeg synes faktisk ikke det er rimeligt med mere end en måned. Og hvis vedkommende igen og igen og igen krænker retningslinjerne, så synes jeg det må være moderatorernes opgave at give vedkommende karantæne lige så mange gange.

Easy
Forum-indlæg: 134
Dato: 16/6 2012 18:46 | Indlæg redigeret den: 16/6 2012 18:48

JensD2: også dit ;););) --- men hvor går grænsen - Jimmi har ikke været den værste (mener jeg ikke)
Anderkisten
Forum-indlæg: 520
Dato: 16/6 2012 19:50

Enig - Så kan moderatorerne også være lidt mere rundhåndede med karantæner. Der har været mange tilfælde langt værre end Jimmy's, der burde havde fået en karantæne - Men Jimmy har selvfølgelig forstået at læne sig op ad karantæner ofte, så der har nok været sparet godt op på kontoen. Men for os udenforstående virker det bare forkert at der er en der bliver slettet for noget som ikke er i nærheden af at være lige så slemt som noget andre får lov at blive her for.

Men hvis der kunne køres med periodevise karantæner, så vil det være nemmere for moderatorerne at slå ned første gang. (eller anden - efter en henstilling)
JensD2
Forum-indlæg: 566
Dato: 16/6 2012 20:05

Klart, Anderkisten - jeg kan se at jeg ikke fik det med, men jeg mener selvfølgelig også, at karantæne kun kan være aktuelt efter et vist antal advarsler og formodentlig en "kammeratlig samtale". ;)
Luna_Månebarn
Dato: 16/6 2012 20:05

I stedet synes jeg - som Jeff også foreslår - at man kan få karantæne.

Vi er enige, og vi arbejder på det.

Og hvis vedkommende igen og igen og igen krænker retningslinjerne, så synes jeg det må være moderatorernes opgave at give vedkommende karantæne lige så mange gange.

Vi laver ikke andet end at slette spamprofiler og spamindlæg netop i øjeblikket. Det er yderst chikanerende. Med den logik vil en karantæne af den pågældende person vare meget meget længe. Vi må se.

Julie Lea
Forum-indlæg: 1134
Opskrifter: 2
Dato: 16/6 2012 21:35

Synes også, det er en god ide...:)
ennasuS
Forum-indlæg: 1172
Opskrifter: 3
Dato: 17/6 2012 06:26

åh havde slet ikke set denne tråd - men jeg har skrevet et indlæg i "diverse" - ved ikke om jeg skal paste det her?

Kan Administrator ikke "dele" med en anden, så "ønskerne" kan blive realiseret? Det ville være super, synes jeg :D

Synes også det er et godt forslag, det med point-systemet.
Luna_Månebarn
Dato: 17/6 2012 07:55

EnnuasuS: Læs T-rex' første og andet indlæg, samt mit første indlæg i denne tråd. :)

Marcus
Forum-indlæg: 3073
Opskrifter: 2
Administrator
Dato: 17/6 2012 08:55

Andre aktuelle moderationsrelaterede tråde:
http://www.vegetarkontakt.dk/?-moderation-paa-vegkon=116866
http://www.vegetarkontakt.dk/?-fascisternes-indtog-paa-vegetarkontakt=116817#il116966
http://www.vegetarkontakt.dk/?-hvad-taenker-du-paa-netop-nu-longevitynow-slettet=107369&side=3
ennasuS
Forum-indlæg: 1172
Opskrifter: 3
Dato: 23/6 2012 06:11

http://vegetarkontakt.dk/?-karantaene-moderatortraad=117675

Super!!

Det er så dejligt, vi kan "tale" om tingene :D
Leif Varmark
Forum-indlæg: 3649
Dato: 23/6 2012 21:27

Er det ikke en noget abstrakt diskussion? Både Lyra og Jimmi er jo for længst tilbage...

Det kan ikke forhindres, så længe det er muligt at være anonym.
Sider: 1 2 > >>