Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Hvordan løser vi vores interne problemer?

Siden

Sider: 1 2 3 4 > >>
Katja Ivalu
Forum-indlæg: 913
Opskrifter: 14
Område: KBH
Dato: 19/7 2012 11:20

Der har igennem længere tid nu været meget uheldig stemning i mange af trådene herinde, vi bliver spammet meget af nogen af brugerne og så er der tit en meget hård og trist tone, nogen føler sig trådt på og andre træder på andre, af forskellige årsager..

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at denne tråd blev brugt som et sted hvor i har mulighed for at være ærlige, kom ud med jeres galde (i stedet for at at bruge FB gruppen osv) Og hvis i har problemer med os som moderatorer, så sig det dog, vi hverken bider eller sletter jer ;)

Vi har jo også været med som ganske almindelig brugere i lang tid og jeg tror godt jeg kan tale for alle moderatorerne og sige at det ligge os stærkt på sinde, at VegKon er et sted som vi ønsker at passe på og værne om.

Jeg vil rigtig gerne høre forslag til, hvordan i mener vi bedst kan løse de problemer der er her for tiden..

- Skal vi lukke gæsteforummet?

- Skal man som nykommen bruger "ansøge" om medlemskab?

- Hvordan skal vi forholde os til Jimmi?

Osv..

Og så for en god ordens skyld, vil jeg lige forklare, at jeg personligt ikke har noget imod Jimmi, jeg ønsker blot at finde en hensigtsmæssig løsning for alle parter.

F.eks vil jeg meget gerne i dialog med dig Jimmi og jeg kan se mine medmoderatorer har være hurtigt ude i morges og har slette din nye profil "gates", kan forstå på moderatorerne at den sidste tråd "gør kødædere dig syg" havde taget en meget uheldig drejning og det synes jeg er rigtig kedeligt.

Det her et et forum for ligesindet, så hvad hjælper det så, at der er så mange som hele tiden prøver at skille det op i under kategorier af:

Vegetar VS Veganere

Og andre hånende tråde..
Der kommer intet godt ud af det og der er mange som bevidst fravælger VegKon for tiden, på grund af det.

Hvad hjælper det, at vi herinde ikke kan enes.. Tror i så når vi kommer ud i den rigtige verden, at de alm mennesker med ikke forandret spisevaner, har forståelse og tolerance for os?!

Det er simpelthen som at sparke sig selv i røven, imens man løber :D

Jeg personligt vil gøre alt hvad der står i min magt, til at få løst vores interne problemer.

Og jeg håber at I vil deltage og gøre jeres bedste også!?

JensD2
Forum-indlæg: 566
Dato: 19/7 2012 14:51

Godt indlæg, Katja........

Jeg synes efterhånden, at det er nødvendigt at vegkon på en eller anden måde bliver delt i to - en åben gruppe for alle og så et medlemsforum, hvor man kun får adgang når profilen er godkendt af moderatorerne.

Så kunne man jo godt sige, at Gæsteforummet blev ved med at fungere som hidtil og at resten af forummet krævede medlemsskab - det var i hvert fald en nem opdeling, men der kunne selvfølgelig være flere muligheder. Og det skulle naturligvis fungerer sådan, at alle stadig kan læse hvad der bliver skrevet, så de kan blive inspireret og følge interessante debatter. Det skulle bare ikke være muligt at skrive noget i denne del af VegKon, medmindre man er medlem.

Det er i hvert fald mit foreslag. Det er rigtig ærgerligt at det skal være sådan, men jeg tror ikke, at der er andre muligheder.
Buch
Forum-indlæg: 324
Dato: 19/7 2012 18:08

På Kattegalleri.dk skal man betale 24 kr for at komme til optagelse. Dernæst bliver man stemt ind og oprettet som medlem, men kun hvis man har skrevet en nogenlunde udførlig profiltekst. Der er ingen typer derinde der ødelægger det for de andre med komplet sorte kommentarer eller håneri. Selvfølgelig er der stadig folk der er uenige, men det bør der vel også være plads til, så længe tonen er god.

Det var et eksempel til inspiration.

Vh Cathrine.
ennasuS
Forum-indlæg: 1172
Opskrifter: 3
Dato: 19/7 2012 20:07

Der kan også være gået agurketid i den. Nogengange når man et mæthedspunkt og holder lav profil og andre forsøger at holde gang i festen og en ond cirkel opstår. Jeg kan slet ikke kapere alle de "navneændringer" og ved dårlig nok hvem der er hvem længere....
Paulin
Forum-indlæg: 316
Dato: 19/7 2012 20:15

Kan man ikke bare ignorere "Jimmi" (er det ham der Bambi-dyret?)

Har hængt ud på news: https://groups.google.com/forum/?fromgroups#!overview de sidste 14 år og dér har der til alle tider været alternative typer (trolls) som man så har smidt i kill-filteret, dvs. man har ikke læst deres indlæg.

"Fodrer" man trolls ved at kommentere deres indlæg suger de styrke via dét; ignorerer man dem dør de hen.
Laika
Forum-indlæg: 1100
Opskrifter: 8
Område: Sjælland
Dato: 19/7 2012 20:42

- Skal vi lukke gæsteforummet?
Ja. Det giver ingen mening at have, udover hvis man ønsker at trolle.

- Skal man som nykommen bruger "ansøge" om medlemskab?
Well, tror jeg ikke bliver populært. Men måske man skulle angive lidt oplysninger for at kunne oprette (ikke nogen der bliver vist på siden). Så folk ikke følte sig så anonyme? Eks. skulle give telefonnr. ved oprettelsen. Og få en godkendelseskode over sms. Det system ved jeg mange steder benytter sig af. Så føler folk ikke de kan tillade sig helt ligeså meget trolleri ;o)

- Hvordan skal vi forholde os til Jimmi?
Giv ham et kram. Jeg tror han har behov for det. Og skriv ham en mail og snak med ham over der. Har I ikke hans mail? Eller kan I ikke få den?
Unit
Forum-indlæg: 93
Dato: 19/7 2012 21:33

Giv Jimmi et kram han holder gang i festen :)
JensD2
Dato: 19/7 2012 21:37

Laika - jeg tror at mange mennesker har forsøgt at tale fornuftigt med Jimmi rigtig mange gange. RIGTIG MANGE GANGE! Det er fuldstændig til grin og på et eller andet tidspunkt, så må det altså være nok.

Du skriver, at du er skeptisk over for ideen om at man skal ansøge om medlemsskab. Så undrer det mig en smule, at du selv foreslår nøjagtigt det samme....... ;) At ansøge om medlemsskab er jo det samme som at bede om en godkendelse på sms. Eller på mail. Eller på anden måde...... Jeg synes egentlig tanken om sms er god. Pointen er kun, at man ikke bare kan oprette den ene profil efter den anden, hvis man fx bliver slettet eller får karantæne.

JensD2
Dato: 19/7 2012 21:37

Jeg har tidligere skrevet, at jeg ikke synes det er rimeligt, at nogen kan få permanent blokering. Jeg har ændret holdning, når det kommer til Jimmi. Hans adfærd i løbet af de sidste par uger har overskredet alle grænser. Hvis man kunne lave et system, hvor brugerne skulle godkendes, så synes jeg, at Jimmi som den eneste skal have permanent karantæne.... indtil han selv indser problemet og sender moderatorerne en stor undskyldning, for det synes jeg helt seriøst at han skylder dem!
Unit
Dato: 19/7 2012 21:47 | Indlæg redigeret den: 19/7 2012 22:28

Godkendelse på sms kan jeg ikke tilslutte mig for jeg syntes det er uetisk at presse folk til mobil som ikke ønsker det.
Jeg gør det ikke og hvorfor? det er håbløs at diskutere med folk om
Der er mail klart bedre som bruges mange andre steder
Fastnettelefon nr. giver også en god identitet og fortæller bopælsadressen -- måske bedre end mobil (nogen bruger taletidskort)
Giv Jimmi et kram :)
Unit
Dato: 19/7 2012 22:59

Hvis Bambi forsvandt herfra vil jeg komme til at lide savn
pøj pøj Bambi ;)
Moonie
Forum-indlæg: 1495
Opskrifter: 1
Område: Sydjylland
Dato: 19/7 2012 23:08

Det bliver sidens død, hvis man skal igennem en længere proces med medlemskab og optagelse. Vi kender det nok lidt selv, når vi skal tilmelde os noget over nettet. Man orker dårligt nok den der mail med link i...

Jimmy skal da bare stoppe med at smide billede op af sin tisser, så er alt vel i skønneste orden : )

Unit
Dato: 19/7 2012 23:31 | Indlæg redigeret den: 20/7 2012 00:03

Moonie: Super Super Super godt indlæg du kom med som jeg klart kan tilslutte mig :)
Jeg tror også at det afholder mange folk fra at bevæge sig herind hvis de skal igennem det store maskineri

Jeg vælger at tro på at Bambi forstår hvor han skal sætte begrænsningerne fremover :)
Der tænker jeg på eksemplet som du nævnte som jeg ikke har set

Se på bambi indlægende DE ER DA UNDERHOLDENDE og kreativt lavet
Marianne48
Forum-indlæg: 2395
Område: Odense
Dato: 19/7 2012 23:34 | Indlæg redigeret den: 19/7 2012 23:36

@Paulin.

Nej, ZenBambi er ikke Jimmi.

Men der er nogle brugere herinde, som mener at både profilerne Buffet og Gates kunne være Jimmi. Og måske også en til.

Se evt. deres indlæg i henholdsvis Naturlig helbredelse og i tråden om Homovielse.
Unit
Dato: 19/7 2012 23:42

M48 ?????
KeepTexasBeautiful
Forum-indlæg: 1596
Dato: 20/7 2012 00:23 | Indlæg redigeret den: 20/7 2012 00:40

Skal vi lukke gæsteforummet?

Enten det, eller også føre det videre med de modifikationer jeg har foreslået tidligere (pga. arbejdsbyrden hælder jeg pt. mest til en lukning);

Der sker jo ikke så meget på siden, men prøver alligevel.

Man burde overveje at lave en database over alle de registrerede brugernavne og blokere gæsteindlæg hvor disse bruges som "gæstenavn". På den måde kunne man undgå situationer som den her;http://vegetarkontakt.dk/?-vegetarer-er-nogle-svagpissere=46525&side=4

Nu har jeg selv været glad for at signere indlæg "KTB" under gæsteforummet for nemhedens skyld, men tror det vil være fornuftigt at registrerede brugere fremover logger ind når de besvarer gæsteindlæg.

Kombineres ovenstående med mit tidligere forslag om at alle gæsteindlæg skal valideres af en moderator før de vises tror jeg vi slipper for størstedelen af de uønskede elementer.

Som jeg foreslog i den nu slettede røvbanan-tråd burde man måske overveje at indføre et system hvor gæste-indlæg først skal valideres af en moderator. Så svært er det jo heller ikke at oprette en profil hvis man vil noget seriøst på siden.

Der vil selvfølgelig stadig være et par ynkelige eksistenser der fra tid til anden har så lidt indhold i livet at de vælger at oprette en profil for at skrive noget om grøntsager og kønsdele etc, men hvorfor ikke forsøge at minimere det.

http://vegetarkontakt.dk/?-samlet-liste-med-oensker-til-forbedringer-af-siden=31574&side=3

Skal man som nykommen bruger "ansøge" om medlemskab?

Det tror jeg vil skræmme for mange væk.

Når man opretter sig på vegetarkontakt skal man oplyse en email adresse. Hvis en bruger bannes så bloker adressen i den periode bannet er aktivt, så der ikke kan tilknyttes nye profiler til adressen. Derudover bør oprettelsen inkludere en validering af den oplyste adresse, såfremt det ikke allerede er tilfældet.

Det er naturligvis nemt at oprette en ny email, men de forstyrrende elementer der er så ihærdige slipper man næppe af med uden IP bans alligevel og øges sikkerheden yderligere tror jeg at medlemstallet stagnerer.

Hvordan skal vi forholde os til Jimmi?

Slet ham eller slet retninglinjerne. Ignorerer man hans opførsel den seneste tid undergraves moderatorenes autoritet totalt. Så svært burde det ikke være at overholde et ban på 30 dage og det er mit indtryk at han har fået enormt mange chancer.

Jeg har tidligere været imod permanente bans af brugere der også har bidraget positivt til siden, f.eks i forbindelse med sletningen af Lyra, men sådan som Jimmi har håndteret sit ban gør det utroligt svært for mig at se hvordan han igen kan blive en del af siden hvis man fortsat vil have moderatorer.

- Jeg kan iøvrigt ikke tage det seriøst at nye brugere som Unit kommenterer på ZenBambi, han var her tydeligvis ikke sidste gang rådyret blev bannet (igen).
Men nu betragter jeg jo også Unit som et problem på niveau med ZenBambi, det er utroligt at man kan poste så mange svinere og irrelevante sure opstød og så bare slette dem igen dagen derpå uden at det får konsekvenser.

Et par indlæg fra egen hånd fra sidst ZenBambi blev bannet;

Jeg er enig i at der bør skrides ind overfor ZenBambi. Det er iøvrigt ikke første gang at den omtalte bruger har haft en intens spamming periode her på siden.

Det startede i denne omgang med alle billede-indlæggene, hvilket jeg kunne leve med i en enkelt tråd, men én blev hurtigt til mange og billederne var de samme igen og igen. Ofte kom der så mange irrelevante posts i træk at de ramte tråde blev totalt afsporede. Derudover har jeg også modtaget uopfordrede privatbeskeder, igen af en repetitiv karakter.

Igår var måske den hidtil værste dag, hvor alle tråde tilsyneladende fik en uforståelig caps-lock oneliner eller seks serveret. Gamle brugere kan måske ignorere "støjen", men folk der besøger siden for første gang må da virkelig blive frastødt når de ser at det er coutume at alle tråde konsekvent fyldes med intetsigende vrøvl fra den samme bruger. Jeg vil mene at det har nået et punkt hvor det kan have betydning for antallet af nye brugere. Fortsætter spammeriet uhindret vil der helt sikkert også være gamle brugere der mister lysten til at besøge siden.

Eksempel på en tråd hvor der kommer seks totalt sorte ligegyldige støj-indlæg lige efter hinanden; http://vegetarkontakt.dk/?-muslinger-og-oesters-er-det-i-orden=101899

Du har helt ret. Jeg finder f.eks indholdet i mange af dine indlæg langt mere stødende end ZenBambi's pladder Men det er irrelevant at jeg personligt væmmes ved kristendom. Det handler om at have respekt for andres tråde, ikke om at der skal være en gruppe smagsdommere der godkender hvad folk skriver.

Hvis ZenBambi begrænsede sig til egne tråde (og ikke oprettede flere tråde med samme indhold) samt tråde oprettet af andre brugere om guld-rådyr og glansbilleder ville alt være fryd og gammen. Problemet er at det ensporede materiale skal proppes ind i alle tråde der oprettes og sendes som personlige meddelelser. Det kan ikke være rimeligt at man opretter en tråd og den derefter bombes med seks indlæg i streg som kun giver mening for afsenderen.

http://vegetarkontakt.dk/?-hvis-jeg-var-moderator=72136&side=2

Mht. Gates og Buffet (et al.) profilerne, så er der vist ikke megen tvivl. Det er nemmere at overse en kolort på en hvid dug end at Jimmi står bag de profiler/indlæg...
Unit
Dato: 20/7 2012 01:30 | Indlæg redigeret den: 20/7 2012 07:10

Kopi: Men nu betragter jeg jo også Unit som et problem på niveau med ZenBambi, det er utroligt at man kan poste så mange svinere og irrelevante sure opstød og så bare slette dem igen dagen derpå uden at det får konsekvenser.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg er kommet i dyb chok
GreenEnergy
Forum-indlæg: 944
Opskrifter: 2
Område: Sjælland
Dato: 20/7 2012 05:37

KTB: Unit er den gamle Easy profil han er ikke en ny bruger
Klejne
Forum-indlæg: 384
Opskrifter: 1
Dato: 20/7 2012 06:41

Er der nogen der har hevet fat i Benjamin og spurgt om han kan gøre nogle af de ting vi foreslår?

Hvis der skal laves ændringer på forummet, er det jo ret vigtigt at der er nogen til at lave dem...
Herbi
Forum-indlæg: 293
Dato: 20/7 2012 07:46

Unit/Easy er da et langt større problem - decideret mobning, udhængelse, støj, homofobi.
Sider: 1 2 3 4 > >>