Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Hvordan løser vi vores interne problemer?

Siden

Sider: << < 1 2 3 4 5 > >>
Unit
Forum-indlæg: 93
Område: KBH
Dato: 20/7 2012 07:58

Herbiwore er sød ;)
Katja Ivalu
Forum-indlæg: 913
Opskrifter: 14
Dato: 20/7 2012 08:10

For det første er de 2 profiler Buffet og Gates, begge fra Jimmi (Benjamin er sød til at tjekke IP add, derfor ved vi det ;)

For det andet, så tror jeg ikke der er nogen som egentlig synes om, at hænge andre ud og derfor ville det nok være bedst hvis vi f.eks lader være med at trække flere jokes omkring Jimmis ædlere dele frem..

Hvad angår Zenbambis underholdningsværdi, så er der nok ret delte meninger om, hvornår folk herinde synes det er sjovt og hvornår det bliver for meget.

Zenbambi har overholdt 1 månedes karantæne og er blevet budt velkommen igen, når det så er sagt, så er der vist ingen tvivl imellem brugerne og moderatorerne om, at Zenbambi selvfølgelig skal overholde Vegkons retningslinjer, dvs vi fordrer at der ikke bliver nogen personangreb og at hxn generelt opfører sig ordentligt.

Ellers ser det indtil videre ud som om, i er ret enige i at gæsteforummet burde blive lukket, jeg er enig med jer!

Men lad os da høre, hvad andre har at sige?

(Derudover så er Benjamin hjernen bag vores forum og jeg er sikker på, han følger godt med..
Men i og med at det har vokset sig så stort, så er det klart at han har brug for hjælp, hvilket også er derfor der er kommet moderatorer, som kan lette lidt på presset)

Luna har stået med moderatorer tjansen selv i længere tid og brugt rigtig mange timer på at rydde op og slette profiler, og så har hun samtidig skulle tage diverse "hug" fra utilfredse brugere..

Det synes jeg er lidt urimeligt!

Man har selvfølgelig ret til at være uenige og det kan som bruger være svært at følge med i hvad der forgår bag kulissen, da vi som moderatorer selvfølgelig ikke bare vil udlevere andre, så derfor kan det virke hårdt og kontant, når tråde bliver låst, brugere bliver slettet osv..
Men det er altså ikke spontane fikse ideer vi får, der bliver forhandlet og debatteret og vi prøver at handler ud fra alles bedste og Vegkons retningslinjer.

Derfor også denne tråd, hvor jeg på det kraftigste vil opfordre alle til så meget ærlighed og åbenhed som muligt..

Hvis i er uenige med os, så vær sød at sige det, i stedet for (kun) at snakke internt eller brænde inde med det.

Det er ikke fair over for os, vi har valgt posten frivilligt og får hverken betaling eller andre frynsegoder og hvis vi så også skal hænges ud, så mister man hurtigt lysten til at besidde posten.

PS: Så vil jeg bare sige, at jeg indtil videre er rigtig glad for posten og jeg håber vi når frem til nogen gode løsninger og når der så er kommet styr på fnidder og spam, håber jeg at de brugere, som pt "har fået nok" vil bidrage og dele vores venskab og viden herinde igen :D

HenrietteV
Forum-indlæg: 201
Opskrifter: 16
Område: Århus
Dato: 20/7 2012 08:11

Ligger lidt af problemet ikke også i, at det er ALT for let at oprette en ny profil? Det tager virkelig ikke mange sekunder...

Se profiloprettelsesproceduren her til forskel:

http://www.veganforum.com/forums/register.php

Her kræver oprettelsen af en profil langt flere oplysninger, om end det selvfølgelig ikke kan stoppe de mest ihærdige spammere.
Paulin
Forum-indlæg: 316
Dato: 20/7 2012 08:12

Tak for oplysning, Marianne48
Katja Ivalu
Dato: 20/7 2012 08:17 | Indlæg redigeret den: 20/7 2012 08:17

Miss Bambi

Jeg vil sætte pris på at du lader denne tråd være fri for glansbilleder og at du holder en god tone, din hetz mod Luna vil jeg under ingen omstændigheder have i denne tråd, hvis du har noget som du reelt har hold i, vil jeg dog derimod meget gerne "høre" på dig ;)
ZenGoddessBambi SØGER: Paradis Ø
Forum-indlæg: 45
Område: Sydjylland
Dato: 20/7 2012 08:18

Til SURE drenge kan dén her BAMBI oplyse,

at INGEN af Moderatorene har rettet henvendelse endnu ;)

:P

KeepTexasBeautiful
Forum-indlæg: 1595
Dato: 20/7 2012 08:20

@ GreenEnergy:

Det er jeg udemærket klar over (se evt. http://vegetarkontakt.dk/?-homovielse-=119003 ), men alle tre profiler er stadig fra tiden efter det omtalte ban og jeg betragter Easy/R.Easy/Unit som en ny bruger (> 6 måneder).

@ Herbiwhore:

Ja, det var nok lidt dumt af mig at hive det frem, jeg synes også at ZenBambi har opført sig nogenlunde i forhold til sidst. Omvendt synes jeg også at det er fair at man har lidt kortere snor i forbindelse med retningslinjer man allerede har overtrådt gentagne gange - også selvom nyere brugere ikke forstår det. Dermed ikke sagt at dette var det rette medie.

Jeg vil dog fortsat mene at ZenBambi gjorde alle de ting du nævner, med undtagelse af homofobi, sidst den var gal. ZenBambi's svinere var bare en tand mere kryptiske og ofte mere generelle end Easy's meget kontante og personlige angreb. Støjen var det største problem.
Dato: 20/7 2012 08:44 | Indlæg redigeret den: 20/7 2012 08:51

Katja:
din hetz mod Luna vil jeg under ingen omstændigheder have i denne tråd, hvis du har noget som du reelt har hold i, vil jeg dog derimod meget gerne "høre" på dig

Lyver en SANDHEDSFANATISK ENGEL???

~ Var sgu' ~Luna~ der var EFTER mig :(

Hendes irrettesættelser var SÅ KOLDE, ROBOTAGTIGE og TRUENDE at hun ikke virkede "menneskelig",
og det gjorde mig ENDNU mere 2012 fucked 'up </3
Dato: 20/7 2012 08:56 | Indlæg redigeret den: 20/7 2012 08:56

ALLE de Veganske Udviklings og STØTTE tråde jeg lavede har ~Luna~ UDSLETTET </3

HenrietteV
Forum-indlæg: 201
Opskrifter: 16
Område: Århus
Dato: 20/7 2012 08:57

Nu har jeg lige prøvet at oprette mig inde på veganforum for at se, hvordan det foregår. Efter oprettelsen på den side, jeg linkede til foroven, har jeg så modtaget en aktiveringsmail, hvori der bl.a. stod:

Before we can activate your account two small steps must be taken to complete your registration. You must complete this step (see below), and when you have confirmed your email address, your account will be manually approved (normally within 12-48 hours). If you start posting before your account has been approved, there will be a delay before your messages will become visible (while waiting for approval).

Jeg har så via et link skullet aktivere min profil (bekræfte at det var min email) og fik så efterfølgende denne besked:

Thank you for registering. Your account has been submitted for moderation by an administrator and will be activated shortly. You will be notified by email when this happens.

Det synes jeg er en rigtig fin måde at gøre det på. Det kræver lige lidt mere arbejde både for den, der opretter sig, og for moderatorerne, men det kan så spare moderatorerne for slettearbejde og lignende i den anden ende. :)

Gæsteforummet kan for min skyld også godt blive lukket.
Luvox
Forum-indlæg: 440
Opskrifter: 5
Dato: 20/7 2012 09:01

Jeg synes ikke, det er for meget at forlange, at folk lige skal trykke på et aktiveringslink via deres email. Det kunne da være rart, hvis det i hvert fald gjorde, at der ikke kommer så meget fnidder fnadder. Og ja, væk med gæsteforummet.
Men jeg synes ikke, at der skal være en decideret optagelse. Heller ikke noget med, at der skal betales penge. Jeg ville personligt så have søgt mod udenlandske gratis sider, hvis jeg var blevet krævet et beløb for at være herinde.
Katja Ivalu
Dato: 20/7 2012 09:07 | Indlæg redigeret den: 20/7 2012 22:30

Miss Bambi
Nu har vi jo alle forskellig måder at tackle og tale med andre på, vi 2 har haft nogen fine "samtaler", men jeg må da ærligt indrømme at det tog mig noget tid, at filtrer dine ord og komme ind bag meningen med dem..
Ikke sagt at jeg altid forstår dig, men jeg prøver og kan da også tit følge dig i din sandhed ;)

Men du har også i dit tidligere "besøg" her på VegKon, lavet rigtig meget rav i den og afsporet virkelig mange tråde..
På et tidspunkt bliver det bare for meget og på det tidspunkt stod Luna med læsset selv!

Jeg bakker hende 100 % op i at du skulle bannes..

At hun tilsidst har været nød til "nul tolerance" forstår jeg godt, for du kan være svær at forstå og nå ind til.
Og så mener jeg ikke du kan klandre Luna for din egen "fucked ' up" hed, den må stå for egen regning.

Edit:

Jeg har valgt at ændre på indholdet i noget af dette indlæg, da jeg har været for personlig i min udtalelse af brugeren Zenbambi.
Det beklager jeg, det vil ikke ske igen.

Alt godt.
Dato: 20/7 2012 09:21

@ Katja

Tak for Åbenbaringen ;)

Nu er jeg ikke længere i tvivl om at jeg skal gøre som de Viseste,

og undgå ALLE "mennesker" så godt jeg kan,

da "mennesker" kun kan gøre mig SYG, og give mig lyst til det værste </3

Katja Ivalu
Dato: 20/7 2012 09:29

Hvis det er dit valg, så må du gøre det!

Jeg har medfølelse og omsorg for dig, men ingen medlidenhed.
Dato: 20/7 2012 09:47 | Indlæg redigeret den: 20/7 2012 09:53

Har ALDRIG bedt om medlidenhed...

KUN udveje kaldt "Den Anden Side" eller SYG BuddhaAutisme :(

Katja Ivalu
Dato: 20/7 2012 09:58

Man er sin egen værste fjende..

Mennesker omkring en afspejler det som rør sig i en selv..
Så hvis mennesker er fjendske og "dårlige" ved dig, er det måske fordi du selv har en masse fordomme og dårligheder omkring menneskeheden!?

Det er ikke nok at elske bambi og andre dyr, alle skal ind under vingerne og beskyttes <3

Også mænd ;)
Jeff
Forum-indlæg: 1943
Område: Sjælland
Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 20/7 2012 10:00 | Indlæg redigeret den: 20/7 2012 11:58

M.h.t gæsteforummet var jeg helt tilfreds med at give moderatorerne stor diskretion over hvad de tillader og sletter end de skal have i sidens andre "medlems-" fora. Efter min mening må alle useriøse, meningsløse og aggressive tråde i gæsteforummet straks slettes eller lukkes efter meget simple retslinier - jeg mener faktisk, at alle tråde i gæsteforummet skal handle direkte om vegetarisme (herunder forstået ovo-, lakto-, frugi-, raw-, veganisme, osv.), og heller ikke må bruges kun for debat om sidste nævnte men derimod skal bruges til ægte spørgsmål, henvendelser, osv. Hvis tråde i gæsteforummet ikke kan betragtes som tilknyttet til sidens kerne ideer, som jeg mener er klart nok beskrevet, så må vi få dem ryddet ud (f.eks. dem der handler om religion, seksualitet, racisme, politik udenfor sidens kerneemner, samt diskussioner om mad og ernæring eller etik, der ikke direkte handler om vegetarisme).

Vi "medlemmer" kan sagtens hjælpe ved at ignorere disse slags tråde i gæsteforummet og bede om at de slettes.

Jeg synes, at de er ok at kræve lidt mere info på profiler, og synes næppe det ville betyde sidens død. Hvis vi opdager profiler der synes at være meget useriøse (ved ikke endnu hvad dette er), så kan vi bede disse medlemmer at forbedre dem eller [indsæt konsekvenserne her].

JensD2
Forum-indlæg: 566
Dato: 20/7 2012 10:24

Jeg synes KeepTexasBeautiful har skrevet et rigtig godt indlæg - jeg er hundrede procent enig!

Ang. gæsteforummet; jeg stemmer stadig for at vi skal beholde det(men kan godt fornemme at jeg er i undertal.. ;) ) - men jeg synes det er en god ide, at alle indlæg skal godkendes af moderatorerne.

Dernæst er jeg også helt enig med KTB i hans kritik af visse brugere - og personligt ville jeg gerne tilføje et par navne på den liste. Nogen overskrider gentagne gange helt faste retningslinjer. Andre har bare generelt en rigtig dårlig tone og problemer med at styre deres temperament - men i længden er det lige så ødelæggende for et forum.

Jeg tror der er lidt delte meninger - eller måske ligefrem misforståelser! - når vi taler om muligheden for at "ansøge" om medlemsskab. Altså delte meninger om hvad det faktisk betyder, at "ansøge" om medlemsskab..... sådan som jeg ser, så handler det udelukkende om en proformagodkendelse, hvor man skal modtage en slags validering/aktiveringskode fra moderatoerne.

*Henriette* har lige oprette ny profil og det var sådan set bare den model som jeg havde tænkt. Jeg undrer mig bare.... hvis man allerede på nuværende tidspunkt skal godkendes af moderatorerne, som *Henriette* beskrives, hvordan i alverden er det så lykkedes Jimmi at oprette så utrolig mange profiler?????

Jeg har dog på fornemmelsen, at den procedure som *Henriette* beskriver er ret ny. Er det ikke korrekt? Jamen, hvis det er helt ny procedure, mon det så ikke allerede har løst en del af problemerne?
Laika
Forum-indlæg: 1100
Opskrifter: 8
Område: Sjælland
Dato: 20/7 2012 10:29

Jens: Jeg forstod det med godkendt medlemskab, som det de kører med på nogen sider, med at man først skal besvare en masse spørgsmål og så vurderes om man er fin nok til at få lov at få en bruger... ;o)

Sms der bliver man jo bare oprettet med det samme. Ingen godkendelse fra højere magter.
Katja Ivalu
Dato: 20/7 2012 10:30

Jens - Henriette har oprette sig på et andet forum og bruger det som eksempel ;)
Men ja, det var måske en mulighed.
Sider: << < 1 2 3 4 5 > >>