Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Hvordan løser vi vores interne problemer?

Siden

Sider: << < 1 2 3 4 5 6 7 > >>
Katja Ivalu
Forum-indlæg: 913
Opskrifter: 14
Område: KBH
Dato: 20/7 2012 22:34

Herbiwhore -

Du skal vide at jeg har tænkt en del over dine ord og jeg har valgt at ændre på indholdet i det omtalte indlæg, Jeg er enig med dig i, at jeg blev for personlig.

Det beklager jeg og vil selvfølgelig gøre alt for at det ikke gentager sig.

Alt godt.
Unit
Forum-indlæg: 93
Dato: 21/7 2012 07:14 | Indlæg redigeret den: 23/7 2012 17:30

Nogle mennesker nyder at drive klapjagt på andre
Nogle mennesker er hypersensitive
Nogle mennesker har en dårlig dømmekraft
Nogle mennesker er dårlig til at vurdere
Nogle mennesker er nogle hyklere
Nogle mennesker er dårlige til at ignorere
Nogle mennesker er dobbeltmoralske
Nogle mennesker hidser sig op over det mindste
Nogle mennesker er gode til at føde trolde
Nogle mennesker blander sig i andres konflikter på en negativ måde
Nogle mennesker vil have en dødsyg kedelig side
Nogle mennesker er nævenyttige
Nogle mennesker er gode til at følge trop med en anden ?????
Nogle mennesker holder sig for mange problemer
Nogle mennesker bliver ved,ved ved,ved og ved med det samme .........
Nogle mennesker syntes der er behov for ændringer på siden her ????????????????????????????????????????
Jeff
Forum-indlæg: 1943
Område: Sjælland
Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 21/7 2012 07:41 | Indlæg redigeret den: 21/7 2012 08:58

Jeg ved godt, at gæsteforummet også bliver misbrugt, men synes det ville være synd, at lade det gå ud over dem, der oprigtigt har gavn af det.

Jeg synes, at de, "der oprigtigt har gavn af det", er dem, der spørger og henvender sig om vegetarisme. Hvem er det ellers?

Der findes utallige fora derude og man kan fakstisk oprette sit eget meget nemt mange steder, hvis man vil diskutere noget andet end sidens emner - og ellers kan man bare lave en profil og diskutere lige så meget man vil i de mange fora der findes her.

Men jeg synes ikke, at vi skulle tillade, at sidens indhold for gæster bliver udvandet af noget, der netop ikke gavner folk med ægte, seriøse interesser for sidens kerneideer.

JensD2
Forum-indlæg: 566
Dato: 21/7 2012 08:10

Jeg synes bestemt at vi er på sporet - eller er det dit spor du gerne vil tilbage på?

HerbiWhore - Tja.... synes egentlig det er lidt ærgerligt, at ZenBambi kom til at fylde så meget, for det var jo ikke emnet for denne tråd. På den anden side har du måske ret i, at denne diskussion netop illustrerer vores problemer på vegkon meget godt...... og derfor alligevel er relevant for emnet.
Anderkisten
Forum-indlæg: 520
Område: Århus
Dato: 21/7 2012 08:38 | Indlæg redigeret den: 21/7 2012 08:39

Jeg tror aldrig jeg har læst et eneste af ZenBambi's indlæg. Det er sådan en rodet formuleringsmåde og blandingen af store og små bogstaver osv. gør det så ulæseligt, at jeg ikke gider at spilde min tid på dem. Det har endnu aldrig gjort at jeg ikke kan følge med i en debat, og jeg konkluderer derfor, at der således ikke står noget, der fordrer debatten.
Men siden Zenbambi's ban, der var helt fair pga. spam, så syntes jeg ikke profilen har været til nogen gene herinde. Så har det helt fint med at personen er her. Bare fordi jeg ikke gider at læse indlæggene, så er der sikkert andre der kan.

Angående gæsteforaet, så er jeg 100% imod at nedlægge det, men 100% for at det som Jeff siger, skal være relevante emner ifht. sidens kerneemne.

Angående det med at oprette profiler. Bliver det for omstændigt, så gider folk ikke. og slet ikke hvis man skal til at betale. Kattegalleriet.dk (og alle de andre fora, har jeg endnu aldrig gidet at oprette mig på og kommer heller aldrig til det.
JensD2
Dato: 21/7 2012 09:23

ZenBambi/AntiBambi - hvis jeg havde lavet en brugerprofil med navnet "ZenGoddessBambi SØGER: Paradis Ø + Rawfood, Hekse og ElverSamfund<3" så kunne jeg med garanti heller ikke logge ind, for det ville aldrig lykkes mig at skrive det korrekt mere end én gang! ;)

Jeg synes endnu en gang at du udviser en helt eklatant mangel på selverkendelse og jeg synes det er dybt urimeligt, at du bruger denne situation til at kritisere andre. Jeg tror helt seriøst ikke på, at der er nogen som har forsøgt at udrydde dig. I stedet er jeg ret sikker på, at du har udryddet dig selv, da du valgte et brugernavn der er så kompliceret, at du ikke engang selv kan skrive det korrekt.......

Men whats the problem? Nu har du en ny profil og så er det problem formodentlig løst! ;)
Unit
Dato: 21/7 2012 09:33

Igen et eksempel på troldeføde
JensD2
Dato: 21/7 2012 09:37

Igen et eksempel på troldeføde

Unit - jeg forstår ikke hvad du mener?
Unit
Dato: 21/7 2012 09:44

Du giver AntiBambi nyt føde til at skrive igen hvad du ikke bryder dig om
Læs evt. også min liste ovenover
JensD2
Dato: 21/7 2012 09:55

Du giver AntiBambi nyt føde til at skrive igen hvad du ikke bryder dig om
Læs evt. også min liste ovenover

Okay, Unit - jeg må acceptere at du synes mit indlæg er troldføde, selv om jeg ikke forstår hvad du mener..... min kommentar er en seriøs og ærlig kommentar til ZenBambi. Jeg forstår ikke, hvordan det kan defineres som "troldeføde" - men der er så meget jeg ikke forstår....... ;)
Unit
Dato: 21/7 2012 10:08 | Indlæg redigeret den: 21/7 2012 10:09

JensD2: jeg ved ikke hvordan jeg skal uddybe det nærmere da folk misforstår meget herinde
og det kan også sætte mere i gang som jeg ikke gider at høre på ;)
JensD2
Dato: 21/7 2012 10:26 | Indlæg redigeret den: 21/7 2012 10:28

Unit - det kunne måske også være dig selv som misforstod. Jeg er faktisk i tvivl om du egentlig ved hvad en "troll" er.... ;)

ZenBambi skriver et seriøst indlæg. Jeg skriver en seriøs kommentar til ZenBambi. Jeg kan - med min allerbedste vilje! - ikke forstå, hvordan det har noget med "trolls" eller "troldeføde" at gøre......
Herbi
Forum-indlæg: 293
Dato: 21/7 2012 10:53

@Katja:

Det har jeg virkelig respekt for :-)

@Jens:

Netop min pointe. Det er af allerstørste relevans.

Unit
Dato: 21/7 2012 11:01 | Indlæg redigeret den: 21/7 2012 17:38

JensD2: Jeg prøver alligvel -- Vi skal også tænke på den psykologiske side af sagen og tænke - Hvorfor skriver han som han gør og læse mellem hans linier - Forsøg at forstå på den rigtige måde hvad han vil fortælle og vil med det og lade være med at tage det for mere end det er -- selvom noget af det er irrelevant, stødende for nogen ( kan ignoreres ) -- SVARE HAM PÅ EN MÅDE DER IKKE KNÆKKER HAM HELT
Måske var troldeføde det forkerte udtryk at bruge
Jeg ved mit indlæg er i strid med hvad jeg tidligere har skrevet her på tråden - men føler jeg er nødt til det
Håber dette indlæg bliver analyseret og forstået på den rigtige måde ;)

Bambi er bare Bambi, en god Bambi og underholdende Bambi ;)
Rasmus Madsen
Forum-indlæg: 73
Dato: 21/7 2012 11:13

Jeg er meget enig i det meste der er blevet skrevet her, men jeg har to kommentarer jeg syntes er så vigtige at jeg har valgt at skrive dem.

@Katja Ivalu
Hvad hjælper det, at vi herinde ikke kan enes..

Jeg er ikke helt sikker på, hvad du mener med denne sætning. Men jeg mener, det er meget vigtigt at pointerer, at enighed netop ikke er et ideal, hvis man ønsker et forum, der både kan rumme vegetarer og veganere og disses forskellige underkategorier. I stedet kræves en accept af forskellighed altså fredelig sameksistens af forskellighed, der netop er sammenhold uden at være ensretning.

@Moonie
Lad der være plads til kristne, homofober, homoelskere, ligestillingsfolk, for fagforening, imod fagforening etc.

Jeg er meget uenig, jeg syntes, der skal være plads til alle former for holdninger, der ikke er homofobiske, racistiske etc... Hvis vi skal have et forum, hvor der skal være plads til alle må, der være en grænse for, hvad det er ok at mene. Holdninger, der udpeger en bestemt gruppe af mennesker til at være dårligere end andre, er ikke ok.
For at der kan være plads til alle, kræver det altså, at der ikke er plads til holdninger der både er generaliserende og hadefulde. Der er altså også plads til homofoben, så længe hen holder sine homofobiske holdninger for sig selv.
Ulrik Smed
Forum-indlæg: 1539
Dato: 21/7 2012 13:37

Jeg synes faktisk det er meget friskt af Bambi bare at trykke sine følelser ud, åbent og ærligt, uden hæmninger. Som nævnt af andre, så er det jo 'bare' noget han føler, og fortæller om, og ikke nødvendigvis en absolut sandhed om dem der evt. står for skud.

Hvis han f.eks. kalder slanger for 'dyr fra helvede', eller hvad det nu var, så kunne jeg måske godt blive fornærmet fordi jeg holder meget af slanger, men det gør jeg ikke, jeg synes bare det er fedt at vide hvad han føler og synes det er forfriskende. :)

Selv hvis nogen skulle finde på at rette et groft personligt angreb mod mig og kalde mig fæle ting, så ta'r jeg det kun som noget nogen føler om mig, og tænker måske endda... haha, ja måske er det lidt rigtigt... og ta'r det ellers bare helt roligt. Det tror jeg mange kunne have gavn af at lære, istedet for at fare i flint med parader ved bare antydninger af angreb.

Så Bambi, for min skyld må du gerne fortsætte med at blæse dine følelser ud her. :) Men jeg vil dog give andre ret i at det er lidt træls at tråde bliver spammet med irellevante billeder og indlæg.
Banina
Forum-indlæg: 65
Dato: 21/7 2012 17:44 | Indlæg redigeret den: 21/7 2012 18:41

Hold dog kæft der er meget irrelevant støj i den her tråd... :D

Jeg forstår ikke hvorfor der er så meget berøringsangst med at slette diverse spam-indlæg og brugere. Det her forum er oprettet for at vi kan snakke om den livsstil vi har til fælles og ikke for at tage os af sølle stakler derude som har brug for opmærksomhed og nogen at snakke med. Det er der andre der tager sig af, som SIND og lignende. Det er fint at være rummelig, men ikke når det umuliggør af forummets formål. Jeg har stort set ikke brugt forummet på det seneste fordi der er så meget støj som man skal prøve at ignorere mens man leder efter de reelle indlæg. Det virker dybt useriøst.

Jeg synes at det skal være muligt at kigge rundt, men kun skrive i gæsteforummet så længe man ikke er registreret bruger. Så kan de der oprigtigt interesserede oprette en profil, og her kan jeg slet slet slet ikke se, hvad der er galt i at skulle vente 12-24 timer på at blive godkendt? (andet end at det jo kræver noget arbejde fra moderator, men det lader som om den indsats hurtigt er hentet hjem ved al den tid der spares på at slette støj-indlæg). Så ved man også at man melder sig ind i et seriøst forum som ikke flyder med irrelevante indlæg. Man skal jo ikke nødvendigvis bruge længere tid på tastearbejde når man opretter sig, der går bare nogle timer før profilen godkendes, fordi den lige skal et smut forbi moderatorerne. Og så er man inde for life!

Der kunne godt være en åben gæstetråd, MEN KUN for relevante spørgsmål. Dvs. at moderatorer skal bruge 2 sekunder på at screene indlæggene og hvis de ikke har med livsstilen at gøre, slettes de. Punktum. Gæsteforummet er der vel i bund og grund for at nysgerrige vegetarer in spe og folk der har (vegetar-relaterede) spørgsmål til \\\'sådan nogle som os\\\' kan komme i kontakt med os. Come on, \\\"Australsk mand beviser at gud ikke eksisterer\\\" som der står i gæsteforummet. Fint nok hvis vegetarer har lyst til at snakke med andre vegetarer om Gud og så kan de gøre det herinde i relevante forum. Men så må de lige bevise at de har, en reel interesse i siden, ved at oprette en profil. Og ellers smutte ind på Jubii.dk\\\'s debat, hvor der jo i princippet er plads til alt.

Og for lige at slå det fast så har jeg ikke noget problem med at her er diskussioner og at folk er uenige. Det lader bare til at en masse af den støj der er herinde har som eneste formål at være, ja støj, der intet har med sidens kerneidéer at gøre og bare er ligegyldig provokation, diskussion for diskussionens skyld og uenighed for uenighedens skyld. Fx Units \'svar\' herunder på mit indlæg. Det bringer absolut intet nyt til tråden, men er blot skrevet som et forsøg på provokation (og er ligeså lidt et svar på det oprindelige spørgsmål, som mange af de ca. 20 andre indlæg i denne tråd af samme forfatter)

Begrænset mulighed for at skrive indlæg for gæster - Krav til relevans i gæsteindlæg - Godkendelse af brugere - FTW!
Banina
Forum-indlæg: 65
Dato: 21/7 2012 18:07 | Indlæg redigeret den: 21/7 2012 18:53

Nej tak, men Danmarks største vegetarforum med en masse relevant debat hvor jeg kan snakke med andre der er interesserede i de forskellige aspekter af vegetarisme - DET ville være lige noget for mig :)

Og hvis det forholdt sig sådan at jeg havde behov for et strikkeforum, så ville jeg finde mig et strikkeforum og udleve alle mine strikkefantasier derinde, fremfor at spamme alle trådene i mit vegetarforum med strikkeopskrifter ;) hvem ved, måske er jeg allerede medlem af et strikkeforum, men det behøver alle på VegKon ikke høre om, for det virker ikke superrelevant herinde. Skidt for sig og snot for sig.
Unit
Dato: 21/7 2012 18:19 | Indlæg redigeret den: 21/7 2012 18:31

Adspredelse og liv i mange former der gør en side ekstra levende er lige noget for mig
JensD2
Dato: 21/7 2012 19:16

Unit - jeg synes at du overskrider mange grænser. I denne tråd har Katja bedt alle om at give udtryk for deres mening. Og når de gør det, så får de besked på at holde deres kæft hvis det ikke passer med dine tanker. Kunne du ikke lige slappe lidt af.... vis dog for pokker lidt respekt.

Banina fortæller hvad hun mener - og hvis hun mener et eller andet, så er hun sikkert ikke den eneste. Men de fleste gider ikke sådan en debat og derfor holder de sig bare væk. Jeg synes vi skal være glade for, at Banina gider at fortælle, hvorfor hun ikke gider at bruge sin tid på vegkon!

Sider: << < 1 2 3 4 5 6 7 > >>