Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Hvordan løser vi vores interne problemer?

Siden

Sider: << < 2 3 4 5 6 7 8 > >>
Unit
Forum-indlæg: 93
Område: KBH
Dato: 21/7 2012 19:19

Banina: Hvad er der dog galt med mine 20 indlæg - ja jeg spørger kun?
Forsøg på provokation har ikke været meningen - men mere for at understrege
min harm over det du skrev omkring sølle stakler og Sind og ellers er det
bare min udtryksfacon
JensD2
Forum-indlæg: 566
Dato: 21/7 2012 19:21

Banina - jeg er faktisk meget enig med dig. Jeg synes egentlig det er fedt nok, at der er plads til at fortælle om personlige problemer. Men det er bare kommet til at fylde alt for meget.... alt, alt for meget. Og ikke kun personlige problemer; men også emner som homovielser, religion, politik, sexisme.......

Det er for meget. Det er muligt, at 95% af brugerne er vegetarer - og det er jo det vi har til fælles. Men efterhånden er vegetardebatterne virkelig blevet trængt i baggrunden. Jeg er enig med Banina - der er alt for meget off topic.

Og nu ved jeg godt, at jeg får at vide, at jeg bare kan ignorere det og lade være med at læse med. Jajaja..... selvfølgelig kan jeg det. Men når der ikke forgår noget vegetarrelevant, jamen, så kan jeg jo slet ikke bruge VegKon til noget som helst. Hvis jeg har det sådan og hvis Banina har det sådan, så er der sikkert også andre som har det sådan og det er lige præcis den negative glidebane som vi er nødt til at forholde os til........
Unit
Dato: 21/7 2012 19:22 | Indlæg redigeret den: 21/7 2012 19:33

Jens prøv igen da din indlæg kom lige som jeg fik min den sidste sendt
Nævn evt. en eller to for du har nævnt den første grænse jeg har overskredet på denne tråd
JensD2
Forum-indlæg: 566
Dato: 21/7 2012 20:16

Unit - et eller to grænseoverskridende indlæg fra dig? Det er nemt - meget nemt. Men hvorfor være så beskeden? Det er der ingen grund til. Jeg kan nævne omkring 20, for jeg synes faktisk at alle dine indlæg i denne tråd er grænseoverskridende. Særligt synes jeg dine kommentarer til mig omkring "troldeføde" til ZenBambi er helt vildt uforskammet...... Generelt synes jeg du har en rigtig dårlig tone. Andre har nævnt det før, men jeg tror ikke du forstår, at folk faktisk mener det! Det er selvfølgelig også muligt, at du bare er fuldstændig ligeglad........

Jeg har længe været frustreret over Vegkon; måske er det bare på tide at komme videre!

Over and out!
PlanteædendePlante
Forum-indlæg: 1188
Område: Århus
Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 21/7 2012 20:24

@ JensD2

Tror du at folk bliver 'skræmt' fra at oprette/deltage i vegetarrelaterede tråde fordi der kører andre diskussioner? - Det lyder lidt sådan på det du skriver.
Banina
Forum-indlæg: 65
Område: Sjælland
Dato: 21/7 2012 20:25 | Indlæg redigeret den: 22/7 2012 06:59

Kære, søde Unit

Trådstarter beder om forslag til hvad der kan gøres for at få VegKon til at køre bedre. Det er der så en masse mennesker der svarer på. Derudover så responderer du så på en masse af de svar, og indleder diskussioner med nærmest alle der svarer på det oprindelige spørgsmål.
Kan du ikke se, at hvis ALLE i tråden her fulgte deres trang til at skrive deres umiddelbare reaktion på ALLE de svar der kom på det oprindelige spørgsmål, så blir det jo skruen uden ende :D og det oprindelige emne blir totalt afsporet og udvandet.

Det er super fint at have en holdning til en hel masse ting, men som et voksent, begavet menneske og bruger på et forum, er det god skik lige at stikke fingeren i jorden inden man giver efter for sin impuls og svarer på en tråd, og overveje "er den tanke jeg har lige nu, så vigtig og interessant for andre mennesker at den bare MÅ formuleres i en kommentar? Bidrager den med noget nyt eller sjovt i debatten og er den relevant for emnet?"

Jeg svarede længere oppe på Katja Ivalus spørgsmål og det er da ikke relevant at du som reaktion synes, at jeg burde tilmelde mig et pensionistforum. Det er SÅ fint, at det er din holdning, men derfra til at du absolut skal ytre den, når det på ingen måde bringer os videre i indeværende debat...

Der hersker generelt en "JEG HAR RET TIL AT VÆRE HER OG SKRIVE HVAD JEG MENER OG DER ER IKKE NOGEN DER SKAL BESTEMME OVER MIG"-holdning (nogle vil kalde det umodent). Men bare fordi man har en ret, er det ikke nødvendigvis en god idé eller i fællesskabets interesse at man udøver den :)

Jeg er jo selv hoppet i med begge ben, således at folk der læser med og vil høre hvilke forslag der er til VegKon nu skal sidde og læse vores interne diskussion igennem. Jeg vil gerne holde her og hvis du synes der er mere kød på, så opretter du bare en tråd om emnet (hvad det så end er), jeg skal nok svare :)

Kh Nina
Jeff
Forum-indlæg: 1943
Dato: 21/7 2012 20:57

Det skulle ikke overraske nogen, at jeg er meget enig me med Banina, da hun skriver i principet det samme som jeg har.

Indtil videre ville jeg håbe, at vi kan holde op med at "chatte" med Unit og om Unit og bare tale om trådens emne.
Unit
Dato: 21/7 2012 21:01 | Indlæg redigeret den: 22/7 2012 07:07

Banina: prøv igen at læse posten hvor jeg bla. udtrykte harme
Min kommentar til dit indlæg skal også kun tages som et indlæg til debatten
med min synspunkt og specielle udtryksform -- beklager at du ikke kunne lide den
Andre gør det med citeret skrift som jeg ikke kan få til at virke
Alle mine indlæg her på tråden skal også tages som et bidrag til emnet og give stof til eftertanke til de rette steder,
som kan gøres uden lange afhandlinger at der så er nogen der finder det stødende og støjende bliver så deres problem
Jeg syntes også du er sød ;)
Unit
Dato: 21/7 2012 21:07 | Indlæg redigeret den: 22/7 2012 10:35

Jens: har du læst min sidste post til dig efter troldføde -- hvis du har forstår jeg virkelig
ikke du skriver som du gør -- og så du må være meget stiv i tankesættet.
Der er flere herinde der ikke har noget at lade andre høre, heller
ikke dig
Unit
Dato: 21/7 2012 21:14 | Indlæg redigeret den: 22/7 2012 10:36

Jens og Jeff : prøv at læse mine 16 bud

Jeff: Din besked omkring mig er nok en af de ledeste jeg har læst
Menadian
Forum-indlæg: 769
Opskrifter: 7
Område: Østjylland
Moderator
Dato: 21/7 2012 21:34

Jeg er uenig i at gæsteforummet skal væk.
Det kan godt være det lokker idioter og diverse trolls til, men omvendt giver det også nysgerrige folk en let chance for at se, hvordan det foregår her på forummet.
Spam og trolls er spild af tid især for moderators.
ennasuS
Forum-indlæg: 1172
Opskrifter: 3
Dato: 22/7 2012 05:57

Jeg skulle vist ikke ha læst denne tråd for jeg føler mig rigtig ramt, men - pardon ny french - fuck det. Min egen tråd hører måske mere til hos SIND end her men jeg har ikke tænkt mig at stoppe i og med jeg også er veganer. Desuden er mit mål bla at afstigmatisere psykisk sygdom og folk kan læse min tråd eller lade være. Nu er jeg begyndt og jeg bliver og afslutter.
Desuden er dette forum ret lille i forhold til så mange andre og vi kender hinanden bedre. Giv plads, luk op, live and learn i stedet for at se sort
Ulrik Smed
Forum-indlæg: 1539
Område: Århus
Dato: 22/7 2012 06:18 | Indlæg redigeret den: 22/7 2012 06:21

Altså, forummet her har jo underforum's til politik, filosofi, kunst, humor osv, som ikke behøver ha' det mindste med vegetarisme at gøre. Så det er vel slet ikke tiltænkt at være så snævert at der ikke skulle være plads til din og andre tråde, der handler om andet end vegetarisme.

Jeg tror netop det her er blevet så stort fordi her er plads til løst og fast ud over 'emnet', det giver hygge! :) Det er jo ikke et strengt fagligt forum, men et kontakt-forum.

Fra forsiden:
"Snak om stort og småt - Her kan der f.eks. udveksles erfaringer med produkter, diskuteres madlavning, aftales madklubber eller hvad som helst andet, også gerne ting som ikke nødvendigvis har noget med vegetarisme at gøre."
lucifer
Forum-indlæg: 1609
Dato: 22/7 2012 07:00

Fra forsiden:
"Snak om stort og småt - Her kan der f.eks. udveksles erfaringer med produkter, diskuteres madlavning, aftales madklubber eller hvad som helst andet, også gerne ting som ikke nødvendigvis har noget med vegetarisme at gøre."

:)
sådan ser jeg det også
det der fanger vores opmærksomhed er jo det vi vælger at bruge energi på, der er også gemt en susanne ulrik jimmi moonie leif og alle de andre i mig , i er en del af mig og jeg en del af jer.

forummet er en daglig lærerigt og underholdning for mit vedkommene.

lille spejl på væggen der jeg ser mig selv lidt her og der. :D

kh lu
Unit
Dato: 22/7 2012 07:04 | Indlæg redigeret den: 22/7 2012 07:10

Hej ennasuS - Fortsæt du bare med at skrive så længe dit behov er for det og jeg er overbevist om at der er mange der vil læse dem og
som man kan se er der også mange der sender dig opløftende poster til stor hjælp for dig

Knus og varme tanker fra mig ;)
Banina
Forum-indlæg: 65
Dato: 22/7 2012 07:15

Jeg forstår ikke hvorfor du føler dig ramt, ennasuS? Mig bekendt er du ikke en af dem der spammer diverse tråde med tusindvis af mere eller mindre relevante svar? Du er jo desuden gammel bruger, og har et stort netværk herinde så vidt jeg kan se og som jeg opfatter det, er det dem du henvender dig til når du fx skriver om indlæggelse. En tråd jeg læste med stor interesse, da den var meget personlig og et godt vidnesbyrd om de relationer der er opbygget herinde. Prøv at nærlæse mit tidligere indlæg.

Jeg brokker mig jo fx over at en tilfældig gæst har mulighed for at oprette et totalt irrelevant emne i forhold til siden her. Det er noget andet hvis man skriver "hey, jeg er omnivore, men tænker tit over hvordan i vegetarer forholder jer til Gud?". Men det indlæg jeg henviste til kunne lige så godt oprettes i en jubii-debat, når personen, gæsten, ingen tilknytning har til siden her. Gi'r det mening for andre end mig?

I mine øjne: Hvis man skal have lov til at navigere rundt på VegKon og deltage i debatter, så skal man have et vist værdigrundlæg til fælles med sidens kerneidéer. Som bruger vil jeg føle mig tryggeste ved at vide, at de mennesker jeg taler med herinde har det. Det er da hele grundidéen med et forum. "Fedt, vi har et eller andet til fælles, så er DET på plads. Lad os mødes i et virtuelt FRIRUM og diskutere stort og småt, velvidende at vi et eller andet sted deler nogle værdier".
Unit
Dato: 22/7 2012 07:38 | Indlæg redigeret den: 22/7 2012 10:20

"Irrelevante" emner på gæsteforum ? man kan svare eller lad vær -- det er da ikke noget at bruge energi på at bekymre sig om.
Måske er det et godt og positivt vegetarmenneske der senere for lyst til at oprette profil vi ikke skal skræmme bort
allerede fra gæsteforum
Utryghed her på siden ?? hvor henne?
ennasuS
Forum-indlæg: 1172
Opskrifter: 3
Dato: 22/7 2012 08:49

ah så kom jeg på rigtig computer (tak roommate). Jeg følte mig bare ramt af ordet SIND... men måske var det mere henvendt til "andre".... skidt pyt.

Jeg ELSKER dette forum og synes folk herinde er meget mere VIRKELIGE end på mange andre foraer. Ja der er nogle imellem som har deres egen udtryksform der SAGTENS kan misforstås, hvis man vil det. Men jeg synes selv det er helt fint med lidt verbal-ørkenstorm hist og her. Der er jo mange sandheder i dem selvom de kan være temmelig hårdt skrevet. Så længe folk ikke bliver personlige og kalder X for "din store spade, du er dum og uintelligent at høre på" - men om man er homofob, kværulant eller dybt religiøs - eller åh-gud SPISER KØD - så synes jeg der skal være plads. Det åbner døre og indsigt til viden. Jeg har ihvertfald lært meget af nogle diskutionerne herinde, hvor jeg var dybt uenig til at starte med men opnåede forståelse for den modsatte mening.

Jeg gentager: Jeg har lært MEGET ved at være på dette forum. Min vej mod veganisme var med garanti ikke kommet så langt som den er nu hvis det ikke var for jer og dette forum!

Personligt synes jeg gæsteforummet er spild af tid for både os og moderatorer. Der er SÅ meget "så spis dog kød" indlæg fordi hvem-som-helst kan sidde lørdag morgen efter en omgang sprut og smøger og lave internet-fis... bare fordi.
Om ikke andet - så slet lortet fra start af. Vil folk deltage - så kan de oprette profil med e-mail-godkendelse og så er den ged vel-barberet og nyvasket.

Kys
tingle1
Forum-indlæg: 45
Dato: 22/7 2012 08:58 | Indlæg redigeret den: 22/7 2012 09:04

Man kan glæde sig over man ikke er nød til at melde sig ind i en forening for at være vegetar eller veganer.;)
Man har friheden til selv at vælge.
Og alle der skriver p vegkon har p en eller anden måde et forhold til det,som selvfølgelig sagtens kan være problematisk,eller man har brug for at diskutere med sig selv offentligt,
på en side hvor folk,der forholder sig til det,kommenterer.
Jg tror det er vigtigt netop for denne sag,at lade alle komme til ,selvfølgelig ligegyldigt hvordan de formulerer sig. Det underholdende er, at næsten allle indlæg får en eller anden kommentar med på vejen.Fra den højeste visdom, til det værste vrøvl.
Jeg tror ,hvis folk virkelig gider gå ind på en vegetarside,for at fortælle ,hvor godt det er at spise kød,må det et eller andet sted være,fordi tanken har strejfet dem,at man kunne lade være.Og det er jo netop her det kan flytte bjerge at være med på siden,og ikke bliver lukket ude.
Verden har brug for det.Dem der allerede er veganere skal nok blive ved,og vegetarerne rykker sig mod veganere,er selv en af dem.Og der er jo utrolig mange besøgende til diverse indlæg.Jeg synes siden er perfekt som den er
Lene N
Forum-indlæg: 1233
Opskrifter: 4
Dato: 22/7 2012 11:10

Jeg har haft stor glæde af vegetarkontakt, og har fået svar på mange spørgsmål heinde.
Da jeg sprang ud som vegetar for et halvt år siden vidse jeg stort set intet, og kendte ikke andre vegetarer.
Jeg føler der er et fællesskab som jeg er utrolig glad for, og det er helt fint at man også kan skrive om andre ting, disse forskellige tråde har jeg også fået meget ud af.
Nogle debatter, personer har sommetider fået mig lidt op i det røde felt, men det er vel egentlig fordi de rammer noget i mig, og det kan jo være sundt en gang i mellem:-)
Nogle personer har brugt et sprog som jeg ikke har syntes var ok, og jeg har oplevet det som provokerende, men har så valgt at holde mig lidt udenfor disse tråde.
Jeg har også oplevet at få beklagelser fra folk der så har tænkt sig om:-)
Ærligt talt så er det lidt tamt at vi pludselig mangler nogen, men der skal selvfølgelig være en grænse.
Jeg synes gæsterummet skal blive der, men måske skal der skrides ind hurtigt hvis det bare er provokation.
Og så synes jeg det er ærgeligt at nogle tråde måske kun er til for at provokerer.
Sider: << < 2 3 4 5 6 7 8 > >>