Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Hvordan løser vi vores interne problemer?

Siden

Sider: << < 3 4 5 6 7 8 9 > >>
Atropa
Forum-indlæg: 54
Opskrifter: 3
Område: KBH
Dato: 23/7 2012 09:22

Der er virkelig meget 'larm' herinde.

Generelt er jeg rigtig glad for det her sted, fordi det kan være svært at stå helt alene med en livsstil der ikke just er nem og ligetil i det her land, hverken når man handler eller taler med folk. Det er rart at vide at herinde kan man møde ligesindede og stille 'dumme' spørgsmål og få gode svar.
Men jeg får også meget hurtigt en 'overdosis larm' hvis jeg ikke passer på med hvilke tråde jeg læser. Og det er derfor jeg i lange perioder ikke 'er' her (jeg læser mere end jeg skriver ;)) og det synes jeg er ærgerligt.

Specielt synes jeg det er synd at der skal være sådan en kamp imellem de forskellige kategorier af vegetarer. Når man ankommer til det her sted, så kan man som vegetar hurtigt føle sig som et elendigt dårligt menneske, og så bliver man ikke hængende (ingen har jo lyst til at blive peget på og kaldt ond vel ;)) Det ville klæde os at lade være med at råbe så højt når vi debatterer de forskellige veg-kategorier, for diskutere dem skal der da være plads til.
Vi er altså et eksempel på de der ting folk siger om venstrefløjen, kommunister osv. Vi skændes om detaljer, når vi burde stå sammen. (Og jeg ved godt vi herinde er af blandet politisk overbevisning, jeg henviser ikke til at alle er 'til venstre' eller kommunister)
Lidt selv-censur vil i nogle sammenhænge ikke skade...

Mht. trolde: ignorer dem til døde og/eller slet dem. Helt ærligt så rækker min tolerance og respekt overfor andre mennesker bare ikke til trolde, der kun er ude på at ødelægge. Hvis man træder ind i et rum med den hensigt at svine dem der allerede befinder sig i rummet til, eller latterliggøre dem, så er der ingen fornuftig grund til at man befinder sig i rummet. Og så kan troldene være nok så stakkels og trænge til nok så mange kram -dem må de finde andre steder! Det ser også bedre ud for nye medlemmer hvis der ikke er for meget trolde-larm.

Hvorfor er der et gæsteforum?
Kan man ikke bare bede alle om at lave en profil?
Det er vel også bedre at dem der kommer forbi, bliver hængende i stedet for bare at bruge stedet som Q/A. Slev skoleelever der laver opgave kan vel godt finde ud af at oprette en brugerprofil? Man behøver vel ikke være anonym for at stille spørgsmål omkring vegetarisme/veganisme?
Imo, slet gæsteforum.

Og så tror jeg det er en god idé at man skal bruge sin mail/telefon nr. ved oprettelse. Det tager 10sek mere, og har man ikke tid til at vente på at der tikker en mail ind, har man så overhovedet tid til at være (aktiv) på et forum?

Hygge
Atropa
Forum-indlæg: 54
Opskrifter: 3
Dato: 23/7 2012 09:31

Hoppede lige hurtigt i gæsteforum:
2 ud af 3 øverste tråde:
http://www.vegetarkontakt.dk/?-bedre-end-en-veganer=118699 (rent trolderi, der ender i 'larm', ja undskyld men det er hvad man møder)
http://www.vegetarkontakt.dk/?-australsk-mand-beviser-at-gud-ikke-eksisterer-=96632 (har intet med forummets grundprincip at gøre)

-men eftersom det ellers ser fint ud, er det måske bare fordi der ikke har været en moderator online :)
Hygge
Karat
Forum-indlæg: 670
Opskrifter: 9
Område: Sydjylland
Dato: 23/7 2012 10:07 | Indlæg redigeret den: 23/7 2012 11:21

Banina: Jeg kunne forestille mig, at det ennasuS føler sig ramt af er formuleringer som
Jeg synes egentlig det er fedt nok, at der er plads til at fortælle om personlige problemer. Men det er bare kommet til at fylde alt for meget.... alt, alt for meget. Og ikke kun personlige problemer; men også emner som homovielser, religion, politik, sexisme.......
og
Det her forum er oprettet for at vi kan snakke om den livsstil vi har til fælles og ikke for at tage os af sølle stakler derude som har brug for opmærksomhed og nogen at snakke med. Det er der andre der tager sig af, som SIND og lignende.
fordi hun - ligsom jeg - har skrevet om personlige problemer. Jeg følte mig da også lidt ramt af den, fordi jeg lige - for mig meget grænseoverskridende - har oprettet en tråd med et personligt problem, der da godt kunne høre ind under SIND.

Jeg har haft stor glæde og hjælp af min tråd, og for dem, der synes tråde med personlige problemer fylder for meget herinde, vil jeg anbefale, at I ikke læser dem. Der er for mig en god pointe i, at skrive om det herinde: Dels vil jeg gerne have nogle veg***r relaterede kostråd mod depressioner, og dels havde jeg en forventning (som heldigvis blev bekræftet) om, at mange veganere/vegetarer møder en med færre fordomme, da de selv har været udsat for sådanne. Endelig kender jeg flere fra forummet enten fra at have mødt dem til vegkonarrangementer eller fra vegkoncyberspace. Og når man har åbnet sig i et meget sårbart emne, kan man da godt blive ramt lidt af ovenstående formuleringer, og jeg vil da under ingen omstændigheder finde mig i at skulle stemples som en sølle stakkel fordi jeg har haft brug for at søge råd i et forum, hvor jeg hører hjemme, det synes jeg da er en dybt fordomsfuld og ekstremt nedladende bemærkning, uanset hvem den var møntet på! :(

Edit: slettet da det var skrevet i ukonstruktiv vrede
oppen
Forum-indlæg: 84
Område: Odense
Dato: 23/7 2012 11:25

Når man er ny bruger, virker det som om der går alt for meget tid på støj og negative samtaler. Det er ikke det man søger når man gerne vil have mere information om vegetarisme eller veganisme.

Hvorfor laver i ikke bare en spam-kasse, hvor alt en moderator finder irrelevant kan flyttes til.
På den måde kan alle trolls og diskutionslystne tage deres opgør der, og vi andre kan følge med i det vigtige. Og hvis en bruger får for mange indlæg sendt i spam-kassen, kan man banne ip-adressen i en uges tid eller længere hvis det bliver nødvendigt.

Hvis der er nogle trolls i denne tråd som bare vil lave noget ballade, må det bedste mål være at få de andre brugere til at tale negativt om hinanden. Hvilket desværre ser ud til at være lykkedes med Baninas kommentar, som jeg ikke tror var ment til karat eller enassuS.

Molotove
Forum-indlæg: 128
Dato: 23/7 2012 12:00

Hvordan man løser problemer, afhænger jo af hvilken art forum, man ønsker? Og hvem skal så beslutte dette? Moderatorerne, de brugere der råber højest, dem der er bedst til at formulere argumenter eller hvem?

Personligt synes jeg at forummet efterhånden er blevet meget uinteressant, hvilket skyldes de mange trolls + en helvedes meget opmærksomhed til disse og andre opmærksomhedskrævende profiler, off-topic emner, (for mig totalt) ligegyldige indlæg (Eks. indlæg hvor brugere siger farvel og tak) og en masse intern skuddermudder. Men hvis folks primære formål med at bruge dette forum er at få social kontakt og sludre lidt om løst og fast og der samtidig er en forholdsvis løs moderation, så er det jo ikke underligt, at det ender der.

Molotove
Forum-indlæg: 128
Dato: 23/7 2012 12:00

Hvordan man løser problemer, afhænger jo af hvilken art forum, man ønsker? Og hvem skal så beslutte dette? Moderatorerne, de brugere der råber højest, dem der er bedst til at formulere argumenter eller hvem?

Personligt synes jeg at forummet efterhånden er blevet meget uinteressant, hvilket skyldes de mange trolls + en helvedes meget opmærksomhed til disse og andre opmærksomhedskrævende profiler, off-topic emner, (for mig totalt) ligegyldige indlæg (Eks. indlæg hvor brugere siger farvel og tak) og en masse intern skuddermudder. Men hvis folks primære formål med at bruge dette forum er at få social kontakt og sludre lidt om løst og fast og der samtidig er en forholdsvis løs moderation, så er det jo ikke underligt, at det ender der.

Unit
Forum-indlæg: 93
Dato: 23/7 2012 12:36 | Indlæg redigeret den: 23/7 2012 12:46

Molotove:
Citat----Personligt synes jeg at forummet efterhånden er blevet meget uinteressant, hvilket skyldes de mange trolls + en helvedes meget opmærksomhed til disse og andre opmærksomhedskrævende profiler, off-topic emner, (for mig totalt) ligegyldige indlæg
-
-
Hvad er problemet ? Når der der gives opmærksomhed så må folk kunne li at gøre det -- ellers
kan de bare lad vær (så dør troldende som også en anden på tråden har skrevet)
Så kunne vi også have undgået balladen her
Ligegyldige indlæg? måske for dig men nødvendigvis ikke for alle
Earthling
Forum-indlæg: 1079
Dato: 23/7 2012 12:52

- Skal vi lukke gæsteforummet?
Don't think so. Should be some criteria though (strictly veg-related topics) and "censorship". Right now it gets used as a dumping ground, an abusive one at that...

- Skal man som nykommen bruger "ansøge" om medlemskab?
Agree with suggestion regarding an email address, question and code word. Don't agree with filling out forms, phone numbers or paying fees. Work as turn-offs.

- Hvordan skal vi forholde os til Jimmi?
He needs to be blocked in order to keep his quarantine enforced. As things are, he is just playing with the forum and undermining the moderators.

Banina
Forum-indlæg: 65
Område: Sjælland
Dato: 23/7 2012 14:45 | Indlæg redigeret den: 23/7 2012 16:11

-
Banina
Dato: 23/7 2012 14:46 | Indlæg redigeret den: 23/7 2012 16:12

-
Banina
Dato: 23/7 2012 14:47 | Indlæg redigeret den: 23/7 2012 18:09

( Kære Karat, jeg håber du fik det bedre, da jeg i min næste post indskærpede at jeg bestemt ikke har noget imod at folk som dig og ennasuS skriver om personlige ting herinde.
Jeg synes bare det blir for meget, når tilfældige mennesker som absolut ingen tilknytning til eller reel interesse har i forummet poster alt muligt. Jeg ved ikke hvad jeg kan gøre for tydeligere at forklare forskellen. Jeg er ked af hvis du har brugt en masse energi på at være vred over det. Nærlæs evt mine indlæg.

Men når folk melder sig ind på tilfældige fora og skriver indlæg med det ene formål at lave rav i den og få folk op i det røde felt så står jeg ved at kalde dem for sølle stakler. Jeg synes oprigtigt at det er synd for de sjæle der ikke kan finde på noget mere livsbekræftende at foretage sig. I forhold til de tilfælde, synes jeg at moderationen herinde er alt for blødsøden i sin iver efter at 'være rummelig' eller hvad det nu er hensigten er med den nuværende linie.

Alt godt <3 <3 <3 )
Unit
Forum-indlæg: 93
Dato: 23/7 2012 16:01 | Indlæg redigeret den: 23/7 2012 16:05

Kopi fra gæsteforum i tråden Bedre end veganer
Kopi:
Helt ærligt er denne tråd virkelig så forfærdeligt som der er blev antydet på en
anden tråd -- virkelig skræmmende at tænke på at der er nogen der er
så kostbare at de ikke tåler plads til den form for sjov, som de bare kan hoppe over
Som jeg har skrevet før gør det bare siden mere levende
Vi er mange forskellige støbninger herinde, så der skal være lidt til os alle
Også Bambi :)
Herbi
Forum-indlæg: 293
Dato: 23/7 2012 18:51

Jeg synes egentligt personligt at det er lidt... Ja, jeg ved ikke hvad ord jeg skal sætte på det.. Men jeg synes ikke ligefrem det er det fedeste at der er en del personlige problemer-indlæg herinde.

Jeg har overvejet om man evt. kunne lave en slags "dagbog" eller "min egen side" tilknyttet ens profil hvor man kan skrive om sådan nogle personlige ting og hvor man også kan holde bedre styr på det, men jeg tænker at det nok er et kæmpe arbejde for Benjamin, så den tanke faldt lidt til jorden.

Men jeg læser dem så heller ikke som udgangspunkt. Man kan jo bare lade være at læse det hvis man ikke synes det er noget man vil.
KeepTexasBeautiful
Forum-indlæg: 1596
Dato: 23/7 2012 18:51

"Sølle stakler" ? I kan da bare lade være med at give dem næring hvis i ikke tåler dem
Så er "problemet" løst

Og læs hele tråden igenem og lyt til hvad de andre har skrevet :D
Bambi er bare Bambi og en god Bambi ;)

Jeg bliver sku mere, mere, mere, mere, og mere gal over rablende skøre mennesker :@

Folk kan bare fis af hvis de ikke tåler siden her :@

Læs igen mine 16 bud
Måske forstår evt. gamle røvhuller dem ikke ?

Ja, jeg quotede det hele, for du sletter/redigerer det jo nok til ukendelighed i morgen tidlig...

- Men ja, jeg erkender mit nederlag. De debatter der engagerede mig i siden har længe været en saga blot og jeg ser pt. intet der tyder på at de vil komme tilbage.
At jeg skriver som jeg gør nu synes jeg allerede er lige dramatisk nok, så vil ikke ævle om at slette min profil o.lign, men blot sige til evt. interesserede at jeg officielt er på hiatus på ubestemt tid. Håber der er nogen der stadig synes at siden er værd at bevare, personligt er jeg efterhånden ret ligeglad.
Banina
Dato: 23/7 2012 20:33 | Indlæg redigeret den: 23/7 2012 20:49

Det kan jo ikke være meningen at 3 personer kan komme væltende ind, til en ellers velfungerende fest med 4000 mennesker, lave rav i den og råbe "HVIS I IKKE KAN KLARE MOSTEN KAN I LUKKE ØJNENE/RØVEN ELLER SKRIDE !!!" Hvor er retfærdigheden i det? :D

På mange fora står en lille tekst om hvilke forventninger der er til nye deltagere, som SKAL accepteres før man kan oprette en profil, lidt a la:

"Hjerteligt velkommen! For at bevare en god stemning her på forummet, opfordrer vi til at tale pænt og respektfuldt til hinanden. Sarkastiske indslag henvises til Humor-forummet, da det kan være svært at tolke meningen på skrift :)

Moderatorerne har ret til, efter advarsel, at slette indlæg der ikke opfylder ovenstående og brugere der gentagne gange overtræder dette risikerer at blive bortvist. 

Vi glæder os over at have dig med om bord!"

Så har moderatorerne automatisk hjemmel til at slette indlæg der kun bidrager negativt. Ikke så meget diskussion. Og hvis man får slettet et indlæg og føler sig misforstået, tja så må man jo omformulere sig, så det ikke kan misforstås. Hvad er problemet med det? Man vil vel gerne have sin mening klart og tydeligt igennem? Og en kommentar som "Who cares" til et indlæg hvor en bruger åbner sit hjerte og tager (midlertidigt) afsked, kan slettes uden diskussion. Så slipper trådstarter også for alle de andre irrelevante kommentarer i sin tråd, som sådan en åndssvag kommentar desværre (?) medfører.

Det er et interessant spørgsmål, "hvad er der galt med Bedre end veganer-tråden?". Først og fremmest er det (åbenbart) sarkastisk. Sarkasme er efter min mening ret problematisk i et virtuelt rum fuld af mennesker der ikk kender hinanden (det gælder også i virkeligheden, men her hjælper det jo at kunne aflæse ansigter). Når det så ovenikøbet optræder i gæsteforummet (i stedet for i Humor) vil det være noget af det første man støder på som ny herinde. Altså et indlæg der gør tykt grin med en livsstil som man enten er ny i, eller overvejer at følge. På et tidspunkt hvor man måske i forvejen er lidt sårbar fordi alle man møder i den virkelige verden synes at man er totalt på afveje. Og eftersom afsenderen er ukendt herinde, er der ingen, der rigtigt ved om vedkommende i virkeligheden mener det, eller om det er kærligt ment. 

Hvilke menneskers behov imødekommer forummet her ved at holde fast i at det skal være muligt? De tre der væltede ind, hærgede festen og råbte op om alles ret til at være her uanset opførsel...?
Trutfant
Forum-indlæg: 502
Opskrifter: 2
Dato: 23/7 2012 23:51

Behold gæsteforummet, men slet irrelevante indlæg. Det er min mening. :)
Jeg mener heller ikke det er besværligt med sådan en email oprettelses-ting. Det skal man på de fleste andre fora.
Ortega
Forum-indlæg: 216
Dato: 24/7 2012 00:35

Få jeg dog et liv i stedet for at bruge al jeres tid på at diskutere med fremmede mennesker på nettet! Hvor må man dog kede sig hvis ikke man har bedre ting at bruge tiden på :D
sax
Forum-indlæg: 374
Område: Nordjylland
Dato: 24/7 2012 01:18

Jeg ved godt jeg burde tie stille, men for hulan da....
Unit/Easy, du ved godt du er en del af problemet ikke? Støjen og den dårlige stemning startede bla. da du kom. Det kunne være så dejligt hvis du selv brugte lidt tid på blot at læse indlæg.
Inkognito
Forum-indlæg: 287
Område: Andet
Dato: 24/7 2012 03:40 | Indlæg redigeret den: 24/7 2012 03:48

Jeg savner kraftigt en funktion der gør at jeg kan skjule indlæg fra bestemte brugere, da jeg synes moderationen er alt for slap herinde til min smag. Jeg siger ikke jeg har ret, men at min tærskel går et andet sted.

Jeg personligt har intet behov for at se en tråd fyldt med uforståelige og støjende kommentarer fra Easy/Unit og Zenbambi.

Jeg synes det er en fin idé med at man får tilsendt en valideringsemail. IP-adresse ban kan også tages i brug, det er dog nok for nemt at omgå. Men så har man da prøvet det også.

Banina, you're fightning a lost cause. :D

Nogle mennesker er rablende gale i skralden

Gamle kødhoveder og andet godtfolk er sku for sarte og uden situationsfornemmelse

Ovenstående citater vil jeg mene går ind under:

Indhold som udelukkende oprettes for at provokere og spamme. Da Unit/Easy ikke er specifik, kan vi desværre ikke hæfte personangreb på.
Katja Ivalu
Forum-indlæg: 913
Opskrifter: 14
Dato: 24/7 2012 03:46 | Indlæg redigeret den: 24/7 2012 03:48

Jeg har ikke lige tid til at fordybe mig i alle de nye indlæg, men vil kigge på det senere.

Men en ting jeg dog er ualmindelig træt af din opførelse Unit.

Du bedes venligt tale pænt og generelt opføre dig på en anstændig måde, så længe du befinder dig i denne tråd, du bedes behandle de andre brugere med respekt og tænke dig godt og grundigt om, før du trykker "tilføj indlæg"
Og hvis det ikke er nok, vil jeg forslå dig at læse VegKon retningslinjer.

http://vegetarkontakt.dk/?vegetar=retningslinjer

Sider: << < 3 4 5 6 7 8 9 > >>