Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Hvordan løser vi vores interne problemer?

Siden

Sider: << < 4 5 6 7 8 9 10 > >>
ennasuS
Forum-indlæg: 1172
Opskrifter: 3
Område: KBH
Dato: 24/7 2012 03:46

Det ville være så fedt at holde en fest hvor alle herinde dukkede op. Har man mødt hinanden irl er det nemmere at forholde sig til hinanden. Men det er nok utopi.
Jeg synes ikke der er støj men der er nogen indlæg jeg ligger/lægger mere i en andres. Nogle indlæg skal jeg gøre mig mere umage med at forstå end andre. Jeg har det fint med "easy" og Jimmy. Støj for mig er de der skriver "ingenting".
Jeg forstår godt hvad f.eks. Easy skriver og mener og har før oversat :D
Men nogle kan ikke besinde sig, misforstår det der kan misforstå fremfor at tage stålhat og solbriller på. Jeg bliver mere ramt af lange, lange akademiske "hør nu lige her" indlæg med arrogante undertoner men vælger bare stålhat osv og har jeg energi til det, læser jeg and thats it.
Vi skal passe på, vi ikke bliver for sammenspiste og ikke gider give plads til " de skæve".
Inkognito
Forum-indlæg: 287
Område: Andet
Dato: 24/7 2012 04:07

ennasus

Det ville være så fedt at holde en fest hvor alle herinde dukkede op. Har man mødt hinanden irl er det nemmere at forholde sig til hinanden. Men det er nok utopi.

Min erfaring siger at vi aldrig kommer til at se personer som Unit/Easy og Jimmi til en fællesspisning, de er internet only.

Jeg forstår godt hvad f.eks. Easy skriver og mener og har før oversat.

Godt for dig. Jeg har til tider svært ved at forstå filosofiske debatter, da folk bruger ord og begreber og aldrig har lært om, men så må jeg jo bruge ordbogen eller wikipedia og derved opnå en dybere form for forståelse.

Jimmi er ret let at forstå. Men Unit/Easy og Zenbambi skriver som regel indlæg med ord jeg alle kender, og stadig forstår jeg ofte ikke hvad formålet er, og hvem modtageren er. De skriver til tider mindre pæne ting uden specifikt at angive hvem de skriver til.

Men nogle kan ikke besinde sig, misforstår det der kan misforstå fremfor at tage stålhat og solbriller på.

Godt for dig at du har sådan en forsvarsmekanisme. Men jeg derimod vil hellere undgå at se indlæg fra føromtalte brugere, da jeg ikke gider at tage min "stålhat og solbriller" konstant af og på.

Jeg bliver mere ramt af lange, lange akademiske "hør nu lige her" indlæg med arrogante undertoner men vælger bare stålhat osv og har jeg energi til det, læser jeg and thats it.

Du når netop at blive ramt af indlæggene, før du tager din "stålhat og solbriller" på, er det ønskværdigt?

Vi skal passe på, vi ikke bliver for sammenspiste og ikke gider give plads til " de skæve".

Det er i orden med skæve kommentarer, men kommer de i konflikt med retningslinjerne så skal de fjernes og i værste fald skal den bruger der ytrede dem slettes.

ennasuS
Dato: 24/7 2012 05:17

Tror east (undskyld hvis jeg overskrider din grænse easy men jeg mener det godt) bliver frustreret og ikke kan finde de rigtige ord og derfor skriver og redigere.... Jeg kender følelsen men har lært at stoppe fingrene og vente med at skrive. zen bambi er ikke sort for det forstår jeg men mere lilla-orange med glimmer ;)
jeg bliver egentlig kun ramt i mine svage øjeblikke og nogengange må jeg give udtryk men jeg føler selv jeg formulere mig ret godt =)
Ortega
Forum-indlæg: 216
Dato: 24/7 2012 06:05 | Indlæg redigeret den: 24/7 2012 06:16

Jeg mener at bla bla bla... jeg føler at bla bla bla... og så sagde hxn det og det og det kunne jeg ikke lide fordi bla bla bla...hxn burde bannes fordi bla bla bla... gruppekram til alle fordi bla bla bla.

Who gives a shit? Har i virkelig ikke noget mere fornuftigt at bruge tiden på end at diskutere ligegyldige ting med fremmede mennesker over nettet? Ta jer dog sammen! De små problemer der er her er intet i forhold til de rigtige problemer der er rundt omkring i verdenen. Folk sulter, små børn bliver seksuelt misbrugt af deres forældrer, der er borgerkrig i Syrien, 27 % af den danske befolkning får kræft i løbet af deres liv, uligheden mellem fattige og rige er stigende og forskellen vil kun blive endnu større i fremtiden. Hvad med at bruge tiden på at løse et af disse problemer i stedet for dette ligegyldige bullshit?
Unit
Forum-indlæg: 93
Dato: 24/7 2012 06:30 | Indlæg redigeret den: 24/7 2012 07:04

VV: Du er sen på tråden og jeg har ikke forventet andet fra dig
Du kan også prøve at læse tråden fra start stil slut, evt. 2 gange
At se mig til evt. fællesspisning er ikke udelukket
oppen
Forum-indlæg: 84
Område: Odense
Dato: 24/7 2012 07:15

@ Ortega

Det er jo netop det, det handler om.

Folk der bruger vegetarkontakt er jo folk som netop giver en f... for andre end dem selv. Ja selv for væsener som ikke har to arme og ben. Og mange af de problemer du nævner kan jo netop blive løst ved hjælp af den oplysning som findes her på vegkon. Det er der jo bare et par mennesker som lige skal lære at forstå. Problemet er at de sætter deres spam højere end et godt formål.

Hvis der var mindre spam på siden, ville det være nemmere at få budskabet ud. hvis der var flere folk som valgte en veg-livsstil, ville det betyde mindre lidelser for dyr. Billigere korn til de mennesker som sulter, færre krafttilfælde forsaget af en usund livsstil. Det løser ikke alle problemer, men i det mindste er det et skridt i den rigtige retning. Og prøv en gang at at tænke på de midler, tid og penge sundhedssystemet ville spare, dem kunne man jo bruge på nogle af de andre ting du efterspørger.
ennasuS
Dato: 24/7 2012 07:54

Ortega: SPEJL!!!!!!

dgj
Forum-indlæg: 352
Dato: 24/7 2012 07:56

Ortega er Jimmi.
Bodil
Forum-indlæg: 461
Opskrifter: 22
Dato: 24/7 2012 08:27 | Indlæg redigeret den: 24/7 2012 08:32

Har brugt lidt tid på at tænke og er kommet frem til følgende:

1. Der er alt for meget spam og støj fra brugere som fx Unit/East, Bambi - så jo jeg savner også en funktion, hvor jeg kan sortere deres indlæg fra - på den anden side, hvad har vi moderatorer til? Undgår selv at læse tråde herinde, hvor jeg mener at disse brugere vil optræde og undlader tit at læse tråde til ende, fordi der er for meget spam! Virker også som om at der er en del som har opgivet at bruge sitet p.g.a. ovenstående og det er bare ikke i orden, så mere moderation TAK.

2. Der skal efter min mening være plads til, at folk kan være personlige og høste af deres personlige erfaringer, det er det der for mig gør sitet levende, læseværdigt og interessant. Jeg henter de strikt videnskabellige ting andre steder og det fungerer fint nok for mig, men her er folk og smag jo forskellige.

3. For min skyld må gæsteforum gerne blive lukket. Forudsat at det ikke bliver alt for besværligt at oprette sig som bruger, men alen lange registreringsoplysninger eller betaling- for mig vil det være nok at man oplyser navn, E-mail og telefonnr. Hvis det bliver for besværligt at registrere sig, vil det afholde mange fra at oprette sig og dermed deltage. Indlæg skal stadig være synlige for søgning og for alle, uanset om man er bruger af sitet eller ej.

4. Jimmi - blokering af IP-adresse og hvad moderatorerne ellers kan benytte.

5. Dårlig stemning herinde - tja.... den enkelte bruger er jo ansvarlig for at bringe gode viberationer herind og sprede god stemning til de som ikke formår det. Undrer mig over hvorfor folk er så flinke herinde, der er meget få ud over moderatorerne som påtaler dårlig opførsel og slet ikke dårlig tone....... og jo jeg er selv en af dem som ikke orker at bruge tid på det!
Unit
Dato: 24/7 2012 08:49 | Indlæg redigeret den: 24/7 2012 09:27

sax: javel -- læser? men det gør jeg skam også
Dårlig stemning skyldes nok flere parter på grund af
unødige reaktioner og bl.a. personangreb på mig
Warzywo
Forum-indlæg: 1101
Opskrifter: 2
Område: Sønderjylland
Dato: 24/7 2012 09:12

Beklager, men jeg kan ikke mere. Synes VegKon er blevet spild af tid. Der er ingen konstruktive debatter længere, men kun mudderkast, dårlig stemning og ualmindelig meget støj. Selv i en tråd hvor man prøver at løse dette går det bare i smadder.
Jeg kunne blive og sørge for at forummet blev godt igen. Men det har jeg simpelthen ikke overskud til.

Beholder min bruger så I kan kontakte mig, og jeg kan deltage i fællesspisninger hvis jeg lyster.

Farvel og tak for denne gang. Kommer måske igen. Men om meget lang tid.
Menadian
Forum-indlæg: 769
Opskrifter: 7
Område: Østjylland
Moderator
Dato: 24/7 2012 09:36

Jeg er totalt klar på den der "spam-kasse" som Oppen foreslog! Det er en ret sej ide. Ulempen er så bare at moderatorerne kan få mere travlt?
Men ellers ville sådan en "skjul indlæg" fra den og den person være den bedste spam/troll-killer. Det er nok i virkeligheden en lidt hård måde at gøre det på... men jeg tror faktisk det kan redde situationen.
Unit
Dato: 24/7 2012 09:51 | Indlæg redigeret den: 24/7 2012 10:59

ennasuS: Helt rigtigt hvad du skrev -- jeg har rettet og redigeret meget i mine indlæg som kun er
for at give en bedre forståelse for hvad jeg mener
Mener at det er gjordt inden folk har svaret dem
Går lidt for hurtigt for mig til tider :(
Marcus
Forum-indlæg: 3073
Opskrifter: 2
Administrator
Dato: 24/7 2012 09:57 | Indlæg redigeret den: 24/7 2012 10:08

Ja, jeg er rımelıg enıg med KTB, Menadian, Warzywo osv.
Jeg vılle slette Unit (og de fleste af hans ındlaeg) og blıve ved med at slette Jımmıs brugere baseret paa IP. Zenbambı synes jeg generelt er et mındre (men dog stadıg et) problem, men jeg sprınger ogsaa selv generelt hxns ındlaeg over - det er bare ırrıterende naar man efterhaanden begynder at sprınge flere ındlaeg over end man laeser, saa man vırkelıg spılder en masse tıd paa at fınde noget der faktısk bidrager tıl debatten og sıden.
Et hovedproblem jeg ser er dog netop manglende funktıonalıtet tıl eks. IP-ban og at moderatorer ıkke uden vıdere kan se en brugers IP (saa eks. Jımmı kan slettes ınden for en tıme i stedet for efter flere dage), for ellers kunne man evt. tılfoeje flere moderatorer tıl basal oprydnıng, for det er det, der er problemet: Nogle faa brugeres spam og darlıge stemnıng, og jeg tror ıkke sletnıngen heraf er saerlıg kontroversıelle beslutnınger.

Imıdlertıd er dette problem med vegkon fra et software-standpunkt een af grundene tıl at jeg vılle opstarte et nyt forum som JensD sıger, som pt. lıgger paa http://www.veganisme.tk , som jeg synes de er jer der godt kan lıde at dıskutere skal melde jer ınd paa. Der er IP-blokerıng osv. ganske let, og jeg skal nok arbejde paa flere maader at soerge for at forummet ıkke blıver saa rodet som vegkon er pt. Lıge nu er jeg dog ude at rejse, saa jeg kan ıkke lave vıdere paa det ındtıl mıdt August ca.

Mht. e-maıl verıfıcerıng, prae-godkendelse osv. synes jeg der er mange gode forslag, ligesom jeg synes der er rigtig mange gode forslag ı 'forslag tıl forbedrınger'-traeden, men jeg tror desvaerre bare ıkke at Benjamin faar dem ımplementeret, fordı han er meget ınaktıv herınde og vıst har andre problemer at tage sıg af.
Marianne48
Forum-indlæg: 2395
Område: Odense
Dato: 24/7 2012 12:13

Jeg eklærer mig enig i meget af KTB, Menadian, JensD og Warzywos indlæg.

Jeg har været glad for alle de ting og råd, som jeg har kunnet læse herinde om den især veganske livsstil, hvoraf jeg selv har fået gode svar på de ting, som jeg har undret mig over eller været i tvivl om....eller læst gode svar på andres spørgsmål ang. noget, som en anden bruger har søgt viden om, og som jeg også selv kunne bruge et svar på.
Og hvor jeg selv indimellem også har kunnet bidrage med et råd til andre.

Det er bare så godt, at man kan "snakke" med andre ligesindede herinde, som man ikke møder så mange af i hverdagen, og hvor der er gode muligheder for at møde nogle af dem til fællesspisninger ;) :)

Det er det med de vegetariske og veganske relaterede spørgsmål indenfor den grønne livsstil, som jeg først og fremmest synes, at Vegkon skal bruges til ;) :)
ChiZhai
Forum-indlæg: 292
Administrator
Dato: 24/7 2012 12:21 | Indlæg redigeret den: 24/7 2012 12:24

Der er flere der nævner IP-blokering i tråden her, men det er altså forbundet med visse problemer.
For det første kan man dele sin IP-adresse med mange andre. Hvis Lyra f.eks. var blevet blokeret på baggrund af hendes IP, så ville de 2 andre fra kollektivet hun bor i også være blokeret - såfremt de deler deres internetforbindelse.
Et andet problem er hvis man har en dynamisk IP (som mange udbydere kører med). I det tilfælde vil man (potentielt set) få en ny IP-adresse hver gang man starter sin computer op, hvilket vil medføre at man kun er blokeret meget midlertidigt og at andre internetkunder kan få tildelt den blokerede IP, når de er på nettet.
Derudover er det temmelig let at spoofe sin IP, så man selv vælger hvilken IP VegKon skal tro man sidder bag, hvilket (sammenholdt med de andre pointer) i bund og grund gør IP-blokering ubrugeligt.

Edit: Hvis man derimod ved at den person man vil blokere for sidder bag en fast IP og ikke har den nødvendige viden til at spoofe sin IP eller på anden måde skifte den, så kan IP-blokering være en acceptabel løsning. Men det kan jo være svært at vide.
Jeff
Forum-indlæg: 1943
Område: Sjælland
Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 24/7 2012 13:00 | Indlæg redigeret den: 24/7 2012 13:28

M.h.t. IP-blokering er jeg enig med ChiZhai.

M.h.t. til siden bliver jeg mere og mere enig med KTBs, Menadians, JensDs og Warzywos og dermed Marcus' indlæg.

Jeg må konstatere, at mange af brugerne, det har været mest aktivt indenfor de sidste måneder bliver ret trætte af spam og irrelevante og støddende indlæg, og så må jeg sige, at ingen her "officielt" svarer på denne tråd er skuffende.

Men inden jeg taber interesse, vil jeg gerne prøve at vide hvor ting står med andre, som jeg mener er "kernebrugere" og har vist, at de er seriøse brugere, og har en sund tilknytning til siden.

Derfor vil jeg invitere til afstemning, bare for at finde ud af hvad stemningen er omkring disse problemer. Man er stemmeberettigt ved at kunne fremvise indlæg tilknyttet til profilen i perioden 1/1/2012 til 30/4/2012 (dermed bliver det ikke muligt at oprette en profil nu for at stemme og så bliver nyere medlemmer hvis tilknytning til siden stadigvæk er uklar lukket ud den her gang).

I må gerne forklare jeres svar:

1) Skal der være et gæsteforum? Ja eller nej?

2) Skal man kontrollere emner af tråde i gæsteforummet? Ja eller nej?

3) Hvilke emner skal tillades i gæsteforummet?

4) Skal man banne problembrugere? Ja eller nej?

5) Skal man IP-blokere problembrugere? Ja eller nej?

6) Skal man bruge email-validering for oprettelser af nye profiler? Ja eller nej?

7) Skal man bruge godkendelse af profiler? Ja eller nej?

8) Skal man have godkendelsen inden man kan få adgang til forummer?

9) Skal man kræve nogle oplysninger på profiler?

10) Hvilke oplysninger skal man kræve?

Jeff
Forum-indlæg: 1943
Område: Sjælland
Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 24/7 2012 13:09 | Indlæg redigeret den: 24/7 2012 16:04

Mine svar:

Ja. Det er et vigtigt del af siden, for dens egne formål og vores fælles formål.

Ja!

Kun emner (spørgsmål og henvendelser), der har direkte med vegetarisme at gøre, eller tekniske spørgsmål om siden skal tillades.

Ja, samt et karantænesystem. Man skal også slette indlæg af brugere, der bliver bannet.

Nej.

6) Skal man bruge email-validering for oprettelser af nye profiler? Ja eller nej?
Ja.

Ja, baseret på profilen og indlæg i gæsteforummet (og andre forummer i "prøvetiden").

Nej, man skal straks kunne få en prøvetid inden godkendelsen (bare indtil profilen kan blive godkendt), men hvis man ikke får den, så bliver alle indlæg slettet igen.

Ja.

Man skal angive nogle basale oplysninger m.h.t. vegetarisme og skrive 150(?) ord om sig selv og hvorfor man er her (selv hvis man bare er nysgerrig). Profiltexten kan bruges til godskendelsens process (= useriøse texter godkendes ikke).
Herbi
Forum-indlæg: 293
Dato: 24/7 2012 15:19

Det synes jeg virker ret konstruktivt dette her!

Nej. Det bliver brugt til de underligste ting. Det er ærgeligt, for vi ser jo også at folk kommer med relevante spørgsmål, men der er for meget ubrugeligt derinde.

Nu synes jeg jo at det skal nedlægges fuldstændigt, men man kunne jo sagtens lave et gæsteforum med f.eks. 5 faste tråde med de mest stillede spørgsmål fra gæster, og der kan ikke oprettes nye tråde i gæsterum.

F.eks: "Goddag, jeg er nysgerrig", "jeg skal have vegetar på besøg - hvad skal jeg servere?", "jeg er ny vegetar" og så en tråd til skoleelever der skriver opgaver, eks.

Ja. F.eks. 3 advarsler, og så er der ban.

Ja. Man kan jo omgå IP-blokering hvis man ved lidt om computere, men det sender også et meget tydeligt signal om at man ikke er velkommen og det er vigtigt. Hvis det f.eks. kun er 1 ud af 5 blokerede brugere der kan finde ud af at omgå blokeringen, er det jo alligevel temmelig effektivt, og moderatorerne sparer tid og energi.

Ja.

Nej, det kommer måske til at virke afskrækkende på nogle. E-mail tror jeg er fint.

Det ville nok være temmelig overkill.

Den er svær.

Man kan jo egentligt ikke kræve nogen som helst oplysninger af sine medmennesker, og folk kan jo sagtens udgive sig for at være en anden end de egentligt er alligevel.
Menadian
Forum-indlæg: 769
Opskrifter: 7
Område: Østjylland
Moderator
Dato: 24/7 2012 15:29

Fint lille skema du skaber der Jeff - den er jeg straks på!
Ja, jeg synes at fjerne gæsteforummet lukker os af for verden og gøre det her til at være et for lille og for internt forum. Så Fück da de idioter der ikke fatter en skid :D
JAA! Hvis det er trolls og diverse idioter - så ud mæ 'et så hurtigt som muligt.
Alt der bunder i nysgerrighed, hvor dumt det så end må være...
Well.. jeg er meget mere til karantæner, men hvis folk ikke fatter det efter (lad os sige x antal karantæner) jamen så - væk.!
Hvis de vender tilbage og skaber samme problemer igen, så ja
Det synes jeg er en god ide... ikke mindst fordi man godt kunne glemme sin kode og gerne ville se den i en mail igen.
Den er jeg lidt i tvivl om. At skulle vente på godkendelse er ikke en særlig tillokkende ting for rigtig mange, men omvendt så slipper vi også for folk vender tilbage, som vi ikke gider have. Så hvis vi gør IP-tricket - nej, ingen godkendelse. Gør vi ikke IP-tricket - ja, så skal der godkendelse
Den synes jeg eventuelt skal falde efter?
Absolut. Folk der ikke vil sige hvem de er, er som regel folk der har en grund til det...
Bare svar på de der "standard" emner/spørgsmål man får på profilerne - bare sådan plus/minus ikk' :D!
Sider: << < 4 5 6 7 8 9 10 > >>