Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Hvordan løser vi vores interne problemer?

Siden

Sider: << < 6 7 8 9 10 > >>
Marianne48
Forum-indlæg: 2395
Område: Odense
Dato: 25/7 2012 15:24

Der står godt nok i Ca' s profil, at han skulle være 39, men hans foreløbige umodne opførsel i denne tråd er ikke ligefrem særlig voksen(mange andre meget yngre brugere herinde virker langt mere voksne og modne i fht.) og indlæggene er heller ikke videre konstruktive.
Marianne48
Forum-indlæg: 2395
Område: Odense
Dato: 25/7 2012 15:28 | Indlæg redigeret den: 25/7 2012 15:33

Jeg er også ret enig med Menadian, Warzywo, KTB, Bodil og JensD.
Og til dels også Jeff....uddyber det senere.
Herbi
Forum-indlæg: 293
Område: KBH
Dato: 25/7 2012 19:33

Unit/Ca kunne passende være den første kandidat til Ip-ban, siden han allerede er tilbage?
Ca
Forum-indlæg: 4
Dato: 25/7 2012 21:58

Små hunde bjæffer mest
Luna_Månebarn
Forum-indlæg: 2480
Opskrifter: 48
Område: Århus
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 26/7 2012 04:50

Herbiwhore: Ja, hvis Benjamin (sidens administrator) gør det muligt, vil vi vil benytte os af det.

Easy/Unit/Ca: At oprette endnu en profil, skælde ud og kalde os fascister er meget lidt konstruktivt og løser jo hverken dine egne eller forummets problemer vel? Vis noget respekt og kom tilbage med en ny og sundere energi når din 1 måneds karantæne er ovre.

lucifer
Forum-indlæg: 1609
Område: Sjælland
Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 26/7 2012 05:22

hvis man disser en bruger , forsætter med at omtale den disset, provokere man den disse til at tage til genmæle.
vh lu
Ortega
Forum-indlæg: 216
Dato: 26/7 2012 06:49

Denne tråd viser tydeligt hvorfor der stadig er krig mange steder på jorden.
Luvox
Forum-indlæg: 440
Opskrifter: 5
Dato: 26/7 2012 07:00

Jeg synes nu, at folk heller ikke skal gøre problemet større end det er. Personligt føler jeg ikke en vildt negativ tone herinde. Af og til går bølgerne lidt højt, men nå ja. Man skal vel også bare kunne ryste på hovedet for sig selv af de typer, der er helt hen i vejret. Det er i hvert fald det, jeg gør, når det virker til, at folk er helt udenfor pædagogisk rækkevide... ;)
Vekofa
Forum-indlæg: 6
Dato: 26/7 2012 08:37

Bag VV's smilende facade gemmer der sig noget som ikke er til at vide hvad er.
Marcus
Forum-indlæg: 3074
Opskrifter: 2
Administrator
Dato: 26/7 2012 08:40

Skal der være et gæsteforum? Ja eller nej?

Ja, men jeg synes det er en god ide at moderere det mere end de andre fora, og ikke vaere bange for at slette ligegyldige traade og indlaeg.

2) Skal man kontrollere emner af tråde i gæsteforummet? Ja eller nej?

Maaske. Jeg ville nok bare se paa konkret indhold, om det virker konstruktivt eller reelt soegende information og vurdere det derudfra.

4) Skal man banne problembrugere? Ja eller nej?

Enig med Pawa:
Brugere der spammer som en robot skal bannes permanent.
Ellers anvendes karantaener ift. eks. omfattende, ukonstruktiv provokation og vedblivende, uforstaelige spamindlaeg og diskriminerende udtalelser der vedbliver selv efter et par advarsler. Jeg ville ogsaa lytte meget til andre brugeres vurdering af situationen, men samtidig synes jeg godt nok ogsaa at brugerne til tider er temmelig blodtoerstige, som Earthling og VV i indlaegget oven over, som goer mig glad for de ikke er moderatorer.

5) Skal man IP-blokere problembrugere? Ja eller nej?

Ja, efter advarsler. Der skal saa vaere en e-mail-adresse man kan kontakte moderatorer/administratorer paa, hvis man mener man er bandlyst uretfaerdigt, hvis eks. en anden med samme IP blev banlyst tidligere. Og i kollektivers tilfaelde, som lyra, kan man selvfoelgelig ikke goere det. (og jeg ville slet ikke banlyse lyra).

6) Skal man bruge email-validering for oprettelser af nye profiler? Ja eller nej?

Ja.

7) Skal man bruge godkendelse af profiler? Ja eller nej?

Jeg synes det lyder som en god ide, evt. som alternativ/supplement til ip-blokering. Jeg ved ikke om jeg noedvendigvis ville kraeve en profilbeskrivelse inden, men maaske? Alternativt taenker jeg bare at det kan faa folk til at koele lidt ned, saa de ikke kan tilmelde sig med det samme efter de er blevet slettet og skrive vrede indlaeg. Godkendelsen kunne for saa vidt i saa fald naesten vaere automatisk, bare der er maaske en automatisk tidsperiodes ventetid for aktivering saasom 1 dag, og i kombination med at kraeve en unik e-mail-adresse kan det maaske virke meget godt? Det kraever dog god administrator/moderator support ift. hvis folk glemmer deres passwords eller pludselig ikke kan logge ind, saa reelle brugere ikke mistes fordi det er for besvaerligt at oprette en ny e-mail-adresse.

8) Skal man have godkendelsen inden man kan få adgang til forummer?

Laese: Nej. Skrive: Ja.

9) Skal man kræve nogle oplysninger på profiler?

Hm, hvis jeg ville kraeve noget ville det vaere en slags personlig beskrivelse, ikke eks. foedselsdato, profilbillede og den slags. Jeg stoetter muligheden for anonymitet.
Marcus
Administrator
Dato: 26/7 2012 08:43 | Indlæg redigeret den: 26/7 2012 08:48

Naaja, saa synes jeg maaske ogsaa man kan slette unit- og jimmi-indlaeg (fra efter deres karantaener), nu hvor de begge har karantaener, og der ikke er brug for flere bevismaterialer ift. at argumentere for deres karantaene. (ift. at lave den traad med gaeldende karantaener hvor man ikke sletter indlaeg men lader dem staa som et argument for karantaenen, og henviser til den relevante traad, og evt. kopierer teksten ind saa den ikke kan redigeres vaek af brugeren selv) ...til baggrund for en potentiel demokratisk diskussion af grundlaget for karantaenen/banlysningen.
Marcus
Administrator
Dato: 26/7 2012 08:51 | Indlæg redigeret den: 26/7 2012 08:51

Mht. Ca er jeg ikke sikker paa, det var Unit/Easy, da omraadet vist var "Odense" og "Fascisternes indtog paa vegetarkontakt" var FCAR's traad: http://vegetarkontakt.dk/?-fascisternes-indtog-paa-vegetarkontakt=116817
Vekofa
Dato: 26/7 2012 09:02

Vekofa er ny på siden som han har læst meget inden profilen kom
Marcus
Administrator
Dato: 26/7 2012 09:20

Jaja, det er fint med dig, Easy.

Jeg tror den foerste gode loesning paa dette konkrete problem er at omprogrammere siden saa moderatorer selv kan se IP'er (og evt. ogsaa registrerings-email-adresse), da det er for tidskraevende og sikkert ogsaa irriterende hver gang at skulle skrive til Benjamin for at faa det verificeret.
Jeff
Forum-indlæg: 1943
Dato: 26/7 2012 09:23 | Indlæg redigeret den: 26/7 2012 09:27

Kære Vekofa,

Hvis du har læst meget her inden du har lavet en profil, hvorfor er det netop denne diskussion, der har fået dig til at skrive dine første to indlæg?

Hvorfor skriver du ikke bare en lille smule om dig selv på profilen?

Og hvorfor kalder du dig for "Vekofa", som minder om en tidligere mejeri som endte med at blive en del af Arla?
Vekofa
Dato: 26/7 2012 09:44

Kære Jeff fordi at tråden har optaget mig en del. Jeg har haft jop ved Vekofa derfor valgte jeg navnet som du er
bekendt med ikke bruges mere
Vekofa
Dato: 26/7 2012 09:53 | Indlæg redigeret den: 26/7 2012 10:16

Vekofa stod for Vejle,Kolding og Fredericia. Og senere blev det til Vekofa/ME da Esbjerg mejeriet kom med og
senere igen kom hele selskabet med under Kløvermælk osv. til Arla
Vekofa har jeg mange gode minder fra
Jeff
Dato: 26/7 2012 10:26 | Indlæg redigeret den: 26/7 2012 10:54

Vekofa,

Hvorfor optager dig netop denne tråd?

Måske kan du fortælle om din tid i mejeriet på din profil. Drikker du stadigvæk mælk, osv. ?
Vekofa
Dato: 26/7 2012 10:29

Er jeg kommet under forhør ?
Jeff
Dato: 26/7 2012 10:54

Nej, men disse ting er mere relevante på VegKon end denne tråd.
Sider: << < 6 7 8 9 10 > >>