Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Ophæv anonymiteten!

Siden

Sider: << < 1 2 3 4
Luvox
Forum-indlæg: 440
Opskrifter: 5
Område: KBH
Dato: 29/7 2012 17:37

Det forholder sig nu heller ikke sådan, at jeg er flov over min veganisme eller lignende, men ting på nettet kan så let misforståes. Nu har jeg f.eks. lige lavet en joke i et andet indlæg om at spise sin egen familie. Det er ikke en joke jeg generelt ville bruge som argument blandt folk, der ikke har samme forståelse og opfattelse af dyr, som mange har herinde. Mange ville se det som meget fanatisk endda, og ville slet ikke kunne se forbi jokéen. Og jeg gider netop ikke.
Det er bare et eksempel på, hvorfor jeg ikke ønsker at have mit fulde navn. Og det synes jeg ærlig talt skal respekteres. Jeg er ikke skabsveganer. Jeg blogger en del om veganske ting på min personlige blog, poster diverse links på min facebook osv..
Laika
Forum-indlæg: 1100
Opskrifter: 8
Område: Sjælland
Dato: 29/7 2012 20:09

Så fordi man arbejder på en anden måde, for en bedre verden, end du gør Leif, så arbejder man ikke godt nok for det og bør i stedet stå frem med alle oplysninger overalt :o)

Så ville der nok ikke komme mange undercover afsløringer mere.
Leif Varmark
Forum-indlæg: 3649
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 29/7 2012 21:24 | Indlæg redigeret den: 29/7 2012 21:33

Søde Lyk... øh, Laika:

Jeg foreslår, at man her på Vegetarkontakt skal optræde, som man ville optræde i en avis eller på TV - med myndighed og selvsikkerhed. Jeg foreslår ikke, at alle undercover-heltene skal afsløre sig.

Nå, skidt. Men det undrer mig stadig, at det er umuligt her på Vegkon at debattere principielt og generelt. I løbet af to-tre indlæg bliver alt til jeg-du-personfnidder uanset emnet.

Det er bl.a. det, jeg kalder barnagtigt. Men det kan jeg nu godt se ikke kan kureres med mere åbenhed.
Jeff
Forum-indlæg: 1943
Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 29/7 2012 21:52 | Indlæg redigeret den: 31/7 2012 09:53

Leif,

Skal du ikke bare være lidt mere fleksibel her? Helt sikker accepterer du at nogle af dine venner er mere åbne om bestemte emner end andre. Kræver du virkeligt at alle foretælle lige så meget om deres sexliv ved spisebordet hos dig, eller accepterer du at nogle sidder stille og ikke foretæller noget mens andre kommer med de små detaljer?

[Edit: Jeg har slettet en del, der var for stærkt afledende ind i en anden debat, der ikke er relevant her]

Hvis du ingen forståelse har for andres prioriteter så kan du heller ikke forvente at andre bliver åbne overfor dine. Der findes mange her, der ikke prioritisere deres udsagn på VegKon så højt som andre ting i deres liv. Derfor vil de hellere ikke have at dere findes flere hundrede citater om veganisme, sex, rettigheder, eller sjov og ballade ude på nettet, hvor der findes ikke repræsentation for de rigtigt mange andre aspekter af deres liv.

Dette er ikke afhængig af deres personlige indstillinger men har mere med de forskellige måder tingene er indrettet på nettet, i søgemaskiner, osv. at gøre, som de ikke selv kan kontrollere og justere på.

Røsle
Forum-indlæg: 865
Opskrifter: 4
Område: Midtjylland
Dato: 30/7 2012 23:46

nej tak! bliver som aktivist mere og mere paranoid dag for dag når jeg ser squataktioner blive stoppet inden de starter pga. insiderviden fra politiet osv. anonymitet ftw!
Laika
Forum-indlæg: 1100
Opskrifter: 8
Dato: 31/7 2012 12:53

Well, jeg tror nu at det bliver ret umuligt at være undercover helt og få job på et slagteri, hvis arbejdsgiveren først kan google personens navn og der hopper en vegkon side frem :o)
Men så skal alle undercoverheltene have lov at have anonyme brugere herinde? Og alle andre skal stå frem. Hm... Det bliver lidt sært, ik ;o)

Derudover har Røsle også en ret god pointe.
Leif Varmark
Dato: 31/7 2012 14:41

En seriøs undercover-aktivist ville aldrig drømme om at skrive på Vegetarkontakt eller et andet offentligt forum. Der er garanteret allerede et par strissere, som følger debatten her og noterer mistænkelige holdninger og udtalelser, for derefter at lade eksperter spore ophavsmændene. Det er klassisk rutine.

Jeg gentager lige: Jeg foreslår ikke, at alle undercover-heltene skal afsløre sig. Men der er også brug for information og politisk arbejde, og det kræver fuld åbenhed, hvis det skal være troværdigt.
Ortega
Forum-indlæg: 216
Dato: 31/7 2012 15:05

Leif Varmark
Hvornår skal kapitalisterne dø?

Alt bliver overvåget. Selv folks chat på facebook bliver scannet for mistænkelige ord.
Easy/IAS
Forum-indlæg: 436
Dato: 31/7 2012 20:35

Det er kapitalisterne jeg lever af
Leif Varmark
Dato: 31/7 2012 21:15

Ophæv tråden!
Ortega
Forum-indlæg: 216
Dato: 31/7 2012 21:45

Jeg har lagt mærke til at mange kommunister har det hele i munden, men der kommer ikke handling bag ordene. De vil gerne have en revolution, men de vil ikke selv starte den :D
Jeff
Forum-indlæg: 1943
Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 31/7 2012 21:59

Lad os holde os til trådens emne.
Dragon
Forum-indlæg: 137
Område: Fyn
Dato: 31/7 2012 23:11

Ortega: lad nu vær!!!!..hvad er det du vil? Kom dog frem fra busken i stedet for det der p.i.s (undskyld mit franske) - hold dig til trådens emne, om du er enig eller ej. - tror måske sådan set at folk er ligeglade med andre holdninger end hvad dette drejer sig om.
Skulle det være at du ikke kan holde dig til emnet, så opret en ny tråd- og få din opmærksomheds trang stillet der.. Hvis nogle giver dig den..

God dag...
Marianne48
Forum-indlæg: 2395
Område: Odense
Dato: 1/8 2012 09:07 | Indlæg redigeret den: 1/8 2012 23:53

Nemlig Jeff og Dragon jeg er helt enig.
Easy/IAS
Forum-indlæg: 436
Dato: 1/8 2012 22:29

Kommunistme :@
shmuel