Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Ophæv anonymiteten!

Siden

Sider: << < 1 2 3 4 > >>
shmuel
Forum-indlæg: 130
Område: Sjælland
Dato: 28/7 2012 00:22

mhm. det bestemt ikke ok at ville tvinge noget som identitet frem på internettet. ville faktisk godt selv kunne se det som en krænkelse.

jeg kan self. også godt se hvordan alvoren næmt kan & har svundet ind. menMEN vi må huske på hvor alien vi stadig er for en stor del af verden - selv økologi er helt hippie-shit-head for de fleste.

så derfor ville så strikt MILITÆRISKE handlinger slå vegetaren pænt stærkt ihjel :)

at jeg så selv nok har skrevet en del for bare at skrive, aldrig har intrigreret rigtigt med nogen her inde, & . . . overhovedet ik magter eller gidder at læse alle de andre indlæg her, er det ret så sansynligt at alt dette allerede er blevet skrevet 8 gange allerede.

hold kæft jeg blevet gammel - det må være al den South park
Inkognito
Forum-indlæg: 287
Område: Andet
Dato: 28/7 2012 05:04 | Indlæg redigeret den: 28/7 2012 05:05

Herbiwhore

Jeg tror faktisk ikke det er helt urealistisk at man kunne blive valgt fra eller interessen dalede hos en evt. ny arbejdsgiver hvis han/hun googlede sig frem til at man er veggie.

Det lyder som en smart måde at få filtreret de overfladiske arbejdsgivere fra. Hvis en arbejdsgiver kan se at jeg har alle de faglige kvalifikationer og vælger mig fra pga. jeg er veganer, så tror jeg ikke det er et sted jeg har lyst til at arbejde.

Jeg har et godt arbejde nu og de har aldrig bekymret sig om mine spisevaner, udover når der har været firma udflugter, hvor de har sørget for at bestille vegansk mad uden problemer og tøven. :)
ennasuS
Forum-indlæg: 1172
Opskrifter: 3
Område: KBH
Dato: 28/7 2012 05:57

hvis en arbejdsgiver sidder og googler sine ansatte, så er hxn fandme (undskyld) ikke sit job værdigt men en der åbenbart har for lidt at lave. Men mon ikke det mere er hjemmesider/blogs, de kigger efter.
Jeg hedder heldigvis det samme som min. 500 andre på Facebook. Men har man et specielt navn kan jeg godt se problemer
vericon
Forum-indlæg: 700
Opskrifter: 1
Område: Sydjylland
Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 28/7 2012 06:02

Af diverse indlæg synes det som om man er noget skræmte - over hvad ??

Venlig hilsen
Jeff
Forum-indlæg: 1943
Dato: 28/7 2012 07:09 | Indlæg redigeret den: 28/7 2012 07:53

Man er ikke skræmt, men man vil regne med hvad kommer til at ske under forskellige vilkår.

Herbi
Forum-indlæg: 293
Dato: 28/7 2012 07:51

VV: Jamen hurra for dig.

Ennasus: Det er meget normalt at de gør det. Derfor er det en god ide at dele så lidt som overhovedet muligt med ikke-kontakter på Facebook.
Marcus
Forum-indlæg: 3074
Opskrifter: 2
Administrator
Dato: 28/7 2012 08:36 | Indlæg redigeret den: 28/7 2012 09:05

Jeg er for anonymitet(!), og jeg mener alle informationer skal vaere frivillige, men eks. IP-identifikation og e-maıl-adresse vil ıgen hjaelpe ıft. at se naar karantaene-brugere opretter sig igen. Det er ıkke 100% effektıvt, men jeg tror det vil hjaelpe fınt paa det konkrete problem.

Jeg taenker ogsaa over hvad jeg skrıver, og det tror jeg ogsaa mange andre anonyme brugere goer.

Leif skrev:Dog kunne man i det mindste opfordre folk til at opføre sig som normale debattører i det offentlige rum, selv om de optræder anonymt.
Jo, men er det ikke selvindlysende at man burde goere det?

Jeg vil gerne have kontrol over hvilke informationer jeg giver hvilke mennesker, private firmaer, staten, politiet mm. om mig, og det har jeg ikke paa internettet hvis alt foregik under mit eget navn. Mine rigtige venner, familie mm. tror jeg saadan set ikke, jeg har noget at skjule over for. Hvis jeg vidste med garanti eks. at informationen kun var synlig blandt faste brugere som jer, og ikke ville passere videre og kunne ses af alle, ville jeg have det fint med at staa frem offentligt, og dette er igen ogsaa synligt ved at folk som jeg og Herbiwhore tager tıl vegkon-arrangementer eks.

Ret: Jeg gad i oevrigt godt moede dig til et vegkon-arrangement, Leif. :)
Atropa
Forum-indlæg: 54
Dato: 28/7 2012 09:07

Jeg er anonym på div. fora fordi de hører til mit privatliv, og jeg ønsker ikke at en evt. arbejdsgiver skal kunne google sig frem til ting der faktisk ikke vedkommer ham/hende.
Jeg vil gerne have lov til at udtale mig om forskellige ting, der måske i en arbejdsgivers øjne virker ekstreme, uden at skulle bekymre mig om det.
Ja, det er nok lidt paranoidt...

Men I må da gerne vide hvem jeg er :)
Håber da vi engang ses til noget veg-spisnings-hygge :)

Inkognito
Forum-indlæg: 287
Område: Andet
Dato: 28/7 2012 17:17

Indlæg bliver nødvendigvis mere seriøse og velovervejede, hvis man står åbent frem og viser sin identitet.

Vi får at se! :D
December87
Forum-indlæg: 70
Dato: 28/7 2012 19:23

Et eller andet sted, kan jeg godt følge idéen om, at alle skal fremlægge detaljer og foto, men yderligere synes jeg også, at folk skal have lov til at have deres anonymitet. Kan godt følge dg i din mening om at barnlig opførsel i forumet, bør begrænses, og nu er jeg ikke så meget til internet og viden i den retning, men er det ikke muligt at blokere for deres IP?
Leif Varmark
Forum-indlæg: 3649
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 28/7 2012 21:35

Jeg har også tænkt på, at med denne udbredte - skal vi kalde det forsigtighed med at stå offentlig frem, så bliver det svært for den voksende veggie-bevægelse at organisere sig til en slagkraftig forening. Ingen vil være talsmænd, ingen vil vælges til lokalrepræsentanter osv.

»Og her har vi så formanden for Horsens Plantespiserforening, frk. Agurk!« Nej, den går sgu ikke!:D
oppen
Forum-indlæg: 84
Område: Odense
Dato: 29/7 2012 09:21

Leif, hvis du opretter plantespiserforeningen, vil jeg gerne stå frem med fuldt navn som for-person. Men skal vi så ikke gå nationwide, og kalde det Dansk Plantespiserforening.
Anderkisten
Forum-indlæg: 520
Område: Århus
Dato: 29/7 2012 09:42

Det handler ikke om, at man ikke vil snakke om at være planteæder. Men om alt det andet, som f.eks politiske diskussioner med hvad der deraf kan følge af politisk forfølgelse, som venstrefløjen i Århus f.eks oplever i stor grad. Eller hvis man diskutere frustrationer over familie/venner/kærester der er kødspisere. Eller man snakker om ens sygdomme, hvad enten de er psykiske eller fysiske. Det kan også være, at man helt ekstremt er forfulgt at en rablende psykopat og lever under jorden. Under alle omstændigheder kan man have stor interesse i at skjule disse mange ting for en kommende arbejdsgiver, der nemt kan se ting vi diskutere herinde som eksempler på rabiat ekstremisme.

Der er masser af årsager til at man kan vælge at være anonym. Jeg syntes du udviser en manglende empatisk indlevelsesevne i din 100% afvisning af, at man kan ønske at være anonym. Ja faktisk vil jeg næsten sige, at dit eget eksempel er et bevis på at stå frem med fuldt navn, ikke er nok til ordentlig opførsel. Da din reaktion, efter at folk ikke var for fuld fuld offentlig tilstedeværelse, har tenderet barnlig mobning af dem der har ønsket eller har forsvaret anonymiteten.

Og nej, jeg siger ikke at alle årsagerne er noget der er grund til for alle. Tværtimod er det for de færreste. Men det er mulige årsager, og der er sikkert flere.

Jeff
Dato: 29/7 2012 09:51 | Indlæg redigeret den: 29/7 2012 09:55

Leif, dine påstand virker lidt for generaliserende, lidt for oversimplificerede, og ret absurde m.h.t. forskellige funktioner af forskellige ting som et internetforum eller organisation som en forening.

Måske er der nogle få her der er forsigtige m.h.t. at være vegetarer, men det er ikke det de fleste siger, og så er jeg lidt i tvivl om du virkeligt har læst hvad faltisk blev skrevet. Hvad man siger er at man vil kunne diskutere forskellige ting om vegetarisme eller alt andet, uden at det bliver offentligt for hele verden, ligemeget om det er arbejdgiveren, kæresten eller bare folk man ikke kender endnu - og for mig, at jeg ikke spammer mine egne Google-resultater men tusinde af VegKon indlæg.

Jeg er ret overrasket over, at du så nemt kan blande disse ting sammen, som om at tale om dine personlige financer over frokost skal være en del af Enhedslistens politisk program.

Marianne48
Forum-indlæg: 2395
Område: Odense
Dato: 29/7 2012 11:52

Jeg ved da, at nu hvor jeg i samarbejde med andre ligesindede får etableret Go Vegan i Odense i nær fremtid i visses øjne og derved evt. arbejdsgiveres øjne vil blive betragtet som værende ekstremistisk.
Selv min gamle far synes nogle gange, jeg kan virke for ekstremistisk og endda fanatisk hvis vi snakker/diskuterer dyrevelfærd/dyreret, selvom det bare er argumenterende fakta, jeg fremkommer med om f. eks. mælk og mælkeindustrien.
Jeff
Dato: 29/7 2012 12:07 | Indlæg redigeret den: 29/7 2012 12:14

Okay, men så må jeg konstatere, at jeg aldrig har oplevet noget som det gennem mange år og jeg tager afstand fra denne begrundelse. Bare for at Leif at klar over, at hans generaliseringer ikke er velkomne.
Atropa
Forum-indlæg: 54
Dato: 29/7 2012 12:09

Jeg har også tænkt på, at med denne udbredte - skal vi kalde det forsigtighed med at stå offentlig frem, så bliver det svært for den voksende veggie-bevægelse at organisere sig til en slagkraftig forening. Ingen vil være talsmænd, ingen vil vælges til lokalrepræsentanter osv.

Der er jo stor forskel på at 'tale' på et forum, og så at være en del af en forening, også hvis man i så fald kan googles som 'talsmand for forening A'.
Hvis man googler mig, kan man se jeg har deltaget i studenterpolitik på mit universitet, men man kan ikke se hvad min politiske overbevisning er.
Det er det samme med at være f.eks. talsmand for/medlem af forening A, man kan se jeg har med dem at gøre, men ikke mine specifikke udtalelser. Og det er for mig ikke det at jeg er veganer der er problemet.

Kan man google mine posteringer herinde, så kan man læse hvad jeg 'siger' i detaljer, og det er jeg faktisk ikke interesseret i at en mulig arbejdsgiver kan. Jeg kan f.eks. i en følelsesladet situation komme til at skrive noget der kan misforstås, eller noget jeg fortryder. Jeg ved det nok er det du vil undgå, men sådan er det jo sommetider når emnerne er vigtige for debattørerne, og mange debatter herinde at sidestille med debatter blandt en gruppe mennesker i et lukket rum (godt nok er der mange mennesker med her) og sådanne debatter er jo f.eks. i den politiske verden også lukket for offentligheden indtil en eller anden samlet udtalelse er på plads.

I en forening vil man jo blive enig om en samlet holdning eller udtalelse, ligesom hvis man var et politisk parti, og det er nemmere at være en del af en stor flok. Desuden er medlemskab af en bestemt forening mindre farligt end f.eks. forskellige udtalelser på et forum kan være.

Helt personligt er jeg bange for at blive misforstået af udefrakommende, hvis de kan google mig og læse hvad jeg skriver herinde. Jeg er bange for at mine udtalelser vil blive taget ud af kontekst og 'brugt imod mig'. Der er jo meget snak herinde der ikke direkte relaterer til at være plantespisende.
Leif Varmark
Forum-indlæg: 3649
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 29/7 2012 13:46 | Indlæg redigeret den: 29/7 2012 14:02

Ja, jeg kæmper jo for et samfund, hvor det er arbejdsgiveren, der er bange for mig! Og længere ude: hvor der ingen arbejdsgivere er.

5. post, når man googler mit navn:
Med deres egne ord: Leif Varmark om at dræbe kapitalister ...
http://medderesegneord.blogspot.dk/2010/03/leif-varmark-om-at-drbe-kapitalister.html

Den har jeg hørt meget for gennem 40 år, men det er jo kun til at grine ad. Ret ryggen og tal sandhed!

Crash
Forum-indlæg: 61
Område: Nordjylland
Dato: 29/7 2012 14:26

Jeg mener aldrig jeg har skrevet noget og så valg "tilføj indlæg", "send" eller hva pokker nu siderne bruger uden at mene det, og stå inde for det, men er et af hovedproblemerne ved VK ikke at man kan skrive uden at oprette sig som bruger, og skifter brugernavn som man har lyst? Lås det skide brugernavn, vi vælge vel vores "navn" herinde fordi det er det vi har lyst til at bruge, og så luk gæsteforummet... At skulle oprette sig før man kan skrive er da det mindste problem... Om ikke alle der har den mindste interesse kan da oprette sig... :S
Og hvis man vil være anonym, så kræver det da ikke så meget at oprette en mail konto uden at give nogle oplysninger..
Easy/IAS
Forum-indlæg: 436
Dato: 29/7 2012 15:00 | Indlæg redigeret den: 29/7 2012 18:46

Det er kapitalismen arbejderklassen skal leve af. Det bliver aldrig anderledes (naturligvis),så ingen billede fra mig.
Sider: << < 1 2 3 4 > >>