Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Siden: Ændringer: Feedback

Siden

Sider: 1 2 3 > >>
Marcus
Forum-indlæg: 3073
Opskrifter: 2
Område: KBH
Administrator
Dato: 12/1 2013 21:31 | Indlæg redigeret den: 13/3 2013 10:48

Jeg laver lige en separat tråd til feedback på ændringer i stedet, så man hurtigere kan få et overblik over, hvad der er blevet ændret. :)

Selve ændringerne kan ses her:
http://vegetarkontakt.dk/?-siden-aendringer=136384

(Ældre ændringer her:
http://vegetarkontakt.dk/?-siden-aendringer=132279 )
Marcus
Administrator
Dato: 12/1 2013 21:55 | Indlæg redigeret den: 13/1 2013 08:27

@dgj
dgj skrev: Ja, med al respekt for dit arbejde, kan du så som udgangspunkt ikke ordne de ting som folk vil have ordnet? Det med chatten er vildt belastende..

Kan du ikke være lidt mere konstruktiv og mindre sur, dgj? Mener du også ift. begge ændringer?

Næh, jeg laver præcist, hvad jeg har lyst til, og gør det frivilligt. Jeg forsøger bare at gøre processen lidt mere demokratisk end tidligere, som dog også er mere tidskrævende. Men jeg lytter gerne til konstruktive forslag og feedback, og hvis der er stor opposition eller gode argumenter, vil jeg selvfølgelig sandsynligvis ændre det tilbage. Noget problematisk er imidlertid at folk i højere grad nok vil negativt klage over noget, end de vil sige: "Fedt, det er jeg glad for". Så selvom en ændring i højere grad anses som positiv, kan man let få det modsatte indtryk.

For af egen fri vilje at give et argument ift. prioritering alligevel, så er der nogle funktioner på forummet der er langt sværere at implementere eller gennemskue hvordan pt. fungerer, for derefter at ændre dem, og samtidig er der en masse, jeg først skal lære, så jeg ikke er i stand til at lave dem lige pt. Hvad vi prioriterer handler ganske enkelt også om, hvad vi selv synes er sjovt at fikse eller se på, lige har energi til, eller selv er irriterede over.

Andre med holdninger til de nye ændringer i chatten? :)

Ret: Jeg synes konteksten er relevant, så jeg har lige selv tilføjet dgj's indlæg i starten af mit indlæg.
dgj
Forum-indlæg: 352
Dato: 12/1 2013 21:57

Jeg skriver
Ja, med al respekt for dit arbejde, kan du så som udgangspunkt ikke ordne de ting som folk vil have ordnet? Det med chatten er vildt belastende..

Marcus skriver skriver
Kan du ikke være lidt mere konstruktiv og mindre sur, dgj? Mener du også ift. begge ændringer?

Og nu skriver jeg:
Der var allerede skrevet et godt konstruktivt indlæg. Det bakker jeg op! Jeg kan sagtens tilføje og det har jeg nu tænkt mig at gøre, men det burde slet ikke være nødvendigt. Der er flere af os der bruger chatten mest der har beklaget sig, dog ikke alle på forum.

Jeg ved ikke hvad du er vant til at arbejde med, men siden herinde skalerer altså efter vinduestørrelse og skærmopløsning. Man kan ikke se hvem der er på chatten (bjælken til højre) hvis man har en lav opløsning. Hvis man har en høj opløsning, så er det bare for småt hvis man ikke sidder med skærmen helt op i ansigtet. Det er ikke behageligt at læse. Den mørke baggrund var god, den nye irriterende i det om fang at man ikke er vant til det er sådan. Og så skærer den bare i øjnene. Det er ikke behageligt at læse på en skærm længe med lys baggrund. Og vi chatter ofte ret længe.

Vedr. det at chatte, så har jeg faktisk aldrig set dig på chatten så jeg forstår ikke dit behov for at ændre på ting uden at have forhørt dig hos der næsten er på 24/7.

Du skriver også det her til det jeg skrev om du ikke kunne holde dig til det som folk efterspurgte:
Næh, jeg laver præcist, hvad jeg har lyst til [...]

Okay? Jeg ved ikke helt hvad jeg skal sige... Den havde jeg ikke lige forventet. Virkeligt? Altså ... nej. Nej, Marcus, det er altså ikke i orden på et site der er så fællesskabspræget at du bare render og laver hvad du har lyst til med dine magtbeføjelser. Det her er ikke din sandkasse men vores. Sådan har jeg i hvert fald opfattet det indtil NU.

Vedr.
så er der nogle funktioner på forummet der er langt sværere at implementere eller gennemskue hvordan pt. fungerer, for derefter at ændre dem, og samtidig er der en masse, jeg først skal lære

Ja. Men det du laver lige nu det er såre simpelt, og samtidig gør du det ikke ordentligt. Det er altså 101 at teste design ændringer af i flere opløsninger som det mindste, for at sikre sig at det ser ordentligt ud hos de fleste, når siden ikke skalerer særligt godt. Kan du ikke holde dig til bare at give support til ham der ved hvordan man gør? Det haster altså ikke så meget og det du har lavet indtil videre er sjovt. Og hvis du skal øve dig kan du så ikke gøre det et andet sted :P

Et spørgsmål. Jeg har bemærket at databasen ofte crasher eller bliver rebooted. Og det ofte i hvad jeg ville tro var peak hours for sitet. Er det pga. siden er ustabil eller pga. pilleri?

Marcus
Administrator
Dato: 12/1 2013 22:21

Det er 2 brugere, der har udtalt sig, ud af mange, der bruger chatten. Jeg synes selv, ud fra brug, at den gamle chat var for lille og uoverskuelig: Det er én persons holdning, der er for. Jeg har også hørt andre tale om lignende problemer, ikke specifikt ift. størrelsen, dog. Derfor har der været forslag såsom at have skriftfarver per person, og at have mulighed for at stoppe auto scroll.
Èt er de faste brugere af en funktion, andre er dem, der måske ikke bruger en funktion, netop fordi, de mener, den har problemer.
Hvis der kun kommer negative svar tilbage eller gode argumenter bliver størrelsen selvfølgelig ændret tilbage snart.

Baggrundsfarven og skriftfarve er nu tættere på den kontrast, der er i trådene, hvor de var afvigende før, og det gør det sværere at skelne tekst fra baggrund. Men det er potentielt relevant at folk måske sidder længere på chatten, end de bruger tid på at læse forummet, og den information er selvfølgelig relevant som ét perspektiv. Ideelt set i fremtiden kan man så selv vælge forskellige designs alt efter hvad man foretrækker.
Easy 4
Forum-indlæg: 33
Dato: 12/1 2013 22:40 | Indlæg redigeret den: 12/1 2013 22:50

Marcus:
Lad nu være med at tage meldingerne for personligt -- eller for hård
Vi har alle vores måde at udtrykke os på - som måske kan opfattes forskellig
dgj - har altid været et godt, forstående og diplomatisk menneske på chatten -
som jeg har nogle rigtige gode dialoger med -- som også andre har haft
Han har også været god til at rette på folk på den gode måde - når de går over stregen ;)

Fortsat god vind med dit arbejde som jeg formoder du gør i din bedste overbesvisning <3

Pøj til dig og din samarbejdspartner ;)
Marcus
Administrator
Dato: 12/1 2013 22:42

Jeg synes dit svar var helt fint, Easy. :-) Jeg er ikke nødvendigvis enig, men det er positivt med feedback, og relevant ift. at tage en beslutning.
dgj
Dato: 12/1 2013 22:45

Jeg har prøvet to browsere på min android-fon, og man kan ikke bruge chatten fra dem. Siden er alt for bred. Eller man kan godt bruge den, men så skal man slide fra side til side. Før passede den på skærmen. En til 101 ting.
Marcus
Administrator
Dato: 12/1 2013 22:54

Vegkon har aldrig fungeret særlig optimalt til telefoner, og dengang siden blev kodet - som er en del tid siden - tvivler jeg på, man overhovedet indtænkte mobilplatformen. Af den grund er det i mange tilfælde mere telefonerne, der tilpasses hjemmesider, der er designet til computerskærme, end det er omvendt. En masse af CSS'en herinde har i høj grad brug for fornyelse, og det bliver et ret stort projekt, hvis vi går i gang med det.

Men tak for din use case, ikke så meget for din irrelevante arrogance. Jeg er dog glad for den faktisk er så tydelig for en gang skyld, for du plejer at skjule den ret godt.
dgj
Dato: 12/1 2013 23:02 | Indlæg redigeret den: 12/1 2013 23:04

ikke så meget for din irrelevante arrogance. Jeg er dog glad for den faktisk er så tydelig for en gang skyld, for du plejer at skjule den ret godt.

Gider du godt at uddybe det her? Og du må gerne være ekstra udførlig med at uddybe hvad du mener med sidste sætning.
Marcus
Administrator
Dato: 12/1 2013 23:10

Næh, men jeg vil rigtig gerne høre andres perspektiver på størrelsen af chatten og baggrundsfarven (eller tidligere ændringer).
Hvad er i andres holdninger? :)
Easy 4
Dato: 12/1 2013 23:49 | Indlæg redigeret den: 13/1 2013 10:00

Marcus:
Jeg syntes ikke der er rart at der føres krig mellem dig og
dgj -- men prøv at forstå ham bedre på den rette måde <3

Jeg syntes som jeg har givet udtryk før på denne tråd --
http://vegetarkontakt.dk/?-siden-aendringer=132279

At det er ret irriterende at man ikke kan have en anden side åben på skærmen
samtidig med at man chatter - da den nye chatside fylder for meget

Plus at den gamle chat var mere venlig for øjene
Forumsiderne er skarpe nok - og vi behøver ikke det
på chatten også

Jeg har ikke set nogen behov for disse ændringer som er blevet lavet

Men ok - jeg kan kun vente på andres meninger
Men det ændrer ikke på mit synspunkt at det er forkert at gøre
det uden at spørge ind til det først

Der bliver pillet for meget på siden - for man fjerner da ikke tidligere brugers indlæg -
hvorfor det er blevet gjordt - kunne jeg godt tænke mig at vide

Hilsen fra ny Easy - der stadig forsøger at vende skuden i den rigige retning ;)
Jeff
Forum-indlæg: 1943
Område: Sjælland
Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 13/1 2013 07:54 | Indlæg redigeret den: 13/1 2013 08:05

Kære Marcus (og Benjamin).

Jeg vil meget gerne høre mere og dybere om det du mener med:

jeg laver præcist, hvad jeg har lyst til...

Jeg synes umiddelbart, at det var en lidt uheldig formulering... (måske?). Måske vil du rette den eller forklare hvad du virkligt ville sige.

Jeg vil tro, at du ikke dermed mener, at det som man gør frivilligt for vores samfund altid skal rettes ind efter det man har lyst til og får ret til at bestemme over. Jeg vil tro, at du ikke dermed mener, at at få beføjelser med formålet af en almen og fælles forbedring kun antages med eksklusive rettigheder til at styre det, som bruges i fælleskab.

Lad os høre lidt mere om hvad du mente dermed og hvordan din indstilling til arbejdet gavner og støtter en fælles vegetarisk/vegansk projekt.
Marcus
Administrator
Dato: 13/1 2013 08:10 | Indlæg redigeret den: 13/1 2013 08:12

Jeg gider ikke rigtig diskutere det (en offtopic debat, som jeg personligt vurderer som ufrugtbar og tidskrævende), og jeg synes selv, det giver fin mening ift. tonen i hvad dgj skrev. Hvilken praktisk konsekvens, det har, kan man jo vurdere ud fra, hvad jeg har lavet herinde indtil nu, fremfor alternativet status quo, og alle reaktionerne der på, som stort set kun har været meget positive.
Jeg siger også, at jeg er rigtig interesseret i feedback på ændringer i dette tilfælde, og du er også en bruger af chatten, men kommenterer ikke på det. Er du neutral over for begge?
Jeff
Dato: 13/1 2013 08:16 | Indlæg redigeret den: 13/1 2013 08:16

M.h.t. ændringer kan jeg ikke sige så meget endnu. Jeg har testet det på 2 mobiler (Android, BlackBerry).

Men jeg vil sige, at det er sandt at der findes flere brugere, der regelmæssigt chatter fra deres mobiltelefon, og dgj er en af dem.

Her kan du finde en liste af vidner til denne påstand:

Jeff
Menadian
Plante
Easy4
Herbi
Mariamaria
Nirous
Eibx
Kilroy
Marcus
Administrator
Dato: 13/1 2013 08:24 | Indlæg redigeret den: 13/1 2013 08:25

Jeg forstår ikke helt, hvad du mener? :) Vidner til at dgj bruger en mobiltelefon? Det betvivler jeg ikke.

Jeg tænker måske at vente lidt endnu (til i morgen, måske?), og så, hvis der ikke kommer nogen svar, i hvert fald ændre størrelsen tilbage, som der er givet nogle gode argumenter for, og ingen decideret har skrevet, de var glade over. (Selvom jeg igen tror, det er mere sandsynligt, at man klager over noget negativt, end bifalder noget positivt.)
Jeg vil gerne være med til at lave et mobildesign på sitet generelt, på et tidspunkt, men det vil tage ret lang tid, da der er en del CSS direkte i HTML'en.
Jeff
Dato: 13/1 2013 08:25 | Indlæg redigeret den: 13/1 2013 08:32

Marcus,

du er også en bruger af chatten, men kommenterer ikke på det

Jeg var ved at skrive mit næste separat indlæg om ændringer, da du svarede.

Jeg gider ikke rigtig diskutere det (en offtopic debat, som jeg personligt vurderer som ufrugtbar og tidskrævende),

Nej, det er ikke "off-topic". Tillad mig at citere to af dine egne lange afsætninger, som du startede tråden med:

Næh, jeg laver præcist, hvad jeg har lyst til, og gør det frivilligt. Jeg forsøger bare at gøre processen lidt mere demokratisk end tidligere, som dog også er mere tidskrævende. Men jeg lytter gerne til konstruktive forslag og feedback, og hvis der er stor opposition eller gode argumenter, vil jeg selvfølgelig sandsynligvis ændre det tilbage. Noget problematisk er imidlertid at folk i højere grad nok vil negativt klage over noget, end de vil sige: "Fedt, det er jeg glad for". Så selvom en ændring i højere grad anses som positiv, kan man let få det modsatte indtryk.

For af egen fri vilje at give et argument ift. prioritering alligevel, så er der nogle funktioner på forummet der er langt sværere at implementere eller gennemskue hvordan pt. fungerer, for derefter at ændre dem, og samtidig er der en masse, jeg først skal lære, så jeg ikke er i stand til at lave dem lige pt. Hvad vi prioriterer handler ganske enkelt også om, hvad vi selv synes er sjovt at fikse eller se på, lige har energi til, eller selv er irriterede over.

Jeg finder at dit svar til mig virker som en uærlig taktik som ikke fremmer diskussion af et meget væsentligt emne. Feedback om ændringer kan have absolut meget dermed at gøre om hvad folk synes indebærer værdier for fælleskabet. Ved at nægte eller ikke at indrømme dette er ret problematisk for produktiv diskussion om disse ændringer. Overvej det lidt.
Jeff
Dato: 13/1 2013 08:29

Forresten fand jeg dgjs feedback ikke arrogant.

Easy 4
Dato: 13/1 2013 09:12 | Indlæg redigeret den: 13/1 2013 11:39

Dette skrev dgj: (citat)

Ja, med al respekt for dit arbejde, kan du så som udgangspunkt ikke ordne de ting som folk vil have ordnet? Det med chatten er vildt belastende..
--------------------------------------------

Jeg kan virkelig ikke forstå at det indlæg - som jeg også så som en supplement til mit - har kunnet udløse balladen

http://vegetarkontakt.dk/?-siden-aendringer=132279
PlanteædendePlante
Forum-indlæg: 1188
Område: Århus
Dato: 13/1 2013 23:18

Kunne faktisk godt lide størrelsen, det var fint at man kunne se længere tilbage i chat-historikken uden at scrolle, så fint ud på min computer :)

Men synes også den er blevet for lys og synes ikke jeg har oplevet det problem du nævner Marcus med at den var for mørk til at genkende skriften...
Marcus
Administrator
Dato: 13/1 2013 23:56 | Indlæg redigeret den: 14/1 2013 20:52

@Plante:
Tak for feedback. :) Jeg er enig med dig mht. størrelse. Må se hvad andre, der ikke har skrevet herinde endnu, siger.

Nu har jeg ændret farven tilbage igen, så, ud over størrelsen, som du har set.

Her er en sammenligning af den gamle (nu nuværende) farve:

...og den jeg ændrede den til:

Personligt synes jeg egentlig, den nok skulle være endnu lysere. Eller at man måske - når folk snakker om "anstrengende for øjnene" - skal skifte over til lys på mørk baggrund. Uanset hvad tror jeg folk ofte konservativt modstår ændringer, selvom de kan være positive på lang sigt. Og det er mange brugere, ikke bare de få, der har udtalt sig, der bliver påvirkede, herunder de fremtidige. :)
Sider: 1 2 3 > >>