Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Siden: Ændringer: Feedback

Siden

Sider: << < 1 2 3 > >>
Easy 4
Forum-indlæg: 33
Område: KBH
Dato: 14/1 2013 04:50 | Indlæg redigeret den: 14/1 2013 17:03

Så må jeg ud og købe mig en ny iMac med 27" skærm i stedet for min nuværende 21" -
så jeg igen kan have 2 sider fremme (side om side) - der igen giver mest udnyttelse af tiden -
Når jeg sammenligner farven igen som de står ovenover - så mener jeg stadig at den mørke
er den rareste for øjene -- Noget der ligger midt imellem kan nok også gøre det
Jeff
Forum-indlæg: 1943
Område: Sjælland
Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 14/1 2013 07:02 | Indlæg redigeret den: 14/1 2013 07:07

I just want to list some of the kinds of arguments getting used here:

Easy 4 has given a reason concerning the utility of the size for him: he was able to both chat and when no one is chatting back look to the side to another browser page - the changes have disturbed that.

dgj gave his reasoning about the size in that it has become difficult to use the chat from a mobile device.

Marcus has given a more aesthetic kind of reasoning: "den gamle chat var for lille og uoverskuelig"

Plante says that the changes "så fint ud på min computer".

I would like to point out that Marcus is not a regular user of the chat. The question of how "overskuelig" that chat actually is, is probably best answered by in situ study- this has not been the path to the changes made here. On the other hand, dgj and Easy 4 are two of the most frequent users of the chat, meeting there many days of the week. They had found the former design satisfactory and adapted using it into their lives and adapted some meaningful patterns for that usage.

That is what is at stake here - not that someone is being arrogant or "ungrateful".
Marcus
Forum-indlæg: 3073
Opskrifter: 2
Administrator
Dato: 14/1 2013 11:44 | Indlæg redigeret den: 14/1 2013 12:05

Du kan egentlig ikke vurdere, hvor meget tid, jeg har brugt chatten, fordi jeg har været en bruger herinde længere end dig, og chatten har været uændret i lang tid. En delgrund til, at jeg ikke bruger chatten, er bl.a. netop at den er uoverskuelig og svær at læse. Ikke desto mindre tror jeg dog antagelsen om, at jeg har brugt chatten mindre, er korrekt, men jeg har brugt den mere end jeg gør nu, og over længere tid. Og så ved jeg noget om design og webdesign helt generelt.

Hvis du læser en bog som er sort skrift på sort papir, er det ikke æstetik, det handler om, men om læsevenlighed.
Og selve funktionen af både en bog (normalt) og en chat er at læse teksten. Og læsevenlighed er ikke enten perfekt eller umuligt, men i skala fra letlæselig til sværtlæselig, der bl.a. inkluderer kontrast.
Prøv i denne forbindelse også at overvej, hvor lang tid jeg skulle bruge på at forklare alverdens tekniske løsninger, hvis jeg, hver eneste gang, jeg ændrer noget, skal forklare grundprincipperne og hvordan det fungerer til samtlige brugere herinde, med deres forskellige forudsætninger? Hvad hvis en VVS'er skulle forklare alt det arbejde, hun gjorde for alle, før hun gjorde det?

Men heldigvis behøver jeg nemlig ikke forklare de ting, jeg ønsker at gøre, jeg kan bare gøre dem. Min position og hvad jeg ændrer er baseret på Benjamins tillid. Men der vil altid være nogen, der er uenige, og det er noget, man må leve med. Disse beslutninger må så tages på en baggrund af gode argumenter og brugernes reaktioner er også et argument i denne beregning.
Messerschmidt
Forum-indlæg: 4
Dato: 14/1 2013 14:59

Jeg havde faktisk besluttet at jeg ville blande mig fuldstændig udenom denne her sandkassesnak, men nu hopper kæden fandeme af for mig.

Hvad er meningen Marcus? Brugerne kommer med konstruktive tilbagemeldinger og du opfører dig som om at de er idioter når de er uenige med dig!

Det her er ikke DIT forum, det er VORES - brugernes. Uden os var der intet. Dit
Men heldigvis behøver jeg nemlig ikke forklare de ting, jeg ønsker at gøre, jeg kan bare gøre dem. Min position og hvad jeg ændrer er baseret på Benjamins tillid
giver mig direkte kvalme. Er det virkelig den indstilling du har? Jeg mener på ingen måde at din indstilling er konstruktiv. Den er magtliderlig af alt ("Position" - position?? Du har adgang til et vegetarforum, ikke nationalbanken!!). Den "tillid" du er blevet vist, indebærer at du lytter til brugerne og efterkommer deres ønsker. Du lever tydeligvis ikke op til den!

Var du VVS'er havde du sat lokummet i køkkenet.

Marcus
Administrator
Dato: 14/1 2013 15:15 | Indlæg redigeret den: 14/1 2013 18:41

Interessant, tak for din feedback. Hvem er du?

sandkassesnak
Jeg er faktisk enig, og jeg havde derfor også håbet at det ville være en debat direkte om ændringer i stedet for den metadebat vi har nu, og som jeg, ift. Jeff, altid ender ud i, selvom det er min opfattelse at det er irrelevant for de fleste brugere.

Det her er ikke DIT forum, det er VORES - brugernes.
Jeg har aldrig påstået andet, og jeg er også selv en aktiv bruger. Modsat dig, ser det ud til. Eller også føler du et behov for at skjule din identitet, mens jeg naturligvis ikke er anonym, så vi ikke er lige i debatten, fordi du kan sige hvad du vil, uden det har konsekvenser. Måske er det også relevant at sige at jeg, i kraft af at jeg er en meget aktiv bruger, kender ret godt til dgj, Jeff mm., som går meget langt forud for denne debat.

Brugerne kommer med konstruktive tilbagemeldinger og du opfører dig som om at de er idioter når de er uenige med dig!
Jeg synes faktisk netop at det er noget af feedbacken (læs: dgj's) der antager, at jeg er en idiot, mens langt de fleste, inkl. dem, der er uenige, har kommet med konstruktiv kritik. Men det er interessant, at du har et andet synspunkt, og jeg er interesseret i at høre om der faktisk også er nogen andre brugere, der har samme opfattelse.

"Position" - position??

"Position" er bare et ord. Hvad ville du ellers kalde det at være medadministrator på en side?

Den "tillid" du er blevet vist, indebærer at du lytter til brugerne og efterkommer deres ønsker. Du lever tydeligvis ikke op til den!
Det betyder at forbedre og optimere en hjemmeside, og det inkluderer at lytte til brugerne. Hvordan tror du eks. Facebook ville fungere, hvis den individuelle bruger kunne diktere udviklingen og nedlægge veto? Det ville være total status quo.

Var du VVS'er havde du sat lokummet i køkkenet.
Meget konstruktivt.
Easy 4
Dato: 14/1 2013 15:24 | Indlæg redigeret den: 14/1 2013 16:11

Marcus:
Jeg vil gerne understrege at jeg har meget stor respekt for dit arbejde - og at du
gider det ulønnet og gør det efter din bedste overbevisning
Men når du møder kritik ( man kan ikke vinde hver gang ;) ) må du også
imødekomme dem - og tænke at der må være flere end den ene eller to eller hvor mange det nu er -
der mener det samme - eller har samme problemer - men de orker ikke at komme med meldingen

Hvis du læser en bog som er sort skrift på sort papir, er det ikke æstetik, det handler om, men om læsevenlighed.
Og selve funktionen af både en bog (normalt) og en chat er at læse teksten. Og læsevenlighed er ikke enten perfekt eller umuligt, men i skala fra letlæselig til sværtlæselig, der bl.a. inkluderer kontrast.

Der vil jeg påstå at der er stor forskel på en bog og en lysende skærm -
med LED baggrundsbelysnig - og kan ikke helt sammenlignes

Angående bredden på ruden - syntes jeg ikke var et problem på den gode gamle -
da korte sætninger plejer at være i meget stor overtal

Det er da praktisk at man kan chatte og lave andet på computeren samtidig -
der gør at man ikke føler spild af tid ( forstå mig ret )
Marcus
Administrator
Dato: 14/1 2013 15:34 | Indlæg redigeret den: 14/1 2013 15:55

Men når du møder kritik ( man kan ikke vinde hver gang ;) ) må du også
imødekomme dem - og tænke at der må være flere end den ene eller to eller hvor mange det nu er -
der mener det samme - eller har samme problemer - men de orker ikke at komme med meldingen
Der er folk, der ikke kommer med negativ kritik, og der er folk, der ikke kommer med positiv kritik. Og der er mange brugere med mange, vidt forskellige holdninger at imødekomme.

Der vil jeg påstå at der er stor forskel på en bog og en lysende skærm -
med LED baggrundsbelysnig - og kan ikke helt sammenlignes
Enig, men kontrast ift. læsbarhed er det samme. Men ift. anstrengende var det derfor jeg foreslog lys på mørk i stedet, og i fremtiden flere forskellige valgmuligheder blandt designs. Ret: Men efter reaktionerne her tror jeg måske jeg vil holde mig til andre områder af forummet end chatten, i hvert fald indtil jeg har hørt feedback fra flere brugere eller administratorer.

Det er da praktisk at man kan chatte og lave andet på computeren samtidig -
der gør at man ikke føler spild af tid ( forstå mig ret )
Det synes jeg er en rigtig god pointe (og en god idé til hvordan man kan ha' chatten kørende), og sådan har jeg aldrig selv brugt chatten. Til gengæld - fordi jeg kørte den i en tab i browseren - har det irriteret mig ret meget, at man ikke kan highlighte folk på en måde, når man skriver deres navn, så vinduet gør opmærksom på en ny besked eller en besked direkte henvendt til en. På den måde har jeg måske slet ikke opdaget, at nogen har skrevet til mig, og så ser jeg det måske først efter, de er logget af.

Noget andet, jeg kan huske, jeg har været irriteret over, er når mange er på, så det bliver svært at følge med i debatten. Derfor har folk også før foreslået bl.a. at kunne slå auto scroll fra, og/eller at have flere chatrum. Evt. kunne man lave separate tråde med forslag til de forskellige sektioner af Vegetarkontakt, for der er sikkert en masse gode forslag derude, der endnu ikke er blevet nævnt i "Forslag til forbedringer".
Easy 4
Dato: 14/1 2013 16:04 | Indlæg redigeret den: 14/1 2013 18:20

Marcus:

Enig, men kontrast ift. læsbarhed er det samme. Men ift. anstrengende var det derfor jeg foreslog hvid på sort i stedet, og i fremtiden flere forskellige valgmuligheder blandt designs.

Det var nærmest hvad jeg fandt mest behagelig for øjene jeg har fokuseret på - så derfor
kan jeg godt tilslutte mig hvid på sort -- men syntes slet ikke det er noget problem at læse
chatten med den nuværende mørke baggrund på en skærm
Men hvordan hvid på sort virker på smartphones ved jeg ikke -
som du nok ved - så er jeg ikke til dem :) -- men dem der
bruger sådan en - skal man også imødekomme

Det synes jeg er en rigtig god pointe, og sådan har jeg aldrig selv brugt chatten. Til gengæld - fordi jeg kørte den i en tab i browseren - har det irriteret mig ret meget, at man ikke kan highlighte folk på en måde, når man skriver deres navn, så vinduet gør opmærksom på en ny besked eller en besked direkte henvendt til en. På den måde har jeg måske slet ikke opdaget, at nogen har skrevet til mig, og så ser jeg det måske først efter, de er logget af.

Noget andet, jeg kan huske, jeg har været irriteret over, er når mange er på, så det bliver svært at følge med i debatten. Derfor har folk også før foreslået bl.a. at kunne slå auto scroll fra, og/eller at have flere chatrum. Evt. kunne man lave separate tråde med forslag til de forskellige sektioner, for der er sikkert en masse gode forslag derude.

Der vægter jeg så det praktiske meget højere -- her tænker jeg som før nævnt - den gode tid ;)
Jeg har ikke mødt de irritationer og problemer som du nævner -- måske har andre - jeg ved det ikke

Jeff
Dato: 14/1 2013 16:16 | Indlæg redigeret den: 14/1 2013 16:35

Nej, det er ikke "metadebat". Tillad mig at citere to af dine egne lange afsætninger, som du startede tråden med:

Næh, jeg laver præcist, hvad jeg har lyst til, og gør det frivilligt. Jeg forsøger bare at gøre processen lidt mere demokratisk end tidligere, som dog også er mere tidskrævende. Men jeg lytter gerne til konstruktive forslag og feedback, og hvis der er stor opposition eller gode argumenter, vil jeg selvfølgelig sandsynligvis ændre det tilbage. Noget problematisk er imidlertid at folk i højere grad nok vil negativt klage over noget, end de vil sige: "Fedt, det er jeg glad for". Så selvom en ændring i højere grad anses som positiv, kan man let få det modsatte indtryk.

For af egen fri vilje at give et argument ift. prioritering alligevel, så er der nogle funktioner på forummet der er langt sværere at implementere eller gennemskue hvordan pt. fungerer, for derefter at ændre dem, og samtidig er der en masse, jeg først skal lære, så jeg ikke er i stand til at lave dem lige pt. Hvad vi prioriterer handler ganske enkelt også om, hvad vi selv synes er sjovt at fikse eller se på, lige har energi til, eller selv er irriterede over.

Derudover viser dine nyeste svar endnu mere hvor væsentligt emnet nu bliver, hvor flere brugere henvender sig til det.

Forresten er du ikke den eneste der ved en lille smule om "noget om design og webdesign helt generelt".

Og dog er det ikke det jeg taler om. Du må også gerne pege på hvor jeg har bedt om tekniske forklaringer. Please, just point. It's easy, take your finger and put it on the place in what I have written and say, "there". Otherwise cease and desist with fantasies, thanks.

Intet - intet! - har jeg sagt om dig eller dine evne. Hold op med disse påstande, hvis der dermed menes noget som overhovedet har med mig at gøre! Jeg synes du er langt ude nu! Yes, look at the unusual use of punctuation for my own style wherein I am provoked to many exclamations.

Det eneste jeg tager stilling til er processen. Og lige meget om du mener det er emnet eller ej (og det blev emnet fra dine første indlæg), interesserer jeg mig om hvor godt ting fungerer her som fællesskab. Og jeg må sige at jeg bliver bekymret når jeg læser de ting du skriver nu - meget bekymret. Derudover synes en del af det du tidligere har sagt om egoisme, osv., at være ret fjern fra det man oplever her i det du udtrykker.

Jeg er ret overrasket over, at når en bruger (= dgj) køligt og kontant skriver om det han har oplevet som bruger og spørger om man kunne prøve at finde en meningsfuld sammenhang mellem brugernes erfaringer og udviklinger er på siden, du reagerer på den måde du gøre.

M.h.t. at du ikke bruger chatten er det relevant fordi selv om chatten ikke har ændret sig, brugers flade har ændret sig og gør det hurtigt. Derfor er min kommentar om in site bruger-studier meningsfuldt.

Det glæder mig, at du nu agter det Easy 4 skriver om måden han bruger chatten. Hermed bliver du ydmyg og er åben for nye oplysninger, som altid var relevant inden du lukkede ned for feedback med den indstilling vi har set ovenfor.
Messerschmidt
Forum-indlæg: 4
Dato: 14/1 2013 16:31

Jeg er faktisk enig, og jeg havde derfor også håbet at det ville være en debat direkte om ændringer i stedet for den metadebat vi har nu, og som jeg, ift. Jeff, altid ender ud i, selvom det er min opfattelse at det er irrelevant for de fleste brugere.

Det er muligt at de er irrelevant for de fleste, men det er tydeligvis ikke irrelevant for de få aktive. Jeff er meget aktiv. Det er de aktive, man bør høre ad!

Eller også føler du et behov for at skjule din identitet, mens jeg naturligvis ikke er anonym, så vi ikke er lige i debatten, fordi du kan sige hvad du vil, uden det har konsekvenser.

Jeg er "anonym" i en periode herinde. Men jeg står stadig ved mine meninger. Jeg skal gerne flette dig en hat af papir til næste fællesspisning, så du kan vise mig dine "konsekvenser".

Måske er det også relevant at sige at jeg, i kraft af at jeg er en meget aktiv bruger, kender ret godt til dgj, Jeff mm., som går meget langt forud for denne debat.

Nej, det er ikke relevant. Hold dig til emnet og forhold dig til hvad de mener om dette. Alt andet personfnidder kan man tage et andet sted.

Desuden kender jeg dem bedre end du.

"Position" er bare et ord. Hvad ville du ellers kalde det at være medadministrator på en side?

Et frivilligt arbejde.

Hvordan tror du eks. Facebook ville fungere, hvis den individuelle bruger kunne diktere udviklingen og nedlægge veto? Det ville være total status quo.

Det kan du ikke sammenligne - du skal forholde dig til ca. 10 aktive chatbrugeres meninger, ikke halvdelen af verdens befolkning.

Meget konstruktivt.

Du plantede selv metaforen.
Easy 4
Dato: 14/1 2013 16:56 | Indlæg redigeret den: 14/1 2013 17:39

Marcus: Du har endnu ikke svaret på dette
Der bliver pillet for meget på siden - for man fjerner da ikke tidligere brugers indlæg -
hvorfor det er blevet gjordt - kunne jeg godt tænke mig at vide

Vil du det ?

Det giver ingen sammenhæng i den gamle historik - at slette så voldsomt som der er blevet gjordt
Er det den tidligere bruger selv der har ønsket det - eller var det på grund af sympati for denne bruger ?
Jeg mener du nok er klar over hvilket jeg taler om - og har vi alle mulighed for det ?
Marcus
Administrator
Dato: 14/1 2013 18:00

@Easy4:
Marcus: Du har endnu ikke svaret på dette
Der bliver pillet for meget på siden - for man fjerner da ikke tidligere brugers indlæg -
hvorfor det er blevet gjordt - kunne jeg godt tænke mig at vide

Vil du det ?

Det giver ingen sammenhæng i den gamle historik - at slette så voldsomt som der er blevet gjordt
Er det den gamle bruger selv der har ønsket det - eller var det på grund af sympati for denne bruger ?
Jeg mener du nok er klar over hvilket jeg taler om - og har vi alle mulighed for det ?

Ja, det vil jeg gerne svare på. Jeg havde slet ikke set din redigering (apropos emnet!).
Vampyren har selv slettet dem, og jeg synes, det er virkelig ærgeligt(!), og faktisk er det noget, jeg gerne vil debattere på et tidspunkt. Jeg er faktisk helt enig med Sax ift. redigeringer på lang sigt, da jeg synes, det er ærgeligt og irriterende, når gamle indlæg slettes og redigeres på den måde, så gamle tråde bliver ødelagt. Jeg synes bestemt man skal ha' mulighed for at få fjernet følsomme oplysninger såsom ens rigtige navn(!), men derudover synes jeg, en begrænsning på redigeringer på en dag eller en uge eks., ville være positivt. Men det er næsten noget, der bør have sin helt egen tråd, eller også kan vi tale videre om det i denne tråd måske (hvor Sax kom med forslaget, og bl.a. du og Jeff kommenterede på det)?:
http://vegetarkontakt.dk/?-samlet-liste-med-oensker-til-forbedringer-af-siden=31574&side=4
Easy 4
Dato: 14/1 2013 18:28 | Indlæg redigeret den: 14/1 2013 18:53

Marcus: Tak for svaret --
Men det jeg lagde mærke til - var at brugeren selv havde slettet sin profil -
og kom tilbage - som intet var sket -- som jeg klart vil mene kun kan
lade sig gøre med en administrators hjælp -- og derefter blev der slettet
i hele tråden --- og så igen blev profilen slettet

Meget tankevækkende
ChiZhai
Forum-indlæg: 292
Administrator
Dato: 14/1 2013 20:56

Jeg har anonymiseret teksten i de chat-screenshots Marcus postede længere oppe, efter henvendelse fra en bruger. Håber de stadig tjener deres formål.
Marcus
Administrator
Dato: 14/1 2013 21:08 | Indlæg redigeret den: 14/1 2013 21:13

Perfekt, var netop i gang med det samme, og havde fjernet dem. !ja :)

Easy: Ja, jeg genoprettede adgangen til profilen.
Marcus
Administrator
Dato: 13/3 2013 10:50

Benjamin skrev: Har tilføjet at man i en brugers profil kan se antal forumindlæg med link til liste med forumemner en bruger har skrevet indlæg i.
Tak! Jeg har savnet den funktionalitet! :)
Jeff
Dato: 13/3 2013 11:07

Tak!
Gaest
Forum-indlæg: 32
Område: Andet
Dato: 12/5 2013 07:53 | Indlæg redigeret den: 12/5 2013 07:57

@Marcus ...derudover har jeg lavet en ny funktion - som dog kun er testet lidt, og måske indeholder fejl - der gør, at man vil modtage e-mails, når der kommer nye indlæg i en tråd.

Fint! :)
Jeff
Dato: 12/5 2013 11:23

Hvis vi kan have en forum for Træning og Sportsernæring, hvorfor kan vi ikke få et forum for have, økologi, permakultur, natur, osv.?
PatriciaAhimsa
Forum-indlæg: 78
Dato: 12/5 2013 14:59

Jeg er glad for den nye kategori og synes chatten er fin på min pc. Men ville også synes det var skønno med en til for "miljø", så kunne beskrivelse inkludere Jeffs emner :)
Sider: << < 1 2 3 > >>