Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Hvordan vi taler til hinanden.

Siden

indica_
Forum-indlæg: 18
Område: KBH
Dato: 5/2 2013 12:55

Jeg har indenfor det sidste døgn oplevet at få hele 2 svinere fra Leif Varmark, en i åbent forum og en over pb. Jeg er dybt chokeret over at blive talt sådan til, bare fordi jeg ikke er enig med Leif.

Er det virkelig sådan i ønsker at Vegkon skal være?
Jeg gør ikke, og har derfor valgt at trække mig herfra, jeg gider ikke bruge tid og energi på et sted hvor jeg skal svines til fordi det jeg skriver ikke lige passer ind i Hr. Varmark's univers.

Tak til alle jer som jeg har lært at kende og elske IRL, og online. Og tak for de hyggelige stunder. Desværre fylder de ikke så meget som man kunne ønske sig.
Vesterbro
Forum-indlæg: 133
Dato: 5/2 2013 13:28

Det er trist at du forlader Vegkon fordi du ikke synes her er rart at være (du siger de hyggelige stunder ikke fylder så meget). Men hvad har hele vegkon og alle dets brugere at gøre med det du beskriver, som er mellem dig og Leif (har ingen ide hvad det handler om, men det virker på din tekst som om det er noget som er mellem jer to)?
Acai-Maria
Forum-indlæg: 1689
Opskrifter: 7
Område: Sjælland
Dato: 5/2 2013 14:12 | Indlæg redigeret den: 5/2 2013 14:39

Nu ved jeg ikke hvad han skrev til dig privat Indica. Men vi skal huske at dette også er et offentligt forum hvor folk faktisk kommer for at søge viden om vegansk/vegetarisk mad. Leif er MEGET fortaler for at kilderne er veldokumenteret. Tror ikke det er af ond eller selviske vilje, men fordi han ikke ønsker at nogle kommer bliver fejlernæret ved at skifte til en vegansk kost.. Det er jeg i hvertfald enig i.
Jeg var selv utrolig uvidende da jeg startede herinde på vegkon i sin tid, og jeg var godt nok meget rundforvirret over ALLE de måder at leve vegetarisk på, dengang var det bare Rawfood som var virkelig fremme.. og hvis jeg ikke husker helt galt, hoppede du også med på bølgen? Der er ikke et endegyldigt svar, men synes selvfølgelig bare at vi skal holde os til veldokumenterede kilder.

Noget helt andet Indica, er du nogensinde blevet undersøgt for IBS, det kan jo godt være derfor at du fik det så meget bedre ved at udelukke en hel del kulhydrater, som dine tarme måske ikke kan tåle. Læs evt om Fodmap diæten, som er en udelukkelsesdiæt for dem med mave/tarm problemer især.

Hrlysgaard
Forum-indlæg: 174
Område: Århus
Dato: 5/2 2013 14:43

Det er trist du har det på den måde. Jeg fulgte Leif's sidste debat indlæg hvor noget af det han skrev blev rettet til dig Men en sviner vil jeg langt fra Kalde det. I en debat må man være parat til at skulle kunne argumentere for de synspunkter man nu engang har, ellers kan man lige så godt lade være, hvilket så også er det du gør ved at melde dig ud. fair nok, og jeg ved selvfølgelig ikke hvad i har skrevet om privat men det virker en smule ''groft'' at hænge Leif ud for at være grov igen uden at basere din påstand på noget faktuelt? Tja, jeg må indrømme jeg ikke rigtigt forstår. Jeg oplever at tonen på vegkon sammenlignet med andre fora er utrolig sober, betænksomt og kærlig.

God vind. ;)
Lene N
Forum-indlæg: 1233
Opskrifter: 4
Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 5/2 2013 22:16

Det lyder da rigtig ærgerligt at du melder dig ud. Synes nu tonen har været meget værre, nu er den faktisk rar synes jeg, for det meste da. Men held og lykke fremover:-)
vericon
Forum-indlæg: 698
Opskrifter: 1
Område: Sydjylland
Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 6/2 2013 00:06

Hej
hvem er indica_ ??
Desværre er profilen slettet - indica_ ville jeg gerne have kendt nærmere -

Hr. Varmark er mere end almindeligt "kendt"---

Venlig hilsen
Serenity
Forum-indlæg: 1672
Område: Nordjylland
Dato: 8/2 2013 17:12

Leif Varmark har en meget snæver og ekstrem interesse for sundhed, og han har skrevet en kommentar, hvor han tydeligvis ikke har kunnet forstå, at det han skrev, kunne gøre dig ked af det. Begge er symptomer på aspergers syndrom. Så bare ignorer det, når han skriver noget stødende. Han kan ikke gøre for det, og det er ikke ondt ment :D
Leif Varmark
Forum-indlæg: 3649
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 8/2 2013 18:41

LOL - det er ikke helt ved siden af, Jimmi :D
Aros
Forum-indlæg: 848
Opskrifter: 2
Dato: 9/2 2013 15:43

Hvad er formålet med disse indlæg om at folk forlader vegkon? indica_ skriver ikke hvad Leif skrev, hvilken debat han skrev det i, og indica_ deltager ikke selv i debatten, men har valgt at slette sin profil uanset hvad. indica_ kunne bare have slettet sin profil, men vi skal lige vide først hvor uartige vi er, at vi siger fy ord.

Jeg er personligt aldrig blevet fornærmet over noget Leif har skrevet, og jeg synes han giver nogle gode oplysninger både igennem vegkon og plantemad. Og det er lidt svært at tage stilling til indica_´s kritik, når der ikke gives nogle oplysninger. Men indica er som sagt heller ikke interesseret i debattere emnet.

Jeg vil foreslå at man blot sletter den slags indlæg fremover. Det var noget andet hvis indica faktisk gad deltage i den tråd personen har startet eller gav oplysninger om hvad det handlede om
Serenity
Forum-indlæg: 1672
Område: Nordjylland
Dato: 9/2 2013 20:11

Aros
Hvis du så gerne vil vide hvad Leif har skrevet så spørg ham dog!
Anis
Forum-indlæg: 255
Opskrifter: 1
Dato: 9/2 2013 22:46

Det er såmænd ikke så svært at se, hvad Leif har skrevet. Det er i forummet "Sundhed", i tråden "veganske mangler".

Må indrømme, at jeg også selv blev chokeret over det ordvalg, som blev brugt, og kan ikke forstå at det er nødvendigt.

Indica fortæller om sine egne personlige erfaringer, og det håber jeg da, at der er plads til herinde uden at man skal benævnes som dum...
Aros
Forum-indlæg: 848
Opskrifter: 2
Dato: 10/2 2013 12:56 | Indlæg redigeret den: 10/2 2013 13:09

Tak for det. Har lige læst tråden. Leif skriver IKKE at indica_ er dum, sådan VÆLGER hun at tolke det. Det han faktisk skriver er:

"Prøv lige at analysere, hvad det er Michael Bjørn siger. Prøv at tage en sætning ad gangen. Hver eneste sætning er rent vrøvl, totalt ude i hampen. Han taler kun om sig selv, sine følelser, sine frustrationer og sin »logik«. Han ved ingenting. Det er ganske enkelt ikke værd at bruge tid på.

Desværre må jeg efter at have kendt indica i ca. 4 år sige det samme her. Det er jeg ked af. "

Han er uening med hende og synes det helt ude i hampen og at det hun skriver er noget vrøvl, det vel fair nok? Har vist selv fået noget lignende at vide i en debat, det tog jeg ikke som et personligt angreb. indica_ er på en hjemmeside der hedder vegetarkontakt, og er selv paleo, det burde ikke overraske hende at der vil være en del personer der ikke er enige med hende. Og jeg er enig med Leif i at blive paleo fordi indica_ har problemer med visse kornsorter, kartofler osv ikke er løsningen. Hun kunne evt have fundet ud hvilke hun kunne tåle og holdt sig til dem, eller blive raw 801010 istedet, der stadig er en vegansk kost, men udelukker stivelse. Eller kombinere kogt vegansk uden stivelse, og 801010 raw. Alt er bedre end paleo. At sige at bacon og æg til morgenmad er sundt, bare det er økologisk, hvad bliver det næste, det er sundt at ryge bare det er mentolsmøger?, haha.

indica´s reaktion:
"Den kommentar var under bæltestedet Leif. Tak for mavepumperen!"
er lidt overdreven, når man tænker på at han blot skrev det var noget vrøvl hun skrev. Synes man er lidt sart hvis man kan komme helt op at køre over det.

Hvis indica_ får det bedre af at udelukke f.eks bønner og kartofler, fordi de giver hende fordøjelsesproblemer eller allergiske reaktioner, beviser jo ikke at paleo er bedre for hende. Alle vil med fordel få det bedre af at holde sig fra fødevarer de ikke kan tåle. indica_ tilskriver det paleo at hun fik det bedre, hvilket er ulogisk. Derfor er hendes personlige erfaringer noget vrøvl, fordi indica_ konkluderer noget komplet ulogis. Hun fik det ikke bedre af at spise kød, hun fik det bedre af at undgå det stivelse hun ikke kunne tåle, gluten, grøntsager fra natskyggefamilien eller hvad det nu kan være.

Jeg er ikke enig med Leif i alt angående kost, men er stadig betydelig mere enig med ham end jeg er med paleo tilhængere. Der er noget mere videnskab på Leifs side.

Men det da i det mindste godt at indica_ undgår forarbejdede fødevarer, nå ja altså lige bortset fra proteinpulver ;-)
_Mia_
Forum-indlæg: 601
Opskrifter: 7
Dato: 10/2 2013 15:09 | Indlæg redigeret den: 10/2 2013 15:13

Indica har flere gange tidligere forladt Vegetarkontakt efter at have oprettet en lignende dramatisk farvel-tråd. Hun synes ofte, at folk er efter hende og egner sig nok ikke særlig godt til at deltage i forum-debatter, hvor folk mener noget andet end hende. Men hun skal nok komme igen.

Jeg synes, at disse farvel-tråde burde slettes eller i det mindste ignoreres. Har man et problem med en anden bruger, bør man henvende sig til den person. En tråd som denne er barnlig og skriger efter opmærksomhed, ligesom personen den er skrevet af.
Jusse
Forum-indlæg: 55
Dato: 10/2 2013 17:04

Har i virkelig ikke andet at tage jer til?
JK
Forum-indlæg: 360
Dato: 10/2 2013 18:07 | Indlæg redigeret den: 10/2 2013 18:08

Har i virkelig ikke andet at tage jer til?

Det er da i og for sig en alvorlig tråd. En bruger mener, at hun er blevet mobbet af en anden bruger. Jeg kan ikke rigtigt se, at det skulle være tidsspilde eller irrelevant.

Jeg er dog enig med de andre brugere, der skriver, at der ikke er hold i anklagerne, og at Indica godt kunne have håndteret sagen bedre. Men man kan jo komme til at gøre ting i affekt, så jeg synes, at Indica bør overveje at komme tilbage, når hun har sundet sig lidt.