Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Siden: Ændringer

Siden

Emnet er lst.
Marcus
Forum-indlæg: 3073
Opskrifter: 2
Område: KBH
Administrator
Dato: 25/2 2013 19:09

Opretter en ny tråd, for at separere ændringer fra kommentarer derpå.

Feedback/Kommentarer på ændringer eller nyopståede fejl her:
http://vegetarkontakt.dk/?-siden-aendringer-feedback=134174

Forslag til forbedringer her:
http://vegetarkontakt.dk/?-samlet-liste-med-oensker-til-forbedringer-af-siden=31574

--------------------------------------------------------------------------------------

ChiZhai har lavet nogle forskellige databaseoptimeringer for ikke så længe siden, som også har gjort siden hurtigere og mere stabil. Men der er stadig meget at få set på.

Jeg har lavet nogle småændringer i forskellige formularer i profilinformation, tilmelding, opskrifter mm.,
så har jeg tilføjet funktionalitet til at emnet, fra en privatbesked, automatisk overføres til svaret, når man vælger "Skriv svar", og så har jeg netop forbedret links igen, så man nu - ud over til første, forrige, næste og sidste side - kan gå direkte til nogle af de omkringliggende sider. Eksempel her: http://vegetarkontakt.dk/?-humor=4675&side=10

Jeg er også i gang med at se på nogle ændringer ift. opskrifterne på forsiden, så det eks. bliver de højst-ratede opskrifter, fra de seneste 3 måneder, eller lign., der vises, så listen ikke er så statisk som nu, og som også opfordrer lidt mere til at tilføje nye opskrifter herinde.
Benjamin
Forum-indlæg: 667
Opskrifter: 1
Område: Sydjylland
Administrator
Dato: 11/3 2013 19:19

Har tilføjet at man i en brugers profil kan se antal forumindlæg med link til liste med forumemner en bruger har skrevet indlæg i.
Benjamin
Administrator
Dato: 1/4 2013 18:21 | Indlæg redigeret den: 5/4 2013 01:03

Har optimeret forumet, meld tilbage hvis der er problemer..
Marcus
Administrator
Dato: 16/4 2013 11:55 | Indlæg redigeret den: 26/5 2014 20:41

Der er lavet rigtig mange ændringer på det seneste, der til gengæld har resulteret i, at dele af siden har været lidt ustabil og med fejl ind i mellem, men til gengæld er siden (medmindre vi midlertidigt foresager det modsatte) langt mere stabil nu (så siden slet ikke går ned, eller i hvert fald sjældnere), er meget hurtigere, og en del småfejl, der tidligere var der, skulle gerne være væk.
Via disse omskrivninger, bliver det også langt lettere at lave ændringer og tilføje ny funktionalitet fremover.

Hvis i opdager (nye) fejl skal i selvfølgelig endelig sige til!:
http://vegetarkontakt.dk/?-rapporter-venligst-alle-fejl=31740&side=2

Vi har også en del idéer til ny funktionalitet hvoraf nogle af dem forhåbentligt snart vil se dagens lys! :D
Benjamin
Administrator
Dato: 19/4 2013 03:27 | Indlæg redigeret den: 19/4 2013 04:42

Kom til at lave kludder i databasen, så var nød til at ty til min backup. Derfor kan der desværre være indlæg skrevet i går aftes ved ~00 tiden der mangler. Beklager meget hvis der var noget seriøst imellem ;)
Marcus
Administrator
Dato: 20/4 2013 11:29 | Indlæg redigeret den: 20/4 2013 16:39

Vi har fået set på nogle ændringer, der forhåbentligt hjælper ift. dobbeltindlæg(!), derudover har vi skiftet
formatteringskoderne/aktiv tekst ud med kortere versioner, der er ret tæt opad BBCode:

"b" i stedet for "fed". (bold)
"i" i stedet for "kursiv". (italic)
"img" i stedet for "billede". (image)
"q" i stedet for "citat". (quote)

Grunden hertil er at de er hurtigere at skrive, og at flere nok allerede kender dem fra andre fora, da de er ret standardiserede. "q" er en afvigelse, som normalt er ordet "quote" i sin helhed, hvilket jeg personligt ikke forstår, da det er langt, og der ikke er andre, konkurrerende funktioner med bogstavet, hvorfor jeg har forkortet det.

Understregning er desuden tilføjet:
xyz

Derudover kan man nu også - det er dog ikke gennemtestet - skrive links som tekst, som skrives helt som BBcode:
Vegetarkontakt
Det skrives sådan:

...og man kan også skrive citater på samme måde, bare med "q" i stedet for url, og så forfatternavnet:
Benjamin skrev:
Har optimeret forumet, meld tilbage hvis der er problemer..[/q]

Noget der stadig skal se på, af relaterede emner, er muligheden for at klikke på en knap, der automatisk gør den markerede tekst eks. fed, og en citér-knap ved hvert indlæg.

Man kan nu også vælge "Andet" som køn, men man kan dog ikke søge efter det, endnu.

Hvis i ser nogle (nyopståede) fejl, så sig til! :)

Ret: Man kan også citere et link:
[q=http://www.vegetarkontakt.dk]Echo 419 do you copy?
Marcus
Administrator
Dato: 12/5 2013 07:04 | Indlæg redigeret den: 12/5 2013 09:18

Lidt nye opdateringer på det seneste:

Har lavet lidt om på forumoversigten, så den efter min mening er mere overskuelig, heriblandt kortere, så man skal scrolle mindre nedad.

Har tilføjet muligheden for at linke til et specifikt indlæg, ved at man højreklikker på datoen på indlægget, og vælger dét, der svarer til "Copy link location". Man kan nok ikke være sikker på, at linket vil virke permanent fremover, men til hurtige referencer burde det virke fint.

Har oprettet forummet Træning & Sportsernæring.

...derudover har jeg lavet en ny funktion - som dog kun er testet lidt, og måske indeholder fejl - der gør, at man vil modtage e-mails, når der kommer nye indlæg i en tråd. Man trykker bare på brevet ved siden af trådtitlen, for at tilmelde sig, og for at framelde sig igen, trykker man blot igen.
Man kunne evt. lave det om, til at man i stedet modtager privatbeskeder, som derved også sender een en e-mail. Jeg ved ikke helt, hvad der er bedst?

Feedback/kommentarer/fejlrapportering som altid her. :)
Marcus
Administrator
Dato: 1/8 2013 21:35 | Indlæg redigeret den: 2/8 2013 08:09

Der er ikke sket så meget på det seneste, andet end nogle fejlrettelser, og nogle opdateringer der gør moderation lettere. Af fejl kunne gæster bl.a. pludselig ikke oprette tråde, som de gerne skulle kunne igen nu.

Derudover har der længe været et problem med at nogle billeder slipper i gennem profil-billede-uploadingen uden at blive nedskaleret, så det visuelt ødelægger en tråd personen skriver i helt, så man stort set ikke kan læse den. Det skulle gerne være fikset, eller i hvert fald være mindre sandsynligt at det vil ske nu. :)

Jeg har også for noget tid siden ændret opskrift-listen på forsiden så den viser de højest-ratede opskrifter fra de seneste 4 (tidligere 3) måneder, i stedet for den viser højest-ratede nogensinde, der aldrig ændrede sig. Forhåbentligt er det en motivation ift. at begynde at lægge flere opskrifter op, og i øvrigt også begynde at være mere flittig med at give dem karakterer.

Kan til gengæld se der stadig er nogle fejl ift. citatbokse i mit indlæg lidt oven over. Det må der lige ses på ved lejlighed!

Ret: Jeg kan ikke huske, om det er blevet sagt, men Benjamin har også set på nogle ting ift. at minimere antallet af dobbeltindlæg, der virker til at fungere ganske udmærket!
Marcus
Administrator
Dato: 17/10 2013 17:54 | Indlæg redigeret den: 17/10 2013 21:41

Jeg har lige lavet nogle relativt omfattende ændringer ift. slettede brugere, der også kan påvirke andre aspekter af sitet, så hvis du opdager en (nyopstået) fejl, så skriv det endelig på forummet eller send mig en privatbesked! Eller på facebook, hvis du har problemer med at logge ind: https://www.facebook.com/marcus.menneskebarn

Det er en del af en omstrukturering der vil gøre det muligt/lettere at lave e-mail-verificering (så man modtager en e-mail som man skal klikke på før brugeren er aktiv), som jeg næsten er færdig med et udkast til. Formålet med dét er ud over karantæner, der sjældent er aktuelle alligevel, at gøre det betydeligt sværere for spamrobotter at registrere sig. :)

Ret: Nu har jeg også fået tilføjet e-mail-verificering, og slået det til! Håber - og tror bestemt også - det vil hjælpe ift. spamrobotter. :-)
Marcus
Administrator
Dato: 4/1 2014 22:00

Har oprettet et nyt forum/kategori, "Grøn Kærlighed", på opfordring fra denne tråd. :)

Forummet kan findes her:
http://vegetarkontakt.dk/?vegetar=forum&id_forum=21
Marcus
Administrator
Dato: 25/3 2014 09:49 | Indlæg redigeret den: 25/3 2014 09:54

Jeg har opdateret profil-redigering, så det gerne skulle være sværere at opdatere sin kode ved en fejl, da jeg måske tror dét er én af grundene til folk har haft password-problemer. Nu skal man bl.a. skrive den to gange i træk.

Hvis du derfor opdager (nye) fejl ift. redigering af din profil så sig endelig til!
Du kan eks. skrive til:

Marcus
Administrator
Dato: 26/5 2014 20:30 | Indlæg redigeret den: 9/6 2014 11:06

Jeg har muligvis fikset problemet ang. at folk ikke har modtaget e-mails fra siden generelt. Dvs. det har påvirket registrering, nulstilling af kodeord, e-mails ved nye privatbeskeder og indlæg i tråde som ikke er dukket op.
Løsningen har dog betydet at korrekte e-mails fra Vegetarkontakt.dk, i hvert fald indtil videre, vil komme fra
vegetarkontakt@servage.net i stedet for info@vegetarkontakt.dk

Derudover er Nicolaj for nogle uger siden også blevet gjort til Administrator, af Benjamin:
http://vegetarkontakt.dk/?vegetar=visprofil&id=2874 :)
Marcus
Administrator
Dato: 5/6 2014 23:59 | Indlæg redigeret den: 9/6 2014 17:28

Har lavet en del resource/hastighedsoptimeringer ift. opskriftssektionen.
Det burde både få alle siderne i sektionen til at indlæse hurtigere, og også reducere hvor ofte sitet går ned. :)

Ret: Har lavet endnu flere optimeringer i opskriftssektionen, herunder nogle visuelle ting ift. at opskrifter uden billeder nu vises med den tomme tallerken i bunden af opskriftslisten i stedet for bare som tekst-links i bunden.