Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Brud af retningslinjer

Siden

Sider: << < 2 3 4 5 6 7 > >>
Marcus
Forum-indlæg: 3073
Opskrifter: 2
Område: KBH
Administrator
Dato: 5/6 2013 18:21 | Indlæg redigeret den: 5/6 2013 18:21

Woo, godt nummer KTB! :D
dgj
Forum-indlæg: 352
Dato: 5/6 2013 18:40

@Easy/IAS
God vind.

@KTB&Marcus
Frastødende reaktion fra jeres side.

Serenity
Forum-indlæg: 1672
Område: Nordjylland
Dato: 5/6 2013 19:04 | Indlæg redigeret den: 5/6 2013 19:13

Så blev hun lidt tøsefornærmet. Hun er snart tilbage :D

Er du gal mand den sang er god. Hvorfor har jeg først hørt den i dag? :D
dompap
Forum-indlæg: 364
Område: Sydjylland
Dato: 5/6 2013 20:04 | Indlæg redigeret den: 5/6 2013 20:05

serenity, kom dog ind i kampen - den sang er lavet 13 år før jeg blev født, og jeg kender den udemærket :p :p <3

dgj, jeg må faktisk erklære mig enig med marcus og ktb. Jeg har det sku fint med at easy har slettet sig selv. Så sent som idag har vi diskuteret om vi skulle give ham karantæne.
Steven
Forum-indlæg: 41
Dato: 5/6 2013 20:13

Hvad sker der lige for at en admin/programmør på siden (som står nævnt klart og tydeligt på retningslinieoversigten), oven i købet i selve tråden for anmeldelser af brud på retningslinier, basically laver high five på at en anden bruger lægger celebration-sangen ind efter en bruger har sagt farvel?... Hvis det ikke er mobning og eller provokation, hvad er så?

Hvis teamet bag siden ikke kan overholde retningslinierne hvordan kan man så forvente andre kan?

Og jeg synes det er sagen uvedkommende om han har været problematisk på forum; det burde ikke gøre det ok selv at begynde at bryde retningslinierne imo.
dompap
Forum-indlæg: 364
Dato: 5/6 2013 21:05

Jeg synes ikke det er personangreb. Vi ytrede en holding, og det må vi godt gøre. Jeg (nu skriver jeg jeg, fordi jeg ikke kan tale for de andre, men kun for mig selv) har ikke sagt "Easy er en lort", har bare udtrykt at jeg synes hans fravær er positivt, set i lyset af at han var årsag til de fleste grå hår på mit moderatorhoved.

Jeg kan godt forstå at folk synes det er lige groft nok, kan jeg sådan set også være enig i, men jeg synes det er utroligt meget sagen vedkommende at Easy ikke (i min optik) har bidraget til noget som helst rart eller konstruktivt her på siden.
Som sagt, havde vi faktisk diskuteret idag hvad vi skulle stille op med ham, da næsten alle de anmelderser vi får ind omkring stødende indlæg/personangreb og lignene, handler om noget han har skrevet. Det lyder måske ondt, men for mig løser hans frivillige fravær et problem her på vk.

Håber det forklarede motiverne på celebration godt nok. <3
Serenity
Dato: 5/6 2013 21:18 | Indlæg redigeret den: 5/6 2013 21:19

Steven
Så åbn sgu da øjnene eller få dig nogle bedre briller! Marcus' kommentar var til sangen og havde tydeligvis ikke noget med easy at gøre. Det er sgu da ikke forbudt at give udtryk for at en sang er god!
Steven
Dato: 5/6 2013 21:46 | Indlæg redigeret den: 5/6 2013 21:46

Serenity :)
Ja du må meget undskylde at det åbenbart er så åbenlyst for dig, fordi du jo åbenbart har en vældig stor indsigt i forhold til mig. dgj har ud fra hvad jeg kan læse heller ikke lagt positive værdier i Marcus' kommentar.

En anden gang så hold din mund hvis det eneste du har at sige er at pointere at folk har et problem med at se. Kunne være du ikke var så kæphøj hvis du ikke var på siden anonymt. :) :) :)
KeepTexasBeautiful
Forum-indlæg: 1590
Dato: 5/6 2013 22:14 | Indlæg redigeret den: 5/6 2013 22:31

Hov, jeg troede jeg besvarede "Hvad hører du lige nu?"-tråden :)

Hvad er det jeg hører om at Easy forlader siden? Ej, hvor er det bare skide ærgerligt altså...

@ Steven.

Tak for dit saglige input. Af og til kan os der har været på siden i flere år få den fjollede idé at vi er de mest kvalificerede til at vurdere hvorvidt en bruger har haft en positiv eller en negativ effekt på siden.
Fedt at helt nye brugere som dig har mod på at sætte os på plads - også selvom du naturligvis ikke har læst mange af de indlæg der ligger til grund for den holdning du læser mellem linjerne og ikke bifalder.

Jeg kan dog ikke helt forstå din pointe vedrørende mobning/provokation da disse begreber normalt forudsætter en modtager. Da brugeren tydeligvis har forladt siden har jeg svært ved at se hvordan det kan tolkes som sådan.

Serenity
Dato: 5/6 2013 22:15

Steven
Ofte skal man ikke ligge mere i det, end der rent faktisk står. Den eneste information marcus har givet, er at han synes, at sangen er god. Det er den information, man bør forholde sig til, i stedet for at begynde på idiotiske gætterier om hvad han synes om, at en person har slettet sin profil!
Anis
Forum-indlæg: 255
Opskrifter: 1
Område: Sjælland
Dato: 5/6 2013 22:20

Ja, det er da nogle fantastiske sange, KTB har fundet frem der :)
Steven
Dato: 5/6 2013 22:59

Jeg er ikke på nogens side som KTB synes at have fået en idé om. Jeg er udemærket klar over at du (KTB) som værende en langtidsbruger samt mods på siden bedst er i stand til at vurdere hvem der har positiv eller negativ effekt. Og det er jo også fint hvis Easy var på vej til at få karantæne. Det har jeg aldrig sat spørgsmålstegn ved.

Det jeg sætter spørgsmålstegn ved er den negative tone som man efterfølgende får indtryk af i form af sangvalget og efterfølgende reaktion fra Marcus. Hvis der ikke lå noget i det så bevares, my bad - men synes altså ikke det er så gennemskueligt hvad Marcus mener som Serenity gør det til. Hvis sangen var blevet postet i "Hvad hører du nu?"-tråden og Marcus kommenterede til den der vil ingen jo sige noget til det. Men når den kommer direkte i forlængelse af Easys indlæg her i tråden kan man jo ikke tage det ud af kontekst og slet ikke forholde sig til det.

Hvis du f.eks. lige var gået ud af en dør og en anden begyndte at juble til højre og venstre, tror du så ikke at der en chance for at du ville høre det på vejen ud? (ligesom easy måske ghoster siden efterfølgende). Selvom du var gået ville det jo ikke ændre på at vedkommende jublede direkte efter du var gået ud, og i forlængelse må formode at det var pga. du var taget afsted. Derfor jeg nævnte mobning/provokation.

Men det er også ligemeget. Der er ikke nogen pointe at blive ved med at diskutere det; sket er sket. Hvad med at vi bare lader den ligge her? :)
vericon
Forum-indlæg: 698
Opskrifter: 1
Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 6/6 2013 05:31

Hej
det hedder altså brud PÅ retningslinier -
Brud AF retningslinier er ikke korrekt sprogbrug -
Det kan man godt få et akademisk skoleridt ud af -
Men det er Sveriges nationaldag og Rosinante trænger til at hvlie sig lidt -

Tjulahop Tjulahej
lucifer
Forum-indlæg: 1609
Dato: 6/6 2013 14:15

dgj

!ja
KeepTexasBeautiful
Forum-indlæg: 1590
Dato: 6/6 2013 14:25 | Indlæg redigeret den: 6/6 2013 14:29

@ Steven:

Jeg snakker lort, selvfølgelig var mit sangvalg en direkte konsekvens af Easy's - desværre nok midlertidige - exit :)
Jeg gider ikke begrunde mit valg som sådan, men der burde være lidt information her; http://vegetarkontakt.dk/?-hvem-synes-i-skal-vaere-moderator=139297

@ dgj:

Jeg synes ikke at det er frastødende at se det positive i at en bruger der har postet så mange frastødende indlæg forlader siden.
Jeg har været vidne til fordømmelse af brugere på baggrund af bla. udseende og seksualitet samt et utal af episoder hvor personer, helt ubegrundet, er blevet tilsvinet. Jeg har omvendt ikke læst ét eneste positivt og konstruktivt indlæg der var en del af en debat med andre brugere.
Jeg er selv blevet angrebet gentagne gange og jeg har været virtuelt tilstede mens Easy har forfulgt brugere rundt på siden for at forulempe dem. Jeg har ingen respekt for folk der formålsløst overfalder andre mennesker, det være sig fysisk eller verbalt.

Men måske ville moderatorene gøre sig selv en tjeneste ved at moderere denne tråd lidt strammere, alt der ikke er en reference til en overskridelse bør vel i grunden fjernes/flyttes.
Nina Jespersen
Forum-indlæg: 229
Dato: 11/6 2013 19:13 | Indlæg redigeret den: 12/6 2013 10:09

http://vegetarkontakt.dk/?-juice-af-koncentrat=143961
http://vegetarkontakt.dk/?-husk-sunhed-kontra-fedt=143679#il143989

Jeg tænker at deltagelse i en tråd, kun med formål at komme med ad hominem angreb på en anden bruger, er imod reglerne.

NJ
Earthling 2
Forum-indlæg: 633
Område: Andet
Dato: 6/8 2013 12:00 | Indlæg redigeret den: 6/8 2013 12:01

I wish to make an observation regarding the thread: http://vegetarkontakt.dk/?-argumenter-for-og-imod-gud-eksistens=140873&side=8 .

My last comment on the thread was brief, specifically in reply to Martin, and written on 16 June. I have been travelling since then and spent very little time in front of a computer, much less on VK. I have not been part of the discussion in over 6 weeks.

Yesterday, ie. 5. August, I read through the discussion which has taken place between Martin and Jeff since then, to discover that I have been dragged into several posts and named at least 13 times, in almost every case by Jeff. Not only that, much of Jeff´s references to what I say/believe/argue is only partly understood, sometimes re-interpreted and re-presented to suit a particuliar agenda, reduced to and dismissed as "anecdote", and my words are taken out of their context and/or used as weapons to ridicule.

It may be hard to categorize under the current "brud af retningslinjer", nevertheless I want it noted that I find it highly objectionable.

Earthling 2
Forum-indlæg: 633
Område: Andet
Dato: 24/8 2013 15:52 | Indlæg redigeret den: 24/8 2013 15:54

Thread: Underskrifsindsamling: Russisk homofobi - http://vegetarkontakt.dk/?-underskrifsindsamling-russisk-homofobi=147278

dgj - Dato: 23/8 2013 08:12
Jeg har ikke skrevet under!

KatrineSH - Dato: 23/8 2013 08:45
Dgj - hvorfor vælger du at lade være med at skrive under?

Marcus - Dato: 23/8 2013 15:33 | Indlæg redigeret den: 24/8 2013 11:36
Måske vil han lige demonstrere, at han mener det er okay at være homofob på Vegetarkontakt, og det mao. ikke er okay at være homoseksuel herinde? Det er i hvert fald sådan jeg læser det.

Brud af retningslinjer: Personangreb, Indhold som udelukkende oprettes for at provokere

There is no record of dgj speaking badly about any homosexual here on VK. Nor is he to be seen advocating homosexual exclusion on VK or advocating violence towards or bullying of homosexuals.

Marcus
Forum-indlæg: 3073
Administrator
Dato: 24/8 2013 16:36 | Indlæg redigeret den: 24/8 2013 16:54

Altså hvis nogen af de andre moderatorer synes, det skal slettes, så fint. Men lad gerne resten af mit indlæg være i så fald (dvs. rediger det væk) - tak!
Det synes jeg generelt er en god måde at køre det på: at man også kan klage over en moderator/administrator, og så er det de andre moderatorer, der tager sig af det? Jeg kan selvfølgelig forsvare mig verbalt som bruger, men beslutningen er ikke op til mig.
Jeff
Forum-indlæg: 1943
Dato: 24/8 2013 16:45 | Indlæg redigeret den: 24/8 2013 16:45

Earthling,

Marcus' statement is conjecture and pretty normal rhetoric.

Let's even try to see what happens if we spice it up even more:

"Maybe he wants to be a complete idiot".

I still see nothing wrong with this sentence, since it does not declare that dgj is anything, it only speculates about why dgj is making a particular kind of utterance.

The ironic thing is that your claim about dgj not saying anything about homosexuals is akin to the claim that can be made that Marcus didn't make any explicit declarations about dgj regarding homophobia.

Anyway, I really do not see this as a personal attack at all. If homophobia were not at issue in the discussion, then maybe we could consider whether it was a little out of bounds to speculate in this way, but in this case, it went directly to the heart of the matter - indeed, it would be a totally reasonable question to ask whether anyone, no matter whether they have ever written a word on this forum or not, who wasn't supporting the petition wasn't doing so because of latent or explicit homophobia.

Sider: << < 2 3 4 5 6 7 > >>