Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Skepsis

Siden

Sider: << < 1 2 3 4 5 6 > >>
Serverina
Forum-indlæg: 127
Område: KBH
Dato: 1/4 2013 18:22

Tak Jeff og Jusse <3
Jeff
Forum-indlæg: 1943
Område: Sjælland
Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 1/4 2013 19:18 | Indlæg redigeret den: 1/4 2013 19:24

Jeg er på ingen side her.

Det eneste jeg har fokuseret på er, at det gavner siden mere når Nina Jespersen eller Taabis eller jeg eller andre kan reagere med sagligt input på det Leif skriver i indlæg uden at blive angrebet med forkastelige udtryk som "Asperger-hjerner" bl.a., som Leif også har gjort flere gange, ikke bare denne her gang.

Det er interessant at opleve, at ingen har taget stilling til dette - eller bedre sagt bekymrer det mig meget. Det er trist, meget trist, at det er vigtigere at forsvare Leif end at kunne sige sandheden om sagen.

A cryin' shame...

Serverina
Dato: 1/4 2013 19:24

Jeg ville også ønske at der ikke var nogen sider.

Jeg er også særdeles glad for jer tre:)

Og ja, det var måske netop også de omtalte ord der var udløser for at jeg ikke rigtig kunne klare det mere.
Så mistede jeg lidt for hjertet bag. Men han er måske også under pres.

Ja, den slags er ikke i orden! Aldrig.
JensD2013
Forum-indlæg: 305
Dato: 1/4 2013 19:42

Godt skrevet Mia.

Jeff - jeg vil ikke kommentere jeres diskussion. Det er jeg slet ikke klog nok til...... ;)

Modsat Serverina, så kommer du med et konkret problem og en helt konkret konflikt - det vil jeg bestemt ikke kritisere dig for. Tværtimod - det er totalt fair. Jeg kan også nævne et par eksempler, hvor jeg synes at Leif har benyttet sig af mindre heldige formuleringer. Det kan da godt være, at man skulle tage den diskussion - det vil jeg ikke blande mig i og jeg vil heller ikke deltage.

Men hvis man skal tage dén diskussion, så synes jeg det ville være fair at tage den i en anden tråd, som ikke begynder med et urimeligt og useriøst angreb på alt hvad Leif siger og mener.

Og så vil jeg også forsvare Leif endnu en gang: jeg synes at dine citater er et meget fint eksempel på, hvordan du, Leif og andre nogen gange kan køre hinanden helt ud i tovene, når jeres diskussioner løber helt ud i det ekstreme. Det er mit indtryk, at I nogen gange slider hinandens nerver helt ned og så.... ja, så sker det jo at man nogen gange mister besindelsen. Og Leif er sandelig ikke den eneste!!!

connie
Forum-indlæg: 128
Dato: 1/4 2013 19:44 | Indlæg redigeret den: 2/4 2013 15:36

Jeg beundrer dem som forsker.
Selv indtager jeg ikke kosttilskud og kommer nok aldrig til det. Jeg mærker efter på min krop. Eks. : Mangler Østrogen, hvor kan jeg finde det så naturligt som muligt osv.
Men andre har det på en anden måde, og vil gerne sikre sig og sin fremtid ved at være så sund som muligt og ikke mangle noget og forske i hvad der er vigtigt fremover og det forstår jeg godt.
Synes alle herinde bør holde sammen.
Dette er ingen kritik af nogen. Synes det er en udfordring at finde alternativer i naturen. Det er den som bærer os.
Men fint med en tråd som denne.
KeepTexasBeautiful
Forum-indlæg: 1595
Dato: 1/4 2013 19:45

Helt kort;

Siden har brug for flere personer, der som Jeff, er villige til at uddybe deres kritik.

Siden har ikke brug for flere personer, der som Serverina, efter eget udsagn har vigtigere ting i livet end at uddybe postuleret andenhåndskritik.
Hvordan kan man forholde sig skeptisk - som du opfordrer til - når man ikke engang kan få oplyst kritikpunkterne? Dit indlæg er en selvmodsigelse.

Fordi jeg har vigtigere ting i mit liv end at sidde og grave og grave i noget der er skabt på en relativt ringe basis.

Folk kan selektere som som de lyster, men vil man kritisere bør der være visse krav til kritikeren. Kan man ikke biddrage med en detaljegrad der er på samme- eller højere niveau end det man kritiserer bør man, efter min mening, ikke påstå at vide mere om det aktuelle emne.

Jeg synes generelt at Leif har gjort et fint stykke arbejde, men må tilslutte mig at det er uheldigt at han til tider har svært ved at acceptere kritik. Sidens regelsæt må naturligvis gælde alle sidens brugere.
Omvendt mener jeg at visse andre brugere kontinuerligt overskrider disse regler uden konsekvenser, så jeg har ærligt talt svært ved at deltage i illusionen om at disse regler eksisterer i praksis.

Jeg har selv kommenteret på bla. Leif's vitamin definition tidligere, uden succes.

Ovenstående indlæg rummer iøvrigt de primære årsager til at jeg ikke længere frekventerer siden. Her er et dårligt debatmiljø og her er, efter min mening, for ringe moderation i forbindelse med siden grundregler.
Serverina
Dato: 1/4 2013 19:52 | Indlæg redigeret den: 1/4 2013 20:01

Tak for indlæg JensD2013:)

Prøv selv dette:
Plantemad.dk/links.html

Første hjemmeside:
Nomedica.dk ved John Buhl

Dernæst:
Google John Buhl

Og hvad er så hans uddannelse?
http://www.nomedica.dk/johnbuhl.htm

Dette var så det første.
Serenity
Forum-indlæg: 1672
Område: Nordjylland
Dato: 1/4 2013 20:09

Serverina
Uddannelse er irrelevant. Det er indholdet af hvad han siger der betyder noget!
Serverina
Dato: 1/4 2013 20:12

Ikke når man siger det er videnskab
JK
Forum-indlæg: 360
Dato: 1/4 2013 20:17 | Indlæg redigeret den: 1/4 2013 20:19

Og hvad er så hans uddannelse?

Og hvad er så din uddannelse, Serverina?
Serverina
Dato: 1/4 2013 20:22 | Indlæg redigeret den: 1/4 2013 21:07

Ikke en skid!
Men hvem stiller ellers spørgsmål?
Det er der ingen der gider kollektivt.
Anderkisten
Forum-indlæg: 520
Område: Århus
Dato: 1/4 2013 20:26

Suk. Utroligt at trolleri eller idioti - hvad enten det her er - kan få lov til at fylde så meget
Serverina
Dato: 1/4 2013 20:28

Hvad referer du til?:)
JensD2013
Dato: 1/4 2013 20:30 | Indlæg redigeret den: 1/4 2013 20:33

Serverina - jeg forstår slet ikke din pointe.

Leif har et link til Nomedica, hvor John Buhl er bagmand. John Buhl har en baggrund i den alternative verden og... ? Nix, jeg ved ikke hvad pointen er. Det virker som om, at du forsøger at insinuere et eller andet, som du alligevel ikke rigtig vil sige direkte?

Jeg har været på Vegkon siden dag 1. Der er kun én anden bruger som har været på Vegkon lige så længe som mig og det er Moonie. Derfor har jeg læst hvad Leif har skrevet gennem mange år og jeg synes din meget personlige kritik er uanstændig. Jeg vil bestemt ikke hævde at Leif har ret i alt. Men han bidrager med meget information om ny viden og forskning om sundhed, ernæring og vegansk livsstil. Og jeg ved, at der er rigtig mange mennesker som har lært rigtig meget af Leif.

Det er da muligt, at du har en helt anden tilgang til kost og ernæring, og derfor er helt uenig med Leif - det er da fair nok. Til gengæld er det overhovedet ikke fair, når du på sådan en direkte måde forsøger at kaste mistænkeliggørelse på alt hvad Leif skriver og alle hans kilder. Det er mega useriøst!
Serverina
Dato: 1/4 2013 20:38 | Indlæg redigeret den: 4/4 2013 13:35

Jeg beklager meget at jeg ikke har haft internet hele mit liv og at jeg ikke er så heller ikke så gammel, men stadig vover at skabe debat.

Kan jeg få noget dokumentation på hvad der er galt med uraffinerede olier?
Og hvad er der galt med mættet vegetabilsk fedt?
Og hvordan påvirker cholesterol i maden cholesterol i blodet?
Serenity
Forum-indlæg: 1672
Område: Nordjylland
Dato: 1/4 2013 21:19

Serverina
Prøv at undersøge hvad videnskab betyder. Ud fra de(n) definition(er) du finder vil du så påstå at man ikke kan udføre videnskabelige eksperimenter uden at have en lang uddannelse?
Serverina
Dato: 1/4 2013 21:27

Jeg synes snildt man kan lave egne videnskabelige undersøgelser uden uddannelse såfremt trækker på videnskab og man samler dem og gøre dem til sine egne udfra egen etik. Og det er etik jeg synes er smukt!

Men jeg er bekymret når man linker til så smalle kilder.
Jeff
Forum-indlæg: 1943
Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 1/4 2013 21:46 | Indlæg redigeret den: 1/4 2013 22:05

Jens,

Jeg kan sagtens acceptere at man nogle gange slider på hinandens nerver.

Men i dette fald har Nina Jespersen og jeg meget sagligt ville diskutere en meget mærkelig (mener jeg/vi) påstand at B12 ikke er en vitamin, osv.

Det var netop trådens emne.

Jeg synes ikke, at man skal undgå diskussionen med "jeg gider ikke".

Det er hybris og intet andet og har ingenting med saglig forskning og meta-analyse at gøre.

Hvis andre vile bruge begreb som "Asperger-hjerner" i et angreb ville de sandsynligvis bannes... Just saying...
Serverina
Dato: 1/4 2013 21:54 | Indlæg redigeret den: 1/4 2013 21:57

Nej, "jeg gider ikke" er heller ikke så konstruktivt. Men jeg skal forsøge at kigge nærmere fremover, men jeg har meget om ørerne. Nu startede jeg med tre konkrete spørgmål.
Og jeg synes også debatten og hørfrø døde efter mit indlæg?

Jeg håbede bare at jeg kunne få gang i lidt debat, netop for jeg ikke er nogen ekspert, og det fik jeg.
JensD2013
Dato: 1/4 2013 21:56

Jeg beklager meget at jeg ikke har haft internet hele mit liv (fordi jeg kommer fra et misbrugshjem og jeg var hjemløs og på ophold på et kontroversielt opholdshjem og så syg og så på hospital) og at jeg ikke er så heller ikke så gammel, men stadig vover at skabe debat.

Okay, jeg kan godt forstå hvad du mener og så er det selvfølgelig helt okay; så gælder de sædvanlige regler naturligvis ikke for dig og du behøver selvfølgelig ikke at vise nogen hensyn til andre mennesker..... ;)

Nej, helt seriøst - det lyder ikke sjovt, men din personlige baggrund er da et superuseriøst og meget irrelevant argument at bringe på bane. Det er jo fuldstændig uden for kontekst. Det virker som om, at du ikke er helt tilfreds med min og andres reaktion, og så forsøger du at bruge din personlige baggrund som et trumfkort.

Jeg håber at du kan finde en måde, at håndtere din aversion mod Leif - med tiden vil du sikkert også støde på andre brugere, som du ikke er så vild med og så kan det være smartest, hvis man bare kan undgå dem eller ignorere dem. Men der er efterhånden rigtig mange mennesker på Vegkon og jeg er helt sikker på, at du også kan finde en masse gode venner - hvis du har lyst til det.

Nu har jeg vist sagt alt hvad jeg mener om denne diskussion, så..... over and out fra mig!
Sider: << < 1 2 3 4 5 6 > >>