Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Hvem synes I skal være moderator?

Siden

Sider: 1 2 3 4 > >>
Benjamin
Forum-indlæg: 667
Opskrifter: 1
Område: Sydjylland
Administrator
Dato: 6/4 2013 18:00

Har indtrykket at vi godt kunne bruge lidt flere moderatorer her på forumet.
Men, hvem skulle det så være? ;)
Debat begynd:
JensD2013
Forum-indlæg: 305
Område: Sjælland
Dato: 6/4 2013 18:51

Jeg synes det er vigtigt, at det 1) er nogen som er fast bruger og helst har været det gennem lang tid. 2) at det nogen, som er på god fod med så mange brugere som muligt og derfor har været involveret i så få konflikter som muligt.

Men jeg kan desværre ikke foreslå nogle konkrete kandidater.
Druid
Forum-indlæg: 132
Område: Andet
Dato: 6/4 2013 18:55

Jeg er enig med jens det kvalificerende element må være at det er nogen der forstår diplomatiens svære kunst men alligevel ikke tøver med at udøve sin moderator pligt - kan heller ikke lige komme på hvem :$
Laika
Forum-indlæg: 1100
Opskrifter: 8
Dato: 6/4 2013 18:55

Mig. Så kan jeg slette alle de indlæg der ikke giver mig ret!!! ;o) Ej pjat... Kan ikke lige komme på nogen. Jens måske. Han ville være en god kandidat. Hvis han har lyst.
Quintessence
Forum-indlæg: 135
Område: KBH
Dato: 6/4 2013 19:00 | Indlæg redigeret den: 7/4 2013 12:22

Jeg synes Marcus, selvom jeg ikke er sikker paa han har lyst.
Anderkisten
Forum-indlæg: 520
Område: Århus
Dato: 6/4 2013 19:01

Lidt mere seriøst, så er jeg egentlig ligeglad med hvem det bliver, og om det er nogen, der har "fjender" herinde. Hvis bare det er nogen der formår at forholde sig professionelt til deres arbejde. Og formår at adskille deres rolle af - hvornår de er almindelig bruger og hvornår de er moderator.

Men har vi brug for flere? Der har her på det sidste været nogle mindre kontroverser - men der er ikke blevet gjort noget ved det. Er det fordi moderatorerne er væk? Eller det det fordi, de ikke syntes, der er noget at komme efter? Eller er det fordi de ikke kan finde ud af, hvad de skal gøre, fordi reglerne er uklare? Det er vel kun i det første tilfælde, at der er nogen grund til at der kommer flere moderatorer.
Jusse
Forum-indlæg: 55
Dato: 6/4 2013 19:39

Helt klart Jeff!
Jeff er saglig, dygtig til at argumentere, skarp og retfærdig. Han vil være en rigtig god moderator :)

Quintessence
Forum-indlæg: 135
Dato: 6/4 2013 20:12 | Indlæg redigeret den: 7/4 2013 13:14

Helt klart Jeff!
Jeff er saglig, dygtig til at argumentere, skarp og retfærdig. Han vil være en rigtig god moderator

Ej ja, hvordan kunne jeg glemme at Jeff ogsaa kunne vaere en god kandidat?
Benjamin
Administrator
Dato: 6/4 2013 20:48

Hold tråden seriøs tak
Earthling
Forum-indlæg: 1079
Dato: 6/4 2013 21:07 | Indlæg redigeret den: 6/4 2013 21:07

John!!! ;) :D

Seriously, I think Jens would make a good job of it.

Jeff, up to point, but he sometimes displays blinkered vision... ;)

And no offense to Marcus, but I think he might be a bit heavy-handed.

I´d also like to see a female moderator and/or someone with some sort of faith background. Maybe LeneN.

Easy/IAS
Forum-indlæg: 436
Dato: 6/4 2013 21:13

Earthling: :(
Serenity
Forum-indlæg: 1675
Område: Nordjylland
Dato: 6/4 2013 21:18 | Indlæg redigeret den: 6/4 2013 21:19

Det ville være nemmere hvis dem der gerne ville have jobbet giver sig til kende så vi har nogle kandidater at stemme på. At nævne en masse navne hjælper ikke hvis ikke de er interesseret.
Earthling
Dato: 6/4 2013 21:19 | Indlæg redigeret den: 6/4 2013 21:24

What´s your problem, Easy???

Serenity, names give Benjamin something to work on., ie. an idea of what people are looking for in a moderator. He can also approach these people privately and see if they are interested. Don´t be a defeatist ;)
Easy/IAS
Forum-indlæg: 436
Dato: 6/4 2013 21:24 | Indlæg redigeret den: 6/4 2013 21:30

Earthling: Jeg har ingen problemer -- har du?

Serenity: Du er inde på noget rigtigt ;)
Dem der ønsker posten kan tale deres sag ;)
Earthling
Dato: 6/4 2013 21:25 | Indlæg redigeret den: 6/4 2013 21:26

So why post my name with a sad face beside it... I might be slow as I don´t know what you mean by it.
Serenity
Forum-indlæg: 1675
Område: Nordjylland
Dato: 6/4 2013 21:29

Jamen så synes jeg at Jeff kunne være et godt bud. Han virker til at være meget retfærdig. Røsle, Marcus og Earthling tror jeg også kunne gøre det godt.
Benjamin
Administrator
Dato: 6/4 2013 22:53 | Indlæg redigeret den: 7/4 2013 16:07

@Anderkisten
Der er ca. tre moderatorer som nok også har andet at se til.
Går ud fra det svinger hvor meget de følger med på forumet..
Det kan være reglerne skal opdateres.
Måske en lidt strammere linje i forhold til indholdsløse indlæg, hvis det overdrives.
Som eksempel kan tages Easys indlæg:
Earthling: :(

Som jeg heller ikke forstod..
__

Har slettet 12 ligegyldige indlæg i denne tråd ind til videre...
Edit 11, 1 genskabt.
dompap
Forum-indlæg: 364
Dato: 7/4 2013 00:55

Det virker lidt tosset, men jeg tror at vi skal være liiiiiiiidt forsigtige her, og ikke vælge en med "skarpe" holdninger, med mindre at vedkommende MEGET højt og MEGET helligt lover ikke at på nogen måde misbruge sin position.
Hvis bølgerne går højt, kan man godt komme til at skrive over sig, så at sige, og hvis moderator er i "den ene fløj", er vedkommende måske mere tilbøjelig til at reagere på indlæg fra "den anden fløj" ... Dermed ikke sagt at man ikke skal opføre sig ordenligt.

Benjamin, jeg kan måske se pointen i at slette useriøse indlæg i den her tråd, men hvor ofte sker det, at indlæg bliver slettet af moderator?
Benjamin
Administrator
Dato: 7/4 2013 01:13 | Indlæg redigeret den: 7/4 2013 01:14

Det har jeg ingen statistik på. Det er vidst relativt sjældent. Men i tråde som denne er min tolerance for pjat mindre.
Er enig i dine pointer. Hvis en moderator har særligt stærke følelser i forhold til en specifik debat, er det nok bedst hvis de lod en af de andre moderatorer tage sig af det.
Men moderatorerne skal selvfølgelig også have lov til at lufte deres synspunkter.
Jeff
Forum-indlæg: 1943
Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 7/4 2013 03:06

Jeg synes, at mange (næsten alle) brugere, der har været her i længere tid kan være god til det, da det er ret klart hvad reglerne er.

Som Benjamin siger, hvis folk er involveret i en diskussion, så skal de lade være og lade en af de andre tage sig af det.

Hvis en moderator bliver "heavy-handed" så skal de bedes at gå af igen.

Sider: 1 2 3 4 > >>