Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Hvem synes I skal være moderator?

Siden

Sider: << < 1 2 3 4 5 > >>
Jusse
Forum-indlæg: 55
Område: KBH
Dato: 7/4 2013 07:50

Vi har allerede en moderator der ikke lægger skjul på at være i den ene grøft. Måske vi burde have en i den anden grøft så, for at skabe en balance?
Marcus
Forum-indlæg: 3074
Opskrifter: 2
Administrator
Dato: 7/4 2013 08:00 | Indlæg redigeret den: 7/4 2013 13:07

Jeg synes, som jeg også har sagt, at det er en god idé med flere moderatorer.

Hvem vil gerne stille op? :)

JensD har tidligere været det, og jeg gætter på, han ikke er interesseret i det igen. (?)

Anderkisten skrev: Men har vi brug for flere? Der har her på det sidste været nogle mindre kontroverser - men der er ikke blevet gjort noget ved det. Er det fordi moderatorerne er væk? Eller det det fordi, de ikke syntes, der er noget at komme efter? Eller er det fordi de ikke kan finde ud af, hvad de skal gøre, fordi reglerne er uklare? Det er vel kun i det første tilfælde, at der er nogen grund til at der kommer flere moderatorer.
De er ikke særlig aktive herinde pt., så vidt jeg har hørt fra Luna, bl.a. fordi der er meget at lave i Mad med Medfølelse. Jeg ved ikke om nogle af andre ting også er sande, dog.

Tak for anbefalingerne(!) :) , men jeg har ikke rigtig tid. Jeg er dog som administrator, som Benjamin og ChiZhai, også i stand til at moderere, og har da også gjort det nogle gange ift. dobbeltindlæg, og derudover indholdsløse indlæg, især hvis en bruger konsekvent ikke skriver andet end irrelevante personlige kommentarer eller holdninger, uden argumenter, og især hvis disse samtidig er provokerende/nedgørende. Her tænker jeg primært desværre på mange af Easys indlæg, og tidligere på nogle af Zenbambis, da hxn var aktiv, for at være konkret.
Det er den slags indlæg der, som jeg ser det, ødelægger mest, og de er også betydelig delårsag (støj) til nogle brugere (KTB, VV, flere?) har slettet sig selv. Desværre ved jeg ikke hvorfor eks. Tama, Paulin (ret: det ved jeg nu), Windamor eller Serverina slettede sig selv. :/
Ikke at en tråd ikke kan bevæge sig i andre retninger end trådstarteren ønsker eller trådnavnet indikerer, eller at man ikke kan skrive offtopic nogle gange. Det er mere et problem, efter min vurdering, når det er konsekvent. Eks. synes jeg det var trist at se Indies tråd her, selvom folk, i hvert fald ud fra de reaktioner, man kan læse, tog det rigtig godt:
http://vegetarkontakt.dk/?-jer-med-tatoveringer=137684

Apropos karantæne-idéen er karantæner i øvrigt fint mulige nu, efter min vurdering, og så kan man lave en tråd til hvem, hvis nogen, der har karantæne, og skrive start-/slut-dato.
Marcus
Forum-indlæg: 3074
Opskrifter: 2
Administrator
Dato: 7/4 2013 08:01 | Indlæg redigeret den: 7/4 2013 08:03

Jusse: Hvilken 'grøft'/skala tænker du på?
JensD2013
Forum-indlæg: 305
Område: Sjælland
Dato: 7/4 2013 10:23 | Indlæg redigeret den: 7/4 2013 17:00

Tak til Laika og Earthling for at foreslå mig. Men - som Marcus nævner - så har jeg haft jobbet og jeg er desværre ikke interesseret i en "repeat".

Jeg sprang ikke fra fordi jeg syntes jobbet var for hårdt eller for svært..... jeg sprang fra fordi jeg følte, at det hæmmede mig i min aktivitet på siden. Som moderator synes jeg, at man skal være ekstra forsigt og lægge bånd på sig selv - men nogen gange har jeg desværre brug for at brokke mig og skælde ud. Derfor sprang jeg fra.

Men jeg synes ikke at jobbet i sig selv er hårdt, svært eller krævende - og derfor vil jeg gerne opfordre alle interesserede til at melde sig.

Samtidig tror jeg, at moderatoropgaven skal modne og udvikle sig. Der var en masse ballade da den blev introduceret. Men nu er tiden gået - der er kommet nye brugere til, som ikke har kendt andet. Og de gamle har vænnet sig til moderatorerne; de har forhåbentlig opdaget, at moderation ikke er så farligt som nogen frygtede. Men det vigtigste er nok, at der er blevet lavet nogle faste, nedskrevne regler og efterhånden er der også ved at blive skabt en konsensus omkring hvordan moderatorerne arbejder.

Jeg synes det er rigtig positivt og derfor synes jeg ikke, at nogen skal være bange for at melde sig. :D
Menadian
Forum-indlæg: 769
Opskrifter: 7
Område: Østjylland
Moderator
Dato: 7/4 2013 11:05

Jeg vil gerne være moderator.
Jeg går meget op i at den "høflige toner" opretholdes og der ikke kommer personlige angreb.
Personligt tror jeg, at jeg ville have godt af at prøve den side af forummet, da magt som sådan ikke er noget der interesserer mig og at jeg hellere vil undgå konflikt end at skabe et problem med de folk jeg kan være uenige med.
JensD2013
Dato: 7/4 2013 12:01

Efter den programerklæring vil jeg gerne sætte en stemme på Menadian. :)

Men jeg synes det ville være fedt, hvis der var flere som meldte sig, så Benjamin fik nogle stykker at vælge imellem. :)
Quintessence
Forum-indlæg: 135
Dato: 7/4 2013 12:22

Har slettet 12 ligegyldige indlæg i denne tråd ind til videre...

Inkl. mit, åbenbart, hvor jeg oprigtigt erklærer mig enig i at Jeff ville være en dygtig moderator.
Desuden synes jeg også at LeneN kunne være god.
Bodil
Forum-indlæg: 461
Opskrifter: 22
Dato: 7/4 2013 13:03

Det vil helt klart hjælpe med flere moderatorer - her er meget støj, som det tager tid at læse og blive irriteret over, hvilket er en af grundene til, at jeg ikke orker at blande mig så tit, som jeg egentlig har lyst til.

Super at der en som melder sig frivilligt, så lad os endelig prøve med Menadian.

Ellers mener jeg, at det er vigtigt at en moderator har været aktiv herinde et stykke tid og derved har stiftet bekendskab med os brugere og vores debatter. I og med at det er støjen, som irriterer mig, vil jeg også lægge vægt på en moderator, som kommer rundt i alle krogende på sitet og en som kan finde ud af at udøve sit hverv uden at forfordele nogle af brugerne eller sig selv.

Vil gerne have Jeff som moderator, netop fordi han er rundt alle steder på sitet og blander sig, han er grundig, vedholdende og ser alt (jeg mener alt!) - for mig en super moderator! Så spørgsmålet er om han vil?????

Lene N er også et godt bud, fordi hun er rundt alle steder på sitet og meget diplomatisk i sine formuleringer. Men vil hun?????
Benjamin
Forum-indlæg: 667
Opskrifter: 1
Område: Sydjylland
Administrator
Dato: 7/4 2013 13:03 | Indlæg redigeret den: 7/4 2013 13:06

Quintessence: Ok. dit indlæg er genskabt
Quintessence
Forum-indlæg: 135
Dato: 7/4 2013 13:16

Quintessence: Ok. dit indlæg er genskabt

Tak, jeg har slettet det der var irelevant.
dgj
Forum-indlæg: 352
Dato: 7/4 2013 14:07

Jeff og Menadian sys jeg lyder ret betryggende som forslag.
Lene N
Forum-indlæg: 1233
Opskrifter: 4
Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 7/4 2013 15:41

Hej og tusind tak for tilliden:-), men jeg er ikke interesseret. Jeg har det med at blive lidt for personlig involveret ind i mellem, og tror ikke jeg har lyst til dette.
Menadian vil gerne, synes jeg lyder godt, men tror også Jeff kunne være god:-)
dompap
Forum-indlæg: 364
Dato: 7/4 2013 15:42 | Indlæg redigeret den: 7/4 2013 16:44

Jeg stemmer på menadian. <3

må indrømme at jeg har lidt ... betænkeligheder ved Jeff. Men det er nok mest fordi at dompapper ikke er videre populære i jeff-land, men det er min opfattelse at han er meget bestemt, i mangel på bedre ord, og har en tilbøjelighed til at diskutere langt over sin modparts niveau, hvilket godt kan være problematisk som moderator. Men han er en ildsjæld, og vil det bedste, og det er også forskel på at diskutere velfærd for insekter i konventionelt landburg, og så til at være moderator. Det er bare vigtigt at han tænker over sådan noget, for det tilfælde at han bliver moderator.

Og ja, Benjamin, OG JER ANDRE, ville det være god idé at der er en intern moderator etik om at man ikke "morderer" på en debat man selv deltager i? borset fra "FUCK DIG BLABLABACON <3" indlæg? :b

Red; jeg er for fjollet til at stave godt :p
Earthling
Forum-indlæg: 1079
Dato: 7/4 2013 16:07 | Indlæg redigeret den: 7/4 2013 16:07

Thanks for the nomination, Serenity. Quite a compliment coming from you ;)

Truth be told, I don´t think it´s a good idea. (1) Danish is not my language and I sometimes miss nuances. I can´t write Danish either which I think matters... (2) I already spend too much time on VK, and really couldn´t use more time following threads, moderating, etc. (3) I have already encountered an enormous amount of prejudice and unmerited aggression on VK. I suspect I would meet even more of same in the role of moderator... So thanks, but no thanks ;)

Speaking of prejudice and aggression, I think it is vital that "reglerne skal opdateres", Benjamin. As I said elsewhere, I think the "retningslinierne" here on VK aren´t worth much as they stand. They are excercised in a very arbitary way, and they don´t cover religious discrimination of any kind. Because of that, some people have had full license to post the most astounding and bigotted trash and make very personal attacks on believers without any comeback. Attacks that would not be tolerated against other people.

That said, I also think Menadian is a very good possibility :) We still need a female or two though, and preferably someone with some sort of faith background - again to bring more balance.

Jeff
Forum-indlæg: 1943
Dato: 7/4 2013 16:27 | Indlæg redigeret den: 8/4 2013 06:21

Dompap,

Jeg elsker dompapper og ser dem gerne i jeff-land (= på min gård)

Og jeg kan faktisk meget godt lide dig. Men vi er ikke altid enige (men her snakker vi faktisk mest om insekters velfærd og diverse små forskelligheder ;) )

M.h.t moderatorer, så er jeg enig i at moderatorer ikke skal moderere i debatter hvor de selv deltager, specielt i tilfælde hvor de direkte eller indirekte har taget en stilling m.h.t. til indlæg skrevet af den samme person, hvis indlæg skal modereres.

Derudover mener jeg, at vi alle kender nogle hvor vi måske kunne frygte, at vores uenigheder om ting kunne skabe problemer m.h.t. neutralitet, men personligt har jeg tillid til alle brugere, der har været engageret her: dig, Menadian, Earthling, Lene, dgj blandt mange - så længe at man er enige i retslinjerne og kunbruger dem i vurderinger.

Jeg synes, som du selv siger, at moderation er noget helt andet end at debatere, og derfor alle ville kunne udtrykke sig godt nok og sandsynligt på det rigtige niveau.

Tak til dem, der foreslog mig. Hvis det giver mening, at jeg skal hjælpe tilsammen med andre, så gør jeg det gerne, fordi jeg er meget glad for siden og, som mange her, har jeg store forhåbninger for dens fremtid.

Men jeg kandiderer ikke.
Benjamin
Administrator
Dato: 7/4 2013 16:43

Menadian du er nu tilføjet til moderatorteamet !ja
Jeff
Forum-indlæg: 1943
Dato: 7/4 2013 17:21 | Indlæg redigeret den: 7/4 2013 17:22

Godt valg! !ja

Tak til Menadian.
Menadian
Forum-indlæg: 769
Opskrifter: 7
Område: Østjylland
Moderator
Dato: 7/4 2013 17:48

Wow... det gik hurtigt.
Og det skal da lige siges at jeg har været her i lidt over 4 år, så visdom og sådan noget har jeg masser af ;)
JensD2013
Dato: 7/4 2013 18:10 | Indlæg redigeret den: 7/4 2013 18:10

Menadian - jeg er altså lige nødt til at bemærke, at visdom er vist ikke noget der automatisk følger med anciennitet på vegkon. ;)

Earthling - jeg er lige nødt til at spørge dig om du er sådan rigtig meget imod ligestilling mellem mænd og kvinder?
Benjamin
Administrator
Dato: 7/4 2013 18:11 | Indlæg redigeret den: 7/4 2013 18:15

Hehe pas på hvad du skriver ;)
Dejligt du meldte dig!
Prøv det af og se om det er noget for dig.
Andre der har lyst?
Sider: << < 1 2 3 4 5 > >>