Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Hvem synes I skal være moderator?

Siden

Sider: << < 1 2 3 4 5 6 > >>
JensD2013
Forum-indlæg: 305
Område: Sjælland
Dato: 7/4 2013 18:15

Benjamin - jeg er glad for at du spørger om flere kandidater, for den sidste time har jeg gået og tænkt på, at jeg tror Warzywo kunne være god. Jeg synes hun er meget diplomatisk og empatisk - og jeg tror aldrig, at hun har rodet sig ud langvarige skænderier, konflikter eller personlige fejder.

Efter min mening er det netop de egenskaber som karakteriserer en god moderator.
MariaMaria
Forum-indlæg: 163
Område: Sydjylland
Dato: 7/4 2013 18:41

Jeg synes, dgj ville egne sig ganske glimrende som moderator. Hvis han da har lyst :)
dgj
Forum-indlæg: 352
Område: KBH
Dato: 7/4 2013 18:47

Det har han ikke, men hvis MariaMaria har lyst så tror jeg faktisk hun ville være det bedste bud indtil nu på en god moderator.
Inkognito
Forum-indlæg: 287
Område: Andet
Dato: 7/4 2013 19:04 | Indlæg redigeret den: 7/4 2013 19:16

Jeff, KissTheBaby/KeepTexasBeautiful?, Menadian, dgj, Warzywo, Luvox, Sara Hagedorn, Bodil og "Ninja" Jespersen. !ja

FTW.
dompap
Forum-indlæg: 364
Dato: 7/4 2013 19:11

Hvad med karat? Hun er rar. <3
dompap
Dato: 7/4 2013 19:12

ps, tak jeff. En af mine yndlingssange hedder faktisk "jeffer" ... :D
BobbelobBob
Forum-indlæg: 407
Opskrifter: 16
Dato: 7/4 2013 19:25

Tillykke til Anders :D

Jeg synes, at arbejdet som moderator lyder rigtig spændende, men jeg prøver at skære ned i den tid jeg i bruger på internettet (og derfor også Vegkon) i forvejen, så jeg er nok ikke den bedste kandidat!

Warzywo og Karat synes jeg er nogle rigtig gode bud. <3
Marcus
Forum-indlæg: 3074
Opskrifter: 2
Administrator
Dato: 7/4 2013 19:27 | Indlæg redigeret den: 7/4 2013 22:33

Velkommen til Menadian som moderator! :)
Ah ja, KTB eller Veganer Vampyr kunne jeg godt tænke mig som moderatorer, så de kommer tilbage, og fordi jeg stoler på deres dømmekraft bl.a. mht. støj!
Også !ja mht. Warzywo, Luvox, Sara, MariaMaria, dompap, Quintessence, Druid, Anderkisten, Karat eller Laika. Jeg tror faktisk, det ville være positivt med en lille gruppe, i stedet for eks. kun 1 ny. Så er der også flere til at debattere beslutninger, og mindre ansvar/arbejdsbyrde/tidskrævende per person.
Lene N
Forum-indlæg: 1233
Opskrifter: 4
Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 7/4 2013 20:28

Tillykke med valget Menadian
Luna_Månebarn
Forum-indlæg: 2480
Opskrifter: 48
Område: Århus
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 8/4 2013 02:33

Tillykke og velkommen som moderator Menadian. :) Dejligt at kunne dele ansvaret lidt mere. Jeg har ikke været så aktiv herinde på det seneste, og jeg har endda tænkt på om jeg skulle hoppe fra som moderator. Men jeg tror jeg bliver lidt endnu og ser hvad der sker.
Jeff
Forum-indlæg: 1943
Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 8/4 2013 06:32 | Indlæg redigeret den: 8/4 2013 06:33

Jeg synes, at det ville hjælpe meget, hvis vi alle ville holde øje med siden.

Vi kunne starte med at bruge tråden her og så skal moderatorene prøve at tjekke den jævnligt.

Eventuelt kunne vi overveje at implementere en "anmeld indlæg" knap ved hvert indlæg, med en form hvor folk kan skrive deres begrundelse af anmeldelsen. Men personligt håber jeg, at det ikke bliver nødvendigt.

Så skal vil alle lære hvad er ment med retslinjerne og ikke bare spamme moderatorene med klager over folk, der ikke er enige med os og tør sige det lige ud.

Indtil nu har jeg ikke anmeldt noget, selv når jeg blev kaldt nogle ting, men i fremtiden tror jeg, at jeg skal, endda når det kommer fra ældre brugere. Man skal ikke få lov til at kalde folk "Asperger-hjerner" eller "psykopat".

Jeg synes også, at Warzywo er et godt bud, men så er de mange andre, der blev foreslået.
KeepTexasBeautiful
Forum-indlæg: 1596
Dato: 8/4 2013 08:54 | Indlæg redigeret den: 8/4 2013 11:30

Selvom jeg er glad for at to personer har nævnt mig, tror jeg ikke at jeg er en god kandidat. Delvist fordi jeg ikke har været aktiv på siden siden sidste sommer og delvist fordi mit syn på moderation tilsyneladende afviger fra den stil man har valgt at føre på siden indtil nu. Men jeg vil gerne bidrage med konstruktiv kritik af den nuværende moderation;

Jeg har tidligere været meget eksplicit i min kritik af en bestemt bruger herinde og det er ingen hemmelighed at hvis jeg var moderator så ville den bruger få markant kortere snor end det pt. er tilfældet.
Retningslinjerne skal naturligvis gælde for alle, men jeg mener at det er både naturligt og nødvendigt at vurdere brud i forhold til indlæggets evt. øvrige indhold samt brugerens generelle bidrag til siden. Dermed ikke at sagt at de to faktorer kan give et frikort, men mangel herpå resulterer omvendt i nul-tolerance.

Lad os kalde en spade for en spade;

I den situation Jeff nævner ovenfor synes jeg at de nuværende/kommende moderatorer skal kontakte brugeren og bede ham fjerne de dele af indlægget der strider imod retningslinjerne. Sker det samme igen kontakter man igen brugeren inden man overvejer karantæne*. Så længe en bruger's positive bidrag klart overstiger det negative synes jeg at det er værd at håndtere situationen gennem dialog.

Er der derimod, som i mit eksempel, tale om en bruger der aldrig/sjældent deltager seriøst i debatter og gang på gang poster negative uunderbyggede synspunkter og personlige angreb, samt copy/paster sure opstød/one-liners, så synes jeg at man bør være meget rigid mht. regelbrud og konsekvent fjerne alt der strider mod retningslinjerne. Da brugeren alligevel aldrig/sjældent bidrager positivt går der ikke betydningsfuld information tabt ved at slette konsekvent. Når alt er fjernet kontaktes brugeren og meddeles at lignende udskejelser vil resultere i én måneds karantæne. Er brugeren ikke villig til at ændre sin adfærd efter karantænen bør der være mulighed for et permanent ban.

*De få karantæner der er blevet uddelt indtil nu er blevet respekteret meget lidt. Jeg synes IP blokering er et fint værktøj såfremt brugeren ikke formår at respektere den profil-baserede karantæne og blot opretter en ny profil. Rammer IP blokeringen andre brugere i samme husstand må de diskutere det internt. Heldigvis er det meget få personer der har så lidt respekt for både retningslinjer og medbeboere.

Jeg ved at der har været modstand mod lignende tiltag før, men jeg synes det kunne være meget positiv hvis alle slettede indlæg blev samlet i én tråd. Slettede indlæg kan enten postes af den ansvarlige moderator eller anonymt, men med information om den ansvarlige moderator lagret andetsteds. På den måde kan sidens brugere, såvel som andre moderatorer, vurdere moderationen og evt. udskifte moderatorer der fører en linje der ikke stemmer overens med majoritetens syn på moderation.
Alternativt kunne man indføre en funktion hvor det kræver f.eks mindst to moderator-klik på "skjul"-knappen for at fjerne et indlæg fra en tråd. Jeg tror begge forslag vil være nemmere at administrere end en anmeld-funktion.

EDIT: Typos.

EDIT2: Det var min opfattelse at siden allerede anvendte email-verificering, det er åbenbart ikke tilfældet. I så fald er det jo et fint sted at starte inden man implementerer mere komplicerede systemer.
Marcus' forslag om at nye brugere skal godkendes manuelt er også et godt alternativ, måske i virkeligheden det bedste bud indtil videre. Men måske det ville være bedre med en kombineret verificering af email og første indlæg/opskrift fremfor af email og bruger (her skinner mit eget syn på profiltekster måske igennem :) ).
Under alle omstændigheder hører den debat nok hjemme i en anden tråd, så jeg vil ikke fortsætte den her.
JensD2013
Forum-indlæg: 305
Dato: 8/4 2013 09:01

Hehehe, KTB - ud fra ovenstående synes jeg da egentlig at du lyder som en rimelig god kandidat, selv om du starter med at erklære, at du ikke er interesseret, hahaha.......

.... undtagen lige det sidste afsnit. Her er jeg overhovedet ikke enig med dig - tværtimod. Jeg vil ikke argumentere for mit synspunkt, da det hurtigt kan udvikle sig til en debat, som jeg egentlig synes ville høre hjemme i en anden tråde.
Marcus
Administrator
Dato: 8/4 2013 09:18

Ja, jeg synes også, du lyder som en god kandidat, og jeg tror - men jeg ved det selvfølgelig ikke(!) - at de eksisterende moderatorer heller ikke er særlige uenige i, hvad du skriver. Mest af alt tror jeg, det har været en ret stor opgave at påtage sig så få personer, og især i opstarten af moderator-funktionen, som har været årsag til der måske ikke har været sagt fra over for disse indholdsløse indlæg og personangreb.

Mht. sidste afsnit/hvad du siger Jens gad jeg godt at høre/være med i den debat. Jeg var selv med til at foreslå eller i hvert fald agitere for det, men det betyder mindre for mig nu end det gjorde tidligere, så jeg hverken er meget for eller imod pt. Det kunne selvfølgelig ændre sig ift. at se det i praksis.

Jeg er dog blevet mere skeptisk ift. ip-blokering, ift. mulighed for at omgå det, og jeg synes ikke, det er acceptabelt, at det rammer andre i hustanden. (Det er dog sjældent at folk har samme IP alligevel) Så ville jeg hellere eks. godkende nye brugere, der registrerer sig, individuelt, før de kan skrive herinde. Hvis der er 10 eller lign. til at tage sig af den opgave, kommer det nok ikke til at tage længe, før man får en godkendelse. Man kunne også kræve e-mail-verificering, som ville gøre det lidt mere besværligt/tidskrævende at oprette flere brugere.

Jeg kunne også godt tænke mig der var en slags moderator-postkasse, så man kan skrive til moderatorerne generelt, i stedet for at individuelle moderatorer får personlige henvendelser, som giver et større ansvar (potentielt uoverskueligt) og kræver, man som moderator skal være mere aktiv, og så går der måske også længere tid, før man som bruger der skriver får svar, hvis moderatoren er på ferie, har travlt eller lign.
Earthling
Forum-indlæg: 1079
Dato: 8/4 2013 09:36 | Indlæg redigeret den: 8/4 2013 09:54

Great post, KTB !ja Also agree with Jens regarding the last bit.

Marcus, your suggestion regarding a moderator´s postbox sounds like a great idea !ja

Jens
Earthling - jeg er lige nødt til at spørge dig om du er sådan rigtig meget imod ligestilling mellem mænd og kvinder?

I think you misunderstand me. I meant the exact opposite. I spoke about balance. Right now, as things stand, there are three guys (Benjamin, T-rex, Menadian) and one gal (Luna) on the team, with active input from two other guys (M and C)... In addition, as far as I can see, almost all come from non-faith backgrounds. As Jeff often says, do the math! ;) I think balance is important because sometimes we ladies might find something offensive or demeaning which a guy could overlook; the same could be said with regard to belief/disbelief. All in all, I would say I very much want to see "ligestilling".

Congrats Menadian! !ja

I also think Warzywo would make a great moderator :)

Earthling
Forum-indlæg: 1079
Dato: 8/4 2013 09:46 | Indlæg redigeret den: 8/4 2013 09:54

This is slightly off-topic - but related to a earlier comment I made on this thread so I hope people will bear with me.

I received a PM this morning which read:
You wrote on the "hvem skal være moderator"-tread that you have experienced discrimination because of your religion. I am very sorry for that.
But when that is said, I have sometimes felt offended by some of your posts, maybe a bit because my morals and beliefs are quite far from the "regular christian" values, so to speak, and yours are quite strong.
Unfortuneately I can't remember any specific situation, but I just remembered thinking "woooow ... " to some of your posts. But I am also very non-religious.

I guess what I am trying to tell you is that you can be quite ... Conservative in your beliefs, and I think that people react towards that, rather than the fact that you are religious.

I hope you don't find this offensive

I have no intention in disclosing who the sender might be. However, I do think s/he possibly expressed the opinion of a number of people around the forum, so for that reason I think it´s worth posting both the PM and my response to same. NOTE: This is information. It is not up for discussion here. :)

Nice to hear from you. No, I´m not a bit offended by your mail. In fact, I appreciate it - and your honesty and kindness in writing

I respect the fact that others do not share my morals or beliefs. I respect their right to think and act differently to me, and to make their case. Likewise, I expect the same from others.

I´m aware that I sometimes seem very "counter-cultural". That actually doesn´t mean I´m wrong or that I don´t have a valid argument to make

I never set out to hurt or offend anyone. I just see myself as making a valid contribution to the various discussions around the forum. Many of the points I make have nothing to do with religion. I often argue out from a philosophical base. I also draw on up-to-date psychology, history, science, solid experience, etc. Unfortunately, people often react to the fact that I´m a Catholic, rather than to what I might actually be saying. They don´t check the information or even try to understand the arguments. That is very frustrating. I´m not here to "win converts"! I am interested in getting a fair hearing, in creating better understanding, in dialogue, in seeking truth and in seeking the common good. I am also interested in meeting people as and where they are, and in treating them as fellow human beings.

That has not always been my experience on VK. I have seen thread after thread (thankfully it has almost ceased now) being posted specifically to demean and promote hatred of all things "religious", including people. I have endured some terrible verbal abuse and been slandered by 7 or 8 people on various occasions simply for expressing an (often non-religious) opinion. I have had atheists dragging religion into non-religious discussions. ***

The remarks were never addressed by the moderators, although one thread was shut down. Few people spoke out against it, with the exception of 5 or 6, including Jeff and dgj. Yet, I have seen people being quarantined and their remarks being blanked out for a lot less than what was addressed at me and others who happen to have a religious conviction. I find that very unjust and very discriminatory, especially given that so many talk about tolerance! Tolerance? Yes, tolerance as long as one thinks like everyone else!

Anyway, that´s my slant on things. Hopefully it can help you understand where I am coming from.

Again thanks for taking the time to write.
Enjoy your day!

*** I can give a list of quotes and links if anyone has reason to doubt what I say here in this paragraph.

Marcus
Administrator
Dato: 8/4 2013 09:49 | Indlæg redigeret den: 8/4 2013 09:52

@Earthling (dit første indlæg to indlæg over mit):
Jeg er ikke så enig med dig mht. religion, ikke at jeg er imod at religiøse er moderatorer(!), men jeg synes mere kønsbalance er en god idé! Jeg foreslog selv en del kvindelige kandidater også, men kun Sara har desværre meldt tilbage indtil nu.
(Sara:) Hvis der kommer mange moderatorer, alá 5+ eller 7 eller 10 kan folk lettere tage nogle pauser og i virkeligheden tage moderator-posten ret afslappet. Ikke at der er helt overvældende meget at lave i forvejen, pt., tror jeg (der bliver til gengæld gået i dybden med den individuelle sag), men det ville stadig blive et lidt mindre ansvar, og en mindre faretruende post at besidde, eller hvad man skal sige, hvis man var et sådant antal. :)
Luvox
Forum-indlæg: 440
Opskrifter: 5
Dato: 8/4 2013 09:54

Jeg ville egentlig gerne påtage mig jobbet, hvis der skulle være behov for mere kvindelig modpart. Eller egentlig bare generelt. Vegetarkontakt har givet mig en hel del, så hvis jeg kan være med til at give siden noget igen ved at sørge for, at her er rart for alle at være, så vil jeg gerne det.
dompap
Dato: 8/4 2013 09:58

Marcus nævnte mig, er umiddelbart possitiv, men ser et par problemer:
1. Jeg har ikke været her særligt længe, så jeg kender ikke "dybderne" i siden så godt endnu.
2. Jeg er ret ... Ustruktureret, og ville nok have svært ved at være en stabil moderator
3. Jeg er, desværre, rimeligt temprementsfuld.

<3
dompap
Dato: 8/4 2013 09:59

LUVOX <3
Sider: << < 1 2 3 4 5 6 > >>