Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Hvem synes I skal være moderator?

Siden

Sider: << < 1 2 3 4 5 6 7 > >>
Serenity
Forum-indlæg: 1674
Område: Nordjylland
Dato: 8/4 2013 10:01

Jeg synes også det ville være godt med en religiøs på moderatorteamet. det ville skabe lidt balance. Jeg så gerne at det bliver en pastafarianer :D
Earthling
Forum-indlæg: 1079
Område: KBH
Dato: 8/4 2013 10:16 | Indlæg redigeret den: 8/4 2013 10:17

Serenity,
THIS is exactly the kind of thing I am talking about. Someone who happens to have a religious conviction (which she can argue) makes a perfectly valid point - and the almost immediate response is be-littling mockery. And Marcus is still not prepared to recognize the problem and the discrimination around the site...

Geez, sometimes, I REALLy feel like giving up on VK...

Luvox
Good on you !ja <3
Marcus
Forum-indlæg: 3074
Opskrifter: 2
Administrator
Dato: 8/4 2013 10:28 | Indlæg redigeret den: 8/4 2013 10:30

Jeg har svaret dig kort i http://vegetarkontakt.dk/?-brud-af-retningslinjer=137887#il139517

Luvox: Sejt! <3

dompap: !ja
JensD2013
Forum-indlæg: 305
Område: Sjælland
Dato: 8/4 2013 11:30 | Indlæg redigeret den: 8/4 2013 11:58

Næh, Earthling - jeg har ikke misforstået dig. :D

Jeg var jo selv en del af det man kunne kalde det første moderatorteam, som bestod af mig, Luna og Polly.

Næste moderatorteam bestod af Luna, T-rex og Katja Ivalu.

Dvs. at ind til videre har der været udnævnt 2 mænd og 3 kvinder til moderatorer. Det er helt okay med mig, for jeg går nemlig ikke ind for ligestilling - overhovedet ikke. Jeg er faktisk imod ligestilling.

Jeg kan bare ikke forstå, hvorfor du synes at der mangler en eller to kvinder. ;)

----------------------------------------------------------

Så nævner du Benjamin, men han fungerer jo ikke som moderator. Benjamin er sidens ejer, administrator - og måske også en slags overdommer; hvis man skulle få brug for sådan en.

Man kunne også nævne Marcus og ChiZhai; men de er jo heller ikke moderatorer. De er administratorer og har frivilligt påtaget sig at hjælpe med tekniske opgaver. De er hverken blevet valgt eller udpeget af nogen som helst. Hvis der er et par kvinder som også har lyst til at hjælpe med teknikken, så ville de sikkert blive modtaget med glæde.

Men jeg synes bestemt ikke, at man kan blande moderatorteamet og teknikteamet sammen - det er to forskellige teams. Tidligere blev man udpeget af Benjamin, men i fremtiden får alle åbenbart indflydelse på valget. Så vidt jeg ved, så kan alle frivilligt melde sig til at hjælpe med de teknikske udfordringer.

Skal man endelig diskutere ligestilling, så kunne jeg da godt finde på at mene, at det er urimeligt, at der slet ikke er nogen kvinder der melder sig til det tekniske arbejde. Jeg er ret sikker på, at det er en hård og tidskrævende opgave for både Benjamin, Marcus og ChiZhai..... hvis der skal være sådan en fair fordeling, så synes jeg det var helt rimeligt, at kvinderne tog en del af det hårde arbejde. ;)

Jeg synes i hvert fald også, at det ville være dybt, dybt, dybt urimeligt, at bruge kønsfordelingen i teknikteamet som grund for at kvinderne skal have alle pladserne i moderatorgruppen. Det ville jo være det samme som at sige, at mændene kan få lov til at lave det hårde og kedelige arbejde, mens kvinderne til gengæld overtager hele magten på forummet.

------------------------------------------------

Men - som allerede nævnt! - jeg går ikke ind for ligestilling. Jeg foretrækker i stedet for, at alle bidrager med det som de har tid, overskud og evner til. Men jeg synes det er MEGET urimeligt, at klage over at der er for få kvindelige moderatorer. :D

PS: Earthling - please dont give up on VK, before you have answered my post, hehehe...... ;)
Menadian
Forum-indlæg: 769
Opskrifter: 7
Område: Østjylland
Moderator
Dato: 8/4 2013 15:28

Spændende Jens, jeg tror vi har teknisk enighed omkring det med ligestillingen - lad folk bidrage med hvad de har... men spørgsmålet er om det ikke er en slags ligestilling eller lige værdisætning.

Og YEAH, Luvox! Dig stemmer jeg også for :)
Marianne48
Forum-indlæg: 2395
Område: Odense
Dato: 8/4 2013 15:29

Jeg synes også, det er godt med Menadian som moderator !ja Tillykke med moderator posten Menadian :)
Og stemmer også for Luvox og Warzywo ;)
Druid
Forum-indlæg: 132
Område: Andet
Dato: 8/4 2013 16:33

først tak for tilliden Marcus :$

Og så vil jeg lige erklære mig enig med Earthling i at det ville nice med en troende moderator. Ikke fordi at der skal opfindes nye religiøse dogmer som skal håndhæves herinde eller noget i den stil XD. Mere fordi at der er mange rigtig aktive atheister herinde og en del af dem synes måske vi er troende er nogle lidt små tossede type som går og taler med usynlige væsner ;) Derfor tror jeg nogen gange at de kan komme til at sige ting uden at være klar over nødvendigvis at det kan få en troende til at føle sig uvelkommen og gjort lidt til grin, og det tror jeg måske kan være svært at sætte sig ind i som atheist - hvornår er det sjovt og hvornår er det over grænsen? Lidt ligesom det kan være svært som dame at sætte sig ind i hvad der provokerende for en mand - eller svært som dansker at sætte sig ind i hvad der er uhøfligt i en svensk kontekst. Så jeg synes det ville være dejligt med en troende moderator så man kunne føle sig mere tryg og velkommen som det aktive mindretal ;)
Jusse
Forum-indlæg: 55
Dato: 8/4 2013 16:47

Hmmmm. Ligestillingssnak. Æv. Så kan jeg ikke holde kæft.

Det kunne vel tænkes at grunden til at der er flest mænd på teknikken er fordi at det tilfældigvis var de mænd der havde kompetencerne i den retning. Jeg gider virkelig ikke være med til at en kvinde bliver valgt kun fordi hun har bryster. Jeg skulle da så gerne melde mig, og så skal i se teknikspade in action.
Giv hellere pladsen til en med kompetencerne og fuck kønnet.

Luvox
Forum-indlæg: 440
Opskrifter: 5
Dato: 8/4 2013 16:50 | Indlæg redigeret den: 8/4 2013 17:13

Jeg må indrømme, at jeg også med vilje tilføjede "eller bare generelt", da jeg personligt ikke er den store fan af, at man udelukkende grundet sit køn (eller religion eller seksualitet) skal blive valgt til en bestemt post. Selvom det sikkert kan have sine fordele. Jeg vil da også gerne hjælpe med det tekniske, hvis det endelig skulle være - selvom min erfaring på det punkt efterhånden er nogle år gammel ;) Men ja, nu omhandlede det bare moderator-posten herinde, og jeg vil gerne hjælpe til på det punkt, hvis det skulle være.
Benjamin
Forum-indlæg: 667
Opskrifter: 1
Område: Sydjylland
Administrator
Dato: 8/4 2013 17:12

Nu er Luvox også tilføjet moderatorteamet :)
lucifer
Forum-indlæg: 1609
Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 8/4 2013 17:43

jeg synes godt man kunne havde en alt spisser som moderator også .

kh lu
Bodil
Forum-indlæg: 461
Opskrifter: 22
Dato: 8/4 2013 17:50 | Indlæg redigeret den: 8/4 2013 21:12

Dejligt når folk melder sig frivilligt - så stor til lykke med moderatorjobbet til Menadian og Luvox!

Er der måske andre der har fået lyst, nu vi er igang?????
JensD2013
Dato: 8/4 2013 18:11

Luvox - til lykke med tjansen.

Lucifer - jeg ville protestere højlydt, hvis man valgte en "altspisende" til moderatorteamet. Det er rigtig dejligt, at der er mange altspisende som bruger vores forum og finder inspiration på siden. Men det er altså et vegetarforum. Dét synes jeg, at vi skal holde fast i.... :)
JensD2013
Dato: 8/4 2013 18:21

Det kunne vel tænkes at grunden til at der er flest mænd på teknikken er fordi at det tilfældigvis var de mænd der havde kompetencerne i den retning.

Jusse - du har naturligvis ret. Jeg synes bare det er MEGET vigtigt at pointere, at teknikgruppen er rimelig åben for alle med lyst, tid, overskud og passende kompetencer. Pt er der kun mænd, men det ville ikke være rimeligt at bruge dette faktum som argument for, at der kun skal være kvinder i moderatorgruppen..... det var bare dén pointe jeg gerne ville understrege. Og hvis jeg har forstået dig ret, så er vi fuldstændig enige..... :)

Når det er sagt, så er jeg rimelig ligeglad med kønsfordelingen i moderatorgruppen. Indtil nu har kønsfordelingen været 1 mand og 2 kvinder.... det generer mig ikke en disse. På den anden side, så synes jeg bare det er urimeligt at klage over, at der er for få kvinder i gruppen! Dén holder skisme ikke..... ;)

Jeg må også lige tilføje, at skulle der komme en periode, hvor alle medlemmer TILFÆLDIGVIS er kvinder, så er det også fint med mig.
dompap
Forum-indlæg: 364
Område: Sydjylland
Dato: 8/4 2013 18:26

Jeg har tygget lidt på den, og jeg vil gerne, hvis folk er cool med det, i forhold til det jeg skrev tidligere. :-) <3
Jusse
Forum-indlæg: 55
Dato: 8/4 2013 18:38

Ja, jeg er helt enig Jens. Det er ligeså usmageligt at klage over at der er for få kvinder i gruppen som at klage over at der er for få sorte/hvide/tykke/tynde.
Quintessence
Forum-indlæg: 135
Dato: 8/4 2013 18:43

Også !ja mht. Warzywo, Luvox, Sara, MariaMaria, dompap, Quintessence, Druid, Anderkisten, Karat eller Laika.

Tak for det, men jeg tror ikke jeg er helt diplomatisk nok til den rolle, endnu:)
Warzywo
Forum-indlæg: 1101
Opskrifter: 2
Område: Sønderjylland
Dato: 8/4 2013 19:01

Tak for jeres "nominering". Og især tak til dig Jens for de pæne ord! Hold da op!

Jeg har desværre ikke tid lige nu. Jeg ved heller ikke om jeg er ansvarlig nok til opgaven. Men det næste halve år har jeg i hvert fald ikke tiden. Jeg er nu godt tilfreds med Anders som moderator. Han er søjde :)

Lene N
Forum-indlæg: 1233
Opskrifter: 4
Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 8/4 2013 20:18

Synes bestemt godt om alle dem der foreslået, og stort Tillykke til Luvox:-).
Ligestilling er lig med ligeværd i mine øjne, og det betyder ikke nødvendigvis at man skal det samme, eller der skal være lige mange mænd og kvinder. Synes faktisk det er nedværdigende at blive valgt pga køn og ikke pga kvalifikationer.
Earthling
Forum-indlæg: 1079
Dato: 8/4 2013 21:09 | Indlæg redigeret den: 8/4 2013 21:11

Jens
You did misunderstand me. I was talking of the composition of the moderating team NOW. I was not part of VK when you were moderator. I never even knew you had been moderator until I read it on this thread! Neither did I know that you had been out-numbered or I´d have remarked on it too if someone had sought my opinion with regard to moderators!!! Btw, Benjamin has been acting as a moderator on this thread (removed 12 comments on the last count) and Marcus admitted to intervening her and there elsewhere.

I am not interested in "ligestilling" the way you seem to think. I actually agree with much of your comment above. I mentioned the word BALANCE with regard to both gender and (non)faith by which I mean that the moderating team should be a fair representation of VK users. Nothing more, nothing less. And just so you know, if ther team was made up of mostly females and believers, I would be asking for males and non-believers in the interests of a balanced representation of the VK populance ;)

Sider: << < 1 2 3 4 5 6 7 > >>