Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Hvem synes I skal være moderator?

Siden

Sider: << < 3 4 5 6 7 8 9 > >>
Earthling 2
Forum-indlæg: 633
Område: Andet
Dato: 12/4 2013 10:42

Thank you, Serenity, for having that much decency. !ja

I was actually so fed up with VK last night that I deleted my profile. Not smart, but there you go...

Still, as they say in Ireland, you can´t get rid of a bad thing!!! ;)
Serenity
Forum-indlæg: 1674
Område: Nordjylland
Dato: 12/4 2013 10:49

And not a good thing either I can see. It's good to see that you are back. I still think you could be a good moderator :D
KeepTexasBeautiful
Forum-indlæg: 1596
Område: KBH
Dato: 14/4 2013 12:41 | Indlæg redigeret den: 14/4 2013 12:47

Jeg vil gerne melde mig som moderator såfremt moderation som den jeg beskriver i mit tidligere indlæg er ønsket af flere brugere.

Der følger to klausuler; formår de nuværende moderatorer at skride ind overfor brugeren "Easy" trækker jeg min ansøgning tilbage og hvis jeg ikke må oprette en tråd hvor jeg offentliggør alt jeg har modereret er jeg heller ikke interesseret.

EDIT: Mit tidligere indlæg kan nu læses nedenfor.

Selvom jeg er glad for at to personer har nævnt mig, tror jeg ikke at jeg er en god kandidat. Delvist fordi jeg ikke har været aktiv på siden siden sidste sommer og delvist fordi mit syn på moderation tilsyneladende afviger fra den stil man har valgt at føre på siden indtil nu. Men jeg vil gerne bidrage med konstruktiv kritik af den nuværende moderation;

Jeg har tidligere været meget eksplicit i min kritik af en bestemt bruger herinde og det er ingen hemmelighed at hvis jeg var moderator så ville den bruger få markant kortere snor end det pt. er tilfældet.
Retningslinjerne skal naturligvis gælde for alle, men jeg mener at det er både naturligt og nødvendigt at vurdere brud i forhold til indlæggets evt. øvrige indhold samt brugerens generelle bidrag til siden. Dermed ikke at sagt at de to faktorer kan give et frikort, men mangel herpå resulterer omvendt i nul-tolerance.

Lad os kalde en spade for en spade;

I den situation Jeff nævner ovenfor synes jeg at de nuværende/kommende moderatorer skal kontakte brugeren og bede ham fjerne de dele af indlægget der strider imod retningslinjerne. Sker det samme igen kontakter man igen brugeren inden man overvejer karantæne*. Så længe en bruger's positive bidrag klart overstiger det negative synes jeg at det er værd at håndtere situationen gennem dialog.

Er der derimod, som i mit eksempel, tale om en bruger der aldrig/sjældent deltager seriøst i debatter og gang på gang poster negative uunderbyggede synspunkter og personlige angreb, samt copy/paster sure opstød/one-liners, så synes jeg at man bør være meget rigid mht. regelbrud og konsekvent fjerne alt der strider mod retningslinjerne. Da brugeren alligevel aldrig/sjældent bidrager positivt går der ikke betydningsfuld information tabt ved at slette konsekvent. Når alt er fjernet kontaktes brugeren og meddeles at lignende udskejelser vil resultere i én måneds karantæne. Er brugeren ikke villig til at ændre sin adfærd efter karantænen bør der være mulighed for et permanent ban.

*De få karantæner der er blevet uddelt indtil nu er blevet respekteret meget lidt. Jeg synes IP blokering er et fint værktøj såfremt brugeren ikke formår at respektere den profil-baserede karantæne og blot opretter en ny profil. Rammer IP blokeringen andre brugere i samme husstand må de diskutere det internt. Heldigvis er det meget få personer der har så lidt respekt for både retningslinjer og medbeboere.

Jeg ved at der har været modstand mod lignende tiltag før, men jeg synes det kunne være meget positiv hvis alle slettede indlæg blev samlet i én tråd. Slettede indlæg kan enten postes af den ansvarlige moderator eller anonymt, men med information om den ansvarlige moderator lagret andetsteds. På den måde kan sidens brugere, såvel som andre moderatorer, vurdere moderationen og evt. udskifte moderatorer der fører en linje der ikke stemmer overens med majoritetens syn på moderation.
Alternativt kunne man indføre en funktion hvor det kræver f.eks mindst to moderator-klik på "skjul"-knappen for at fjerne et indlæg fra en tråd. Jeg tror begge forslag vil være nemmere at administrere end en anmeld-funktion.

EDIT: Typos.

EDIT2: Det var min opfattelse at siden allerede anvendte email-verificering, det er åbenbart ikke tilfældet. I så fald er det jo et fint sted at starte inden man implementerer mere komplicerede systemer.
Marcus' forslag om at nye brugere skal godkendes manuelt er også et godt alternativ, måske i virkeligheden det bedste bud indtil videre. Men måske det ville være bedre med en kombineret verificering af email og første indlæg/opskrift fremfor af email og bruger (her skinner mit eget syn på profiltekster måske igennem ).
Under alle omstændigheder hører den debat nok hjemme i en anden tråd, så jeg vil ikke fortsætte den her.
Quintessence
Forum-indlæg: 135
Dato: 14/4 2013 13:14

Jeg vil rigtigt gerne have KTB som moderator!
Bodil
Forum-indlæg: 461
Opskrifter: 22
Dato: 14/4 2013 14:22

Jeg mener ikke, at det er specielt hensigtsmæssigt at lave en tråd, hvor det offentligøres hvad der er moderet over for hvem hvornår. Det vil give anledning til højlydt og lange diskussioner på hele sitet, som jo nok vil betyde at nogle af brugerne sletter deres profil og andre slet ikke gider at se forbi sitet.

IP blokering er efter min mening alt for let at omgå -så det er heller ikke en god idé.

Dit kandidatur lyder mere som et hævntogt mod en bruger, idet du vil trække det, hvis det nuværende team formår at modere overfor denne bruger - og det synes jeg ikke er en specielt god baggrund at have for at modere herinde.
KeepTexasBeautiful
Dato: 14/4 2013 14:37

Jeg mener ikke, at det er specielt hensigtsmæssigt at lave en tråd, hvor det offentligøres hvad der er moderet over for hvem hvornår. Det vil give anledning til højlydt og lange diskussioner på hele sitet, som jo nok vil betyde at nogle af brugerne sletter deres profil og andre slet ikke gider at se forbi sitet.

Det er nødvendigt når man, som jeg, eksplicit erklærer at man vil tage hånd om et konkret problem på siden (såfremt andre brugere støtter denne erlæring, hvilket jeg tydeligt understregede).
Er der ikke gennemsigtighed i forbindelse med en sådan erklæring risikerer man at folk mistolker konstruktiv håndtering af et problem som et "hævntogt"...

IP blokering er efter min mening alt for let at omgå -så det er heller ikke en god idé.

Som du kan se i mit indlægs tilføjelser er jeg ikke fast besluttet på at implementere IP-blokering, det var et af mange forslag jeg bragte på banen som menig bruger.
Derudover er der ikke andre end Benjamin der har beføjelse til at tage den type beslutninger, så det er irrelevant i relation til udvælgelse af moderatorer, hvis mening ikke bør vægte mere end alle andre brugeres i debatter af en sådan karakter.

Dit kandidatur lyder mere som et hævntogt mod en bruger, idet du vil trække det, hvis det nuværende team formår at modere overfor denne bruger - og det synes jeg ikke er en specielt god baggrund at have for at modere herinde.

Det er fordi at denne bruger, efter min mening, er sidens største problem (og jeg har talt med mange der deler den opfattelse). Se første del af mit svar.
Jeff
Forum-indlæg: 1943
Område: Sjælland
Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 14/4 2013 14:38 | Indlæg redigeret den: 14/4 2013 16:21

Jeg er enig med KTB, at man skal kunne se og eventuelt diskutere og "anke" sager.

Jeg er ikke glad for beslutninger, der tages uden et grundlag, som kan revideres.

Jeg synes, at Bodil måske ikke rigtigt fortolker det, som KTB mener. Så vidt jeg har forstået det, er KTB blevet væk fra siden p.g.a. manglende moderation m.h.t. bestemte brugeres adfærd, som er i strid med retningslinjerne. Jeg tror, at han mener, at hvis man formår at skride ind overfor nogle af disse brugere, så er det ikke nødvendigt at få flere moderatore ombord lige nu.
Earthling 2
Dato: 14/4 2013 15:23

I don´t mean to be offensive, but I personally wouldn´t feel happy with KTB as a moderator. I´m not sure that he would be objective enough. I say this because of a very negative attitude he has shown towards me on several occasions and a false and unfair accusation he made then.
KeepTexasBeautiful
Dato: 14/4 2013 15:40

Jeg er enig med KTB, at man skal kunne se og eventuelt diskutere og "anke" sager.

Jeg er ikke glad for beslutninger, der tages uden et grundlag, som kan revideres.

Som beskrevet i mit første indlæg mener jeg også at det er vejen frem. Samtidig er jeg klar over at det ikke er alle der deler den opfattelse, men skal jeg deltage i moderationen skal min egen moderation være gennemskuelig og frit tilgængelig. Det har allerede vist sig at være særligt relevant med en sådan gennemskuelighed i mit tilfælde, som demonstreret i Bodil's seneste indlæg.

Jeg synes, at Bodil måske ikke rigtigt fortolker det, somKTB mener. Så vidt jeg har forstået det, er KTB blevet væk fra siden p.g.a. manglende moderation m.h.t. bestemte brugeres adfærd, som er i strid med retningslinjerne. Jeg tror, at han mener, at hvis man formår at skride ind overfor nogle af disse brugere, så er det ikke nødvendigt at få flere moderatore ombord lige nu.

Det er korrekt at mit fravær, i hvert fald delvist, skyldes manglende moderation overfor en bestemt type brugere der, efter min mening, har fyldt alt for meget.
Derudover har jeg været mere optaget af andre ting og sidens aktive emner har ændret karakter, men det er jo ikke ting der er relevante når man snakker moderation :)

Men ja, jeg har flere gange henvendt mig til det gamle moderator-team uden at det havde den store effekt. Formår det nye moderator-team at tilgodese mit og andres ønske om en mere konsekvent moderation overfor bestemte brugere ser jeg ingen grund til at blive moderator. Bortset fra disse få tilfælde er behovet for moderation på siden heldigvis begrænset.

Derudover formulerer Jeff sig jo noget mere diplomatisk end undertegnede. Jeg lægger ikke skjul på at siden pt. kun har én bruger der end ikke forsøger at oparbejde en acceptabel ratio mellem positive og negative indlæg.
Marcus
Forum-indlæg: 3074
Opskrifter: 2
Administrator
Dato: 14/4 2013 15:49 | Indlæg redigeret den: 14/4 2013 15:57

Jeg tror (som sagt) KTB/du også ville være en rigtig god moderator. :)
KeepTexasBeautiful
Dato: 14/4 2013 16:22

@ Earthling:

Jeg antager at du refererer til denne tråd, da jeg kan se at du har kontaktet mig via PM med et citat derfra.

http://vegetarkontakt.dk/?-i-love-god=114757&side=3

Jeg ved ikke om der er tale om sprogforvirring, men jeg tror at det er få personer der vil mene at jeg bryder nogen af sidens retningslinjer. Jeg stiller et oprigtigt spørgsmål.
Jeg synes desuden ikke at den debat skal tage over her, men du kan evt. kontakte mig via PM hvis du vil diskutere den konkrete situation.

Men jeg er da sikker på at folk vil kunne finde steder hvor jeg bryder retningslinjerne. Men jeg tror/håber ikke at der er nogen der mener at jeg har bidraget med mere negativt end positivt i den tid jeg har været her.

Jeg synes iøvrigt at det er vigtigt at skelne mellem handlinger foretaget som bruger og handlinger foretaget som moderator. Det bør være ok at bryde en retningslinje sporadisk, også selvom man er moderator, så længe man begår fejlen mens man agerer som bruger.

Jeg synes at vores moderatorer skal have lov til at være almindelige brugere når de deltager i debatter og jeg synes generelt at regelbrud er ret banale i sig selv. Det bliver, i min optik, først problematisk når regelbruddene ikke akkompagneres af konstruktivt indhold, når de begås kontinuerligt og når brugeren tydeligvis ikke har i sinde at modificere sin opførsel, selv efter gentagne henstillinger.
Stjernestøv
Forum-indlæg: 847
Dato: 14/4 2013 17:37

Derudover formulerer Jeff sig jo noget mere diplomatisk end undertegnede. Jeg lægger ikke skjul på at siden pt. kun har én bruger der end ikke forsøger at oparbejde en acceptabel ratio mellem positive og negative indlæg.

Hvis brugeren ikke overtræder retningslinjerne, men "kun" har mange indlæg, synes jeg personligt ikke, at det er et sted, hvor der skal modereres. Bliver retningslinjerne overtrådt skal der selvfølgelig blive reageret, ligesom der skal, når det handler om alle andre brugere. (Selvfølgelig er der undtagelser, som hvis gentagne tråde bliver ødelagt med mange lange, meningsløse indlæg, der ødelægger debatten og lign.. Men sådan opfatter jeg ikke Easy.)

Til gengæld er jeg fan af, at der (i en låst tråd) bliver vist hvilke indlæg, der er slettet. (Selvfølgelig redigeret, hvis de nu er slettet på grund af for eksempel videregivelse af andre personers oplysninger.)
Menadian
Forum-indlæg: 769
Opskrifter: 7
Område: Østjylland
Moderator
Dato: 14/4 2013 17:49

Det er rigtigt, KTB, at det jeg skrev ikke var vinkelret efter trådens intro, men jeg mente lige jeg ville prøve at lægge låg på den der debat med:" Burde vi ikke have en kødædende rastafari kvinde som moderator så?", del og pointere at det bare handler om at byde sig til først og fremmest :)
Earthling 2
Dato: 14/4 2013 21:58

@ KTB
Jeg ved ikke om der er tale om sprogforvirring, men jeg tror at det er få personer der vil mene at jeg bryder nogen af sidens retningslinjer. Jeg stiller et oprigtigt spørgsmål.
Jeg synes desuden ikke at den debat skal tage over her, men du kan evt. kontakte mig via PM hvis du vil diskutere den konkrete situation.

Just a comment. I didn´t say or suggest that you had broken any "retningslinjerne". The thread you link to was in my mind, but you were certainly NOT one of the people breaking the "retningslinjerne" there. Anyone who cares to read through it will see that very clearly. Also note that I answered you clearly on that thread.

I was also thinking of a negative comment I saw you make about me on another thread.

For that reason, I question your objectivity, ie. based on past experience. I get the feeling that you have a certain intolerence/bias regarding me and "religion", etc. In any case, it´s how I interpreted it... I am concerned that you harbour that attitude in general towards "religion" and/or so called "religious" people here on VK, and whether or not it would affect your decisions as a possible moderator. That´s all.

My reservation is not personal. I think it would be good to have another male moderator! I am not sure it would be good to have yet another atheist on the team (no offense meant), especially one who might have an inbuilt anti-religion bias. It´s an understandable reservation, given what I´ve experienced on this site.

PS: I have no problem/issue with Easy. Others may gotten away with far, far worse.

Gaest
Forum-indlæg: 32
Dato: 14/4 2013 22:30

@PS: I have no problem/issue with Easy.

Dét har jeg heller ikke; tværtimod!
Jeff
Dato: 15/4 2013 08:27

Earthling,

At vi tidligere har manglet moderation har intet dermed at gøre med hvem skal være moderator nu og hvad de skal gøre.

Hvis Easy eller andre bryder reglerne så skal der modereres.

Jeg har tidligere forsvaret Easys ret til at være her, så længe han ikke angriber folk personligt. Men når han gør det så skal man også kunne overveje lidt om hans mange indlæg er relevante for siden eller om de kun danner en platform for forstyrre diskussioner og angribe sidens andre brugere.
Marcus
Forum-indlæg: 3074
Opskrifter: 2
Administrator
Dato: 15/4 2013 08:30 | Indlæg redigeret den: 15/4 2013 08:38

Ret: Jeg kom lige i tanke om, at jeg faktisk tog fejl. :)
Earthling 2
Dato: 15/4 2013 09:06 | Indlæg redigeret den: 15/4 2013 09:15

Jeff
At vi tidligere har manglet moderation har intet dermed at gøre med hvem skal være moderator nu og hvad de skal gøre.

Your point being...

I am talking about NOW. I am concerned about possible inbuilt bias in the present moderation team*, especially if KTB becomes part of the team. I am asking for a change in the "retningslinjerne" so that they are more inclusive and less discriminatory. I am seeking the most all round moderation team possible, ie. one which represents the broadest possible mix of backgrounds on VK. As far as I´m concerned, these are important considerations when looking at moderation and moderators on VK.

My suggestion with regard to changes in the VK "retningslinjerne" may be found here.
http://vegetarkontakt.dk/?-brud-af-retningslinjer=137887

* Note: The number of atheists on the VK moderation team is actually totally disproportionate to the number of registered atheists on VK. The non-atheist members of the moderation team come under "andet" - which can mean anything: believer of some kind, atheist, agnostic. Just an observation...

Jeff
Dato: 15/4 2013 09:30

Earthling,

I was only responding to your comments in your postscript concerning

PS: I have no problem/issue with Easy. Others may gotten away with far, far worse.
Earthling 2
Dato: 15/4 2013 09:33 | Indlæg redigeret den: 15/4 2013 09:33

Oh! Okay, my misunderstanding. :)
Sider: << < 3 4 5 6 7 8 9 > >>