Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Hvem synes I skal være moderator?

Siden

Sider: << < 4 5 6 7 8 9 > >>
Bodil
Forum-indlæg: 461
Opskrifter: 22
Område: KBH
Dato: 15/4 2013 11:20 | Indlæg redigeret den: 15/4 2013 11:48

Går ud fra at siden logges, så moderatorerne/Benjamin altid kan gå tilbage og se hvad en moderator har foretaget sig, hvis der skulle opstå diskussioner. Så for mig at se, er der ingen grund til at lave arbejdet med at dokumentere alle moderator handlingerne i en usynlig tråd, det vil bare gøre moderatorarbejdet mere besværligt og betyde at moderatorerne i længen ikke orker arbejdet - hvilket jo ikke er særligt ønskeligt for alle os andre.

Når en moderator er valgt, mener jeg, at vi brugere har at rette os efter de anvisninger som vedkommende giver -uden diskussion og uden brok på sitet. Med den diskussionslyst der er her, er jeg ikke specielt tilhænger af at moderationen offentliggøres, fordi jeg frygter, at diskussionerne vil komme til at dreje sig om moderationen, hvilket igen kan betyde, at ingen gider at være moderatorer på sitet.

En moderator skal efter min mening, gå foran og vise os andre et godt eksempel på, hvordan der kommunikeres på sitet. Derfor skal en moderator have en "ren sti" og ikke have forbrudt sig på retningslinjerne, ej heller have intentioner om måske at bryde retningslinjerne engang i fremtiden. Hvilket KTB giver udtryk for er i orden her:"Jeg synes iøvrigt at det er vigtigt at skelne mellem handlinger foretaget som bruger og handlinger foretaget som moderator. Det bør være ok at bryde en retningslinje sporadisk, også selvom man er moderator, så længe man begår fejlen mens man agerer som bruger. "

Det er efter min mening dobbeltmoralsk at man som bruger gerne må bryde retningslinjerne, mens man som moderator skal håndhæve dem. Igen vil iøvrigt tage en moderator alvorligt som opfører sig på denne måde. En politiassistent har jo heller ikke lov til at være indbrudstyv i sin fritid samtidig med at hxn jagter indbrudstyve i arbejdstiden!

Så sorry, jeg synes stadig ikke, at det er en god idé, at KTB bliver moderator.
KeepTexasBeautiful
Forum-indlæg: 1596
Dato: 15/4 2013 14:03 | Indlæg redigeret den: 15/4 2013 17:04

@ Stjernestøv:

Derudover formulerer Jeff sig jo noget mere diplomatisk end undertegnede. Jeg lægger ikke skjul på at siden pt. kun har én bruger der end ikke forsøger at oparbejde en acceptabel ratio mellem positive og negative indlæg.

Hvis brugeren ikke overtræder retningslinjerne, men "kun" har mange indlæg, synes jeg personligt ikke, at det er et sted, hvor der skal modereres. Bliver retningslinjerne overtrådt skal der selvfølgelig blive reageret, ligesom der skal, når det handler om alle andre brugere. (Selvfølgelig er der undtagelser, som hvis gentagne tråde bliver ødelagt med mange lange, meningsløse indlæg, der ødelægger debatten og lign.. Men sådan opfatter jeg ikke Easy.)

Til gengæld er jeg fan af, at der (i en låst tråd) bliver vist hvilke indlæg, der er slettet. (Selvfølgelig redigeret, hvis de nu er slettet på grund af for eksempel videregivelse af andre personers oplysninger.)

Du misforstår mig hvis dit indlæg er et svar på det citerede. Når jeg taler om "negative indlæg" mener jeg indlæg der direkte bryder retningslinjerne og desuden ikke indeholder supplerende konstruktivt indhold. Det er klart at man ikke kan moderere indlæg udelukkende pga. at de er talrige.

Der er imidlertid en retningslinje der forbyder;

Indhold som udelukkende oprettes for at provokere

Og hvis en bruger kontinuerligt poster negativt ladede og uunderbyggede indlæg der ikke bidrager til den øvrige debat mener jeg at det er legitimt at konkludere at brugerens eneste intention er provokation. Det er under alle omstændigheder det eneste resultat.

@ Earthling:

Just a comment. I didn´t say or suggest that you had broken any "retningslinjerne". The thread you link to was in my mind, but you were certainly NOT one of the people breaking the "retningslinjerne" there. Anyone who cares to read through it will see that very clearly. Also note that I answered you clearly on that thread.

I was also thinking of a negative comment I saw you make about me on another thread.

For that reason, I question your objectivity, ie. based on past experience. I get the feeling that you have a certain intolerence/bias regarding me and "religion", etc. In any case, it´s how I interpreted it... I am concerned that you harbour that attitude in general towards "religion" and/or so called "religious" people here on VK, and whether or not it would affect your decisions as a possible moderator. That´s all.

My reservation is not personal. I think it would be good to have another male moderator! I am not sure it would be good to have yet another atheist on the team (no offense meant), especially one who might have an inbuilt anti-religion bias. It´s an understandable reservation, given what I´ve experienced on this site.

Det undrer mig hvorfor mit postulerede bias mod religion bekymrer dig på trods af at du selv giver udtryk for at mit bias ikke har resulteret i regelbrud. Så længe jeg ikke bryder sidens reglement har jeg vel ret til at mene hvad jeg vil.

Den groveste kommentar jeg har postet i forbindelse med dig er, efter min mening, nedenstående citat som er et direkte svar til dig i en debat om moderation. Ordbruget er stærkt, men omhandler udelukkende min subjektive holdning til bestemte emner, ikke din person eller din ret til at poste dem her på siden;

But in general, I don´t like the fact that Zen-Bambi is being hung out to dry so publicly. A number of people post far more offensive material than he has done without any comeback... I think a general tightening-up would be in order all round.

Du har helt ret. Jeg finder f.eks indholdet i mange af dine indlæg langt mere stødende end ZenBambi's pladder Men det er irrelevant at jeg personligt væmmes ved kristendom. Det handler om at have respekt for andres tråde, ikke om at der skal være en gruppe smagsdommere der godkender hvad folk skriver.

Hvis ZenBambi begrænsede sig til egne tråde (og ikke oprettede flere tråde med samme indhold) samt tråde oprettet af andre brugere om guld-rådyr og glansbilleder ville alt være fryd og gammen. Problemet er at det ensporede materiale skal proppes ind i alle tråde der oprettes og sendes som personlige meddelelser. Det kan ikke være rimeligt at man opretter en tråd og den derefter bombes med seks indlæg i streg som kun giver mening for afsenderen.

http://vegetarkontakt.dk/?-hvis-jeg-var-moderator=72136&side=3

Mit budskab er jo faktisk at du kan poste præcis hvad du vil så længe du overholder retningslinjerne. Retningslinjerne dikterer hvad der er acceptabelt at poste, ikke diverse brugeres subjektive holdninger til forskellige emner.

PS: I have no problem/issue with Easy. Others may gotten away with far, far worse.

Andres ugerninger skal jo ikke legimitere Easy's handlinger eller på anden vis ophæve de gældende retningslinjer.

@ Bodil:

Går ud fra at siden logges, så moderatorerne/Benjamin altid kan gå tilbage og se hvad en moderator har foretaget sig, hvis der skulle opstå diskussioner. Så for mig at se, er der ingen grund til at lave arbejdet med at dokumentere alle moderator handlingerne i en usynlig tråd, det vil bare gøre moderatorarbejdet mere besværligt og betyde at moderatorerne i længen ikke orker arbejdet - hvilket jo ikke er særligt ønskeligt for alle os andre.

Når en moderator er valgt, mener jeg, at vi brugere har at rette os efter de anvisninger som vedkommende giver -uden diskussion og uden brok på sitet. Med den diskussionslyst der er her, er jeg ikke specielt tilhænger af at moderationen offentliggøres, fordi jeg frygter, at diskussionerne vil komme til at dreje sig om moderationen, hvilket igen kan betyde, at ingen gider at være moderatorer på sitet.

Så Benjamin kan evaluere moderatorene vha. diskussion på siden (diskussioner mellem folk der ikke har den relevante information til rådighed), men folk må ikke diskutere og brokke sig over moderationen? Det lyder lidt som at tilbyde brevklager samtidig med at man forbyder frimærker...

Jeg ved ikke om siden logges, men selv hvis den gør hjælper det jo ikke brugerne, de kan stadig ikke se hvad der foregår.

Det siger sig selv at handlingerne ikke skal dokumenteres i en "usynlig" tråd. De skal dokumenteres i en synlig låst tråd, fri for debat.
Ærligt talt tror jeg det vil være yderst sjældent at brugere ligefrem vil finde det nødvendigt at oprette en tråd for at diskutere en afgørelse da retningslinjerne er ganske simple, men jeg mener principielt at det bør være muligt.

De fleste handlinger som moderator vil være rutinearbejde som dobbelt-indlæg og sletning af spam-bots/trolls, handlinger der på ingen måde risikerer videre undersøgelse og disse kan derfor evt. undlades i sådanne tråde. Majoriteten af de øvrige handlinger vil være personlige henvendelser og dialog der automatisk lagres i PM-systemet og ikke er relevant at offentliggøre så længe både moderator og bruger er tilfredse med forløbet (brugeren vælger at omformulere/fjerne dele af et ellers konstruktivt indlæg).
De eneste handlinger der manuelt og konsekvent skal postes i tråden er de indlæg der slettes i deres helhed samt evt. karantæner og baggrund herfor.

Alternativt kan man forsimple systemet og forbyde diskussion af moderation på siden, men lade brugere klage direkte til Benjamin (det kræver stadig at de ved hvad der foregår).
For at det ikke skal blive et administrativt helvede for ham vil det nok være nødvendigt at håndtere det på en måde så man kun kan klage én gang over hver moderator og den ene klage er så udtryk for at man mener at moderatoren bør udskiftes. Klagen bør referere til specifikke indlæg i moderatorens tråd som, ifølge brugeren, ikke er konsistente med sidens retningslinjer.

Jeg synes at den første model er klart at foretrække og lidt debat af retningslinjer vil ydermere give sidens aktive brugere et mere klart og bevidst billede af sidens retningslinjer, hvilket indirekte formentlig vil medvirke til at retningslinjerne brydes mindre.

I så fald man vælger at implementere offentlige moderator-tråde bør systemet være gældende for alle moderatorer der melder sig efter indførelsen. Og det skal der nok være nogen der gør.

En moderator skal efter min mening, gå foran og vise os andre et godt eksempel på, hvordan der kommunikeres på sitet. Derfor skal en moderator have en "ren sti" og ikke have forbrudt sig på retningslinjerne, ej heller have intentioner om måske at bryde retningslinjerne engang i fremtiden. Hvilket KTB giver udtryk for er i orden her:"Jeg synes iøvrigt at det er vigtigt at skelne mellem handlinger foretaget som bruger og handlinger foretaget som moderator. Det bør være ok at bryde en retningslinje sporadisk, også selvom man er moderator, så længe man begår fejlen mens man agerer som bruger. "

Ja, jeg mener ikke at vores moderatorer skal placeres på en piedestal. Jeg vil hellere have at de er en integreret del af fællesskabet og er i stand til at deltage på lige fod med alle andre. Det er ikke de individuelle moderatorer der skal respekteres, det er de retningslinjer man implicit anerkender når man registrerer sig som bruger der skal respekteres.
Moderatorene håndhæver et kollektivt regelsæt, hverken mere eller mindre og jeg synes det er utopisk at forvente at almindelige dødelige kan deltage frit og passioneret i utallige debatter uden at begå en mindre fejl eller to undervejs.

Det er efter min mening dobbeltmoralsk at man som bruger gerne må bryde retningslinjerne, mens man som moderator skal håndhæve dem. Igen vil iøvrigt tage en moderator alvorligt som opfører sig på denne måde. En politiassistent har jo heller ikke lov til at være indbrudstyv i sin fritid samtidig med at hxn jagter indbrudstyve i arbejdstiden!

Fjollet stråmands argumentation. En politiassistent bliver ikke fyret hvis han får en parkeringsbøde eller kører over for rødt.

Vores moderatorer er primært brugere, moderatorer-rollen er sekundær. Siden har ikke ret mange aktive brugere og hvis de aktive brugere der vælger at deltage på siden som moderatorer ikke kan fortsætte som aktive brugere, uden at skulle tænke en ekstra gang over hvert ord de skriver, synes jeg at det er et større tab for siden end helt at undvære moderation.

Så sorry, jeg synes stadig ikke, at det er en god idé, at KTB bliver moderator.

Jeg havde ikke regnet med at alle ville støtte mit kandidatur og jeg har det helt ok med at dig og Eartling er skeptiske, omend jeg finder ræsonnementet bag tvivlsomt i visse henseender.

Jeg bruger siden meget lidt og jeg kan ærligt talt fint klare mig helt uden. Men jeg har tidligere haft meget glæde af siden og det her var så mit sidste forsøg på at bidrage til siden ved at forsøge at eliminere nogen af de elementer jeg føler har skadet siden mest siden jeg kom til i 2009.
Opbakningen er der tilsyneladende ikke helt og jeg vil derfor ikke trække mine holdninger ned over hovedet på folk. Siden vil altid tilhøre de aktuelle bidragende brugerne og nu må disse så sammen skabe den side de ønsker. Men det bliver uden mig og desværre også uden en masse andre gode brugere der har forladt siden.
Easy/IAS
Forum-indlæg: 436
Dato: 15/4 2013 15:26 | Indlæg redigeret den: 15/4 2013 15:40

Earthling - Sternestøv - Gaest - og Bodil -- I love them <3 - for deres
gode forestående, retfærdige og godt indhold i deres indlæg

Som jeg har nævnt før så er det stadig den samme lille gruppe der laver balladen over
små banale petitesser -- og kører rundt i fortiden for at hente argumenter til angreb på
dem de ikke kan lide
DET ER DET DER ØDELÆGGER VEGETARKONTAKT

At true eller anmelde til moderator fordi ens tankesæt og opfattelse afviger fra alle
andres, og på gund af man ikke tåler nederlag - finder jeg yderst kritisabelt
Specielt når der bliver brugt den selvhøjtidelige, brutale hårde facon

-----------------------------------------------------------------
KTB: Din salgstale til din opstilling finder jeg også kritisabelt, som for
mig lyder som et ønske om magt
-----------------------------------------------------------------

At nogen forlader VK på grund af andre brugere -- det kan
kun blive deres egen lille problem

Hvor mange ønsker egenligt - Kæft trit og retning (robot-like discipline) her på VK ???????

KeepTexasBeautiful
Forum-indlæg: 1596
Dato: 15/4 2013 15:39

At true og anmelde til moderator fordi ens tankesæt og opfattelse afviger fra alle

Jeg har mange eksempler som nedenstående, men første gang din tilstedeværelse blev for meget for mig herinde var en aften hvor du i flere timer forstyrrede en ellers underholdende chat. Så kan folk jo bedømme hvem der anvender den hårdeste tone.

Nedenstående citat er fra en PM til Luna, men selve teksten var offentligt tilgængelig på sidens chat. Chatten er generelt det sted jeg har oplevet de værste tilsvininger, men den log er jo desværre begrænset. Mange af de stødende indlæg på forum er blevet slettet af Easy selv og enkelte af moderatorene.

re | Til: ~Luna~ | Dato: 20/5 2012 01:13 | Skriv svar
Et lille supplerende uddrag fra chatten igår (symptomatisk for den forstyrrende ikke-deltagende spamming der stod på i flere timer);

Plante: man får et verdenspoliti at sætte ind hvor man i dag intet har
Easy: dumme veganere
KeepTexasBeautiful: politiet fungerer som en shadow on the wall, de vil altid være i undertal hvis lokummet virkelig brænder
Easy: tudedummev er i
KeepTexasBeautiful: så er det borgerkrig og militær ikke politipatruljer
longevitynow: "ellers vil folk panikke over at deres levestandard falder" Hvorfor tror du at levestandarden er faldet så meget i USA. Kunne det være for at danne en nordamerikansk union med en fælles mønt kaldet ameroen?
Easy: hvor er i dog kloge
KeepTexasBeautiful: ja, hvis den voksede proportionelt i afrika, men det gør den ikke
KeepTexasBeautiful: de straffes bare for tidligere tiders forbrug
longevitynow: Easy: Vi er summe men vi er også kloge. LOL
KeepTexasBeautiful: men jeg bliver inaktiv om2 min når kampen starter
Plante: okokookkoko
Easy: 3 min.
longevitynow: 1,50 minutter
Easy: fgytrrulkbfd
longevitynow: hkjojpo
Easy: båtnakker
Easy: lol
KeepTexasBeautiful: snakkes
Easy: god nat skattebas
longevitynow: Easy: Tal for dig selv. Jeg er en idiot, ikke en båtnakke!
Easy: ok det skrev du selv
Plante: god kamp drenger!!
Easy: lader du bare di andre værre i stikken
Easy: vatpik
Easy: veganer fjols
KeepTexasBeautiful: easy jeg sender en kpoi af chatten til en moderatir

/Out.
Easy/IAS
Dato: 15/4 2013 15:57 | Indlæg redigeret den: 15/4 2013 17:22

-- Hr. KTB - Det er så igen et eksempel på at rode i fortiden.
Som folk også kan se - er det fra mit første nickname

At gemme på sådan noget meget gammelt chat indlæg, og bringe det
her og nu til offenlig beskuelse -- det viser bare hvilken person du er

Bestemt ikke egnet som moderator efter min opfattelse

Jeg må nok hellere lade være med at sætte flere ord på det
------------------------------------------------------------------------

At true eller anmelde til moderator fordi ens tankesæt og opfattelse afviger fra alle

Det er nyere poster jeg har i tanker
Det var egenligt ikke rettet til dig -- men fint nok for mig hvis du føler dig ramt
Earthling 2
Forum-indlæg: 633
Område: Andet
Dato: 15/4 2013 16:07 | Indlæg redigeret den: 15/4 2013 21:07

@ KTB
I see where the misunderstanding lies between us. It is not about your breaking or not breaking "retningslinjerne" which I never mentioned. It is not about what I might or might not believe/post which I never mentioned either. It is about VK users making personal attacks on others, about your basic attitude towards those beliefs, and whether or not that attitude would interfere with justice:
...jeg personligt væmmes ved kristendom...

If that is your basic attitude, how can you make an objective decision about personal attacks against others for their beliefs regarding religion? How can you know what is deeply offensive or how it might effect people? How can I or others be sure that if I/we turn to you (if the need presented itself) that what I/we experience might not be dismissed out of hand because of your basic attitude? Why should I/we trust you to make a fair decision? How can I know any of the moderator team will give me or others a fair hearing, especially given that they are not even prepared to concede that such a thing as discrimination with regard to religion exists?

Indhold som udelukkende oprettes for at provokere

Who decides what is provocative? By what criteria? In actual fact, I think this regulation is worthless. VK is full of material which provokes and material which was posted by way of deliberate provocation. Some of it makes for very interesting discussion. VK would be a boring place without it ;)

That said, I would say AGAIN, that I have nothing against you personally. I respect you for standing forward as a possible moderator and for being open enough to take the criticism which you have received. It says a lot about you. Thank you :)

I also think it´s a great pity we are hearing so little from Benjamin and the moderators on this thread, and also the thread Jeff set up, "Discussing faith and religion". Are they even following the threads now?

Regarding Easy and the chatroom, yes, I can appreciate that it might be a problem. I don´t use it, having only visited it three or four times. On one occasion, when I looked in it was full of rubbish, mostly from Easy... I logged out again. That sort of nonsense is infantile and should not be tolerated.

Serenity
Forum-indlæg: 1675
Område: Nordjylland
Dato: 15/4 2013 16:08

Lol. Det her er sgu til grin :D
Taabis
Forum-indlæg: 491
Opskrifter: 2
Dato: 15/4 2013 22:52 | Indlæg redigeret den: 15/4 2013 22:57

Jeg så virkeligt gerne KTB som moderator, dels synes jeg vældigt godt om hans vision om en gennemskuelig moderator-stil, og dels kan jeg kun tilslutte mig frustrationen over nævnte forstyrrende elementer. Jeg tror at moderation KTB-style kunne være lige netop det sitet har brug for, ifht at gøre vegkon til den vidunderligt horisontudvidende platform det var for mig engang...
Earthling 2
Dato: 16/4 2013 10:00 | Indlæg redigeret den: 16/4 2013 10:01

Taabis,
Wondering what you mean by "over nævnte forstyrrende elementer". Are you talking about the behaviour of Easy? Are you referring to comments made by me? Bodil?

I have no great problem with the type of moderation KTB suggests. I do have concerns about his perspective/attitude. That said, if he was chosen as a moderator, I would accept the decision.

Just saying :)
Jeff
Forum-indlæg: 1943
Område: Sjælland
Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 16/4 2013 11:12

Earthling,

I don't think Taabis is talking about you.

I think we can just leave it tactfully at that.
Stjernestøv
Forum-indlæg: 847
Dato: 17/4 2013 12:10

@ KTB
Jeg havde misforstået dig.

Til gengæld må jeg indrømme, at jeg også har et problem med retningslinjen om, at man ikke må skrive indlæg kun for at provokere. Hvad der virker provokerende er jo utroligt subjektivt, og desuden er der kommet mange gode debater ud fra noget, der er oprettet for at provokere. Men det er jo en anden debat. :)
Marcus
Forum-indlæg: 3074
Administrator
Dato: 17/4 2013 12:51 | Indlæg redigeret den: 17/4 2013 12:52

Det jeg tænker på ift. "provokerende indlæg", er primært ift. nyoprettede brugere/gæsteindlæg, trolls.
Men også eksisterende brugere, der skriver indlæg kun for at skabe røre (troller), og ikke for at debattere eller er villige til at forsvare denne udtalelse/synspunkt. Her tænker igen ikke på enestående tilfælde, men nærmere, hvis det gøres konsekvent. Nogle hypotetiske eksempler, der dog ikke ligger fjernt fra virkeligheden:

At skrive i en tattoveringstråd:
"Det er dumt at tattovere sig." <--- antaget at det er hele indlægget.

Og så i en tråd om trådløse netværk:
"I er sindssyge alle sammen" <--- også et personangreb mod alle.

At oprette en tråd ifm. nylig accept af homoseksuelle vielser, der udelukkende indeholder følgende tekst:
"Godt jeg ikke er medlem af folkekirken".

Jeg synes det giver okay mening, men det betyder ikke at jeg mener, man ikke "må" sige noget, der er kontroversielt eller provokerende! Selvfølgelig "må" man det!

Jeg synes også små, personlige kommentarer, uden argumenter, er ret irrelevante (men okay så længe det ikke er alt man skriver), og især når disse blot skaber dårlig stemning, overdøver andre debatterende og trådstarteren.

Lidt mere ift. Easy:
http://vegetarkontakt.dk/?-homovielse-=119003&side=1

Det var vel i øvrigt en del af årsagen til hans tidligere karantæne.

En anden rigtig relevant tråd, med mange fjernede indlæg:
http://vegetarkontakt.dk/?-skriv-under-saa-vi-kan-faa-sandheden-frem-om-wifi-=123555

Når man er uenig med ham:
Mange mennesker er dybt åndsvage og fatsvage eller påståelige
Jeg HADER folk der taler ud fra den blå luft

Laika: Thumbs down for dit indlæg
Læs på lektierne inden du udtaler dig

Båtnakke

Jeff: Jeg kunne ikke drømme om at chikanere folk på deres handicap
som jeg har skrevet før så er det med lidt god vilje ikke så svært
at forstå hvad de vil fortælle

JEG ER HELVEDES TRÆT AF DANIELS PIS OG GYLLE :@
HVAD ER DET DER GØR HAM FORSTYRRET I HOVEDET

Du er syg

Men hvis man derimod er enig med ham, får man en anden behandling (som er totalt irrelevant at læse for alle andre), så på en måde prøver at nærmest selv at fungere som moderator omkring hvad der er okay og hvad der ikke er, og alle skal høre det:
Robert: Kanon indhold og og rigtigt hvad du skriver
Og varme tanker fra mig og tak for dit store arbejde på tråden her ;)
Mvh. Easy

Jeg husker også en tråd fornyligt, hvor en person glad rapporterede et eller andet, måske en ny artikel, og det første svar fra Easy var "Bras", eller noget i den stil. Hvordan påvirker det een, hvis det er ens første velkomst eller gensyn med forummet? Jeg synes ikke der skal gives plads til at een bruger kan tage andres plads og dominere på den måde!
Easy/IAS
Dato: 17/4 2013 13:39 | Indlæg redigeret den: 17/4 2013 15:15

Marcus:
Hvorfor bruger du eksemler fra en tråd hvor modpartens indlæg er slettet? -
også nogen af mine - som nok skyldes for at give fordel til modparten
Det giver ikke et retfærdig indtryk af sandheden

Sandheden er nok - at du ønsker mig væk fra siden - uanset hvad -
så du bruger alle mulige kneb - bl.a. dine andre eksempler -
som jeg nok må lade være med at sætte ord på - som jeg
egenligt gerne vil
Bodil
Dato: 17/4 2013 14:23

Havde egentlig regnet med, at denne tråd lige så stille ville dø - men men istedet blev den et godt eksempel på hvad åben moderation fører med sig......

Synes også at KTB baggrund for at melde sig og vores efterfølgende diskussioner, i den grad er udtryk for mistillid til det nuværende modreatorteam, idet vi automatisk går ud fra, at de ikke er i stand til at tage hånd om problemet /problemerne. Så skal vi ikke give de nye moderatorer en chance og lukke denne tråd? Vi kan i stedet diskutere hvad der er god moderation i en ny tråd eller i tråden:"Diskussion af regler" oprettet af Jeff.
Easy/IAS
Dato: 17/4 2013 15:24 | Indlæg redigeret den: 17/4 2013 17:38

Bodil:
Havde egentlig regnet med, at denne tråd lige så stille ville dø - men men istedet blev den et godt eksempel på hvad åben moderation fører med sig......

Jeg havde håbet det samme
Taabis
Forum-indlæg: 491
Dato: 17/4 2013 18:46 | Indlæg redigeret den: 17/4 2013 18:50

Earthling:
What Jeff said.

Bodil:
Mht. konceptet gennemskuelig (ikke "åben") moderation, så har jeg, da emnet sidst var oppe, skrevet indledende hvad jeg tænker om den sag i denne tråd: http://vegetarkontakt.dk/?-moderation-paa-vegkon=116866 , der desværre ebbede ud i en small talk om smileys.

Jeg har ikke hørt nogen (KTB undtaget) give udtryk for et ønske om at implementere gennemskuelighed i tagne beslutninger, hvorfor det (jf. Benjamins ønske om "Debat: begynd!" som han skriver i trådens første indlæg) synes relevant i denne tråd, ifht. hvordan man ønsker moderation (for mig er det "hvordan" snare end "hvem"). Det drejer sig ikke om "mistillid til det nuværende moderatorteam", men derimod et ønske om en anden strukturering af moderatorfunktionen, stamt et opgør med den negative støj der i mine øjne længe har været tilstede, og som for mig personligt har bidraget til at fjerne lysten til at benytte vegkon som diskussionsplatform.
Earthling 2
Dato: 17/4 2013 19:04

Det drejer sig ikke om "mistillid til det nuværende moderatorteam", men derimod et ønske om en anden strukturering af moderatorfunktionen, stamt et opgør med den negative støj der i mine øjne længe har været tilstede, og som for mig personligt har bidraget til at fjerne lysten til at benytte vegkon som diskussionsplatform.

Yes, Taabis! !ja
Jeff
Forum-indlæg: 1943
Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 17/4 2013 19:28

What Taabis said.

Bodil
Dato: 17/4 2013 19:31

OK jeg har læst overskiften "Hvem synes I skal være moderatorer?" Som meget praktisk i forhold til, hvem kan vi finde som vil være gode til at modere her/hvem har lyst og ikke som oplæg til at debattere struktureringen af moderatorfunktionen og retningslinierne. Ikke at det ikke er relevant at diskutere - det skal bare efter min mening foregå i en anden tråd. Og jo jeg er også enig i at der har været problemer - det var jo derfor Benjamin efterlyste flere moderatorer.

De konkrete eksempler er fra før vi fik det nye moderatorteam og jeg må indrømme at, hvis jeg var en af de nye moderatorer som læste med i denne tråd, så ville jeg blive ret demotiveret og vred. Men lad os forsætte diskussionen i den nævnte tråd http://vegetarkontakt.dk/?-moderation-paa-vegkon=116866 (Den havde jeg lige overset i farten....)
Earthling 2
Dato: 17/4 2013 19:55 | Indlæg redigeret den: 17/4 2013 19:57

LOL, Jeff and Taabis, you´re beginning to sound like a mirror version of each other!!! ;)

hvis jeg var en af de nye moderatorer som læste med i denne tråd, så ville jeg blive ret demotiveret og vred.

I don´t know why. I think it´s more like a VK evalutation and a purification.
It´s a learning curve - for all of us!
Wisdom is to be found in learning from our past mistakes. :)
Sider: << < 4 5 6 7 8 9 > >>