Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Hvem synes I skal være moderator?

Siden

Sider: << < 5 6 7 8 9 > >>
-Nanna-
Forum-indlæg: 168
Opskrifter: 1
Område: KBH
Dato: 17/4 2013 20:27

Jeg stemmer også på KTB som moderator, det ville gøre siden godt!
Taabis
Forum-indlæg: 491
Opskrifter: 2
Dato: 17/4 2013 20:29 | Indlæg redigeret den: 17/4 2013 23:02

Bodil:
"hvis jeg var en af de nye moderatorer som læste med i denne tråd, så ville jeg blive ret demotiveret og vred."

What Earthling said.
Mirror-version-style, seems to be my thing ;-)

Jeg synes fint vi kan holde diskussionen her, både for overblikkets skyld, men også fordi den gamle tråd havde et helt andet udgangspunkt, og for mig at se stemmer en debat om hvad der ønskes ifht moderatorrolle (gerne med deltagelse af de nyudnævnte) glimrende overens med Benjamins oplæg til denne tråd.
Marcus
Forum-indlæg: 3073
Administrator
Dato: 17/4 2013 22:08 | Indlæg redigeret den: 17/4 2013 23:57

Også enig med Taabis.

Jeg kritiserer ikke de nuværende eller tidligere moderatorer(!), jeg har selv bakket op om valget af flere af dem i denne tråd, og bakker også op om resten. :) Jeg vil gerne agitere for en strammere moderationspolitik, primært ift. støj, og personangreb, hvilket er en holdning baseret på erfaring, da jeg tidligere var ret kritisk over for det.
Baggrunden er at jeg ser brugere, der sletter sig selv, andre der bliver mere inaktive og fortæller mig hvorfor, og har til tider selv en dalende lyst til såvel at benytte siden som nu at udvikle på den. Jeg er derfor rigtig glad for at denne tråd blev oprettet efter jeg også selv har foreslået flere gange fornyligt, at jeg troede (og stadig tror), det ville være positivt med flere moderatorer, og en lidt anden politik at udøve pba., der i øvrigt ligger fint inden for de eksisterende retningslinier, vil jeg mene.

Jeg bakkede også tidligere op om idéen om mere transparent moderation, og her tænker jeg også primært på kontroversielle beslutninger, karantæner og lign. Men ja, jeg kan godt se at dét også kan være problematisk, som du (Bodil) siger, hvis det decideret resulterer i total lammelse, i frygt for at gøre noget forkert. Jeg tror dog alligevel, det er til at overkomme. Men nu skrev KTB jo uanset ikke, at han krævede det af andre moderatorer, han sagde bare, at det ville være hans moderator-stil, og det må jo også betyde, at han mener, han ikke bliver pacificeret af denne praksis.
Jeff
Forum-indlæg: 1943
Område: Sjælland
Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 18/4 2013 06:09 | Indlæg redigeret den: 18/4 2013 07:46

Jeg vil helst se en helt åben process.

Hvis man overskrider grænser så bliver man anmeldt og så skal det vurderes helt åbenlyst. Jeg gider ikke have en process hvor moderatorer skal patrulere og hemmeligt retter indlæg.

Som jeg har sagt i en anden tråd, jeg har ikke den triste kyniske forventning at folk begynder at bruge anmeldelser som "angreb". Lad os ikke opdigte problemer, der ikke endnu findes. Hvis det sker, så er jeg ret sikker at det behandles.

Som Taabis og Marcus meget godt udtrykker, brugere der udelukkende forstyrrer og angriber andre brugere uden en anden form af serøs deltagelse er vide at ødelægge mange brugeres interesse.

Jeg er 100% enig med det Marcus skriver her:

Jeg synes også små, personlige kommentarer, uden argumenter, er ret irrelevante (men okay så længe det ikke er alt man skriver), og især når disse blot skaber dårlig stemning, overdøver andre debatterende og trådstarteren.

Og der findes brugere, hvor den eneste deltagelse vi ser fra dem er netop den, som Marcus skriver om. Hvis de ikke er her for at diskutere nogle af sidens mange spændende emner, så har jeg 0 tolerance for deres støj og grimme bemærkninger.

KeepTexasBeautiful
Forum-indlæg: 1594
Dato: 18/4 2013 16:06

Jeg havde skrevet et meget langt indlæg i hovedet som opfølgning på de seneste par indlæg der citerer mig, men jeg synes egentlig ikke at jeg har noget væsentligt at tilføje. Jeg kan og vil ikke uddybe mit syn på moderation yderligere på nuværende tidspunkt, men jeg håber at mine tidligere indlæg vil influere moderationen på siden fremover.

Som andre har skrevet på mine vegne er det klart at mine indlæg på ingen måde var en kritik af de nuværende moderatorer. Jeg er sikker på at de vil udføre et kompetent stykke arbejde indenfor de rammer deres definition på moderation opstiller. Jeg diskuterede disse rammer, ikke operatørene.
Grunden til at jeg tilbød at varetage opgaven selv var at jeg naturligvis ikke kan forvente at de nuværende moderatorer uden videre accepterer min model.

Som det ser ud nu tror jeg dog det er bedst at man afslutter moderations debatten inden man optager flere moderatorer. Når den debat så er afsluttet må man undersøge om de nuværende moderatorer vil fortsætte såfremt der implementeres et andet system.

Som Marcus nævner var vi begge skeptiske da Vegetarkontakt i sin tid indførste moderation. I tråden hvor de første moderatorer præsenteres hinter jeg faktisk allerede at der ville være fordele ved at gennemskueligt system, omend mit forslag dengang var af en midlertidig karakter.

http://vegetarkontakt.dk/?-moderatorer-paa-vegetarkontakt=69374

Behovet for åbenhed var dog mindre dengang da moderationen nærmest udelukkende bestod af indgreb af den type jeg tidligere foreslog man evt. kunne undlade at rapportere hvis andre moderatorer fandt det besværligt;

De fleste handlinger som moderator vil være rutinearbejde som dobbelt-indlæg og sletning af spam-bots/trolls, handlinger der på ingen måde risikerer videre undersøgelse og disse kan derfor evt. undlades i sådanne tråde. Majoriteten af de øvrige handlinger vil være personlige henvendelser og dialog der automatisk lagres i PM-systemet og ikke er relevant at offentliggøre så længe både moderator og bruger er tilfredse med forløbet (brugeren vælger at omformulere/fjerne dele af et ellers konstruktivt indlæg).

Siden har ændret sig meget siden dengang og moderationen bør derfor, efter min mening, opdateres. Der er tydeligvis en del brugere der deler denne opfattelse, så jeg håber at ovenstående debat bliver taget seriøst og at moderationen på siden genovervejes.
Marcus
Administrator
Dato: 18/4 2013 18:20

KTB: Har du decideret trukket din opstillen tilbage, eller er du stadig åben for det?
Bodil
Forum-indlæg: 461
Opskrifter: 22
Dato: 18/4 2013 18:59

Havde egentlig tænkt, at vi bør arbejde videre med retningslinierne og udfra de eksempler som er her komme med en række eksempler på ting der ikke tolereres - under overskriften "NEJ NEJ det må du ikke!" Og så helst komme med eksemler i forhold til alle overskrifterne. Det kan også være at det er nødvendigt at komme med eksempler på hvad vi synes er OK.

Vi mangler også, at få lavet nogle synlige regler for hvornår man får karantæne og hvor mange advarsler man skal have modtaget i en bestemt periode, før karantæne hammeren rammer.

Når det er formuleret under retningslinjerne skulle det gerne være mere klart hvad der slås ned på og hvorfor! Så kan brugerne jo også selv begynde at holde lidt mere selvjustits.
Menadian
Forum-indlæg: 769
Opskrifter: 7
Område: Østjylland
Moderator
Dato: 19/4 2013 16:18

Rigtig godt indløg Bodil - lad os være sammen om nogle regelsæt som brugerne kan holde sig selv i nakken med og vi (moderatorerne) kan begrunde eventuelle indgreb!

Jeg vil gerne som moderator have lov at ændre i folks direkte angreb som i :" DU er en nar- Selvfede idiot" osv... Hvor mange af den slags skal man "tolerede"?

Desuden vil jeg sige at det vigtigste ved en moderator, og det skal gentages ca 100 gange, er at man altid kan skrive en besked til moderatoren, hvis man er i tvivl om noget angående debatten eller hvis man føler sig uretfærdiggjort!
Easy/IAS
Forum-indlæg: 436
Dato: 19/4 2013 22:36 | Indlæg redigeret den: 20/4 2013 01:33

Bodil og Menadian: I har den rette forståelse !ja
Bodil: Jeg mener du er den rette til moderator gruppen - for jeg forstår bl.a. at du tænker
fremadrettet, og ikke tilbage :)
---------------------------------------

Inden folk udtaler sig negativt om andre, så ville det være en fordel for dem at
de selv har RENT mel i posen.
Der har virkeligt været mange meldinger der har fået mig til at krumme tæer.

Tænk over det, til jer der føler sig ramt (forhåbenligt de rette ) -
også de selvhøjtidelige som mener de kan diktere moderation.
Og lad være med at skyde på personlige nickname.

Jeg mener stadig hvad jeg har skrevet før:

Hvor mange ønsker egenligt - Kæft trit og retning (robot-like discipline) her på VK ???????

Inkognito
Forum-indlæg: 287
Område: Andet
Dato: 20/4 2013 05:20 | Indlæg redigeret den: 20/4 2013 05:28

Menadian:

Vil du forklare mig, hvorfor du synes, at jeg fortsat skal have en chance for, at være bruger af dette forum, hvis jeg kommer med et personangreb, hvor jeg eksempelvis skriver: "Du er syg!"?

Jeg bruger andre foraer, hvor sådan en enkelt bemærkning medfører sletning af ens profil. Disse foraer har underligt nok ingen problemer med personangreb. Mit indtryk er, at på disse foraer, er folk væsentlig mere saglige, hjælpsomme og tilfredse end her på Vegetarkontakt.

Til tider vil personer måske blive oprørte i diskussioner, men det er ingen undskyldning for at synke ned på et niveau, hvor man bruger personangreb, og hvis dette skulle ske, så ud med brugeren, der tager den slags "værktøjer" i brug. Det skaber en enormt dårlig atmosfære i mellem de involverede parter, hvis personangreb indgår og påvirker også de mennesker der læser med i den pågældende debat.

Easy/IAS:

Jeg tror blot at folk ønsker ikke at blive kaldt for syge, forstyrrede i hovedet, sindsyge, fatsvage, plus et utal andre nedværdigende adjektiver. Hvad synes du om dette - er det fair?
Marcus
Administrator
Dato: 20/4 2013 08:17 | Indlæg redigeret den: 20/4 2013 13:58

Easy skrev:
Inden folk udtaler sig negativt om andre, så ville det være en fordel for dem at
de selv har RENT mel i posen.
Det synes jeg ikke. Personen, hvis indlæg man indrapporterer, kan naturligvis stadig indrapportere ens indlæg, og så må det være op til moderatorerne at vurdere disse indlæg iht. retningslinierne. Uanset hvem personangreb og (gentagende) spam kommer fra, er den selvfølgelig ikke acceptabel.

Og lad være med at skyde på personlige nickname.
Nu har bl.a. jeg, og mange andre, jo skrevet til dig direkte før i forskellige tråde, om du ikke vil lade være med at spamme dem til, og hvis man skal komme med konkrete eksempler på et problem, er de naturligvis personlige citater. Men det kan godt være, det er en bedre idé, at sende dem i privatbeskeder til moderatorerne fremover. Det er dog også som bruger betryggende at vide, at man ikke står alene med en holdning/vurdering/problem, og jeg mener det er pba. denne åbenhed, at man i det hele taget er begyndt at sige kollektivt fra og tage moderationspraksis op til genovervejelse, for det gøre noget ved de problemer man ser.

Hvor mange ønsker egenligt - Kæft trit og retning (robot-like discipline) her på VK ???????
Ift. din vurdering af, hvad der er "kæft trit og retning", tror jeg der er mange.
Jeff
Dato: 20/4 2013 08:41 | Indlæg redigeret den: 20/4 2013 09:01

Jeg er 100% enig i alt Marcus skriver ovenfor.
Bodil
Forum-indlæg: 461
Opskrifter: 22
Dato: 20/4 2013 10:59

Vender tilbage, når jeg har tid, til at komme med et længere indlæg - så forsæt bare diskussionen. Det er også nyt for mig, at man kan skrive PM til en moderator, så det skal fremhæves i retningslinjerne.

Ellers er jeg enig i at "Du er syg" og ligende ikke skal tolereres og medføre advarsel eller helst karantæne.

Og NEJ jeg skal ikke være moderator, for jeg hader at rydde op - specielt efter andre og jeg har p.t. ikke tid til det.
KeepTexasBeautiful
Forum-indlæg: 1594
Dato: 20/4 2013 13:47 | Indlæg redigeret den: 20/4 2013 13:55

@ Marcus:

Som nævnt tror jeg at det er bedst at vi får nogen grundlæggende systemer og strukturer på plads inden der optages nye moderatorer. Jeg ved at Benjamin ligeledes mener at det bør vente.
Jeg vil genoverveje hvorvidt jeg er interesseret når det bliver aktuelt at indsætte flere moderatorer. Jeg er ærligt talt mere interesseret i at udforme systemet end at opretholde det. Beslutningen afhænger også af mit aktivitetsniveau på siden til den tid.
Menadian
Forum-indlæg: 769
Opskrifter: 7
Område: Østjylland
Moderator
Dato: 20/4 2013 15:43

Hej Incognito.
Det vil jeg både forsvare og ikke forsvare.
Jeg har den grundholdning at mennesker skal have en chance til at lære og ændre sig - det er det som forumet her er til for. Derfor kan jeg godt se igennem fingre med at folk en enkelt gang smutter ved siden af... for det sker for mennesker!
MEN! hvis der er for mange angreb fra denne person eller uanstændig optræden, så er jeg helt klart for at smide personen ud. De få skal ikke ødelægge det for de mange.
Jeg kunne rigtig godt tænke mig at diskutere, hvor det bud skulle ligge. hvad synes du?
MariaMaria
Forum-indlæg: 163
Område: Sydjylland
Dato: 18/9 2013 21:10

Marcus har gjort mig opmærksom på, at moderatorteamet muligvis kunne bruge en til og til den post melder jeg mig gerne :-) Hvis der er opbakning fra brugere og moderatorer selvsagt :-)
Jeff
Dato: 19/9 2013 06:18

!ja
KatrineSH
Forum-indlæg: 75
Område: Fyn
Dato: 22/9 2013 07:26

Jeg synes du kunne være et godt bud MariaMaria! :)
Lene N
Forum-indlæg: 1233
Opskrifter: 4
Dato: 22/9 2013 14:28 | Indlæg redigeret den: 22/9 2013 14:28

Super Maria Maria, opbakning herfra!
Marianne48
Forum-indlæg: 2395
Område: Odense
Dato: 22/9 2013 14:45

Ja da !ja :)
Sider: << < 5 6 7 8 9 > >>