Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Vegetarkontakt: Fremtiden?

Siden

Sider: << < 1 2
Mette-
Forum-indlæg: 485
Opskrifter: 5
Område: KBH
Dato: 24/4 2013 16:10

Hej MM og Vericon,

Hos Dansk Vegetarforening (DVF) er vi meget opmærksomme på den opdelthed mellem vegetarer og veganere der kan opstå, og har fokus på problematikken. Glæd jer til lederen af næsten nummer af Vegetaren, hvor lige præcis dette emne bliver fremhævet. Vi skal jo netop stå sammen - ikke bekrige hinanden:)

Vericon: DVF holder ikke længere opdelte arrangementer, men kun veganske arrangementer. Af den simple årsag, at alle kan være med. Indtil videre har det fungeret fint.

Sorry Marcus, at emnet røg off topic :$
Acidophilus
Forum-indlæg: 8
Dato: 26/4 2013 00:01 | Indlæg redigeret den: 26/4 2013 01:00

Hvor svært kan det være at opdele borderne med retterne så alle kan være med?
Det kan kun give større fremmøde, og evt. omvende folk, hvis det er det man ønsker.
Veganere render ned af en blind vej, ganske enkel.
Hvad vericon skriver kan man kun hilse velkommen, som han har ganske ret i, og
rammer ret godt.
Håber ikke at hans pause bliver for lang, for han har mange gode input <3
Måske skal denne side hede Veganerkontakt? så den kan holde os vegetarer væk herfra.
Sorry Mother Mercury , jeg glemte dig, du rammer også godt ;)

Mange venlige hilsner
JK
Forum-indlæg: 360
Dato: 26/4 2013 07:29 | Indlæg redigeret den: 26/4 2013 07:35

Jeg begyndte at bruge siden, da jeg ville lære andre vegetarer at kende. Før skrev jeg mange indlæg, nu skriver jeg få.

Er primært interesseret i nyheder og sociale arrangementer og læser ikke længere de sædvanlige diskussioner, som går igen og igen.

Hvis jeg skal lufte min utilfredshed ligesom de forrige indlæg. Så synes jeg det er irriterende, når nogen prøver at sabotere et socialt arrangement, fordi der serveres vegansk mad. Jeg synes det er ganske småligt og jeg forstår godt, at de brugere vælger at gemme sig bag anonyme profiler.

Men når det er sagt skal vi selvfølgeligt holde sammen og sætte fokus på det, vi har tilfælles og være inkluderende, samtidigt med at vi acceptere forskellighed og tager hensyn.

I øvrigt stor ros til dig Marcus for dit arbejde her på vegetarkontakt :)
Bertha
Forum-indlæg: 159
Dato: 26/4 2013 09:01

Jeg begyndte også at bruge Vegkon da jeg blev vegetar og ingen vegetarer kendte i det virkelige liv. Jeg synes, jeg har fået rigtig meget råd og vejledning til at få integreret den nye livsform i mit liv, hvilket jeg værdsætter højt. Her har Leif en stor del af æren.

Jeg bruger FB og er medlem af div veganer grupper, som jeg følger på sidelinien, men som jeg ikke deltager i, og jeg er ikke venner med nogen hverken fra Vegkon eller FB grupperne. En del af grunden til det, er at, jeg ikke vil stemples af mine venner som veganer. I den verden jeg kommer fra, er veganer en fy-betegnelse, og Vegkon har ikke gjort noget for mig for at ændre den opfattelse.

Når det er sagt, så er det ikke mere nogen hemmelighed at veganerpolitiet irriterer mig, på trods af jeg er endt med at blive 98% veganer, og jeg kan bare nikke samtyggende til det MM og Vericon skriver.

Det er ikke 'inspiration' fra veganerpolitiet, der gør jeg nu lever vegansk, men derimod en generel opdagelse af at det slet ikke er så svært at lave mad uden æggene og mælkeprodukterne, som jeg troede.
Sider: << < 1 2