Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Vegkon... or veg-gone?

Siden

Sider: << < 1 2 3
Bellacci
Forum-indlæg: 503
Område: Fyn
Dato: 9/8 2014 17:56

Her er lidt statistik der viser at noget de sidste par måneder har løftet interessen for siden -og jeg føler selv at Earthing 2 har en god portion af æren her !ja Earthing 2 fik sat gang i debatten og sammen med andre kaldt nogle af de besøgende til tasterne:

Jeg tror altså at det er pga. mig!... Hehe.. Nej spøg til side.

Jeg hører flere af de gamle brugere herinde sige, at det er deres indtryk at siden er ved at blomstre op igen så småt. Hvilket går meget godt sammen med dine oplysninger :).

Personligt tror jeg at tiden så småt begynder at modnes, i forhold til at sider som denne vil få en renæssance. Det er rart at kunne søge ind i et specifikt forum, uden samtidig at skulle forholde sig til alt muligt andet (læs:facebook).
Desuden ser jeg det som en kæmpe styrke, og det håber jeg virkelig at alle vil hjælpe med at bibeholde, at denne side er for alle. Jo der er da lidt drillerier en gang imellem, og det skal der være plads til :). Men jeg synes ikke her er nogen form for hetz osv. (som jeg f.eks. har oplevet med en vegansk gruppe).
Det er simpelthen skønt, lad det være vores unikke varemærke :).

Mht. de seneste 14 dage, tror jeg simpelthen det handler om ferie :).

Hvad er VK´s egentlige formål....at have en masse intern hyggesnak :) -eller vise en troværdig professionalisme indenfor plantekost-retningen? Og med dette er håb om, at de helt nye besøgende kan få et lille kig på en sund alternativ livsstil?

Super relevant spørgsmål :).

Personligt ser jeg gerne at der er plads til begge dele. Men det er faktisk relativt kompleks.
Det hyggelige, de motiverende samtaler osv. tror jeg er super vigtigt, såvel for de rutinerede brugere, som for de nye og lidt mere usikre.
I forhold til kostvejledning, produkter m.m. Er det også en meget relevant pointe. De nye der er kommet til på det seneste, stiller faktisk nogle rigtig gode spørgsmål, i forhold til kost/ernæring og ny livsstil. På en eller anden måde, skylder vi dem seriøse og vejledende svar. Jeg kunne f.eks. godt ønske mig at der var nogle flere, såvel vegetarer som veganere, der skrev i disse tråde :).
Men... Vi må nok se i øjnene, at der ikke er til at lave retningslinier. Trods det, at vi har en masse til fældes her, så har vi jo rent faktisk et ret forskelligt syn på kost og ernæring, mange af os. Helt grundlæggende er det faktisk noget af det der adskiller os fra kure og livsstils former, som jo ofte har et helt elementært regelsæt.
Hvor meget og hvor lidt er nødvendigt? Er kosttilskud nødvendigt? Tror man på vigtigheden af protein komplementerings teorierne, eller er man mere til Mc.Dougalls klanen? Er det ok at bruge køderstatningsprodukter? Hvor meget, hvor lidt? Osv.

Personligt tror jeg at vi når længst med at byde ind med vores viden og holdning hver især. På en sober og ordentlig måde og gerne med kildehenvisninger og inspirationstråde, således de nye selv kan gå i krig med at danne deres eget billede.

Reborn, du er en af dem hvor jeg tænkte "holy shit" da du i starten kom med råd og vejledning. Lad mig sige det sådan, jeg er glad for at der også var andre der bød ind med en lidt mere "straight" vejledning :). Omvendt, jeg ville ikke være foruden et eneste af dine indlæg, da de er meget lærerige, om ikke andet så ihvertfald super inspirerende og med til at perspektivere :).
Du ved, mangfoldighedens kraft :).

Har nævnt det tidligere, gør det lige igen.
På forums side, tænker jeg det ville være en god ide at lave en fast gruppe der hedder "inspiration for helt nye" eller noget i den retning.
For det første tror jeg at det vil gøre en opstart mere overskuelig :). Forum kan virke lidt vildt for en helt ny, specielt hvis man starter med at tørne ind i "etik og filosofi"... Hehe :).
For det andet, så tror jeg at det vil være lidt nemmere, for de helt nye, at komme igang med at skrive. Ikke en masse spekulationer om hvad der er rigtigt og forkert, hvor man skal skrive osv.
Sidst men ikke mindst, så vil det være super hvis vi har en 4-5 ambassadører som sætter en ære i at fælge netop denne forums-tråd. Jeg er personligt en af dem, der er meget opmærksom på de helt nye og meget unge :). Hermed en opfordring admin :).

Håber i alle sammen har en god weekend :D.

Peace <3
tat
Forum-indlæg: 222
Område: Sjælland
Dato: 9/8 2014 19:06

Bellacci.-

hjælpsomhed først, som også er stilen hos dig og mange her.!-

filosofi, har nok startet mange vege mennesker op, men når den indre lille dreng, ser at kejseren gik med bar røv, så bliver det lidt mere svært.-

man må så lave sit eget livs filosofi.-

her er din og andres italesættelse vigtig, fortæl.!-

name dropping og copy paste, til de mængder af lort der kalder sig filosofi, kunne vi godt bruge mindre af.!-

Reborn
Forum-indlæg: 182
Dato: 10/8 2014 22:29

Tak for jeres svar tat og Bellacci :)

tat -du nok har ret i at ferien spiller en stor rolle, hvis der vitterligt er et lille fald i besøgende. Men så er det jo skønt med din flittige brug af siden :D

..hvor længe er en vege en vege.? Meget interessant. Jeg faldt over disse to artikler om de frafaldne:

http://www.psychologytoday.com/blog/animals-and-us/201106/why-do-most-vegetarians-go-back-eating-meat

...og den der belyser sagen fra en anden vinkel:

http://www.vegansoapbox.com/do-most-vegans-go-back-to-eating-animals/

Gælder vist virkelig om at lytte til sig selv, men være helt åben for andre :)

Bellacci -mange rigtige gode aspekter du kommer med. Og ideen med en tråd "Inspiration for helt nye" kunne være helt fantastisk !ja

Når jeg tænker på nogle af de utroligt vidende og glødende vegetarer og veganere der har været her på VK de seneste år, ville det være vidunderligt om de kom frem igen og sammen med de nuværende, ville påtage sig rollen som "ambassadører" for at følge de nye. God ide Bellacci :)

"holy shit" :D :D -ja, jeg skal virkelig lære at styre mig. Hermed gjort.

Lykke til jer :)

tat
Forum-indlæg: 222
Dato: 11/8 2014 03:13

re.-Reborn

tak og tak for link.-

"the majority of the people who now claim to be ex-vegetarians were never actually vegetarianda"

det gør ikke statestik nemmere.!-

Mette-
Forum-indlæg: 485
Opskrifter: 5
Område: KBH
Dato: 11/8 2014 06:10

Det er super-vigtigt at holde fast i VegKon - specielt fordi det:

1) Er platform for nye vegetarer

2) Er et forum for dem der ikke er på Facebook.

En ting jeg elsker ved veg-kon og hader på facebook, er at man kan her skrive i en tråd og så undgå at få statusopdateringer når alle andre også kommenterer ;)
Serenity
Forum-indlæg: 1674
Område: Nordjylland
Dato: 11/8 2014 07:36 | Indlæg redigeret den: 11/8 2014 07:36

Mette
Det kan man også på facebook. Bare tryk på notifications øverst i gruppen.
Bellacci
Dato: 11/8 2014 13:58

En ting jeg elsker ved veg-kon og hader på facebook, er at man kan her skrive i en tråd og så undgå at få statusopdateringer når alle andre også kommenterer ;)

Enig :).

Man kan godt have det sådan, selv om man bruger facebook, at det er rart at logge ind i et specifikt forum. Sådan havde jeg det i hvert fald min sidste tid på facebook. Helt overordnet var det ikke i min interesse at slå alle notifikationer fra, men jeg ville gene ind og følge med i de emner/grupper jeg var en del af. Anima, WWF, vegetarisme osv.

Heldigvis har facebook ikke slagtet hjemmesider osv. endnu :).

God dag :).
Bellacci
Dato: 11/8 2014 14:04

"holy shit" :D :D -ja, jeg skal virkelig lære at styre mig. Hermed gjort.

Hehe. Holder meget af dine indlæg. Bare gi gas :)

Mvh. Marco :D
Serenity
Forum-indlæg: 1674
Område: Nordjylland
Dato: 11/8 2014 15:05

Bellaci
Man behøver altså ikke at slå alle notifikationer fra i facebook. Man kan selv vælge hvilke grupper man får notifikationer fra og hvis man ønsker notifikationer fra en bestemt gruppe kan man endda vælge om det er alle indlæggene i den pågældende gruppe man bliver gjort opmærksom på eller om det kun er de indlæg som sine venner skriver. Så du kunne sagtens vælge kun at få notifikationer fra Anima, WWF og vegetargrupper.
Bellacci
Dato: 11/8 2014 17:19

Yep. Den er jeg med på. Men ikke fra de 600 'venner'. Med mindre man også går ind og deaktiverer deres opdateringer, og så går essensen af mit ovenstående indlæg :).
-Martin-
Forum-indlæg: 291
Opskrifter: 1
Område: Århus
Dato: 14/8 2014 19:21

@ Bellacci

Tak for de pæne ord! Jeg er nok selv af forskellige årsager lidt på vej væk fra VK. Jeg bruger ikke FB, men indtil videre ser det ud til, at det er en platform, som er kommet for at blive, og jeg kan godt forstå, at folk flytter derhen, hvor det nu sker. Men altså det med fora; jeg tror, det går lidt op og ned. Nogle gange gør det ikke så meget, hvis ikke der er så stor aktivitet eller så mange brugere, når bare kvaliteten er høj. Jeg tror heller ikke, konceptet forsvinder helt, for det kan nogle andre ting end FB, Twitter, instagram, Pinterest osv..

:)
Bellacci
Dato: 14/8 2014 19:57

Jeg er nok selv af forskellige årsager lidt på vej væk fra VK

Ej hvor ærgeligt. How come?
-Martin-
Dato: 14/8 2014 20:26

Jeg er vel bare mere optaget af andre ting, andre netværk og fora, og især musik, og så er jeg jo hverken vegetar eller veganer, eller specielt interesseret i dyreetik, men måske mere en slags miljø- klima- og teknologihippie i jakkesæt.

Bellacci
Dato: 14/8 2014 20:33

men måske mere en slags miljø- klima- og teknologihippie i jakkesæt.

Det stemmer nu meget godt overens med grøn kost ;).

Men ok, hvis ikke dyreetik/velfærd betyder det store for en, så kan jeg godt se :)
-Martin-
Dato: 24/9 2014 09:54

Jamen jeg synes skam, dyrevelfærd er vigtigt - der er bare for mig at se mange flere aspekter ved madkultur og etik end lige netop de problematikker, som knytter sig til at forbruge animalske produkter.

Bellacci
Dato: 24/9 2014 12:24

der er bare for mig at se mange flere aspekter ved madkultur

Helt enig :)
Lene N
Forum-indlæg: 1233
Opskrifter: 4
Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 18/12 2014 22:21

Hvad sker der nu igen? I mindst en uge har der for det meste kun været måske 5 indlæg, tror jeg en gang har oplevet flere end ti.
78Toddy
Forum-indlæg: 308
Område: Østjylland
Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 21/12 2014 19:11

vi er der endnu :^)

julestress? :D
ej, må indrømme, har ikke skrevet meget.
Men er der stadig og <3 vegkon
Earthling 2
Forum-indlæg: 633
Område: Andet
Dato: 29/12 2014 23:37

I´m still floating around! ;)

I haven´t logged in for over two weeks, but I check out the site every day without logging in! There have only been 159 posts in that two week period, ie. an average of ten per day since I last logged in... Life is too quiet and boring around here!!! Come on, veggie-people!!! :)

Sider: << < 1 2 3