Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Er Vegetarkontakt ved at dø?

Siden

Sider: << < 1 2
Jeff
Forum-indlæg: 1943
Område: Sjælland
Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 2/1 2015 11:00 | Indlæg redigeret den: 3/1 2015 23:20

Dennis_Laursen89 og Marianne48,

Jeg er ikke klar over hvem i refererer til med "en række brugere på Vegetarkontakt, der terroriserede siden", men her et par bemærkninger:

1) En væsentlig del af dem jeg gætter på I kunne mene dermed var også nogle af de samme personer, der har skrevet mest her på siden, eller som har provokeret til debat på siden. D.v.s. at en stor del af aktiviteten I husker fra tidligere var p.g.a. disse brugeres tilstedeværelse.

2) Leif var ikke en hellige - han har skrevet mange grimme ting mange gange om andre brugere. Jeg linker ikke til eksempler medmindre I vil det, men listen er meget lang. D.v.s. han "terroriserede" siden lige som meget som nogle andre og der var mange brugere, der var meget uenige i hans autoritære synspunkter angående diæt og medicin.

3) Siden har mange fora, og mange af disse har ikke haft meget debat, uenighed, eller "terror", som I vil kalde det. Enhver forum har mange emner og mange disse har heller ikke haft meget debat, osv.

Hvis I savner aktiviteten i fora som "Filosofi, Etik & Religion", så skal I også regne med at der vil være mange meninger, og mange mennesker er ikke vant til debat (selv om de mener at de er og at det er noget naturligt). Debat er noget som man skal vane sig til, ellers er det måske bedre at holde sig væk fra den. Mange mennesker kan ikke lide at de ikke får lov til at sige en mening uden kritik. Men således fungerer debat ikke. Brugere som Earthling2, som jeg mener har været udsat for nogle grimme ting, forstå også hvad debat er. Earthling2 holder sig ikke væk, fordi hun ved hvad spilreglerne er. Og hun har oplevet ret mange gange, hvor folk gik over stregen med hende. Men Earthling2 har aldrig haft problemer med folk der har argumenteret meget hårdt, så længe de har argumenteret indenfor debattens sædvanlige regler.

Men mange andre brugere føler sig angrebet kun fordi deres mening kritiseres. De tager det personligt og begynder at forsvare sig som personer i stedet for forsvare deres stilling. De synes at tror, at man har en fundamental rettighed til at sige ens mening uden kritik og at deres mening er en slags "faktum" som ikke kan afvises gennem fremførelse af evidens og logisk analyse.

Disse mennesker bør holde sig væk fra debat, efter min mening. De kan bare holde sig ud af diskussioner i "Filosofi, Etik & Religion" eller ved emner hvor der debateres heftigt. Og hvis en brugere ikke kan finde ud af hvordan man kan bruge siden uden at deltage i debat og går væk, så synes jeg et det er faktisk en mangel hos brugeren. At straffe en gruppe mennesker (og sig selv) ved at gå væk fordi man bliver sur i en debat er ikke adfærd jeg forventer af voksne mennesker, må jeg sige.

Så, nej, jeg er ikke enig i analysen at siden ikke længere fungerer p.g.a. dem som har debateret så hårdt - jeg mener at siden ikke længere fungerer så godt fordi debatørene generelt er gået væk (til facebook).

Men man kan se et lille rødt hjerte ved siden af mit navn, og det er fordi jeg tror at vi kan finde ud af hvordan siden kan gavne bevægelsen igen. Det vil jeg hellere diskutere end at klage over tidligere skænderier.
Lene N
Forum-indlæg: 1233
Opskrifter: 4
Dato: 3/1 2015 19:26

Kan det virkelig være rigtigt at man på vegkon skal finde sig i at blive omtalt på denne måde fordi man spiser vegansk? Ved godt der tales først om bestemte personer, men derefter bliver det meget generelt. Jeg har spist vegansk i ca to år, ved med sikkerhed jeg aldrig har forfulgt nogen eller talt eller skrevet grimt om andre der ikke lever på samme måde. Det her er bare ikke i orden!
Sådan et indlæg giver ikke mig lyst til at være her, men samtidig skal andfre ikke bestemme om jeg er her
Zhcoop
Forum-indlæg: 621
Opskrifter: 9
Område: KBH
Moderator Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 3/1 2015 21:48

Bare fordi man gentager noget rigtig mange gange, bliver det ikke til sandhed...

Jeg synes der er temmelig meget gang i den herinde for tiden :] dog en del trolde indblandet?! der var ikke så meget gang i den i dec måned.
vericon
Forum-indlæg: 686
Opskrifter: 1
Område: Sydjylland
Dato: 3/1 2015 21:56

Hej
man kunne formode at agressiviteten hænger sammen med fejlernæring ---- :)

Venlig hilsen
HJ
Kilroy
Forum-indlæg: 2861
Opskrifter: 24
Område: Vestjylland
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 3/1 2015 22:52

Sikke dog et par aggressive og negative indlæg fra såkaldte gæster :(
Det kan vi altså ikke bruge til noget konstruktivt.
Personligt kender jeg nogle få veganere, der er lidt ekstreme i deres holdninger (men det gør man vel i alle mulige sammenhænge), men jeg kender/er ven med ræddi mange veganere/vegetarer, der er de skønneste mennesker med masser af empati og åbenhed :)
Håber inderligt at VegKon består !!!
Wonderboy
Forum-indlæg: 1563
Opskrifter: 3
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 4/1 2015 10:24

:D
Marcus
Forum-indlæg: 3071
Opskrifter: 2
Administrator
Dato: 4/1 2015 14:16 | Indlæg redigeret den: 4/1 2015 18:46

Har skjult nogle trolling-indlæg. :)

Ret: Og flyttet tråden over i "Siden"-kategorien.
Earthling 2
Forum-indlæg: 633
Område: Ikke oplyst
Dato: 6/1 2015 22:57

@ Jeff

!ja

Dennis_Laursen89
Forum-indlæg: 206
Dato: 21/5 2016 21:44 | Indlæg redigeret den: 21/5 2016 21:45

Hmm, ja, jeg må altså sige, at VK er ved at være mere eller mindre død. Desværre.
Jeg husker da, at for ca. 5 år siden, der kunne der snildt komme over 100 indlæg om dagen. I dag kommer der ca. 10 om dagen.
Der er også rigtig mange mennesker, som jeg kan huske var aktive før, slet ikke er aktive mere. Man kan se på profilerne, at de sidst har været online for meget lang tid siden. Og de fleste der er aktive i dag, er relativt nye.
Måske VK ikke længere er "cool"... Nu er det, ja, Facebook der er cool... Det er åbenbart "coolness", der er drivkraften?

Det er da ærgerligt. For konceptet ved VK er da super fedt. Men ideen ryger jo, hvis der ikke er noget aktivitet.

Men det er også interessant at se den historiske udvikling, dengang i slut-00'erne hvor VK og Anima2 forum eksisterede side om side med hinanden, og hvordan aktiviteten flød fra Anima2 forum over til VK. Og det har vel været omkring 2010, at VK toppede, og er så siden faldet.

Jeg er desværre bange for, at VK dør inden for et år eller to, hvis ikke aktiviteten stiger igen. Men hvis folk kun vil Facebook, ja, så er det godt nok svært.

Jeg vil da gøre mit for at holde VK i live :)
Ulrik Smed
Forum-indlæg: 1539
Område: Århus
Dato: 21/5 2016 22:09

Det er svært at styre den slags. Jeg har været med fra da usenet var det største. Og gennem alle mulige systemer, netmeeting, ICQ, messenger, diverse interessegruppe webforums osv. Aktiviteten bølger fra det ene system til det andet, i en lang bølgegang. Lige nu er facebook på toppen, men det ændrer sig sikkert med tiden. :)
Dennis_Laursen89
Forum-indlæg: 206
Dato: 26/5 2016 17:12

Jaa, det giver meget god mening.
Marianne48
Forum-indlæg: 2395
Område: Odense
Dato: 4/6 2016 08:07

Jeg tror noget af det skyldes med flere af dem, som før også var aktive herinde men nu kun er aktive på Facebook, at det også har noget at gøre med at kunne skrive mere privat i veggie grupperne på Facebook.
Og Messenger bliver da flittig brugt stadig (jeg skriver på Messenger dagligt) ;) :) men det er også noget andet ift.
granhammer vegan xvx
Forum-indlæg: 1339
Opskrifter: 13
Dato: 27/4 2018 16:58

Tror desværre delvist ellers mere hygge tidligere en da var på face book og vi lavet fælles spidninger her inde fra
GaSpiVe
Forum-indlæg: 52
Område: Midtjylland
Dato: 11/5 2018 10:32

Tja man kan håbe på der kommer mere facebook skandaler så der kommer mere liv herinde.
Aros
Forum-indlæg: 826
Dato: 11/5 2018 16:29

tvivler på det vil gøre en forskel. folk er så afhængige af facebook, at de vil bortforklare alt hvad Mark eller de andre facebook medarbejdere gør.
Aros
Dato: 11/5 2018 16:45

Facebook founder warns of social media addiction:

Facebook is Ripping Apart Society:

Aros
Dato: 11/5 2018 19:55