Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Er Vegetarkontakt ved at dø?

Siden

Sider: 1 2 > >>
VEGANEREN
(Gæst)
Dato: 2/11 2014 14:53

Synes her er fuldstændigt dødt herinde. Sjældent gang i debatterne og sjældent nye opskrifter osv.
Som om det på et par år er blevet helt dødt.
Er alle hoppet på fb i stedet?
Ender siden med at lukke?
Lene N
Forum-indlæg: 1233
Opskrifter: 4
Område: Sjælland
Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 2/11 2014 15:19

Jeg håber da ikke at siden er ved at dø!
Synes det går lidt op og ned, men ja, der foregår meget på facebook, men alle er jo ikke der.
Tror dog ikke siden er ved at lukke, men hvad der foregår er jo meget op til os.
Earthling
(Gæst)
Dato: 2/11 2014 15:46

http://vegetarkontakt.dk/?-vegkon-or-veg-gone-=155198 :(
Laika
Forum-indlæg: 1100
Opskrifter: 8
Dato: 2/11 2014 16:54

Facebookgrupperne er ved at have taget over :)
Marianne48
Forum-indlæg: 2395
Område: Odense
Dato: 2/11 2014 18:10

Jeg er både her og på Facebook, og jeg synes godt der kan mangle noget på Facebook ift. her faktisk :) ;)
Lene N
Dato: 2/11 2014 18:49

Der er nogle gode grupper på facebook, men de forskellige grupper er jo ifh til bestemte emner. Herinde er der flere muligheder for alt muligt blandet, det synes jeg er godt. Herinde er bestemt ting der ikke er på facebook, men så må vi jo bruge vegkon og holde liv i siden :)
Marianne48
Dato: 2/11 2014 20:10

Nemlig, Lene !ja :)
Curator
Forum-indlæg: 649
Område: KBH
Dato: 2/11 2014 20:41 | Indlæg redigeret den: 2/11 2014 20:43

Hvilke Facebook grupper snakker i om?

Jeg mener ikke Facebook egner sig til egentlige diskussioner.

Lene N
Dato: 2/11 2014 21:16

På facebook er der en masse grupper ang vegetarisk/vegansk mad/livstil og lignende, og man kan lægge ting op i de grupper, og det er fint.
Desværre er der tit diskussioner i grupperne ang hvad man må poste, og det fylder en del.
Herinde kan man diskuterer alt muligt og starte emner op om forskelligt, det er rigtig godt, og der er mange muligheder.
Jeg tror mange mennesker hver dag er på facebook, og så er det jo nemt at følge med i de grupper hvis man er medlem.
Men jeg synes vi skal holde liv i vegkon, der er andre muligheder som facebook ikke har.
vericon
Forum-indlæg: 700
Opskrifter: 1
Område: Sydjylland
Dato: 2/11 2014 23:55

Hej
en ikke voldelig livsstil er gammel - rækker tusinder af år tilbage -
Hvis du ser dig som arvtager, af en til alle tider livsbekræftende og bredtfavnende tilværelse -
Så lad hensigten, tiden og fokus være dine hjælpere -
De svigter aldrig -
Venlig hilsen
HJ
Gæstenavn
(Gæst)
Dato: 3/11 2014 07:14

Nej. Den er allerede død og har været det længe.
Earthling
(Gæst)
Dato: 3/11 2014 14:17

Nej. Den er allerede død og har været det længe.

Ah, a ghost-writer!!! ;)

To be honest, I don´t log in that much these days, every 3-14 days days... I agree that there are few lively debates here on VK these days. I also agree that FB has taken a lot of people away, that and the cyber-bullying that used to be commonplace here on the forum...

That said, I was in two groups on FB where a lot of people from VK participate. I left both groups about two weeks ago. They were taking too much of my time... I also found some of the posts were rather superficial. The tone was not always the best either, depending on the thread and the people making comments... I don´t really miss the groups, and realize how much extra time I have on my hands now to do other things!!! ;)

I like VK and hope it won´t die (completely). I much prefer the format and layout here. Threads don´t disappear and are easy to relocate. It´s also much easier to follow comments on threads, and see what everyone has written. Likewise, the VK forum is less exclusive than the FB groups, and more open and more flexible with regard to topics, possibilities, etc. It´s also got everything under one roof: recipes, discussions, events, etc. It´s a pity so many members have become so inactive.

Curator,
There are several Danish groups on FB: "vegan philosophy", recipes, events, humour, singles dating, lifestyle, etc.
Two examples:
https://www.facebook.com/groups/vegansk.livsfilosofi/ (has a list of other groups under information)
https://www.facebook.com/groups/343572499115544/

You can also find loads of groups in other languages.

And discussion is possible, but tiresome, on FB! :)

78Toddy
Forum-indlæg: 308
Område: Østjylland
Dato: 14/11 2014 17:20

http://vegetarkontakt.dk/?-jeg-har-ikke-penge-til-at-fortsaette-vegetarkontakt=160251#il160267

Det haster :(
granhammer vegan xvx
Forum-indlæg: 1340
Opskrifter: 13
Dato: 14/11 2014 19:13

håber siden her overlever er bedst til nogle ting. FB grupper er gode men slet ik det samme og slet samme indhold på samme måde i fb grupperne ik lige så overskueligt selv om da også bruger dem. og den her side
Atille
(Gæst)
Dato: 30/12 2014 22:19

Efter at L. Varmark ikke har skrevet længe herpå, ja, så forekommer det at der ikke er meget at skrive hjem om på VK. Det er læææææææænge siden han har skrevet noget.
Marianne48
Dato: 1/1 2015 11:55 | Indlæg redigeret den: 1/1 2015 12:00

Ja, Leif, lod til at synes ligesom flere andre tidligere brugere herinde, at han hellere vil bruge at skrive på Facebook udelukkende. Desværre. Hvor han ofte har skrevet kommentarer inde i "Vegansk Mad" Facebook gruppen.

Jeg for min egen del ville komme til at føle mig noget fortabt uden Vegetarkontakt ;)

Men det lod til, at da der var nogle uheldige episoder med nogle grove og ubehøvlede bruger(e) herinde for vel 1 1/2-2 år siden, så der blev en ret ubehagelig og dårlig stemning herinde på 'Vegkon', så valgte flere ærgeligt nok at forlade 'Vegkon', hvorefter der i kølvandet er opstået f. eks. grupperne:
Vegansk Mad, Vegansk Livsfilosofi og Vegansk Livsstil på Facebook.

Marianne48
Dato: 1/1 2015 12:09 | Indlæg redigeret den: 1/1 2015 12:10

Men netop som Lene N, også nævnte så er der flere muligheder med det bredtfavnende Vegetar Kontakt ift. Facebook.

Og alle er jo velkomne her til at oprette et nyt emne med, hvad de måtte have på hjerte, som passer ind i en af de forskellige tråd kategorier her :D
Dennis_Laursen89
Forum-indlæg: 207
Dato: 1/1 2015 21:38

Jaa... Og det skyldes utvivlsomt Facebook. Og nu er jeg en flink person, så jeg skal nok lade være med at gå i selvsving over Facebook...

Men jeg tror også at inaktiviteten skyldes, at der i en periode var en række brugere på Vegetarkontakt, der terroriserede siden, og det har skræmt en række seriøse brugere væk, permanent.
Marianne48
Dato: 2/1 2015 10:20 | Indlæg redigeret den: 2/1 2015 12:09

Det tror jeg desværre også, Dennis.

Men hvor ellers finder man f. eks. et gæsteforum som dette, hvor man kan være anonym og stille spørgsmål om ting i hvilken sammenhæng, det nu kunne være ift. vegetarisme eller veganisme.

Og man kan læse med på alle siderne i alle trådene i alle opslagene fra den øverste under "Sundhed" til den nederste "Siden", uden at man behøver at være logget ind :) og ej heller behøver at være medlem i en bestemt gruppe som på Facebook ;)

Det er jo også meget ofte, at hvis man har søgt på Google med noget, som man ønsker svar på ang. noget indenfor vegetarisme eller veganisme, så kommer forum tråde frem fra Vegetarkontakt :) ;)
Dennis_Laursen89
Forum-indlæg: 207
Dato: 2/1 2015 10:37

^
Jep, jeg er helt enig. Vegetarkontakt kan noget (meget), som Facebook ikke kan.
I forbindelse med at jeg holder Dansk Vegetarforenings restaurant- og supermarkedslister opdateret, er jeg nød til at holde øje med DVF's Facebookside, for at se hvad der skrives af opslag der. Og det er et helvede... For jeg bruger ikke selv Facebook. Og nu er Facebook begyndt at gøre det, at hvis man ikke er logget ind, så kommer der et pop-up vindue frem på et tilfældigt tidspunkt, og beder en om at logge ind. Så når pop-up vinduet kommer frem, og beder mig at logge ind, kan jeg kun opdatere siden, og håbe på, at den holder sig væk denne gang...
Sider: 1 2 > >>