Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Støt Vegetarkontakt

Siden

Sider: << < 1 2 3 > >>
78Toddy
Forum-indlæg: 308
Område: Østjylland
Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 15/11 2014 19:38

ja!
Tak for et dejligt forum.
Tak Benjamin
KeepTexasBeautiful
Forum-indlæg: 1595
Område: KBH
Dato: 15/11 2014 20:34

Jeg synes det vil være ærgeligt hvis siden definitivt lukker ned, men omvendt genereres der ikke rigtig indhold på siden pt. som indikerer at vegetarkontakt har en aktiv fremtid. Man burde måske bare fossilere siden og bevare den som et inaktivt opslagsværk.
Under alle omstændigheder synes jeg at der mangler proportionalitet mellem aktiviteten på siden og udgiften til ny server. Det virker en anelse absurd at opgradere til en større og bedre server nu hvor siden benyttes mindre end nogensinde før.
Zhcoop
Forum-indlæg: 631
Opskrifter: 10
Moderator Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 15/11 2014 20:56

KTB - det kunne også være at der bliver større forespørgsel på fora i nærmeste fremtid, når folk langsomt finder ud af hvor nederen facebook egentlig er. Samtidig med stigningen af vegetarer og veganere, så tror jeg der nok skal komme et grundlag for denne sides fortsættelse. Jeg er i hvert fald aktiv her, og vil ikke gå over til fb-grupper, som mange er pt - kender stadig en del der nægter at bruge fb, hvilket jeg ser som et godt standpunkt.
helle
Forum-indlæg: 58
Område: Sjælland
Dato: 15/11 2014 21:21

Det er jo altid dejligt med forskellige muligheder og valg. Så kan folk jo selv vælge.
Jeg personligt er glad for dette forum og ønsker hellere ikke ligesom Zhcoop at bruge Facebook.
KeepTexasBeautiful
Dato: 15/11 2014 21:21

Jeg bruger ikke selv Facebook, så mit aktivitetsniveau her på siden er uafhængigt deraf*. Det er mit indtryk at der har været en konstant stigning i antallet af vegetarer/veganere de seneste år, men den tendens viser sig ikke herinde, da aktiviteten har oscilleret betydeligt i den tid jeg har brugt vegetarkontakt. Der er kommet 5000+ nye medlemmer siden jeg oprettede min bruger, men som det tydeligt ses fortæller det tal ikke meget om i hvor høj grad der genereres indhold på siden.

Det primære problem er, efter min mening, at folk ikke gider involvere sig i et dødt forum og omend du og et par andre bidrager til siden er det bare ikke nok til at siden virker levende og spændende for nye medlemmer. Det problem løser en nye server ikke.
Det er enormt svært at starte et forum op fra bunden og mange af de "gamle" aktive medlemmer er desværre faldet fra. Jeg vil tillade mig at påstå at det i høj grad skyldes en periode med enormt mangelfuld moderation.

*Jeg har en bruger, under et alias, som jeg bruger til enkelte ting. F.eks i forbindelse med min uddannelse.
vericon
Forum-indlæg: 698
Opskrifter: 1
Område: Sydjylland
Dato: 15/11 2014 23:43

Hej KTB
det drejer sig om at bære til -
Hvis det siger noget --
Så uanset forskel i mening - giv en hånd med ---
Venlig hilsen
HJ
KeepTexasBeautiful
Dato: 16/11 2014 06:05

Jeg har pt. ingen intentioner om at støtte vegetarkontakt økonomisk Vericon. Jeg er studerende og ~75% af min indkomst går til faste udgifter og en stor del af resten til mad og andre fornødenheder. Er der luft i mit budget til at donere lidt fokuserer jeg på at redde dyr og mennesker, ikke hjemmesider (jeg mener ikke at den indirekte effekt vegetarkontakt har kan stå mål med den effekt man opnår andre steder).

Da jeg var aktiv på siden ville jeg formentlig gerne have doneret lidt, primært pga. det udbytte jeg personligt fik af siden. Jeg vil i forlængelse heraf gerne takke Benjamin for at have skabt vegetarkontakt og for de gode stunder jeg har haft her, men der kommer ikke en donation fra mig i denne omgang.
Hvis der på et senere tidspunkt bliver fremlagt en plan jeg bedre kan se fungere på lang sigt kan jeg måske fristes til at donere et lille (~20,-) beløb årligt, for at al den viden der er akkumuleret her i årenes løb ikke går tabt.

Messin hvis du havde været her i mere end 24 timer havde du måske en jordisk chance for at begribe hvilken type moderation jeg taler om og hvad det omtalte problem var. Da det ikke er tilfældet har jeg absolut ingen interesse i at diskutere emnet med dig, men du kan jo prøve søgemaskinen.
granhammer vegan xvx
Forum-indlæg: 1340
Opskrifter: 13
Dato: 16/11 2014 09:12 | Indlæg redigeret den: 16/11 2014 09:14

Husk mener jeg seriøst: lighed løser intet god. men Streng grænse for hvor skidt de svageste må få det her i landet og hvad muligt med de penge der er. men om nogle har 16.000kr om md efter skat og nogle 1miliart mig lige meget. De rige med til bedre samfund. Iverfald de kan være det og penge i omløb gør noget godt. men ikke på bekostning af nogle min standarter må det aldrig blive. Jeg er for meget til højre til være i enhedslisten for meget til venstre til være i SF. Moske lige klemme mig ind i den venstre del af SF.
Jeff
Forum-indlæg: 1943
Dato: 16/11 2014 09:39 | Indlæg redigeret den: 16/11 2014 10:41

KTB,

Du siger

jeg mener ikke at den indirekte effekt vegetarkontakt har kan stå mål med den effekt man opnår andre steder

Ingen af os har tal og analyse for at påstå noget her, men jeg kan sige, at anekdotisk har jeg ret meget evidens at VegKon har haft en stor positiv effekt på flere mennesker jeg kender, i deres vej mod veg*isme og deres omstilling derefter.

Det er også derfor jeg har valgt at støtte siden med det (relativt) større beløb jeg har - det er ikke bare fordi jeg har råd til det, men fordi det repræsenterer gavnet jeg synes siden har (haft) og jeg håber den kan have i fremtiden.*

Selv er jeg ikke længere så aktiv på siden og det gavner mig personligt m.h.t. det "sociale" meget lidt.

Jeg har skrevet dette indlæg, fordi jeg håber at flere støtter med en lille smule, for at opretholde dette sted, der eventuelt kan udbygges videre til endnu mere effektivitet indenfor bevægelsen.

Jeff

*Jeg skal også tilføje, at jeg er en stor tilhænger af effektive altruism og ret systematisk m.h.t. hvordan jeg donerer:

http://en.wikipedia.org/wiki/Effective_altruism

Dette valg var et godt valg.
Kappa
Forum-indlæg: 290
Opskrifter: 12
Område: Odense
Dato: 16/11 2014 10:34

KTB - jeg er også studerende, og ligeledes går størstedelen af min indkomst til fast udgifter. Jeg ønsker at bevare VK, så jeg støtter gerne op.
lucifer
Forum-indlæg: 1609
Dato: 16/11 2014 13:03

Så skulle der være overført 200
En fra Lene og en fra min datter
Så må jeg se om jeg har løst at bidrage med noget
Næste år
Vh lu
Jeff
Forum-indlæg: 1943
Dato: 16/11 2014 13:28

lucifer: !ja
granhammer vegan xvx
Forum-indlæg: 1340
Opskrifter: 13
Dato: 16/11 2014 18:05

lyt kom i zen med jer selv. Find ud af det Imens musikken spiller
Lene N
Forum-indlæg: 1233
Opskrifter: 4
Dato: 16/11 2014 18:14 | Indlæg redigeret den: 16/11 2014 18:14

Tusind Tak lu, det er da bare super gjort af dig :) :)
vericon
Forum-indlæg: 698
Dato: 16/11 2014 19:21

Hej Benjamin

Hvad er $ status nu ?

Hilsen
HJ
lucifer
Forum-indlæg: 1609
Dato: 17/11 2014 05:16

Lene det er mig der takker fordi i støtter et godt forum
Som jeg har glæde af :)
venus-athena
Forum-indlæg: 1
Dato: 17/11 2014 18:26

KeepTexasBeautiful - hvis du mener at siden er død og der ingen fremtid er her, hvorfor tager du så ikke dine negative og nedladende kommentarer og smutter et andet sted hen-det gavner ikke just siden eller fællesskabet( her skal ikke forstås at du ikke er velkommen til at deltage positivt og opsøgende, da du skal være meget velkommen til dette, men forstår virkelig ikke hvorfor du har et ekstremt behov for at lægge en så nedladende tone i en debat der handler om sidens overlevelse)....?

Jeg er utroligt glad for at se,at så mange er villige til at bidrage, og håber at endnu flere vil gøre det, også fremover, så siden kan forblive et så dejligt samlings- og mødested for alle mulige forskellige individer, som hver især er med til at bidrage til fællesskabet på deres egen måde <3

Sender mit eget lille bidrag på 15 kroner, da økonomien ikke er til andet, men jeg utroligt gerne vil støtte med det jeg kan - tak for en god side og alt jeres arbejde! :D
Benjamin
Forum-indlæg: 667
Administrator
Dato: 17/11 2014 18:52

Jeg har nu bestilt webhotel til det næste år og er sammen med Marcus ved at sætte det op :)
Vi skifter til den nye server i nat. Der vil nok være nogle timer siden er nede.

Selv tak alle sammen! Vi nåede det :)

Leneb
Forum-indlæg: 15
Opskrifter: 4
Dato: 17/11 2014 20:28

Så har jeg sendt 100kr. Held og lykke med overflytningen.
PlanteædendePlante
Forum-indlæg: 1188
Område: Århus
Dato: 17/11 2014 23:17

Har overført 200 kr :) Tak til Benjamin for siden. Måske man skulle være ude i lidt bedre tid med sådan en forespørgsel næste gang, for at være på den sikre side? :)
Sider: << < 1 2 3 > >>