Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Upload af foto

Siden

Lime
Forum-indlæg: 3
Område: KBH
Dato: 18/2 2015 16:18

Det er som om at systemet gemmer det første foto som jeg har uploadet.
Har slettet og logget af og på mange gange, hver gang jeg prøver at uploadet et andet foto,
er det det første som kommer tilbage?

Hilsen Jeanette
Panda
Forum-indlæg: 148
Område: Østjylland
Administrator
Dato: 19/2 2015 20:22

Hej Jeanette,

Tak for fejlrapporten :) Jeg har været inde og kigge i folderen, hvor dine profilbilleder burde ligge og den er fuldstændigt tom, så vi har i hvert fald ikke stadigvæk gemt dit gamle profilbillede.

Hvis du alligevel oplever at dit gamle billede dukker op igen, så kan det være fordi at dit nye profilbillede bliver lagt det samme sted som dit gamle billede lå og at din browser så har gemt en lokal kopi af det gamle billede (det gør browsere nogen gange, så de ikke skal bruge båndbrede på at hente de samme billeder flere gange).

Det burde vi nok ændre, så nye profilbilleder ikke kan komme til at ligge på samme adresse som de gamle, men indtil da vil jeg foreslå følgende midlertidige løsning på dit problem:
* Omdøb filen inden du uploader den, så det indeholder nogle andre bogstaver end dit gamle profilbillede.
... alternativt kan du også bare uploade det nye billede uden at omdøbe det. Selvom der kan være enkelte der har det gamle billede i deres browser-cache, så burde det hurtigt gå i orden af sig selv.

Hvis den foreslåede løsning mod forventning ikke skulle virke, så må du endeligt sige til, så må vi se hvad vi kan gøre! :)
Benjamin
Forum-indlæg: 661
Opskrifter: 1
Område: Sydjylland
Administrator
Dato: 21/2 2015 14:36

Hej
Tror jeg har løst problemet. Så ikke nødvendigt at omdøbe filnavnet længere.
Meld endelig tilbage hvis der alligevel skulle være noget.