Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Mangel på aktivitet, på trods af nye brugere

Siden

Sider: 1 2 > >>
KeepTexasBeautiful
Forum-indlæg: 1588
Område: KBH
Dato: 17/6 2016 12:05

Hej

Denne tråd er primært henvendt til brugere der har oprettet sig indenfor det seneste år. Jeg synes det kunne være interessant at høre hvad der får folk til at oprette en profil på en side uden nævneværdig aktivitet. Jeg har selv brugt siden flittigt tidligere, og siden huser stadig store mængder brugbar information, men når man ikke deltager i debatter er en profil jo ikke en nødvendighed.
Så hvad gjorde det tiltalende at oprette en profil? Hvilke elementer af siden er det der fortsat formår at trække nye brugere til? Hvorfor ses der ikke en strøm af indlæg der matcher strømmen af nye brugere?

Det er min opfattelse at de faste brugere der, over de seneste år, har svigtet siden gjorde dette pga. enkelte forstyrrende brugere og de problemer deres tilstedeværelse medførte. Siden da er både den positive og den negative aktivitet forsvundet og siden er et blankt lærred for nye brugere.
Hvis alle nye brugere oprettede en tråd relateret til det formål som de ser med siden (eller bare biddrog med noget nyt til eksisterende tråde), kunne vegetarkontakt måske igen tjene et formål, udover at lagre arkiverne over den svundne aktive fortid.

Dagens overspringshandling fuldført :)

Lene N
Forum-indlæg: 1233
Opskrifter: 4
Område: Sjælland
Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 17/6 2016 17:49

Jeg har tidligere været meget aktiv herinde, og kigger stadig herind næsten hver dag. Men ja, der var nogle brugere der gjorde at jeg fandt andre muligheder, og facebook er der jeg bruger mest tid, der er så flere forskellige grupper jeg er medlem af. Jeg tror mange bruger siden pga alle de fantastiske opskrifter der er herinde, jeg anbefaler selv siden ofte ifb med folk der søger opskrifter, og der er siden jo fuld af muligheder.
Amanda Stampe
Forum-indlæg: 153
Opskrifter: 3
Moderator
Dato: 17/6 2016 17:50

Jeg kan godt lige at snakke og diskutere med andre søde veggie-folk, og det er hyggeligt på vegkon! Selvom der godt kunne være mere aktivitet, så synes jeg stadig, at vegkon har et formål :)
KeepTexasBeautiful
Dato: 27/6 2016 12:28

Tak for svarene, men som aktive brugere (og moderator) falder i jo begge lidt udenfor den intenderede målgruppe :)

Et hurtigt kig på listen over nye medlemmer viser at der fortsat bliver oprettet ca. 1 ny profil om dagen, men langt størstedelen af disse bliver aldrig brugt til at poste i forummet, hvilket så vidt jeg kan se er den eneste funktion på siden (udover chatten) der rent faktisk kræver en profil.

Jeg synes bare det kunne have været interessant at undersøge hvordan disse nye medlemmer evt. kunne motiveres til at genoplive siden (nu hvor min læseferie er blevet til ferie er interessen dog styrtdykket...).

Men skulle nogen "inaktive" medlemmer se denne tråd, så håber jeg at den kan inspirere dem til at biddrage med noget indhold af en karakter som de selv ville værdsætte.

Dennis_Laursen89
Forum-indlæg: 207
Dato: 29/6 2016 19:51

Har/havde VK ikke også et dating-element?

Men ja, det er et interessant fænomen med profiler der oprettes (og så så mange), uden at blive brugt. Jeg husker at det var det samme på Anima2 forummet i sin tid (og alle andre fora, jeg har frekventeret igennem min internet-tid). Omtrent halvdelen af profilerne havde "0 indlæg".

Personligt er dette faktisk min 3. profil. Jeg er en af dem, der har forladt VK (ad flere omgange) pga. ubehagelige elementer, men er kommet tilbage. Og nu hvor jeg er kommet tilbage igen (igen), er aktiviteten faldet markant, samtidig med at de indlæg der så endelig er, ligger uden for det område, jeg mener, jeg kan bidrage med noget til.
Jeg husker da de tider, hvor der kom 100 indlæg om dagen på VK. Nu er det maks. 10 om dagen.
Det er ærgerligt, at aktiviteten er faldet så markant.
Aros
Forum-indlæg: 845
Opskrifter: 2
Område: Århus
Dato: 30/6 2016 14:05

Jeg tror desværre at det skyldes at mange sider som denne dør hen pga at der bliver oprettet facebook grupper i stedet for,ligesom hjemmesider med detajleret indhold dør hen til fordel for blogs med kortfattet overfladisk indhold. Ikke en positiv udvikling efter min mening. Men det er vist den retning det går i. Grunden til at jeg selv begyndte at bruge vegetarkontakt mindre, var at jeg synes det begyndte at tynde ud med de interessante indlæg. Har selv fået de råd jeg havde brug for angående kost, sundhed osv, og har selv givet de råd videre i et omfang hvor det blev lidt kedeligt at gentage mig selv.

Som Dennis Laursen89, har jeg også været på vk on og off af flere omgange. Kan ikke huske om jeg har haft 2 eller 3 profiler. Men den jeg gik under før, hed jeg Stig(mit mellemnavn).

Angående ubehagelige brugere, eller indlæg, synes jeg ikke det er noget jeg har oplevet. Folk kan jo mene noget man ikke synes om, men det jo ikke et problem i sig selv, og at en teeenage dreng bruger "slemme" ord om de onde utolerante veganere eller hvad det måtte være, kan ikke genere mig. Det tilhører kategorien morsom på samme plan som de helt overdrevent åbenlyse svindelnummer beskeder fra fake profiler med kvinder der erklærer deres "kærlighed" .

Tror måske også bare at det er naturligt at noget er meget populært et stykke tid for så at forsvinde fordi folk mister interessen, eller har fået det ud af det de ville. Grunden til at jeg ikke helt sletter min profil, er for engang at kunne deltage i noget fællespisning igen, hvilket jeg kun har gjort en gang, og det er for lidt, da det var ret hyggeligt faktisk.

Skovnød
Forum-indlæg: 54
Område: Fyn
Dato: 1/7 2016 14:02 | Indlæg redigeret den: 1/7 2016 14:16

Hr. Kickstarter : din tråd fremmer ikke nye folk lyst til at bidrage med noget,
men nærmest skræmmer dem væk.
Nogen skal jo have den tid som de har behov for til bl.a. at gennemse siden.
Du lyder som en emsig person, som også ses på dine tidligere poster her på siden.

Amanda Stampe
Forum-indlæg: 153
Moderator
Dato: 1/7 2016 23:38

Skovnød jeg respekterer din holdning til tråden, men lad lige være med at gå efter manden og ikke bolden ;)
Ukendt
Forum-indlæg: 31
Dato: 2/7 2016 18:51

Jeg personligt tjekker siden ud næsten hverdag (nogle dage flere gange), men deltager ikke altid i alle debatter. Hvis det var muligt altid at poste et indlæg uden man behøver at være logget på, så ville jeg ikke have en brugere:) ser bare kun gæst funktionen 3/10 gange desværre
KeepTexasBeautiful
Dato: 4/7 2016 23:28

@ Dennis-Laursen89:

Jeg tror det mest dating-agtige ved Vegetarkontakt er navnet. De romancer der er opstået herinde har vist mest været heldige uheld (sektionen dedikeret til det formål er i hvert fald temmelig ubrugt).

Det kan da godt være at fænomenet er mere almindeligt end jeg troede. Jeg antog bare at antallet af oprettede profiler ville være, mere eller mindre, proportionalt med aktiviteten.

Det indhold jeg fik mest ud af er også forsvundet fuldstændigt, men det vil jeg ikke klage over, for en del af min pointe er jo netop at man selv kan ændre sådanne tendenser ved selv at tage teten. Vi savner det åbenbart ikke nok til at (forsøge at) skabe mere af det samme selv :)

@ Aros:

Det er heller ikke den manglende aktivitet i sig selv (eller den stigende aktivitet andetsteds) der undrer mig, jeg undrede mig bare over at profilerne fortsat bliver oprettet. Ræsonnementet bag tråden var at et velment "skub" eventuelt kunne få nogen af disse brugere til at benytte siden mere aktivt.

Jeg mener bestemt ikke at det er morsomt når enkelte brugere kontinuerligt kommer med personangreb og/eller bevidst obstruerer og afsporer debatter. Selvom kommentarene i sig selv oftest er ganske harmløse, så kan det i længden blive enormt trættende og konsekvensen bliver da at brugere som jeg selv (og som jeg læser det også Dennis) ikke længere gider at involvere sig i ellers interessante debatter.

@ Skovnød:

Jeg vil undlade at kommentere på dine tidligere indlæg, som du kommenterer på mine. Det taler vist også for sig selv at en stor del af dine indlæg er blevet slettet af moderatorene og at du nu skriver fra din 4(?) profil.

Håber at det sidespor kan stoppe her og at moderatorene vil holde tråden ren.
KeepTexasBeautiful
Dato: 4/7 2016 23:38

@ Ukendt:

Tak for indsparket. Du må være den der er tættest på min tiltænkte målgruppe indtil videre, men du har jo stadig skrevet en del indlæg. Hvis jeg tjekker siden, og der er et fornuftigt spørgsmål i gæsteforummet, besvarer jeg som regel også som gæst.

Selv brugere med ét indlæg eller én oprettet opskrift har jo haft en grund til at oprette sig. Jeg ville gerne høre fra brugere med 0 indlæg, men det er jo af åbenlyse årsager en vanskelig målgruppe :)
mbh
Forum-indlæg: 110
Område: Nordjylland
Dato: 5/7 2016 14:48

Når jeg har brug for hjælp eller vil fortælle noget, og for at tilmelde mig fælles fråder :D men mest af tiden forgår på chatten som ikke er særlig meget. Men først var det for at få kontakt til andre vegetarer men nu bliver den ikke brugt meget længere men det er jo os over et år siden jeg tilmeldte mig. Men kun 2måneder og et par dage over ;)
Aros
Dato: 9/7 2016 16:12

Hej KeepTexasBeautiful, Hvorfor nye brugere stadig opretter profiler tros den manglende aktivitet, er svær at sige. Det kan være fordi der går noget tid inden man opdager den manglende aktivitet, eller tænker at det bare er noget midlertidigt forbigående. Alle sider har jo døde perioder, som f.eks nu hvor mange er ude , på ferie osv.

For at skubbe mig til at bruge siden mere skal der simpelthen være nogle mere interessante emner og indlæg. Tidligere var der engeng imellem nogle gode debatter i filosofi og religion. Problemet var bare at ALT blev tolket som et personangreb, og det har måske fået debatterne til at dø hen. Synes folk har været for sarte. Eller også har jeg bare overset de debatter du taler om.

I de debatter hvor folk tidligere har beskyldt mig for personangreb, har jeg ofte sagt noget der havde absolut intet med noget enkelt individ at gøre. Men forholdt sig kritisk til en bestemt politisk eller religiøs holdning, og nogle ting som endda blot har været historiske kendsgerninger. Et par eksempler er når jeg gjorde opmærksom på at Hitler var katolik i en debat imellem primært ateister og kristne, da myten at han var ateist blev fastholdt i tråden, eller den kendsgerning at selvom det langtfra er de fleste muslimer der er terrorister, så er de fleste terrorister muslimer. Det mente jeg jo ikke selv var racistisk, men et statistisk faktum. Da jeg sagde at kommunismen har myrdet flere mennesker end nazismen, blev der også råbt personengreb, men en simpel google søgning kan fastslå at det sandt. Og jeg synes iøvrigt at begge politiske systemer er forfærdelige, så det var ikke for at forsvare det ene over det andet

Jeg synes først noget er et personligt angreb hvis man verbalt tilsviner en anden. Kalder dem dum, idiot , Nedgørende tale osv. Og igen det kan også være det er den slags du referer til, men jeg har bare ikke personligt oplevet den slags indlæg. Derimod har jeg oplevet folk blive sure og oprevet over helt upersonlige ting ;-)

Tit synes jeg netop at have oplevet at en debat bliver afsporet, fordi at jeg i en tråd hvor jeg faktisk har 10 indlæg der netop argumenterer for f.eks at det okay at skifte køn, eller være homosexuel osv, at jeg ironissk nok netop i sådan en debat ender med alligevel at skulle spilde tid på at forklare at jeg ikke er hadsk og fordomsfuld fordi jeg brugte ordet bøsse, istedet for homosexuel, eller sort istedet for afroamerikansk. Det er jo sådan at det ikke kun er ord i sig selv der tæller, det er også den samemnhæng og måde de bruges på der tæller. Hvad er den overordnede hensigt hos den der kommer med ordene osv. Det kunne måske være en interessant debat - Hvad ser du som et personangreb? Jeg har aldrig selv oplevet en debat hvor nogle kaldte mig svin, idiot osv eller kom med trusler. For det er hvad jeg ville forbinde med et personligt angreb.

Nogle ser alt hvad de ikke er enige i som et angreb, eller alt hvad de ikke har lyst til er sandt som et angreb.

Aros
Dato: 9/7 2016 16:16

Tror folk har forskellige definitioner på hvad et personligt angreb er. Det kunne være rart at vide mere klart hvad der menes med det
GaSpiVe
Forum-indlæg: 52
Område: Midtjylland
Dato: 10/7 2016 14:22

Jeg har slettet min facebook profil fordi jeg gad det simpelthen Ikke mere, så jeg regner med bruge vegetarkontakt mere oftere i fremtiden.
Dennis_Laursen89
Dato: 16/7 2016 15:25

^
Det kan jeg sgu godt forstå...
Serenity
Forum-indlæg: 1670
Dato: 16/7 2016 15:41 | Indlæg redigeret den: 16/7 2016 15:55

Hvorfor er det at i ikke bryder jer om facebook? Man behøver jo ikke at følge alle sine venner, og se hvad de har spist til aftensmad osv. Jeg bruger det som en slags avis, hvor jeg følger interessante grupper og personer som deler spændende indhold. For eksempel gruppen animal cognition hvor der ofte er folk som deler videoer af dyr, hvor man kan se hvordan de opfører sig i forskellige situationer. Jeg følger også nutritionfacts som laver meget oplysende videoer om kost og sundhed. Det fungerer for mig som en en bedre form for avis hvor jeg undgår alt det som jeg ikke har lyst til at læse om(krig, vold, og historier om mord og voldtægter). En af de ting jeg lige har læst i gruppen international longevity alliance er at der om meget få år måske vil være en vaccine mod demens. Det kunne man måske også læse om i en almindelig avis men i almindelige aviser er der også alle de triste nyheder som faktisk slet ikke er værd at skrive om og endnu mindre værd at bruge tid på at læse. Fx på forsiden på eb.dk lige nu.
Mislykket militætkup: Her går civili til angreb på soldater.
Estrabladet i Nice: Her boede terroristen.
Grædende kræftsyg smidt ud af biograf.

Det er ikke ligefrem historier som beriger ens dag og giver nyttig viden. Men man kan få det gode og undgå meget af det dårlige på facebook.
Dennis_Laursen89
Dato: 16/7 2016 18:15

Efter at jeg - modvilligt - oprettede en Facebook-profil, for at lave en side til Dansk Vegetarforening - Vestegnen, er alle mine fordomme om Facebook enten bekræftet, eller forstærket. Nu er dét, jeg faktisk har mest imod Facebook, er hele den rådne møde-mentalitet. Ikke engang får folk siger "deltager" til et arrangement, kan man være sikker på, at de dukker op. Facebook er så overfladisk, at jeg faktisk får det dårligt af at bruge det.
Mic
Forum-indlæg: 182
Dato: 16/7 2016 20:22

Af den halve snes vegetarer og veganer jeg kender, er kun to dagligt på Facebook. En anden er det kun sjældent. To andre har engang været, men kunne ikke holde det ud. Selv har jeg har aldrig haft lyst.

Det vil sige 3 ud af 10.

Gad vide hvor mange andre plante-spisere der ikke med :/

Serenity
Forum-indlæg: 1670
Dato: 16/7 2016 23:49

Om det er overfladisk afhænger af hvem man interagerer med. Nogle gange kan man få gang i meget lærerige diskussioner. Hvis man bare følger sine venner kan det godt blive lidt kedeligt at bruge, men som jeg har nævnt er der en anden måde at bruge facebook på. Man kan have sin helt egen personligt tilpassede avis med de nyheder man er interesseret i. Der er noget for stort set alle. Alt lige fra grupper om videnskab til hækling.
Sider: 1 2 > >>