Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

VegetarWiki

Siden

Sider: 1 2 > >>
Benjamin
Forum-indlæg: 667
Opskrifter: 1
Område: Sydjylland
Administrator
Dato: 3/3 2010 10:22 | Indlæg redigeret den: 4/3 2010 07:34

Jeg er begyndt at hælde mest til at vi i installerer en mediawiki, i stedet for at jeg selv skal programmere noget lignende. Da jeg ikke vil kunne programmere noget lige så godt, og den eneste ulempe ville være at brugerne skal oprette sig igen på wikien.
Men jeg har ingen erfaring med det.
Har fået det installeret, men kunne godt bruge hjælp til at sætte det op, så det kommer til at se godt ud, og nemt at gå til for nye brugere.
Så er der nogen der har erfaring med mediawiki?

Hvis du ikke forstod ovenstående så bare ignorer det ;)
Benjamin
Administrator
Dato: 3/3 2010 11:22 | Indlæg redigeret den: 3/3 2010 15:07

MediaWikis hjemmeside: http://www.mediawiki.org/wiki/MediaWiki
Benjamin
Administrator
Dato: 3/3 2010 11:26 | Indlæg redigeret den: 3/3 2010 17:21

Er måske ved at finde ud af det nu..
Men det ligner ikke nogen ordenlig vegetar wiki endnu, så er der ikke nogen der er friske på at oprette sig og hjælpe med at gøre noget ved den? Den blive først rigtigt "offentliggjort" når jeg går over til vegetar.nu
Så hjælp mig lige lidt ;)
Siden er: http://vegetar.nu/wiki/index.php/Forside
Benjamin
Administrator
Dato: 3/3 2010 21:13 | Indlæg redigeret den: 3/3 2010 21:15

Vi kan også gøre det sådan at vi dropper wiki idéen, og jeg bare opretter sider, med det indhold vi bliver enige om, her i forumet.
Wonderboy
Forum-indlæg: 1563
Opskrifter: 3
Område: KBH
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 3/3 2010 22:40

Hey benjamin. jeg kan desværre ikke hitte ud af sådan noget hjemmeside halløj, ellers ville jeg mægtigt gerne have hjulpet.
Glæder mig til vegkon er på plads i nye lokaler.
mvh lund
Volxin
Forum-indlæg: 102
Dato: 3/3 2010 23:13

Hvad er det nøjagtigt du mangler hjælp med? :)
Marcus
Forum-indlæg: 3073
Opskrifter: 2
Administrator
Dato: 4/3 2010 00:52 | Indlæg redigeret den: 4/3 2010 02:13

Jeg synes, det er en rigtig god idé, at det er en wiki, hvis aktiviteten og interessen er der, til at skrive artikler, diskutere og holde sider opdateret.
Man kunne lave separate tråde herinde hvor der efterspørges hjælp til at skrive fx. "Hvad er vegetarisme?", "Hvad er veganisme", "Dyreret", "Vegetariske spisesteder i København", "Veganske spisesteder i Aalborg", "Vitamin B12", "Honning", "Animalske tilsætningsstoffer" osv. ? Jeg tilmelder mig straks, og vil gerne hjælpe med at skrive nogle af artiklerne.

Der findes i øvrigt mange mediawiki-alternativer, hvis nu nogen skulle passe bedre til vores formål. eller ha' en oplagt måde at integrere en anden sides login på:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_wiki_software
Benjamin
Administrator
Dato: 4/3 2010 00:53

Ikke så meget mere. Har vidst fundet ud af det meste som drillede.
Men nu ville jeg jo gerne have at der var nogen der havde lyst til at tilmelde sig, og bidrage til at samle lidt af det viden der helt sikkert ligger gemt i forumet.
Eller bare skrive et eller andet ind, et produkt f.eks, det kan jo altid rettes i. Så en linje er bedre end ingenting.

Men er der virkelig ingen der har bidraget til wikipedia.? Sikke noget ;)
Benjamin
Administrator
Dato: 4/3 2010 01:01 | Indlæg redigeret den: 21/1 2011 13:48

Medeawiki kræver ikke nogen særlig viden for at bruge. Folk kan gå ind og kigge, og når de kommer til en side som der endnu ikke er skrevet noget på, så skriv lidt, og klik på gem. Så er der en ny side oprettet.
Hvis I støder på noget i synes er forkert kan I klikke på rediger, og udføre ændringerne og klikke gem.
Benjamin
Administrator
Dato: 4/3 2010 06:28 | Indlæg redigeret den: 4/3 2010 06:29

Hov havde slet ikke set dit indlæg Marcus. Som du kan se, er det kommet et minut tidligere end mit efterfølgende indlæg.
Tjekker lige listen ud, har også testet en anden wiki end den nuværende, men valgte denne.
Benjamin
Administrator
Dato: 4/3 2010 07:19 | Indlæg redigeret den: 4/3 2010 09:34

-Hvad er det nøjagtigt du mangler hjælp med?

Har vidst fundet ud af det meste tekniske...

Men ville gerne have folk til at oprette sig og hjælpe med at forme wikien, og f.eks få forsiden til at se godt ud.

Men det er også lige for at se om folk gider bruge lidt tid på en wiki, eller jeg bare skal oprette nogle flere sider som vi bliver enige om indholdet af, her i forumet. (Altså til den nye side. Men det ene udelukker jo ikke det andet)
Alt hvad der bliver skrevet i wikien genbruger vi bare til nogle sider på vegetarkontakt, så det I skriver går ikke til spilde. Altså hvis det lader til at wikien ikke er noget folk gider.

@Marcus: En Verdensredder

Hmm, jeg tror umiddelbart at mediawiki er den bedste løsning.
Men hvis du kender en af de andre godt, må du gerne forsøge at overtale mig til at gå over til den ;)
Eller hvis du bare har en grund til at tro at en af de andre er bedre. Synes mediawiki er lidt stor, så kunne godt tænke mig en lidt mere light løsning. Dog skal det også være en der fortsat videreudvikles på.
Filur
Forum-indlæg: 39
Dato: 4/3 2010 11:53

Hej Benjamin. Jeg vil meget gerne hjælpe med at skrive lidt :)
Grønsagen
Forum-indlæg: 183
Dato: 4/3 2010 18:37

Jeg er meget hjælpsom af natur..men min viden er temmelig begrænset som ret grøn(ny) vegetar...jeg tar ved lære af andre endnu...
Klidmonsteret
Forum-indlæg: 1150
Opskrifter: 11
Område: Århus
Dato: 4/3 2010 20:23

Jeg vil også meget gerne hjælpe med at skrive...

Jeg har erfaring med wikispaces.com... Men jeg regner med, at konceptet er ens i alle wikis.

Men regner du med, at det skal erstatte vegkon?
Det synes jeg nemlig, ville være en skam...
Benjamin
Administrator
Dato: 4/3 2010 23:04 | Indlæg redigeret den: 21/1 2011 13:53

Men regner du med, at det skal erstatte vegkon?
Det synes jeg nemlig, ville være en skam...

Hehe nej da, vegetarkontakt kommer bare over på vegetar.nu på et tidspunkt, og bortset fra lidt ændringer i foruimkategorierne, er der ikke de store ændringer i forumet. Jeg tænkte det kunne være fint med en wiki, men i den anden tråd, lød det ikke som om det var noget folk var så vilde med.

Vi mangler stadig noget tekst til bliv.vegetar.nu

så find jeres bedste argumenter frem, formuleret på en uimodståelig måde, der giver folk lyst til at droppe kødet og stolt juble af glæde for deres nyfundne livssyn.
Pia2
Forum-indlæg: 251
Dato: 5/3 2010 07:24 | Indlæg redigeret den: 5/3 2010 08:07

Jeg vil gerne hjælpe med at skrive. Meget konkret kan jeg bidrage med allergi info. Indlæg om allergi kan ligge enten separat eller som en del af andre indlæg.
Benjamin
Administrator
Dato: 5/3 2010 08:08

Det kunne måske komme under Kost og ernæring.
Benjamin
Administrator
Dato: 6/3 2010 01:08

Eller også skal vi finde på en ny kategori på forsiden. Det er jo en wiki så rediger bare løs. :)
Klidmonsteret
Dato: 7/3 2010 16:52

Cool nok Benjamin...

En wiki er en god ide...
Det er i virkeligheden ikke noget alternativ...
Bare se hvor kæmpe stort vegkon er blevet - netop fordi vi allesammen poster...

Så lad os endelig få samlet alt vores viden...

Jeg kaster mig over link-delen når jeg lige har lidt tid i overskud...

Pia: Det lyder som en god ide med en allergidel...
Klidmonsteret
Dato: 7/3 2010 20:36

Jeg har nogle punkter, jeg synes bør overvejes:
- Skal siden opmuntre til veganisme eller vegetarisme generelt?
- Skal den være ren objektiv eller er der plads til holdninger og synsninger?
- Hvorfor overhovedet VegetarWiki - Hvad kan den, som Vegkon, Anima og diverser blogs ikke kan?
- Hvem er målgruppen?
Sider: 1 2 > >>