Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Samlet liste, med ønsker til forbedringer af siden

Siden

Sider: << < 8 9 10 11 12 13 14 > >>
Marcus
Forum-indlæg: 3073
Opskrifter: 2
Område: KBH
Administrator
Dato: 19/12 2012 21:32 | Indlæg redigeret den: 19/12 2012 21:39

Ja, den er tilføjet. :)

Måske skulle man på et tidspunkt gøre sådan, at de mest hyppige er valgmuligher, og ellers kan man så vælge "Andet", og selv udfylde det i en boks, som så dukker op netop ved "Religion"? Pointen med valgmulighederne fremfor fritekst må vel næsten være, at det er statistik-venligt. (Og at man ikke bare kan skrive "Røv" osv., men det kan man alligevel gøre i profilteksten.)
T-rex
Forum-indlæg: 571
Opskrifter: 38
Område: Århus
Dato: 19/12 2012 23:42

Luna og T-rex synes, det er en fin idé !ja
Jeg taler på vegne af Luna uden at have talt med hende, men vi har sådan en forbindelse på et højere plan, forstår I nok ;)

Og like på !ja - den er fin. Vil gerne have mulighed for at trykke like på et indlæg engang.
Luna_Månebarn
Forum-indlæg: 2480
Opskrifter: 48
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 19/12 2012 23:53

Jeg taler på vegne af Luna uden at have talt med hende, men vi har sådan en forbindelse på et højere plan, forstår I nok

!ja
Jeff
Forum-indlæg: 1943
Område: Sjælland
Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 20/12 2012 00:33

!ja
dgj
Forum-indlæg: 352
Dato: 20/12 2012 08:45

Tak for shinto.

Vedr. strikt vegetar så er jeg også !ja til den ide. Men hvad så med plantespiser? Det er et ord jeg godt kan lide at bruge IRL, og det er da til at forstå hvad man spiser når man siger det. Eller?
Perfect_Circle
Forum-indlæg: 62
Dato: 20/12 2012 08:54 | Indlæg redigeret den: 20/12 2012 08:57

Jeg kunne godt tænke mig at kunne sortere opskrifter efter karakterer :). Eller se en top 20 e.lign. indenfor en kategori, fx. under "salat" :).
T-rex
Dato: 20/12 2012 11:53

I forlængelse af Perfect Circles glimragende idéer, har jeg også tænkt på, om listen over mest populære opskrifter på forsiden ikke skulle sorteres på en anden måde. Så længe jeg kan huske, har der nærmest ikke været udsving i den, og det er velsagtens, fordi det er de mest besøgte opskrifter nogensinde. Derfor har de ældste klart flere besøg end de nyere. Jeg tænker en månedlig opdatering (de sidste 30 dages mest populære opskrifter eller lignende) ville være bedre, så der kom udskiftning i det, og folk kunne finde ny inspiration på forsiden, frem for det altid er det samme.
T-rex
Dato: 20/12 2012 15:12

Og når jeg skal logge ind, husker min browser det stadig ikke, som den ellers plejer - help?
PlanteædendePlante
Forum-indlæg: 1188
Dato: 20/12 2012 15:28

Det gør min ellers T-rex... både i Safari, Google Chrome og Firefox

Må næsten være din browser?
ChiZhai
Forum-indlæg: 292
Administrator
Dato: 20/12 2012 15:44

Problemet med at man selv skal kunne udfylde f.eks. religion er også, udover gennemgribende ændringer i databasestrukturen og koden, at det vil medføre uhensigtsmæssigheder på profilsøgningssiden. Hvis man f.eks. vil søge efter profiler der er buddhister, risikerer vi at der i religionslisten pludselig står: Buddhist, buddist, budhist, Buddhisme, osv. Så vil jeg mene det er mere hensigtsmæssigt at vi bare tilføjer religioner til den prædefinerede liste, som man så vælger fra. Det er ikke det store arbejde at tilføje nye og så undgår vi også at listen fyldes med useriøst input, som Marcus er inde på.
Bodil
Forum-indlæg: 461
Opskrifter: 22
Dato: 21/12 2012 00:37

Har det lidt underligt med at Diverse står først. I mit hoved og på min lille skærm er det, som kommer til sidst, når man ikke har kunnet finde et sted at smide sine guldkorn. Det er da bøvlet, at man først skal trævle hele siden igennem for at finde et sted at gøre af sin tråd, for derefter når man ikke har kunnet placere den, igen at gå op øverst på siden. Er ret sikker på at mange vil bruge Diverse, bare fordi det står først.
Marcus
Administrator
Dato: 21/12 2012 15:28 | Indlæg redigeret den: 21/12 2012 15:28

Bodil:
God pointe, det tænkte jeg faktisk også på, var lidt mystisk. Skal vi så sætte den ned lige over DVF, måske?

Gode idéer mht. opskrifter!

dgj:
Det var så lidt. :)
Betyder plantespiser så det samme som strikt-vegetar (og evt. kostveganer)? (Antaget at "vegetar" ikke implicerer etik.)

ChiZhai: Jo, men hvis der er 1 på siden, der er eks. Wicca, er der måske heller ikke særlig mange, man kunne forestille sig, der lige ville søge på det. Måske der bare skal være mange muligheder, som nu, og så skal de i rækkefølge efter popularitet? :)
Marcus
Administrator
Dato: 21/12 2012 15:31 | Indlæg redigeret den: 21/12 2012 15:38

Der er også nogen, der har snakket om at tilføje "Single" som valgmulighed inden for "Partnerstatus", men så synes jeg måske igen (som med kostvalgmuligheder), vi først skal finde nogle definitioner for "Single", "Single på udkig" og "Tilfreds single". Hvis de så overlapper kan vi evt. fjerne en/nogle af de eksisterende. Så hvis nogen brænder for dét, synes jeg, de skal oprette en tråd om det. Disse definitioner kan der så evt. linkes til fra opret- og rediger-profil-siderne.
Jeff
Dato: 21/12 2012 16:00 | Indlæg redigeret den: 22/12 2012 11:30

I'd like to try some reasoning here, but I am going to do it in English to accomplish the necessary precision.

If we allow "vegetar" to represent every variation on vegetarianism other than ovo-, lakto-, or veganism, then it actually comes to stand for nothing, since our confidence in the use of term is too diminished. We cannot really depend upon it to signify consistently.

If we add the term, "strikt vegetar", then we may be introducing a term that many don't really understand without meaningful context and they will be trapped in the ambiguity between "strikt vegetar" and "vegetar".

If we add the term "ovolaktovegetar", then we exclude this concept from the interpretation of vegetar, but the term may still seem ambiguous to some in some intersection with the term "vegetar".

The term "kostveganer" may be similarly ambiguous and conflict with some of the extended ethical considerations that seem important in understand the choice of veganism.

"Plantespiser" is a term which actually applies to every category, because it is not a neologism like "vegetar", it is a normal compound meaning those who eat plants, which we all do.

I suggest that what will eliminate the most ambiguity, conflict and potential intersection in these terms is the use of the following terms:

Strikt vegetar = strictly plant-based diet
Ovovegetar = basically plant-based diet including eggs
Laktovegetar = basically plant-based diet including dairy
Ovolaktovegetar = basically plant-based diet including eggs and dairy
Veganer = strictly plant-based diet and ethical rejection of all animal-based products for any purpose...

And then we drop "vegetar" altogether, as strange as it may seem at first.

Here is why we might want to do so. As has been argued here and in general everywhere, I believe, "vegetarian" is the overarching term for all forms of diet and lifestyle that exclude slaughter of animals* and emphasize plant foods. It can then not be appropriated by any one subcategory. Furthermore, by removing it, we fend off weird interpretations of the term, such as "I am vegetarian, but I eat fish" (even though, technically, we do offer pescetar as an option).

Finally, this more symbolically allows vegetarkontakt to be a much more all-inclusive name.

And why not include a link like "se hjælp om begregenes betydning" that goes to a little glossary of the terms. I feel quite certain that most anyone would be able to make sense of the list I have presented above which tracks quite closely what can be found on Wikipedia.

*
Vegetarianism is the practice of abstaining from consumption of meat (red meat, poultry and seafood).

http://en.wikipedia.org/wiki/Vegetarianism
Leif Varmark
Forum-indlæg: 3649
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 21/12 2012 21:14 | Indlæg redigeret den: 21/12 2012 21:16

I'm a starchivore!:D

Marcus
Administrator
Dato: 22/12 2012 11:13

Apropos denne ændring:
Marcus skrev: Har ændret det sådan at der kun vises "Antal børn" og "Postnr." på ens profil, hvis der står andet end "0".
Er der egentlig nogen der bruger postnummer-elementet til noget, altså om i tjekker hvilket postnummer folk kommer fra, nu der allerede står "Område" (som dog er mere generelt)?

http://vegetarkontakt.dk/?-siden-aendringer=132279

...kunne man, ud over bare at fjerne postnummeret, måske erstatte det med "By"? "Område" er måske stadig relevant ift. hurtigt at se landsdelen, hvis man ikke lige kender eks. "Bølling"?
Bodil
Forum-indlæg: 461
Opskrifter: 22
Dato: 22/12 2012 11:33

God idé at placere "Diverse" før DVF.
Jeff
Dato: 22/12 2012 11:38 | Indlæg redigeret den: 22/12 2012 11:59

OK, da ingen gad tage stilling til det jeg har skrevet ovenfor, så er ønsket ikke bare et almindeligt ønske med en direkte henvendelse m.h.t. teksten, der står på profilregerings side:

Kost:
(Sig til hvis du savner flere muligheder)

Derfor siger jeg til, at jeg savner "ovolakto vegetar (eller "laktoovo vegetar") som mulighed.

Hermed hjælpes sagen videre.

Som begrundelse tilføjes følgende eksempler for ordets brug:

http://en.wikipedia.org/wiki/Ovo-lacto_vegetarianism (encyclopedia example)
http://www.merriam-webster.com/medical/ovo-lacto%20vegetarian (dictionary example)
http://www.diet.com/g/ovolactovegetarianism (diet site example)
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15570032 (peer-reviewed journal article example)
http://www.livestrong.com/article/233211-ovo-lacto-vegetarian-cooking/ (cooking example)
http://www.bakespace.com/recipes/Ovo_lacto_Vegetarian/67/ (baking example)
http://bodybuilding.about.com/od/nutritionbasics/a/Bodybuilding-Nutrition-Sample-Ovo-Lacto-Vegetarian-Bodybuilding-Diet.htm (bodybuilding example)
http://www.dietitians.ca/getattachment/fcf61129-526a-4c5b-964b-b297d9c6f513/FactSheet-Eating-Guidelines-for-Lacto-Ovo-Vegetarians.pdf.aspx (national dietician organization example)
http://www.amazon.com/Lacto-Ovo-Vegetarian-Jersey-T-Shirt-CafePress/dp/B00A8HC74W/ (clothing example)

På forhånd tak.
Marcus
Administrator
Dato: 22/12 2012 12:07

Jeg synes dén debat fortjener sin egen tråd. (Siden: Kostvalgmuligheder?)
Egentlig synes jeg umiddelbart, dit forslag er godt, men der er rigtig mange profiler, der er sat til "Vegetar", hvoraf mange nok er lakto-ovo, andre strikt-vegetarer og nogen vælger det for sin simplicitet (undgå splittelse, heraf nogle veganere), så jeg kunne måske forestille mig, at nogen ville være imod, at fjerne den som mulighed.
Jeg tenderer så selv til at synes, at vi ikke skal ændre i dét system, før vi når frem til noget meningsfuldt, så arbejdet med tilføjelser og fjernelser begynder dér, fremfor at gøre det mere forvirrende eller ændre frem og tilbage.

En anden valgmulighed kunne igen være honning-vegetar (skal der så være en lakto-ovo-honning-vegetar, en lakto-honning-vegetar, en ovo-honning-vegetar og bare en honning-vegetar? Måske er honning implicit i lakto & ovo, så honning-vegetar = strikt vegetar + honning? Hvis strikt vegetar ikke allerede, modsat veganer, inkluderer honning?).

For en definitionskværulant som mig, på det punkt, kan det hurtigt blive en lang debat. :D Men også interessant.
Jeff
Dato: 22/12 2012 12:12 | Indlæg redigeret den: 22/12 2012 12:13

I see your point - specielt m.h.t. dem, som allerede har valgt vegetar hvor der menes ovolakto-...

Lad os tage det på en ny tråd, jeg syne også emnet fortjener det og som du siger kan det bliver interessant (og lang).

Ellers mange tak for dit hårde og meget gode arbejde her på siden.
Sider: << < 8 9 10 11 12 13 14 > >>