Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Samlet liste, med ønsker til forbedringer af siden

Siden

Sider: << < 14 15 16 17
Serenity
Forum-indlæg: 1672
Område: Nordjylland
Dato: 3/7 2014 11:00 | Indlæg redigeret den: 3/7 2014 18:30

Jeg vil lige gøre opmærksom på, at hvis man bruger chrome med speed dial 2 eller opera, så kan man lave en gruppe med links til forskellige hjemmesider. Det kan fx være en gruppe med links til sine favoritopskrifter. Det fungerer lidt ligesom at lave en gruppe med bogmærker, bortset fra at hvert link har sit eget lille miniaturebillede. Det ser sådan her ud i chrome.
http://s30.postimg.org/yzx1q55b5/chrome.png

Grupperne er øverst til venstre på billedet. Hvis man klikker på fx opskrifter, kommer der en ny skærm med links til de opskrifter, som man har tilføjet.
Serenity
Dato: 4/7 2014 10:57

Man kan ikke lave to citater i samme indlæg hvor der står navn i begge citater.
Marcus
Forum-indlæg: 3073
Opskrifter: 2
Område: KBH
Administrator
Dato: 10/7 2014 16:57

Jeg har faktisk udskiftet til to forskellige skrifttyper.
Overskrifter: Verdana -> Libre Baskerville, og
Brødtekst: Verdana -> Trebuchet MS

Men da i kommenterede her var skrifttypen for brødtekst Arial, som jeg så ændrede til Trebuchet, da jeg godt kunne se, Arial måske er mindre læselig. Forhåbentligt synes i også, det er okay nu?

@Serenity: Ja, det er rigtigt. Den fungerer ikke helt optimalt, den funktion. Det må ses på.
Bellacci
Forum-indlæg: 503
Område: Fyn
Dato: 10/7 2014 23:13

Ville være dejligt, hvis man kunne modtage en besked, hvis en anden bruger nævner en i en tråd. lidt ligesom på facebook. Kan være lidt svært at holde styr på alle de tråde man deltager i :-)
KeepTexasBeautiful
Forum-indlæg: 1592
Dato: 11/7 2014 21:58

Jeg synes egentlig at det oprindelige layout var bedre Marcus. Men da jeg kun besøger siden få gange i løbet af en måned, kan jeg godt tilgive hvis du beholder de nuværende skrifttyper.
Amy
Forum-indlæg: 567
Dato: 13/7 2014 13:38

Er det en mulighed at logge ind blot for at læse nye PB'er? Får tit logget ind i farten, hvor jeg så misser de nye indlæg der er kommet, da de jo ikke er markeret som nye til næste gang jeg logger på.
- ellers, hvis det er nemmere, kunne man gøre sådan, at alle nye indlæg forbliver nye indtil man har været inde i hver tråd. Og så skulle der selvfølgelig også være en "markér alle fora som læste" -knap, til de indlæg man ikke gider læse.

Det kunne være rart, så man ikke går glip af noget her på vegkon <3
David
Forum-indlæg: 40
Område: Sydjylland
Administrator
Dato: 13/7 2014 14:50

Verdana er stadig bedre vil jeg sige, det er jo også det der er tiltænkt til at starte med. Banneret er jo i verdana... . kan ikke rigtig forstå hvorfor skrifttypen skulle ændres? :) men hvad synes i andre?
Serenity
Dato: 13/7 2014 16:27

Jeg vidste slet ikke at skrifttypen var blevet ændret :D
xvx
Forum-indlæg: 24
Dato: 13/7 2014 19:59 | Indlæg redigeret den: 13/7 2014 19:59

Siden var meget bedre med sans serif.

Serif gør sig bedst på skrift, og sans serif gør sig bedst på skærm - det er en af "grundreglerne" inden for typografi.
Marcus
Forum-indlæg: 3073
Administrator
Dato: 18/7 2014 23:27 | Indlæg redigeret den: 18/7 2014 23:34

@Bellaci: God idé. Det nemmeste pt. er nok at trykke på brevet ud for trådens titel, så du (burde) få en e-mail ved nye indlæg i den. En ulempe er dog at det er alle indlæg, uanset om ens navn nævnes, og man får også én e-mail per indlæg.
En anden mulighed er at gå ind på sin profil og trykke på antallet af indlæg, og så kan man få en liste over alle tråde, man har skrevet i. :)

@Amy: Jah, det burde der nok gøres noget ved. :)

@KTB: Det er begge to du tænker på, endda?

@David: Altså det var vel lidt en spontan idé, også fordi Verdana nemlig er så udbredt og ikke så original for sites at bruge, og især nu hvor webfonts er blevet en mulighed, som de ikke var i samme grad da vegkon startede. At det specifikt er libre baskerville er lidt underordnet, og måske godt at genoverveje. Jeg synes bare det giver sitet et mere unikt og mindre kedeligt udseende hvis det ikke er verdana, times eller arial eks. Har skiftet til trebuchet ms som sagt ift. brødtekst, men gad egentlig også godt finde en anden skrifttype dér.
Banneret kan jeg jo evt. også opdateres med en ny skrifttype.

@xvx:
Brødtekst-skrifttypen er også sans-serif.

Det er en serif skrifttype der bruges til overskrifter, men de er også større, og har ofte en mere dekorativ rolle. Det er det en grundregel, ja, men der er faktisk en del debat omkring, om det nu også er så sort/hvidt. Jeg kan desværre ikke genfinde den mest interessante af de artikler jeg kan huske, at jeg læste om emnet, der bl.a. også kom ind på hvilke andre faktorer der i stedet spillede en rolle, men her er eks. en: http://alexpoole.info/blog/which-are-more-legible-serif-or-sans-serif-typefaces/

...denne anden artikel konkluderer eks. følgende
Designers love to argue on this topic, but the current consensus–at least as close as anyone can get to one–is that sans-serif fonts are still superior for screen body text, and serif fonts are best used for headings [min kursiv]. For many users with newer displays, though, the difference is negligible.

http://thenextweb.com/dd/2011/03/02/whats-the-most-readable-font-for-the-screen/

...eller denne:
One of the easiest ways to quickly create balance and contrast in typography is to choose a serif and sans serif pairing. It’s a simple, easily managed combination that can produce a cohesive look to the text if you select the right typefaces.

http://alistapart.com/article/on-web-typography
Zoozapper
Forum-indlæg: 1
Dato: 11/10 2014 10:50

Man kunne måske hente lidt inspiration til siden her og her
Kappa
Forum-indlæg: 290
Opskrifter: 12
Område: Odense
Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 29/6 2015 23:44

Hello :)
Synes det er lækkert at de "mest viste opskrifter" står til højre på forsiden - kunne det muligvis lade sig gøre at lave en lignende søjle til venstre med tilfældige opskrifter? :) Altså i den forstand at hver gang man opdaterede forsiden, kom en håndfuld tilfældige opskrifter frem
Sider: << < 14 15 16 17