Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Samlet liste, med ønsker til forbedringer af siden

Siden

Sider: << < 3 4 5 6 7 8 9 > >>
DennisL
Forum-indlæg: 778
Område: KBH
Dato: 18/2 2011 14:06

En markant forbedring vil også være at man ikke kan ændre profilnavnet, efter at man har oprettet sin profil.
Der er nogle herinde der har tendens til at skifte BÅDE profilnavn OG billede på samme tid. Og så kan man let anledes til at tro, at det er en helt anden person.
Marcus
Forum-indlæg: 3072
Opskrifter: 2
Administrator
Dato: 19/2 2011 11:48

At kunne slette flere beskeder ad gangen i ens ind- og udbakke. Evt. med afkrydsningsfelter og en slet knap i toppen el. bunden af listen.
DennisL
Dato: 19/2 2011 13:03 | Indlæg redigeret den: 19/2 2011 13:05

En signatur kunne også være meget rart.

@Marcus:
Ej, er det ikke meget sjovt at tage dem én ad gangen? :D
Marcus
Forum-indlæg: 3072
Opskrifter: 2
Administrator
Dato: 19/2 2011 13:04

Jeg har aldrig rigtig forstået signaturer som andet end ego-fyld. Kan man ikke lige så godt skrive det på sin profil, og holde trådene renere rent indholdsmæssigt?
DennisL
Dato: 19/2 2011 13:06 | Indlæg redigeret den: 19/2 2011 13:07

@Marcus:
Det kan der være noget om. Men det er jo ikke alle, der bruger den til narcissistiske udfoldelser.
Jeg bruger dem ofte til at bringe progressive citater, eller revolutionære, politiske budskaber.
Men ja, det er jo rigtigt nok, det kan man også holde til profilteksten...
Pawa
Forum-indlæg: 578
Opskrifter: 1
Dato: 4/3 2011 13:21

En sektion for jimmis indlæg, så mods kan flytte hans tråde derover kontinuerligt og på længere sigt evt. udvide det til at være en ekstern hjemmeside. Evt. forslag til navne på sektionen/siden kunne være "jeg ved godt jeg gentager mig selv i det uendelige, men igen; hvorfor er du vegetar og ikke veganer?"

Dertil måske lave en sektion der hedder "jimmis traume-ofre" hvor ord-kombinationer som "hvorfor+vegetar" og "ikke+veganer" ikke kan skrives uden der opstår en fejl på siden.

tak.

lulz
DennisL
Dato: 4/3 2011 14:50 | Indlæg redigeret den: 4/3 2011 14:53

Kunne admin eller moderatorer ikke slette alle de indlæg, hvor folk kører konstant, infantil personhetz mod Jimmi?
Det er ærlig talt rystende at se hvor modbydelige folk kan blive, hvis nogle lige trykker disse konfrontationssky personer på nogle ømme punkter!
Jimmi
Forum-indlæg: 413
Dato: 4/3 2011 15:03 | Indlæg redigeret den: 4/3 2011 15:04

Mange tråde kører af sporet og handler pludselig om noget helt andet end det der var meningen. Hvis trådstarter havde muligheden for at slette indlæg der ikke har noget med trådens emne at gøre ville det være alle tiders :D

DennisL
Måske er det et godt tegn at de bliver så sure :D
DennisL
Dato: 4/3 2011 15:14

@Jimmi:
Tjaa, når de begynder på personhetz, så tror jeg snarere at der er tale om at de lukker totalt af.
Pawa
Dato: 4/3 2011 16:13 | Indlæg redigeret den: 4/3 2011 16:14

Jeg ved godt mit indlæg her er hetz mod jimmis handlinger, det er dog ikke ment som en hetz mod jimmi, det er ikke en personhetz, forsøg at adskille den slags, det er generelt en rigtig god huskeregel at adskille folk fra deres handlinger.

Jeg hetzer mod jimmis handlinger fordi han hetzer mod mine. Og jeg ved godt "min spøg" er grov. Men jeg har før, i andre indlæg hvor folk begyndte at hetze mod jimmis person og ting der ikke havde noget at gøre med det der er irriterende som at han gør, taget jimmis standpunkt og forsvaret hans person, uden at forsvare hans handlinger. Men jimmi bliver ved og ved og ved. Han forstår det ikke. Han troller. Man er altid velkommen til at trolle en troll, det er en del af legen ;)

Men det var selvfølgeligt en forkert tråd at trolle jimmi i, jeg skal nøjes med at trolle jimmi i jimmis egne trolle tråde, det er helt klart mere passende :D

Hvorfor er jimmis spørgsmål trolling? Fordi at jimmi gentager sine spørgsmål gang på gang, uden at være i stand til at registrere et svar. Normalt ville jeg kalde det en spambot, men en spambot er normalvis ikke et menneske, så jimmi må være en troll der leger spam-bot.

Jeg har flere gange forsøgt lede jimmi ind på en mere konstruktiv retning og det er der mindst 100 andre mennesker der også har, senest gjorde jeg det i dag da jeg i jimmis troll tråd opfordrede ham til at skrive et indlæg i lunas tråd "del din veganisme" så at jimmi kan prøve hvordan det er at kommunikere noget ud på en mere konstruktiv måde end at stille de samme spørgsmål om og om igen, uden at godtage nogensomhelst form for svar.

Jeg synes faktisk godt Jimmi må stille sine spørgsmål, men jeg synes at jimmi skal begrænse sig til et indlæg af den slags om måneden og lade være med at kapre andre tråde med de samme spørgsmål. Og så prøve at læse svarene. Og hvis han ikke forstår svarene så overveje om det måske er hans egen evne til at relatere der er begrænset.

Jimmis vedholdenhed er reelt rigtigt sejt og hvis flere var ligeså vedholdende i deres etiske formål og gøremål ville verden garanteret være et bedre sted, men det afhænger helt klart af hvilken strategi man vælger for at opnå sine mål og jimmi skal tage til efterretning at størstedelen af de aktive brugere herinde efterspørger at jimmi forsøger at ændre sin tilgang til emnet, der såvidt i mit perspektiv er værdigt nok.

Dennis, hvis du insinuerer at mit indlæg er infantilt, blot fordi at det er skrevet med humor, så har du misforstået begrebet. Det ville være infantilt hvis det var den første respns på et seriøst indlæg, men når at man har svaret seriøst adskillige gange og alle andre lige såvel har og de samme spørgsmål gentager sig kontinuerligt så er et troll modsvar et rationelt jævnbyrdigt svar.
Og at kalde folk for konfrontations-sky har heller ikke hold, de fleste der har svaret ham adskillige gange har både vedkendt sig deres handlinger og holdninger og forklaret hvorledes det kan være de befinder sig der og hvorhen de ønsker at rykke sig, hvis de ønsker det, hvilket ikke alle gør. Og det må Jimmi lære at acceptere, omend han ikke kan respektere det.

btw. så er mods velkomne til at rykke dette indlæg og mit forrige indlæg andetsteds hen, i følgeskab med de par indlæg der er henvendt dertil.
DennisL
Dato: 4/3 2011 16:21

@Pawa:
Okay, du må undskylde at jeg i mit indlæg antog, at du deltog i heksejagten mod Jimmi. Jeg så bare dit indlæg, og tænkte ikke nærmere over det, og så blev det dråben, der fik mit bæger til at flyde over. For personhetz mod Jimmi, det er der virkelig meget af her. Og jeg har det meget svært med sådanne ting - specielt når det kommer fra folk, der ellers går og hæver sig over andre, i dette tilfælde vegetarere og spcielt veganere, der hæver sig over kødædere, som de anser for at være amoralske. Og når jeg ser på dem der kører personhetz mod Jimmi, bliver jeg bekræftet i, at det at være vegetar eller veganer ikke automatisk er lig med højere moral end kødspisere. For jeg har set MANGE kødspisere, der er langt mere moralsk i deres adfærd, end MANGE her på VK.
Etik og moral er jo som nævnt mange steder ikke den eneste motivation for vegetarisme...

Og jeg tror at Jimmis gentagelse af sine indlæg snarere er et resultat af at folk konstant spammer hans tråde med personhetz, og, i bedre fald, useriøse svar, og at folk tager hans konfrontationer som et personligt angreb, end at det er et resultat af Jimmis eventuelle (manglende) opfatningsevne.
Jimmi
Forum-indlæg: 413
Dato: 4/3 2011 16:41

En anden god funktion ville være hvis der under hvert indlæg var en knap man kunne trykke på hvis man ikke bryder sig om indlægget og at indlægget så automatisk bliver slettet hvis en bestemt procentdel af brugerne har trykket på knappen. Hvis vi havde sådan en funktion ville der ikke være brug for moderatorer :D

Pawa: Dennis har ret i at jeg fortsætter fordi folk bliver ved med at spamme de tråde jeg opretter i stedet for at holde sig til trådens emne. Og jeg mener også at der er forskel på de spørgsmål som jeg har stillet i de forskellige tråde. I en af trådene fandt jeg ud af hvad der forhindrer folk i at blive veganere. I en anden tråd forsøgte jeg at finde ud af hvad der fik folk til at gå fra at være lakto/ovo vegetar til at være veganer og nu prøver jeg at finde ud af hvorfor nogle synes det er godt nok at være lakto/ovo vegetar. Indtil videre er der rigtig meget spam i tråden og kun nogle få relevante indlæg som har noget med trådens emne at gøre.

Hvis denne diskussion fortsætter må vi hellere gøre det i en ny tråd så Benjamin slipper for at læse alt vores spam :D
Pawa
Dato: 4/3 2011 17:13

Jeg vedkender mig at være lidt grov mod jimmi, omend det udelukkende er henvendt mod hans indlæg.
Mht. den form for kommentarer der hetzer mod jimmi som person og begynder at skrive det ene og det andet bare for at svine til synes jeg også at det er totalt for meget. Det er min erfaring at folk kan ende med at begå selvmord over det som "bare var for sjov", men der er væsentlig forskel på at grine med folk og grine mod folk, som jeg plejer at sige (skriv lige det bag øret kallum).
Ikke at jeg opfatter jimmi som i den farezone, men det er jo reelt pænt svært at gennemskue over nettet, tror dog han er en del mere standhaftig (så brug dog for h****** din standhaftighed på en bedre måde).

I og med at der er så mange der reagerer negativt på jimmis indlæg, nogle af dem langt mere fair end andre, synes jeg mit indlæg bliver sat i et mere tvivlsomt(negativt) lys og det kan godt ses som en del af opløbet mod jimmi, det er ikke min mening, men jeg synes jimmi skal tage til efterretning hvor mange der egentligt har givet ham deres bedste forsøg på at svare hans spørgsmål og som på pæn måder prøver at bede ham om at komme lidt videre efter tiende gang.
Der er mange velmenende mennesker der også er trætte af det. Og så kan man ende med at blive lidt spydig i sin frustration.
(og når man er lidt overtræt, hehe ;) )

I sig selv super fint du står op for jimmi dennis, props for det!
Der er mange der prøver at være søde mod jimmi og går til ham med fløjshandsker omend de er trætte af det, det er jeg egentligt også glad for at se! Og så er der sikkert flere endnu der ligefrem er så fornuftige bare at ignorere det, hvilket også er en strategi jeg måske selv kunne bruge. ;)

Men altså jimmi, det føles som om du tyranniserer os med dine spørgsmål, tag en slapper plz ;)

(damn, overtræthed kan til tider resultere i at man spammer for meget, erkender mig skyldig og frakender mig alt ansvar :P )
Pawa
Dato: 4/3 2011 17:20

Well, det er da positivt du bliver klogere på folk, så er der da lidt fremgang, hehe!

Kan se det med spam.

Jeg synes ikke at brugere skal kunne slette indlæg, men jeg synes at trådstarter skal kunne bestemme topic og mods kan slette hele off-topic indlæg (ikke indlæg med enkelte off-topic kommentarer).

Men det er et slid for mods og det kræver helt klare retningslinjer så mods ikke bliver klandret for personligt at udvælge hvad de sletter.
Kommer nok ikke til at ske på vegkon lige foreløbigt :)

Nå, ohøj og namaste!
DennisL
Dato: 4/3 2011 17:30

@Pawa:
Jaa, jeg er i store træk enig i det du siger.
Wonderboy
Forum-indlæg: 1563
Opskrifter: 3
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 7/3 2011 17:58

Jeg kunne godt tænke mig en funktion der gjorde at man kunne trykke bloker på en bruger, og så ville man ikke kunne se han/huns indlæg herinde, og han/hun ville ikke kunne skrive i ens egne indlæg :)

Kunne os godt tænke mig en timetravel funktion, som kunne tage alle de awesome brugere med tilbage til det vegkon var engang.

Og igen igen rykker jeg efter stalker listen. Hvis den ikke bliver indført, så kan man opfordre alle til at gå ind og søge på brugere herinde 1 gang om dagen. Så bruges flere af sidens resourcer, end hvis et fåtal nysgerrige brugere klikkede sig ind for at se nyankomne en gang om ugen.

Ferrari
nullnullnull
Forum-indlæg: 532
Dato: 7/3 2011 18:08

Jeg er enig med Lund i at en bloker funktion ville være fantastisk. Så kan man slippe for personlig hetz.
DennisL
Dato: 7/3 2011 18:49

@lund:
Kunne os godt tænke mig en timetravel funktion, som kunne tage alle de awesome brugere med tilbage til det vegkon var engang.

http://www.archive.org/web/web.php
?
Forum-indlæg: 964
Dato: 7/3 2011 19:18

At få det gamle rare vegkon tilbage!

Middel: hård moderation. :D yes, u luve it.

Alternativt som lund foreslår; timetravel funktion
Stjernestøv
Forum-indlæg: 847
Område: Sjælland
Dato: 7/3 2011 20:58

Bare lige for at nævne det.. Jeg er meget glad for at der ikke er en stalker liste.. Hvis man vil have at brugere ved at man læser deres profiler, kan man jo altid sende dem en besked ;)
Sider: << < 3 4 5 6 7 8 9 > >>