Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Samlet liste, med ønsker til forbedringer af siden

 

Siden

Sider: << < 5 6 7 8 9 10 11 > >>
Marcus
Forum-indlæg: 3075
Opskrifter: 2
Område: KBH
Administrator
Dato: 18/7 2011 23:59

Alternativt kunne man finde på et helt nyt begreb i stedet for "strikt vegetar", så længe det ikke indeholder allerede eksistererende begreber som veganisme, med inkompatible betydninger. For mig er "kost-veganer" lige så meningsløst som "kød-vegetar", og jeg frygter at det udvander betydningen af begrebet veganisme, ligesom det skete med vegetarisme, som også i sin grundlæggelse var implicit etisk, som jeg kort skriver om i tråden jeg henviser til ovenover.

Jeg går efter Vegan Societys definition af veganisme, hvis grundlægger, Donald Watson, skabte begrebet:
"The society now defines veganism as '...a way of living that seeks to exclude, as far as possible and practicable, all forms of exploitation of, and cruelty to, animals for food, clothing and any other purpose.'"

Af den grund mener jeg heller ikke veganisme som valgmulighed egentlig går ind under "kost"-betegnelsen på ens profil, og derfor burde feltet hedde "Filosofi/Kost" eller lignende. Det er dog bare ikke rigtig præcist, da det ikke omhandler "filosofi" generelt, men filosofi inden for menneskets behandling af andre dyrearter.
nullnull
Forum-indlæg: 86
Område: KBH
Dato: 19/7 2011 11:17

Jeg synes personligt det mest korrekte vil være at følge Donald Watson's definition, det er jo trods alt ham der er faderen til hele bevægelsen.
Der er ingen grund til at udvande noget som ikke bør udvandes.

Og så har jeg svært ved at se hvorfor man ikke bare kan kalde sig vegetar hvis man ikke undgår ALLE animalske produkter.
Hvorfor kalde sig noget man ikke er?
lucifer
Forum-indlæg: 1609
Område: Sjælland
Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 19/7 2011 19:27

jeg kunne godt tænke en der hed videnskab
der ligger en masse gode oplysninger her inde men svært at finde ,bla. ved jeg der er en liste omkring indhold af vitaminer mineraller osv, grønt forhold til kød , den kunne jeg godt bruge men kan ikke finde den .

vh lu
Røsle
Forum-indlæg: 865
Opskrifter: 4
Område: Midtjylland
Dato: 21/7 2011 01:11

Jeg gad ræddiræddigodt at der var en kalender, hvor sammenspisninger, aktivisme happenings osv. kunne skrives ind - med kontaktperson og sted/område :)
Wonderboy
Forum-indlæg: 1563
Opskrifter: 3
Område: KBH
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 21/7 2011 20:07

Skidegod idé dyre :D
Wonderboy
Forum-indlæg: 1563
Opskrifter: 3
Område: KBH
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 21/7 2011 22:17

Jeg synes det SKAL indføres at man ikke kan stemme anonymt på opskrifterne herinde.
Har bemærket på det sidste at hver gang der er en opskrift der ikke er vegansk, så får den bundkarakter.

Synes det er så tarveligt at der sidder en eller flere bæveganere og stemmer en opskrift ned, som nogle har brugt tid og kærlighed på at smide ind, bare fordi der er mælk eller æg i.

Jeg er selv veganer men skammer mig over nogle kan opføre sig så tosset. Grow up!
Pawa
Forum-indlæg: 578
Opskrifter: 1
Område: KBH
Dato: 22/7 2011 03:24 | Indlæg redigeret den: 22/7 2011 03:26

God ide Lund!

@Benjamin:

Følgende forslag bekommer dig måske ikke særligt vel Benjamin, det er ikke personligt, håber ikke det bliver taget sådan! :(

Men jeg kunne godt tænke mig at du ansatte nogle af de frivillige som jeg kunne forestille mig er friske til at hjælpe med at programmere, dvs. at du afgav noget af din magt til fordel for vegetarkontakts videre udvikling, fordi at det er min oplevelse at der er rigtig mange ting som der kunne forbedres væsentligt og at du enten ikke har tid eller endnu ikke er dygtig nok til at programmere alle de forbedringer som at kunne bringe vegetarkontakt op på niveau med andre moderne forums.

Jeg synes layout er fedt og elsker der ikke er reklamer, men det behøver ikke at forhindre siden i at udvikle sig til at være på linje med alle de forums der er fuld af fede funktioner som hjælper en som bruger på et væld af måder.

Jeg har en lettere følelse af at du lidt klamrer dig til magten og det er ikke af ond vilje jeg siger det, men fordi jeg føler at vegetarkontakt først og fremmest tilhører brugerne og ikke ide-starteren, omend det ikke skal indvirke på den massive mængde af PROPS du skal have for at have lavet, udviklet og fortsat udvikler siden, det kan ingen tage fra dig, men du har brug for hjælp, det er min opfattelse og det synes jeg du skal tage til overvejelse.

Og jeg undskylder meget hvis jeg er galt afmarcheret fordi du allerede har en masse ting i posen der bare ikke er helt færdiggjorte, men er inden for relativ kort rækkevide, i det tilfælde skal jeg gladeligt være mere tålmodig og vente på dine gaver til folket.

Håber at du kan tage min opfordring på en positiv måde og forstå jeg blot tænker på fællesskabet af brugernes interesse frem for din. Og at jeg gerne vil understrege ingen kan fratage dig din iværksætter ære og at du heller ikke behøver at afgive at være uber uber programmøren på siden, men at du måske kan nøjes med at udvælge et par frivillige kyndige til at være hjælpe-programører, der kunne programmere funktioner du så skulle teste og godkende før de blev taget i brug.

Alt godt!
Marcus
Forum-indlæg: 3075
Opskrifter: 2
Område: KBH
Administrator
Dato: 24/7 2011 11:27 | Indlæg redigeret den: 24/7 2011 11:39

God idé, og jeg mener faktisk at ha' læst på et tidspunkt herinde, at Benjamin søgte andre PHP-programmører til at hjælpe med siden? På det tidspunkt var der ikke nogle svar, men det kan jo være der ville være nogen nu, der kan og vil hjælpe? Jeg kan ikke PHP.

Norther: Jeg har lige genlæst dit oprindelige indlæg som jeg svarede på. Det jeg modsatte mig var begrebet "kostveganer", da jeg ikke mener, det giver mening, ikke at ransage dit liv eller skabe et hierarki. Jeg ønsker netop at nedbryde hierarkiet ml. mennesker og andre dyrearter, og det mener jeg veganisme er essentielt ift., så længe betydningen ikke reduceres til kun at handle om mad, så man teoretisk set kan være veganer og jæger samtidig, så længe man ikke spiser de dyr man henretter. Jeg synes, det er fjollet, og ødelægger idéen bag totalt.
Men siden du faktisk lyder til at bekymre dig lædervarer/uld/silke/pels og de ting du ejer af disse er fra før du blev vegetar/veganer, er du vel heller ikke det du selv ville kalde "kostveganer", da du netop ikke kun bekymrer dig om kostelementet? Vegetarforeningen forholder sig tydeligvis ikke til begrebets oprindelse og betydning. Det er ærgeligt, at de bidrager til misforståelsen, for deres hjemmeside er nok alligevel forholdsvis velbesøgt. Der var også engang en aktiv veganerforening, http://www.vegana.dk/ , men de skriver det også som om, de kun taler om det man spiser. Det håber jeg på at rette op på hvis jeg engang får redesignet deres hjemmeside og foreningen igen starter op.
Pawa
Forum-indlæg: 578
Opskrifter: 1
Område: KBH
Dato: 25/7 2011 02:27

Aha. Ville i så fald ønske der var nogen der kunne programmere i PHP og hjælpe Benjamin, det er trods alt ikke et lille arbejde at fixe alt sådan noget når man også har et liv ved siden af og ikke tjener styrtende med penge på det.

Kan desværre heller ikke selv programmere. Måske kunne man til gengæld kopiere, jeg ser ingen skam i hvis man huggede koder fra alle mulige forums med fede funktioner. :D
Zan
Forum-indlæg: 387
Område: KBH
Dato: 17/8 2011 12:46

Alternativt kunne man finde på et helt nyt begreb i stedet for "strikt vegetar", så længe det ikke indeholder allerede eksistererende begreber som veganisme, med inkompatible betydninger. For mig er "kost-veganer" lige så meningsløst som "kød-vegetar", og jeg frygter at det udvander betydningen af begrebet veganisme, ligesom det skete med vegetarisme, som også i sin grundlæggelse var implicit etisk, som jeg kort skriver om i tråden jeg henviser til ovenover.

Jeg går efter Vegan Societys definition af veganisme, hvis grundlægger, Donald Watson, skabte begrebet:
"The society now defines veganism as '...a way of living that seeks to exclude, as far as possible and practicable, all forms of exploitation of, and cruelty to, animals for food, clothing and any other purpose.'"

Af den grund mener jeg heller ikke veganisme som valgmulighed egentlig går ind under "kost"-betegnelsen på ens profil, og derfor burde feltet hedde "Filosofi/Kost" eller lignende. Det er dog bare ikke rigtig præcist, da det ikke omhandler "filosofi" generelt, men filosofi inden for menneskets behandling af andre dyrearter.


Interview med Donald Watson:

VIP: We understand that you are responsible for creating the word "vegan." How did that occur? Why did you feel the word was needed?

DW: I invited my early readers to suggest a more concise word to replace "non-dairy vegetarian." Some bizarre suggestions were made like "dairyban, vitan, benevore, sanivore, beaumangeur", et cetera. I settled for my own word, "vegan", containing the first three and last two letters of "vegetarian" -- "the beginning and end of vegetarian." The word was accepted by the Oxford English Dictionary and no one has tried to improve it."

http://www.vegparadise.com/24carrot610.html

Det er lidt svært at vide hvordan The Vegetarian Society definerede vegetarisme dengang, men nutildags definerer den vegetarisme kun i form a hvad man spiser og jeg går ud fra at det var det samme dengang (altså ikke strikt vegetarisme). I så fald startede veganisme som "kostveganisme" og blev først senere udvidet til at betyde "ingen udnyttelse af dyr".

Jeg er 100% enig med den nuværende definition af veganisme af The Vegan Society og jeg kan godt se faren ved at udvaske begrebet. Jeg synes dog overhovedet ikke det er langt ude at bruge begrebet kostveganer. Tværtimod, så længe vi ikke bruger begrebet kostveganer vil kostveganere kalde sig selv for veganere og dermed udvaske begrebet.
kramme
Forum-indlæg: 116
Område: Nordjylland
Dato: 29/8 2011 15:57

Kunne være dejligt, især for nye, hvis der var en form for "nyttige/gode links" et sted (opskriftssider, blogs, "indkøbssider" m.m.) Der bliver ofte nævnt links i tråde, men det kan være lidt svært at finde dem igen, når man endelig vil gøre brug af dem...
noreply
Forum-indlæg: 137
Opskrifter: 1
Område: Fyn
Dato: 11/9 2011 18:56

Jeg mangler at kunne vælge "aseksuel" i stedet for bare at vælge "andet" i ens profil.
Katharina
Forum-indlæg: 27
Opskrifter: 1
Område: Sydjylland
Dato: 24/9 2011 14:52

Jeg ved ikke om det er min forbindelse men jeg syntes siden er utrolig langsom om at loade.
Klejne
Forum-indlæg: 384
Opskrifter: 1
Område: KBH
Dato: 11/10 2011 21:08

Der er alt for mange underkategorier nu,man får jo aldrig kigget dem alle igennem...
Lucinda
Forum-indlæg: 289
Område: KBH
Dato: 11/10 2011 21:15 | Indlæg redigeret den: 11/10 2011 21:16

noreply:D Jeg ville nu godt kunne lide at vælge "masochist":(
Amy
Forum-indlæg: 567
Opskrifter: 2
Område: KBH
Dato: 19/10 2011 15:30 | Indlæg redigeret den: 19/10 2011 15:32

Jeg synes det kunne være fedt at få præsenteret staben. Ved ikke om det allerede er gjort, men det leder mig hen på en anden ting: opslag! Man kan (eller admin/moderator/redaktør kan) lave sit indlæg til et opslag, så det altid forbliver øverst i underforummet. Det er ret smart, hvis man feks vil lave en liste over restaurenter, hvor man kan købe X tilskud, eller en tråd hvori \"folkene bag\" lige præsenterer sig ELLER bare generelle ting, der ligesom ikke rigtig er til diskution (således at tråden kan låses, smækkes op som et opslag, og vuti; så kan alle folk, feks newbies som mig, finde nogle hurtige facts i stedet for der er 37 \"hvor er der en veggiecafé i X by\"-tråde OG sådan at man ikke skal læse sig 43 sider frem til at finde svaret på X spørgsmål/fact)

Lyder det ikke som en god idé? :D
Marcus
Forum-indlæg: 3075
Opskrifter: 2
Område: KBH
Administrator
Dato: 19/10 2011 17:42

Amy:
Jo, og det var dét, der var meningen med wiki'en, som der også linkes til på forsiden. Desværre bliver den overrendt af spambots, og der kom ikke så meget gang i projektet. Jeg tror det primære problem, man skal se, er at der bliver udviklet meget lidt på vegetarkontakt, så hvis man har nogle funktioner som den du foreslår, man godt kunne tænke sig, er det nok bedre enten at lave det selv eller prøve at finde en anden til at lave det. Eks. hvis nogen andre har en server, man kan få adgang til, kunne man lave en ny wiki, sørge for der er spambot-beskyttelse (captcha og lignende tests) og så starte projektet op dér, og så kan man løbende tilføje flere relevante sektioner. Så kan man henvise til den side herinde fra, og måske få Benjamin til at linke til den fra forsiden, ligesom der nu linkes til vegetar.nu-wikien.

Du kan læse lidt om vegetar.nu her:
http://www.vegetarkontakt.dk/?-vegetarwiki=31307
http://www.vegetarkontakt.dk/?-vegetarnu=8037
http://www.vegetarkontakt.dk/?-vegetar-wiki-restaurant-oversigt=48111
og selve siden er her:
http://vegetar.nu/wiki
KeepTexasBeautiful
Forum-indlæg: 1598
Område: KBH
Dato: 7/11 2011 05:13

Hiver lige et par af mine forslag fra side 1 frem igen!

Jeg synes at muligheden for at give sit indlæg en "overskrift" er unødvendig og til tider endda meget forvirrende.


Det ville også være rart hvis det var nemmere at navigere frem og tilbage imellem siderne i en tråd. Er man først inde i tråden kan man kun rykke én side af gangen, og det er irriterende hvis man vil læse noget på side 5 af 7

Man kan self "hoppe" ved at ændre i URLen, men det ville være nemmere hvis der var en genvej til alle trådens sider udover den obligatoriske forrige/næste-funktion.
Earthling
Forum-indlæg: 1079
Område: KBH
Dato: 8/11 2011 00:15

Agree with Katharina: "Jeg ved ikke om det er min forbindelse men jeg syntes siden er utrolig langsom om at loade"...

Would like to have a "delete" in order to remove a thread or comment that I posted, especially when comments double or treble! Imagine this possibility could be included quite easily.
Julie Lea
Forum-indlæg: 1134
Opskrifter: 2
Område: KBH
Dato: 18/11 2011 11:43 | Indlæg redigeret den: 20/11 2011 17:01

Under "Tro" ville jeg gerne kunne vælge "humanist". Passer bedre på min livsanskuelse end "agnostiker". Hvad med et felt, man selv kunne skrive i i stedet for bare at måtte vælge "egen privat teori"!?
Sider: << < 5 6 7 8 9 10 11 > >>