Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Vegetar wiki, restaurant-oversigt

Siden

Sider: 1 2 > >>
DennisL
Forum-indlæg: 778
Område: KBH
Dato: 30/7 2010 20:24 | Indlæg redigeret den: 30/7 2010 20:28

Der er en funktion inde på vegetar wiki'en, med vegetariske restauranter, som jeg har fået opdateret.
http://vegetar.nu/wiki/index.php/Vegetariske_restauranter

Jeg håber, at nogle vil hjælpe med at holde siden opdateret, samt tilføje nogle ting (Aalborg og i særdelsehed Odense halter). Og det kunne være super, hvis vi kunne få nogle flere byer ind på.

Jeg har også oprettet et menupunkt der hedder "Butikker og indkøbssteder", som jeg regner med at gå i gang med at opdatere i næste uge. Her vil det ligeledes være super, hvis folk vil hjælpe med opdateringer og tilføjelser.
thismachine
Forum-indlæg: 26
Opskrifter: 3
Område: Nordjylland
Dato: 30/7 2010 21:18

super initiativ, men jeg er lidt i tvivl om hvad kravene er/bør være for at et sted kan/bør listes på siden; jeg har kigget på aalborg-stederne (da jeg bor i aalborg), og har lagt mærke til at de der nadias sandwich-steder er på listen. nu har jeg ikke været på nadias i lang tid, men så vidt jeg husker begrænser deres vegetariske udvalg sig til en bland-selv salatbar og muligheden for at få en oste-sandwich eller bagel. måske bør man være lidt mere selektiv angående hvilke steder der skrives på, ellers kan man jo i princippet liste hver eneste pizzeria/shawarmasted som har en marguerita eller falafler på menuen (hvilket er samtlige). måske skulle man nøjes med steder som har "noget ekstra", ellers så drukner de gode steder let i mængden.
Luna_Månebarn
Forum-indlæg: 2480
Opskrifter: 48
Område: Århus
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 30/7 2010 22:18 | Indlæg redigeret den: 30/7 2010 22:54

Super godt Dennis!

Jeg har tilføjet nogle telefonnumre samt et link under folkekøkkenet på Trøjborg Beboerhus. (Århus) Det er til folkekøkkenets Facebook gruppe som jeg er medadministrator for og som er en meget aktiv gruppe. Jeg skal ikke afvise at jeg leger lidt mere med nogle flere tilføjelser hen af vejen. Oversigter er ret rare... ;)

Mother Mercury
Forum-indlæg: 138
Dato: 30/7 2010 23:17

Café Mango, 2630 Taastrup, har 2 vegetariske retter, en sandwich og en rigtig ret + salater, det smager super godt og koster under 100 kr. Ved ikke om det er nok til at komme på WIKI. http://www.cafemango.dk/?pid=19
DennisL
Dato: 31/7 2010 07:15

@thismachine:
Jeg er helt enig med dig! Men jeg har været i Aalborg for nyligt, og spise på Nadias Sandwich, og der havde stedet et ret godt udvalg af vegetariske ting, sandwiches med både falaffel eller ost, og andre gode ting. Så jeg syntes, at Nadias Sandwich tilbyder det ekstra, der kvalificerer den til en plads på listen.

@~ Luna ~:
Mange tak for tilføjelsernse!
Jeg har forresten tilføjet din veg-guide som link i artiklen, hvis det er i orden med dig?

@Mother Mercury:
Det er sådan set ikke mig, der bestemmer kriterierne. Men man kan vel sige, at hvis stedet har noget at tilbyde udover en ostesandwich og/eller en durumrulle med falaffel og/eller en vegetarpizza, så er stedet vel kvalificeret!? Men jeg har i hvert fald tilføjet dit forslag i artiklen.
Mrs Darling
Forum-indlæg: 1552
Opskrifter: 7
Dato: 31/7 2010 07:36

DennisL: kunne man lave en lille beskrivelse udfra stederne? Så man kan læse hvad det er som er vegetarisk, ris/ros, kommentarer osv? Så man kan skelne mellem vegansk/vegetarisk evt? og f.eks. ligger der et sted ude ved bispebjerg torv der hedder måltid, hvor de har mange mættende salater altså gode salater, ikke noget med iceberg og dåsemajs, men saltede mandler, hjemmelavet pesto, groft brød og grønkål og fennikel... Men så kunne man jo lige tilføje det ;) eller skrive ved et sted "er søde til at lave en vegansk ret på forspørgsel" eller noget i den stil.

Jeg tænker også man kunne lave udenlandske steder vores egen happycow agtig, hvor man skriver de listige steder, man selv har prøvet, både butikker, restauranter, cafeer osv. (jeg mangler personligt altid steder, hvor jeg kan købe vegan sko som er SMARTE!!!)

Kh Anja
DennisL
Dato: 31/7 2010 07:47 | Indlæg redigeret den: 31/7 2010 07:48

Så har jeg fået oprettet nogle skemaer med sorteringsfunktioner.
Hvis nogle vil tilføje et sted, og hvis man ikke har helt styr på koderne, kan man bare copy-paste et af de eksisterende steder, og sætte de nye ting ind. Ellers kan I bare sende det til mig, så smider jeg det ind.
Det vil være super, hvis man sætter en ny ting ind, at passe det ind, så det er standard-sorteret efter postnumre, og navn som 2. prioritets-sortering.

Er der forresten nogle der ved, om Cafe Gaya i Århus ER rent vegetarisk, eller kun med vegetarisk udvalg?
DennisL
Dato: 31/7 2010 07:50 | Indlæg redigeret den: 31/7 2010 07:59

@Mrs Darling:
Jo, det kunne være en super ide!
Men så skulle det nok være sådan noget med, at man kunne klikke ind på de forskellige steder, som får sin egen side (i stedet for henvisning til ekstern hjemmeside), da det nok vil være lidt for mange informationer på en liste, hvis der skulle stå mere detaljerede ting.
Eller hvad syntes I?
Jeg tænkte at oprette en infoboks i de specifikke sider, men så skal man have en standard-skabelon, og det har jeg desværre ikke tid til at sætte mig ind i nu. Er der evt. nogle wikipedia-kyndige, der kan hjælpe med en skabelon?
Luna_Månebarn
Forum-indlæg: 2480
Opskrifter: 48
Område: Århus
Dato: 31/7 2010 08:17 | Indlæg redigeret den: 31/7 2010 08:18

Er der forresten nogle der ved, om Cafe Gaya i Århus ER rent vegetarisk, eller kun med vegetarisk udvalg?

Den nyåbenede Café Gaya er ikke kun en rent vegetarisk café i Århus men også Århus' eneste (:$) rent vegetariske café...

Jeg har forresten tilføjet din veg-guide som link i artiklen, hvis det er i orden med dig?

Helt i orden! Lad den endelig blive spredt så meget som muligt og være til gavn - som den jo er tiltænkt. :)

Nu har jeg ikke lige siddet og leget så meget med funktionerne derinde endnu... Så jeg tænker på om du (eller en anden) ikke lige kunne oprette en kategori der hedder henholdsvis "veganske blogs" og "vegetariske blogs". Kan nemlig se at et link på min blog er smækket op og kunne godt tænke mig en oversigt over de mange ("rigtig gode") blogs der efterhånden findes derude. Jeg har i hvert fald en del bud. :)

thismachine
Forum-indlæg: 26
Opskrifter: 3
Område: Nordjylland
Dato: 31/7 2010 09:36

@Dennis
Okay - ja så gi'r det jo meget mening at de er på ...det er som sagt også længe siden jeg har været der, men godt at høre at de har oppet sig :)
DennisL
Dato: 31/7 2010 13:29

@~ Luna ~:
Det lyder godt!
Jeg har også oprettet de ønskede sektioner. Så er det bare med at gå i krig med dem.

@thismachine:
Jaa. Jeg syntes i hvert fald det var godt. Til gengæld blev jeg ekstrem skuffet over Restaurant Layalina, der havde ændret navn til Restaurant Nord, og ikke havde én eneste vegetarisk ret! Ekspedienten gik dog, lidt modvilligt, med til at lave noget vegetarisk til mig.
Så Restaurant Nord/Layalina er med vilje ikke taget med, efter konceptændringen.
Justine
Forum-indlæg: 665
Dato: 31/7 2010 23:47

Det er da godt nok utroligt blandede anmeldelser som Den Grønne Kælder har fået sig !
Ja undskyld, men nu har jeg slet ikke lyst til at lægge mine penge der.. Man blev klogere af vegetarwiki :)
L_
Forum-indlæg: 69
Område: Sjælland
Dato: 2/8 2010 22:36

Fed idé m en vegetarwiki!

Hvad med Estin? (Tror jrg det hedder) Et lille frokoststed inde v Nyhavn... håber det er der endnu, jeg var der for måske 2 år siden, rigtig lækker mad. Vegetarisk takeaway, med masser af veganske muligheder. Kender I det?

Har blandede erfaringer med Den Grønne Kælder. Nogle gange er det ret godt, men andre kedeligt. Og så synes jeg det er ærgeligt, at de varmer maden i mikroovn. Men deres hummus er formidabel!
DennisL
Dato: 4/8 2010 16:55

@LouP:
Jeg får lige tilføjet Estin. Jeg kiggede lige på det, og det ser meget godt ud. Jeg kender det dog ikke selv.
DennisL
Dato: 6/8 2010 15:03 | Indlæg redigeret den: 6/8 2010 15:04

Jeg har lavet den første beskrivelse og anmeldelse på restaurantoversigten i vegetar-wikien:
http://vegetar.nu/wiki/index.php/Vegetariske_restauranter

Se beskrivelse her:
http://vegetar.nu/wiki/index.php/Trakt%C3%B8rstedet_%22Store_Peders_Hus%22

Samt en mere subjektiv, personlig anmeldelse her:
http://vegetar.nu/wiki/index.php/Diskussion:Trakt%C3%B8rstedet_%22Store_Peders_Hus%22

Hvis du ønsker selv at anmelde en restaurant fra listen (eller en ny, som du tilføjer), skal du gøre det på denne måde:
- Gå ind i wiki'en, punktet "Vegetariske restauranter"
- Gå ind i redigér
- Vælg den restaurant du vil anmelde, og gør flg.:
-- Fjern hjemmesiden (hvis den er der), og lav dobbelt firkantet klamme omkring navnet: [[eksempel]]
-- Gem ændringerne
- Navnet som du har ændret, er nu markeret med rødt. Tryk på den, og du er klar til at skrive en anmeldelse
(ellers kontakt mig, jeg hjælper gerne)

Nu bestemmer jeg jo ikke, men jeg vil opfordre til en vis homogenitet i opsætningen af informations-delen, så det ser ud lidt a'la som i min beskrivelse. Med mindre nogle har en model, der gør det endnu mere overskueligt (nu når det ikke er lige til at lave skemaerne).
Mrs Darling
Forum-indlæg: 1552
Opskrifter: 7
Dato: 3/10 2010 06:22

Hej Dennis, jeg tør ikke rette i den der wiki liste men jeg har lige afprøvet et sandwich sted med veganske sandwich (de har os alm. med kød, desværre). Men deres veganske var virkeligt lækre, hun har helt styr på det, hende der har den, vi fik 3 forskellige med spinatpaté, spicy falafel og humus, og rodfrugtmos det var virkeligt lækkert. De har os dagens veganske salat, samt vegansk buffet (hvis man skal holde fest mv.) Buffetten lyder så lækker at jeg fik lyst til at holde fest, bare for at prøve det :)

http://www.frk-sandwich.dk/

Sandwichene fåes i mørk groft brød og var meget mættende til 59 kr. Det er et take away sted.

Kh Anja
tuni
Forum-indlæg: 152
Dato: 3/10 2010 07:33

Hej Dennis, jeg tænkte om der i wikien under bøger også skulle være bøger som: Om at spise dyr af Jonathan Safran Foer, Animal Liberation af Peter Singer, The Face on Your Plate: The Truth About Food af Jeffrey Moussaieff Masson, Why We Love Dogs, Eat Pigs, and Wear Cows: An Introduction to Carnism af Melanie Joy PhD, Skinny Bitch af Rory Freedman og Kim Barnouin. etc.

og ja Frøken Sandwich er super lækker mm :)
DennisL
Dato: 3/10 2010 17:39

Hej Mrs. Darling.

Tusind tak for tippet. Frk. sandwich er hermed tilføjet.
Det ser rigtig lækkert ud, ja. Jeg skal helt klart forbi en dag!

Det er super godt med denne restaurantliste - og i øvrigt også butikslisten - for der er mange af stederne, man ikke lige gik og kendte.

@tuni:
Bogsektionen har jeg ikke rigtig noget med at gøre. Og min forstand på bøger, er desværre heller ikke den store.
Men vegetar-wikien er lavet sådan, at alle kan oprette profil, og tilføje/ændre indhold.
Hvis der er nogle af tingene du er i tvivl om, hvordan man gør, kan du bare lade dig inspirere af hvordan de andre artikler ser ud.
Leif Varmark
Forum-indlæg: 3649
Dato: 3/10 2010 19:56

tuni - det er mig, der har lavet boglisten. Jeg har lagt dine bøger ind på wiki\'en - og dem fra en tidligere Organika-tråd.

http://www.vegetar.nu/wiki/index.php/B%C3%B8ger

Kom bare med flere forslag... (problemet er bare, at der er flere hundrede...:))
Pawa
Forum-indlæg: 578
Opskrifter: 1
Dato: 7/4 2011 20:13

Øhm, måske forkert tråd men skulle finde noget på vegetar wiki og for det første er det nærmest umuligt a finde via google og når man finder det er forsiden helt fuct, man skal reelt set nærmest igennem vegetarkontakt for at finde linksne, ligesom jeg måtte igennem den her tråd for at finde oversigten over restauranter. Ved det kræver arbejde, men det er jo indgangen til alt det andet gode i har lavet der, så ville optur hvis nogen kunne fixe det ;)
Sider: 1 2 > >>