Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

New guy + et forslag

 

Siden

Sider: << < 1 2
Departures
Forum-indlæg: 110
Område: KBH
Dato: 11/12 2010 03:02

Tak Mama Sus, det var synd - du må prøve det igen. Jeg køber mit maté i tyskland. Jeg tåler dårligt koffein men maté indeholder noget andet som modvirker koffeins virkning, så det er perfekt alternativ til kaffe og the.
Allerede nu kan jeg se at I er nogle rigtig flinke folk - jeg kan også se at der kommer da mange nye medlemmer hver uge (troede kun det var en gang imellem)... der er over 2000 nu... vildt! :D
Acai-Maria
Forum-indlæg: 1689
Opskrifter: 7
Område: Sjælland
Dato: 11/12 2010 12:53 | Indlæg redigeret den: 11/12 2010 12:58

Ej Departures, det er en myte.. du bliver vist snydt af din egen overbevisning;) Jeg kan slet ikke sove hvis jeg har drukket mate lige inden sengetid..

http://www.erowid.org/plants/yerba_mate/yerba_mate_chemistry1.shtml

og her kan man se at den har 30mg caffeine/mateine pr kop som er mindre end te..

http://www.brainready.com/blog/yerba_mate_vs_coffee_which_.html

Mama SUS, hvis jeg har plads i kufferten, kan du evt købe en pakke fra mig og jeg kan sende den til dig i dk.. kommer hjem efter jul;)

Departures
Forum-indlæg: 110
Område: KBH
Dato: 13/12 2010 03:10

Acai-Maria, jeg skulle nok ha skrevet modvirker koffeins bivirkning i stedet for virkning. Maté indeholder koffein men der er helt sikkert et eller flere andre stoffer der dæmper de der kedelige bivirkninger koffein tit giver. Det er ikke kun mig der mener det... Grøn the indeholder jo også koffein, der speeder op, men det indeholder så også L-teanine som virker afslappende... Maté har nok noget der ligner. Jeg kan nu godt drikke Maté lige før sengetid men sådan er vi jo så forskellige.... ;)
Windamor9
Forum-indlæg: 494
Opskrifter: 1
Område: KBH
Dato: 13/12 2010 22:57

Vil da også bare lige sige velkommen til... :)
Departures
Forum-indlæg: 110
Område: KBH
Dato: 20/12 2010 01:52

Mange tak Windamor9 - havde helt glemt denne tråd... men det var så også delvis derfor jeg startede den. Fandt dog en anden tråd som også nævnte ønsket om at kunne følge de tråde man deltager i så den her kan godt lukkes. Nu er jeg også blevet budt fint velkommen af jer søde mennesker og tak for det :)
Sider: << < 1 2