Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Hvis jeg var moderator........

Siden

Sider: 1 2 3 4 > >>
Knoldselleri
Forum-indlæg: 3123
Opskrifter: 41
Område: KBH
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 17/2 2011 19:54

ville jeg slette..............!?!

I tråden om forbedringer til siden synes nogen at vi skal slette visse typer af indlæg........

Jeg kunne egentlig godt tænke mig at hører hvad mit folk forventer af os som moderatorer?

F:C:A:R
Forum-indlæg: 585
Dato: 17/2 2011 20:10

Jeg synes ikke i skal slette noget som helst - jo, måske indlæg som indeholder personlige angreb. Ellers intet!

?
Forum-indlæg: 964
Dato: 17/2 2011 20:19 | Indlæg redigeret den: 17/2 2011 20:24

Hvis jeg skal være ærlig, så forventer jeg ikke så meget fra jeres side, når vi snakker moderation. Min fornemmelse siger mig, at I lider lidt af berøringsangst.

Jeg ville være glad, hvis vegkon blev som det var før Anima lukkede. Er det 1,5 år siden nu?

I øvrigt synes jeg, I skulle have reageret på christinaw's bemærkning i Jimmis tråd; "luk røven, Jimmi :@"

Og er det bare mig.. Ja, der kommer hele tiden flere medlemmer, men aktiviteten falder.
granatæble
Forum-indlæg: 516
Dato: 17/2 2011 20:33

Og er det bare mig.. Ja, der kommer hele tiden flere medlemmer, men aktiviteten falder.

Det er sikkert min skyld :(
JensD
Forum-indlæg: 2350
Dato: 17/2 2011 20:34

God ide, Polly. :D

Jeg synes problemet er meget tydeligt allerede efter de første to kommentarer: Jeg vil allerhelst følge Jacobs holdninger, for der er masser af indlæg som går over min grænse. Men det skal bare ikke handle om mig. Det er ikke mine grænser som skal sætte standarten...... og det var måske en holdning som nogen brugere kunne lære noget af. Jeg synes der er en del som har meget nemt ved at kritisere andre, men glemmer at de også selv kan være grove og træde andre over tæerne.

Men i stedet for at følge mine egne lyster, så vil jeg foretrække at følge F:C:A:Rs holdning: Umiddelbart er det kun min hensigt at slette indlæg som er personligt krænkende. Det betyder også, at jeg egentlig helst vil nøjes med at blande mig, når der er nogen som gør mig opmærksom på at de føler sig krænket eller angrebet.

Jeg synes dette er en meget spændende tråd og glæder mig til at få flere holdninger på bordet. :D
Stjernestøv
Forum-indlæg: 847
Område: Sjælland
Dato: 17/2 2011 20:37

Præcis som billedet siger :D
Det er den type "politi", der er brug for..
Når det bliver personlige angreb eller ting som fx stødende billeder synes jeg der er relevant! Går et emne for meget off-topic, må en af debatørene eller trådsstarteren selv prøve at få det tilbage til emnet ;)
Men kan godt forstå hvis i har berøringsangst som Jacob skriver.. Det ville jeg godt nok også have i jeres sted ;)
Oy <3
Forum-indlæg: 213
Opskrifter: 4
Dato: 17/2 2011 20:47

Når nogle decideret sviner andre, kan der gribes ind. Eller hvis der skrives injurier. Ellers synes jeg ikke =)

Og så synes jeg alle indlæg af en bestemt bruger burde censureres bort =)
Knoldselleri
Dato: 17/2 2011 20:48

Black...... Hvad får dig til at fornemme at vi lider af berøringsangst? Vil du uddybe den?

Jeg tænker at det skyldes at det muligvis bunder i du har andre forstillinger om hvad vi bør slette?

KeepTexasBeautiful
Forum-indlæg: 1595
Dato: 17/2 2011 21:05 | Indlæg redigeret den: 17/2 2011 21:18

Efter al den mod-snak kom det bag på mig at der ikke var nogen der reagerede da hele sidens layout var fucked i 2-3-4 dage. Der blev postet et langt link i en tråd, som siden ikke kunne håndtere, og først da tråden forsvandt fra "Nyeste emner" vendte layoutet tilbage til sin normale tilstand.

( http://vegetarkontakt.dk/?-aegfri-mayo-med-indhold-af-aeg=71431 )

Det var noget mere generende end de der dobbelt-post som tilsyneladende er det eneste der har fået opmærksomhed so far.

?
Dato: 17/2 2011 21:06 | Indlæg redigeret den: 17/2 2011 21:08

Polly. Jeg har givet et eksempel i mit forrige indlæg. Synes du det er okay at sige til en anden debatør "luk røven :@" ?

Edit. I øvrigt er jeg også enig med fcar/farmor og Lykke.
~Christina~
Opskrifter: 1
Dato: 17/2 2011 21:29 | Indlæg redigeret den: 17/2 2011 21:34

Teknisk set sagde jeg "Luk nu røven Jimmi :@" , bare så vi kan få det sagt nok gange. Men slet da endelig det indlæg hvis det går folk på. Men lad endelig Lyras indlæg længere nede stå, for selvom hun siger præcis det samme til mig, så er det naturligvis okay for jeg sagde det jo først. Det skal derfor naturligvis ikke udpeges som være stødende "for det havde jeg jo selv været ude om". Christ.

Jeg synes moderatorerne skal banne folk der hænger andre ud i en ny tråd, især hvis de specifikt vælger at hænge en, men ikke alle, ud der gør noget "slemt". Det er hyklerisk af helvedes til.

Helt seriøst, så synes jeg at der må opsættes nogle regler for hvad man må eller ikke må, eller nærmere nogle tanker om god netetikette på vegkon. For ellers kan alle og enhver komme med en tosset idé om hvad der skal tillades og hvad der skal fjernes. Nogle steder er der meget stramme regler andre steder, lader man folk styre det selv. Det sidste hælder jeg i høj grad til. Flytning af tråde og sletning af dobbeltindlæg er bestemt en dejlig ting. Hvis folk går amok på alt og alle og troller løs så vil det da bestemt være værd at hive fat i dem, og muligvis banne dem. Men at bølgerne går højt fra tid til anden er vel hvad det er i et forum fuld af folk, der ikke altid er enige og ikke altid formår at kommunikere på flink og pædagogisk vis.
Der må være retningslinjer før man kan følge dem og før man kan gå ind og moderere dem der træder ved siden af.
granatæble
Dato: 17/2 2011 22:05 | Indlæg redigeret den: 17/2 2011 22:13

Nemlig Christina.

Hvis jeg var moderator... ... så ville jeg lave klare retningslinjer som blev holdt hvergang. Ingen smagsdommeri, men bare hård hånd ingen søde mor. Alt hvad der falder uden for retningslinjerne må så være op til brugerne selv at moderere. Men, jeg er ikke moderator på vegkon, og godt for det.

Personligt så jeg gerne at det blev nedtonet en smule at folk kaster om sig med ismer og at majoriteten af sitet bliver hængt ud for deres valg af diæt konstant. Den løftede pegefinger er for mig kvalmende herinde. Det ville være urealistisk at ønske den helt væk, men der må være grænser?

Jeg kan da godt give det en pause med min humor i en rum stund, hvis det er. Alle der kender mig ved jo godt jeg ikke er sexist. Jeg er i hvert fald aldrig blevet kaldt det, eller fået hentydninger til at jeg skulle være det andet end her. Hvis det virkeligt skal være så firkantet at man ikke må prikke til det modsatte køn (er det sexistisk at sige det?) og lave lidt fis, så okay - jeg gir mig, og holder det til mine mindre firkantede venner. Det kan jo også blive en regel :P yay.
KeepTexasBeautiful
Dato: 17/2 2011 22:18

Det er til at tude over at voksne mennesker skal have et regelsæt for at opføre sig fucking borderline-anstændigt... Child please!
granatæble
Dato: 17/2 2011 22:27

@Fie
Ja. Men sådan er det... også for dig - tydeligvis.
KeepTexasBeautiful
Dato: 17/2 2011 22:40

Det er så en diskussion jeg ikke gider spilde 2 sek. på.
Rune Skougaard
Forum-indlæg: 188
Dato: 18/2 2011 11:41

ville jeg slette...

personligt krænkende og sårende indlæg!

alt det andet må man vel tage med på et forum, så som...

folk der kun har ubegrundet kritik af andres indlæg..

eller andre der helt subjektivt tromler andres mening med deres egne uden et eneste ærligt forsøg på at være objektive..

ofte er et indlæg et oplæg til diskussion og det kræver at der minimum er to sider af en sag! At den anden side af sagen end din egen kan virke frastødende er dit personlige problem, ikke forumets som en helhed.

så man kunne ønske sig en bedre tone og mere anstændig opførsel, men går det ikke ok uden politi det meste af tiden?

Knoldselleri
Dato: 18/2 2011 11:44

JacobK: Polly. Jeg har givet et eksempel i mit forrige indlæg. Synes du det er okay at sige til en anden debatør "luk røven " ?

Min personlige holdning er at det er et yderst ukonstruktiv kommentar.
Jeg synes bestemt at CW kunne have formuleret hendes mening på en anden og pænere måde eller selv "lukke røven".

Jeg føler ikke at det er vildt overskridende, men bestemt en uncool måde at formulerer sig på.

Så umiddelbart tænker jeg at vi skal lade CW og Lyra vuderer om de kunne have formuleret deres mening anderledes?

Dernæst vil jeg da osse gerne vide hvad folk føler når de får en sådan kommentar, der ville jeg nok personligt ikke gide at spilde krudt på det....!

Jeg synes da osse det kunne være fint med et regelsæt for god takt og tone, omend jeg stoler på langt de fleste har en sådan indbygget dømmekræft.

DennisL
Forum-indlæg: 778
Dato: 18/2 2011 12:31

@Polly:
Min største forventning til jer, at I skal være en del af folket, og ikke adskilt fra det.
Og jo, måske skal indirekte personangreb, skjult som implicit kritik, også slettes, såsom Laikas:
Og så synes jeg alle indlæg af en bestemt bruger burde censureres bort =)

Hvis der var et navn, så vil det være i orden. Men det der er lige så useriøs som anonym kirtik.

@JacobK:
Anima2 forum er teknisk set stadig åben, men bare komplet inaktiv. Måske 1-2 indlæg om måneden...

@gæble:

Det er sikkert min skyld

Jimmi og jeg skal også have noget af "æren"! :D

@Stjernestøv:
Øv, nu havde jeg ellers forestillet mig politi a'la dette:
?
Dato: 18/2 2011 12:55 | Indlæg redigeret den: 18/2 2011 13:39

Nu er jeg begyndt på denne diskussion, så vil da lige gøre det færdig, skønt jeg godt kan følge Fie's sidste udmelding.

Dernæst vil jeg da osse gerne vide hvad folk føler når de får en sådan kommentar, der ville jeg nok personligt ikke gide at spilde krudt på det....!

Jeg synes da osse det kunne være fint med et regelsæt for god takt og tone, omend jeg stoler på langt de fleste har en sådan indbygget dømmekræft.

Hvorfor skal alle fortælle, hvad de føler, når nogen siger: "Luk røven! :@!" til dem? Det er dig som er moderator, og er det ikke ret indlysende, hvad folk føler, når de får sådan en kommentar?

Jeg synes, du skulle tage min kommentar om berøringsangst til overvejelse og ikke bare gå i forsvarsposition :)

Derudover dit oplæg er noget vagt. "I tråden om forbedringer til siden synes nogen at vi skal slette visse typer af indlæg........ "

Hvorfor ikke være konkret og opsummere de nævnte episoder og sætte navn på dem og dets brugere?

Nå, men jeg må nok hellere lukke røven! :@!...

Dennis skrev: Jimmi og jeg skal også have noget af "æren"!

Ja æres dem, der æres bør.
Acai-Maria
Forum-indlæg: 1689
Opskrifter: 7
Dato: 18/2 2011 13:34

Jeg kan slet ikke forstå at vi ikke kan have en alm. høflig omgangstone herinde. Det er da ikke attraktivt for udefrakommende at være ny herinde. Gang på gang, ser man at ISÆR de nyankommne føler sig krænket eller ikke synes det er fedt at være Vegetar herinde på "dyrerettigheds-veganer-dominerede forum" som det er blevet efter Anima2 lukkede.

Så ved at der er kommet moderatorer, så forventer jeg også at i hjælper til at skabe den gode stemning igen. Altså ikke at i kan gøre mirakler, men i hvertfald slette de uheldige bemærkninger, og personlige overfald.
Sider: 1 2 3 4 > >>