Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Hvis jeg var moderator........

Siden

Sider: << < 1 2 3 4 5 > >>
DennisL
Forum-indlæg: 778
Område: KBH
Dato: 18/2 2011 14:03 | Indlæg redigeret den: 18/2 2011 14:09

@Acai-Maria:
Ja, vi burde hellere være domineret af gesundheit-macht-frei-vegetarerne...

Men ja, ingen tvivl om at der er en del potentielle brugere af VK der er flygtet, fordi at det de gør ikke er "godt nok". Og dette er selvfølgelig en skidt ting, der skal sættes en stopper for.
Luna_Månebarn
Forum-indlæg: 2480
Opskrifter: 48
Område: Århus
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 18/2 2011 14:12 | Indlæg redigeret den: 18/2 2011 14:16

Jacob: Ikke berøringsangste, blot forsigtige og respektfulde. Nok specielt lige her i starten hvor det endnu er så nyt for os.

Super godt du tager emnet op Polly. Jeg håber at rigtig mange har lyst til at fortælle hvilke forventninger de har til os moderatorer. ...også meget gerne nogle af alle jer der endnu ikke har været på banen. :)

Jeg synes moderatorerne skal banne folk der...

Lige for at få det helt på det rene. Så er vi slet ikke i stand til at banne/smide folk ud af forummet. Det er kun Benjamin der kan det.

Knoldselleri
Forum-indlæg: 3123
Opskrifter: 41
Dato: 18/2 2011 14:12

Black: Fordi jeg oprettede tråden til almen debat og ikke for at diskuterer enkeltsager.
Jeg føler mig ikke specielt konfliktsky og jeg ville ubetinget slette grove fornærmelser uden at blinke.
Men hvor den grænse går er jo netop derfor jeg spørger....!

Jeg er selv blevet svinet til herinde i gamle tråde, ikke noget der personligt har ramt mig dybt, da jeg egentlig har haft mere ondt af afsenderen.

Jeg føler ikke jeg har noget jeg skal forsvarer ifht dit konkrete råd, jeg deler bare mine tanker FORDI jeg netop tager det til efterretning.
?
Forum-indlæg: 964
Dato: 18/2 2011 16:01 | Indlæg redigeret den: 18/2 2011 16:19

Jeg kan da godt forstå, at I er forsigtige, da opgaven er ny, og da mange herinde er meget bange for moderation. :)

Er det ikke meget længe siden eksempelvis Leif har skrevet herinde? Er han blevet træt af at alt går op i teenagefnidder? Nogen der ved det? Og er der ikke mindre aktivitet, eller er det bare mig?

Black: Fordi jeg oprettede tråden til almen debat og ikke for at diskuterer enkeltsager.

Har der ikke allerede været et par af de tråde? Jeg kan huske én, der lige har været, hvor Lyra var meget aktiv (læste ikke hele tråden), denne tråd resulterede så i en piktråd, hvor Lyra lagde billeder af sygdomsramte pikke ud.

Jeg synes da, vi skal tage nogle konkrete sager op. Ellers taler folk jo bare forbi hinanden. Nu tog jeg så "luk røven, Jimmi! :@" eksemplet op. Jeg har så erfaret, det er ok sprogbrug. Det tager jeg til efterretning. Tak for opklaringen, Polly.

Men hvor går grænsen? Ville det have været acceptabelt, hvis Christina havde skrevet "Luk røven, din klamme gustne teenageboy! :@" havde det så været at gå over stregen? Eller skal der direkte trusler ind over det - "Luk røven, Jimmi. Eller jeg sender dig en computervirus! :@"

LOL :)

Hvorfor sætter I jer ikke sammen, eller går sammen på msn, og aftaler et codex, som I så præsenterer for os. Det her er jo noget pjat.

Alt godt. :)
~Christina~
Forum-indlæg: 516
Opskrifter: 1
Dato: 18/2 2011 17:01

Eller havde det været okay, hvis Jacob fortsatte sin hetz mod mig? Come on Jacob, skru lige ned vi har fattet at du synes det var upassende det jeg skrev. Bemærk forresten lige at Jimmi ikke har ytret noget imod det. Jeg tog forresten heller ikke sådan på vej over at Lyra skrev luk nu røven Christina til mig. Så hvorfor du tager sådan på vej ved jeg ikke, men jeg ved at du helt konsekvent ignorerer det faktum at Lyra skrev præcis det samme til mig, hvorfor? Fordi du synes det er okay fordi jeg også skrev det, eller? Hvis det er tilfældet hvor går så din grænse for Lyra, skal hun true med vold før det ikke er okay for dig selvom jeg "startede"?

Men fair nok, det påvirker dig helt utrolig meget, så det er hermed slettet. Så behøver du ikke fortsætte din kamp mod slemme, slemme Christina og hendes grimme ord. Kan vi så ikke se at komme videre?
BasNiko
Forum-indlæg: 178
Dato: 18/2 2011 17:12

så det er hermed slettet

Det er jeg glad for at du har gjort, Christina.
Som sådan tror jeg ikke vegkon går under ved en kommentar som den du har slettet. Men det er bare en uheldig tendens, især i forhold til nye brugere herinde, som Acai-Maria også er inde på.

Man vil aldrig kunne gøre alle tilfredse. Derfor, som jeg ser det, må det enten være laissez fair eller "demokratisk enevælde" - Ment på den måde, at der naturligvis ikke skal være nogen diktator, men at vi eller moderatorerne og/eller Benjamin må kunne blive enige om et regelsæt, som så håndhæves.
DennisL
Forum-indlæg: 778
Dato: 18/2 2011 18:59

@JacobK:
Jo, Leifs tavshed har jeg også lagt mærke til.
I hans profil står der Sidst online: 10/2 2011 09:07, men jeg mindes at det er endnu længere tid siden, at han har skrevet. Men måske han bare har brug for en pause?
Robert Sodergren
Forum-indlæg: 812
Dato: 18/2 2011 19:35 | Indlæg redigeret den: 22/2 2011 10:37

For at kunne være moderator, er det jo vigtigt, når det bliver lagt ud til fællesskabet at fælleskabet er enig i hvor grænsen ligger og så er der vel i grunden ikke grund til en moderator.

På den anden hånd er det moderatorene der må stikke hoverderne sammen og komme frem til en linje, det er jo derfor de er moderatorer.

Det er ikke et let arbejde, for hvis denne enighed og et konsensus ikke fremfindes er der reelt ingen ledetråde.

Visonært vil det som flere andre har ydret, at vi taler til hinanden i stedet for ned, gå efter bolden og ikke personen. Være det optimale.

Det er jo i bund og grund en problematik der handler om, at kan vi rumme hinanden eller kan vi ikke, og hvis ikke hvorfor så ikke, hvad er det der gør, at vi ikke bare kan accepterer hinandens måde, at være og udtrykke sig på, hvad er det det gør ved os og trigger, deri kan vi lære meget om os selv, men det vil også gøre, at vi skal sige fra her og der og så vil det jo mere omhandle dette, end trådens budskab og der er også en pointe i ansigtet ud ad til.

Det mest optimale ville være at vi kunne rumme hinanden, men også tale til hinanden og ikke ned.
Men at kræve det når følelserne går højt, vil nok være svært for dem som normalt reagerer sådan, jeg vil have svært ved at skulle dømme andre og det de sige og skriver, men kan godt skære igennem og argumenter tilbage.

Helene2
Forum-indlæg: 326
Dato: 18/2 2011 23:53

Jeg er meget enig med Jacob. Og Stjernestøv.
F:C:A:R
Forum-indlæg: 585
Dato: 19/2 2011 02:23 | Indlæg redigeret den: 19/2 2011 02:27

Jeg er uenig! Det er måske også fordi jeg er knapt konform, og gerne vil have lov til at sige: "luk røven" hvis jeg finder det nødvendigt.

..Op i røven med regelsættet. Kan vi ikke bare blive enige om at man taler pænt til hinanden? -Og hvis folk ikke gør det, så er det dem som fremstår som fjolser. ....Og for 'guds' skyld! Det er for dumt at blive stødte på andres vejene...

IMHO!!

:)
Tamaswini
Forum-indlæg: 1675
Opskrifter: 8
Dato: 19/2 2011 08:37 | Indlæg redigeret den: 19/2 2011 08:37

Som jeg sagde til nogen i går.. Synes jeg, at vegkon mangler en 'dummeslagsknap'!! Pointen ville være, at man kan trykke på knappen ved indlæggene, hvis nogen har skrevet noget komplet latterligt, og når pågældende bruger så scroller over eget indlæg markeret med 'dummeslag', kommer der en virtuel hånd (i form at en kæmpe gif, er ideen) og giver et slag.. Dét ladies'm gentlemen, er hvad jeg synes, at vi mangler! :D

(indsæt selv ironien)
Colleen
Forum-indlæg: 267
Dato: 21/2 2011 19:12

@DennisL og JacobK

Jeg mener at have set det sidste indlæg fra leif var den 21. januar 2011. Jeg tjekkede nemlig fra tid til anden om han havde slettet mit navn i en anden tråd, for han havde offentliggjort mit private navn uden min tilladelse (så jeg havde skrevet til ham uden at der kom nogen reaktion fra hans side) men det var først da jeg kontaktede moderatorerne at han fjernede mit navn.

Han har ikke lade "høre" fra sig siden moderatorerne kom på banen.
?
Forum-indlæg: 964
Dato: 21/2 2011 20:04

Okay, jeg forstår nu ikke, hvorfor folk er bange for at oplyse sit navn og have billede på. Det er jo ret hyggeligt at se dem, man skriver med :). Det her er jo også kun en klub for vegetarer og ikke pædofile. Men det er selvfølgelig folks eget valg :-) Jeg vil sådan set helst ikke blandes ind i jeres konflikt. I er jo også voksne mennesker, så det kan I nok fint løse uden indblanding ;)

Leif var dog, efter min mening, en af de meste interessante brugere herinde. Han startede rigtigt mange tråde og havde meget stor viden, så jeg synes, det er ærgerligt, hvis han har droppet vegkon. Han var jo også alders præsident :D Han poster dog en del på facebook, så jeg kan læse hans guldkorn der.
Jus
Forum-indlæg: 270
Dato: 21/2 2011 21:13

Hvis jeg var moderator ville jeg spørge Benjamin om det kunne være muligt at lave en helt vegetarisk kategori for folk der supplerer kosten med æg og mælkeprodukter.
F:C:A:R
Forum-indlæg: 585
Dato: 21/2 2011 21:25

Knoldselleri
Forum-indlæg: 3123
Opskrifter: 41
Dato: 21/2 2011 21:25

Jus.... Har du prøvet at skrive til Benjamin med forslaget selv?

JakobK.... Tsk tsk!
Luna_Månebarn
Forum-indlæg: 2480
Opskrifter: 48
Område: Århus
Dato: 21/2 2011 21:40 | Indlæg redigeret den: 22/2 2011 13:14

Og er der ikke mindre aktivitet, eller er det bare mig?

Det går op og ned... Lige nu er aktiviteten lidt lav. Det skifter snart igen. :)

Okay synes det er liiidt creepy at flere af jer holder øje med Leifs (manglende) aktivitet herinde. ...og taler om ham i datid. :P

AndreaMD
Forum-indlæg: 866
Opskrifter: 5
Dato: 22/2 2011 00:15 | Indlæg redigeret den: 22/2 2011 14:52

en enkelt bruger slettet og så er det problem løst..

Nåår nej hov, det var vidst udenfor de kommende regler at skrive det - eller var det? ;)
John
Forum-indlæg: 1388
Dato: 22/2 2011 06:41

Hold da op. Leif skrev godt nok om sit "litterære selmord", men jeg troede kun han mente i den tråd. Jeg synes helt klart også med Jacob, at Leif er en af de mest interessante skribenter på dette forum. Har han udtalt sig på skrift om at han har droppet vegkon?
Molotove
Forum-indlæg: 128
Dato: 22/2 2011 07:54

Jeg er bruger på et andet forum, Blackmarket, hvor de kører en ret stram, men super effektiv moderationsstil, som jeg personligt er tilhænger af. Jeg ser det som en måde, hvorpå niveauet for indhold og form i diskussionerne/samtalerne holdes på et højt niveau, til gavn for både gamle og nye brugere. De har formuleret mange retningslinier, men her er et par stykker, som jeg synes er de mest relevante for Vegkon, og som efter min mening kunne gøre forummet bedre.

Opfør dig ordentligt
Tal pænt til andre og opfør dig ordentligt. Lad være med at svine andre til eller formulere din kritik på en aggressiv, respektløs eller nedgørende måde. Hvis du bliver provokeret, så undlad at provokere igen. \"De andre gør det også\" er ikke en undskyldning som administratorer og moderatorer tager for gode varer.
Overvej om dit indlæg fører noget brugbart med sig. Brugere der hakker på andre, kritiserer grundløst, hyler op om deres rettigheder (herunder ytringsfrihed), eller bare generelt er nogle brokkehoveder, og brugere, der hele tiden \"støjer\" kan udelukkes fra Blackboard, eller Black Market i det hele taget.

Tænk dig om før du skriver - og overvej, hvordan du selv ville opfatte det du er i gang med at skrive.

Ytringsfrihed og rettigheder
Registreringsbetingelserne er den øverste lov her på stedet, og de skal overholdes. Dette forum er et privatejet domæne, så du har reelt ingen rettigheder ;-)
Så NEJ, du må ikke sige hvad du vil, og det er ikke et brud på demokratiet, retssikkerheden og den frie verden i al almindelighed hvis dit indlæg bliver slettet.

Brug moderatorerne
Hvis du har et problem med noget en bruger skriver, eller synes en bruger udviser uheldig adfærd, så henvend dig til en moderator. Det er op til en moderator at afgøre, om noget er \"over the top\" og om det skal have konsekvenser. Det går ikke, du begynder at lege hjælpe-moderator, selvbestaltet politimand og diskutere regler. Hiv i stedet en moderator i ærmet. Du kan se på forsiden hvem der er online, eller i bunden af Blackboardet.

Behandl moderatorerne med respekt, og følg deres henstillinger. Lad være med at tage det personligt, hvis dit indlæg bliver slettet eller du får en reprimande - moderatorerne gør blot deres bedste for at holde ro og orden, og det er ikke en personlig hetz mod dig, hvis du for tredje gang i løbet af en time bliver bedt om at styre dit sprog. ;-)

Personlig sluddersladder og jokes
Brugere der er meget på BM og kender hinanden godt kan være fristet til at tage strøm på hinanden i diverse tråde. Det kan være okay en gang imellem og meget kort, men lange inside udvekslinger og sludren frem og tilbage er irriterende for andre at læse. Det er off topic og hører til i personlige gæstebøger. Overvejer derfor, om den interne joke nu også er sjov og relevant for andre, der ikke kender jer, og om den ikke bør tages privat i stedet.
Sider: << < 1 2 3 4 5 > >>