Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Hvis jeg var moderator........

Siden

Sider: << < 1 2 3 4 5 6 > >>
Marcus
Forum-indlæg: 3073
Opskrifter: 2
Område: KBH
Administrator
Dato: 22/2 2011 10:04 | Indlæg redigeret den: 22/2 2011 10:08

Kopi af mit indlæg fra: http://www.vegetarkontakt.dk/?-samlet-liste-med-oensker-til-forbedringer-af-siden=31574&side=2

»
Desuden er det ikke os alle der er så heldige at have en kvindetil at ordne ens vasketøj og aftensmad.
[..] desuden synes jeg slet ikke kvinder burde have lov til at udtrykke deres meninger i offentligt rum.

Det var den slags jeg havde håbet at moderation kunne hjælpe på og skride ind overfor, så her skabes plads til forskellighed indenfor køn, seksualitet og hudfarve (personlige valg der kun påvirker en selv og medfødte, ikke-valgte forskelle) og at man ikke accepterer sådan retorik, medmindre de bruges [som eksempel] til at demonstrere et synspunkt hvor det står utvetydigt klart at det er formålet. Så det er endnu et af mine ønsker til forbedring af siden, som vil gøre mig til en gladere bruger heraf og ha' mere lyst til at invitere folk herind, fordi jeg ville vide, at de ville blive behandlet ordentligt. :) «

Egentlig ville jeg jo også gerne have speciesisme med, da
.
(mangler heterosexisme)
De hører vel ind under upersonlige, diskriminerende angreb.

We cannot and should not try to change people's skin-colour, gender, and sexual orientation. These things are not in our control, nor should it be. However, we can try to educate each other and decrease the amount of ignorant people that fill up spaces around us.
People with differences seldom ask for approval from others. We are all responsible for ourselves and the decisions we make or fail to make. By not doing anything to help a situation when an opportunity presents itself, you are in fact, encouraging it.
Let us unite and celebrate OUR differences because they certainly do exist!

http://www.facebook.com/#!/group.php?gid=2511440448
Acai-Maria
Forum-indlæg: 1689
Opskrifter: 7
Område: Sjælland
Dato: 22/2 2011 13:50

John: Hold da op, hvad er VegKon blevet til, hvis man skal skriftligt meddele forumet hvis man har tænkt sig at stoppe? :P

Molotove, jeg synes også det er godt med retningslinjer. Godt forslag.
Jus
Forum-indlæg: 270
Dato: 22/2 2011 14:27

Polly: Nej det har jeg ikke, for det bør jo heller ikke være nødvendigt, men er efterhånden blevet det, for ikke at skræmme både nye og gamle brugere væk. Desværre. Det er ærgerligt, da siden jo hedder VEGETARkontakt :)

Til evt. nogle, der måtte tage mit forslag som en holdning til vegetarisme/veganisme/noget etisk/hvad jeg synes om 2-lags toiletpapir, så har jeg min holdning til æg og mælk, og den er måske, måske ikke, for eller imod vegetarisme eller veganisme. Det er sådanset ikke det, jeg vil diskutere. Haps.
DennisL
Forum-indlæg: 778
Dato: 22/2 2011 14:42

@~Luna~:
Okay synes det er liiidt creepy at flere af jer holder øje med Leifs (manglende) aktivitet herinde.

Hvorfor dog det?
Leif er (eller var?) en af VK's mest aktive og - for det meste - vellidte brugere. At han lige pludselig stopper fra den ene dag til den anden, er vel ikke mystisk, at det undrer en række brugere her...
Luna_Månebarn
Forum-indlæg: 2480
Opskrifter: 48
Område: Århus
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 22/2 2011 15:15

Nej det er ikke mystisk Dennis. Jeg forstår jo godt at det undrer....

Back to topic. Tak for dit input Molotove!

Hvorfor sætter I jer ikke sammen, eller går sammen på msn, og aftaler et codex, som I så præsenterer for os.

Det er også planen. Gerne det første hvis det står til mig. Så kan vi spise kage sammen samtidig. ;)

Colleen
Forum-indlæg: 267
Dato: 22/2 2011 19:07 | Indlæg redigeret den: 22/2 2011 19:12

@Jus

På sin vis lyder det fint med en sådan kategori, men det ville da også være lidt ærgerligt fordi så kan vi ikke lære så meget om hinandens kostvaner og finde ud af om det skulle være noget for os ;). At veganer lyder spændende for en vegetar, og Raw Food lyder også spændende set udefra som vegetar. Men jeg er sådan skruet sammen at jeg studerer det til bunds (så meget det kan lade sig gøre) for jeg vil gerne vide hvad jeg springer ud i, før jeg gør det. Derfor læner jeg mig op ad Frederic og Veronica Patenaude med deres Raw livsstil og Sarah Kramer og Isa Moskowitz med den veganske livsstil. Jeg vil vide hvad jeg går ind til :D Forstå mig ret ;)

@JacobK

Vi er ikke alle der har lyst til at offentliggøre billed og navn. Det synes jeg man burde respekterer, og det ved jeg selvfølgelig at du gør ;). Da jeg allerførst startede herinde, havde jeg faktisk et billed af mig selv, men jeg blev rådet af familie at det var en dårlig ide, så jeg fjernede mit billede igen.

Jeg deler ikke din mening (eller Johns) mht Leif, og det tror jeg også han ved et eller andet sted. Jeg synes han overskred min grænse da han udleverede mig med navn, men nu har han jo fjernet mit navn og det takker jeg ham for. Har også meddelt ham min tak i en PM.

Har også takket de søde moderatorer for at få skubbet Leif til at gøre det ;)

@~Luna~, Polly og JensD

Hvad med om vegetarkontakt blev lavet om til et lukket forum? Så kan de der var nysgerrige efter at se hvad vi skriver, melde sig ind. VeganFreak har det (men de er for lukkede efter min mening, for de vil have man kommer med en grund og så vil de kun lukke en ind hvis de synes grunden er god nok. Lidt for bizart synes jeg) og http://www.boyfriend.dk og http://www.girlfriend.dk har det også. Her skal man oprette sig som bruger for at se hvad folk skriver. Var det ikke en ide at lave vegetarkontakt ligeså?
Jus
Forum-indlæg: 270
Dato: 22/2 2011 19:21

@Collie, heh, ville meget gerne forstå dig ret men fatter ikke en brik af det du skriver :O)
Anderkisten
Forum-indlæg: 520
Dato: 10/3 2011 19:53

Molotove - syntes det er nogen meget gode retningslinier du har fat i der. Det er ærgerligt for vegetarkontakt at der er så mange tråde, hvor folk kalder hinanden idioter, narhatte og det der er langt værre - Det dræber debatten, og skræmmer lynhurtigt nye folk væk. Ikke mindst folk der kommer uden selv at være vegetarer, men fordi de er nysgerrige angående vegetarisme, eller har børn der er blevet vegetarer. Det er mennesker som vi nemt kan omvende via, med Lunas ord, kærlig inspiration. Men som vi i stedet skræmmer langt væk, tilbage til kødgryderne med aggressive fordomme.

Og jeg syntes at i som moderatorer, skal udstyres med en ban' knap, hvor i kan smide folk ud i en uge, en måned, tre måneder eller for evigt. Men lad gerne de indlæg stå, der giver advarsler og ban's og skriv istedet i tråden at nu er der faldet en advarsel/ban. Så kan det have en opdragende effekt.

Og opret eventuelt en moderatorprofil til at gøre det fra, så i slipper for personlig hetz, fra forsmåede debatører, der ikke kan forstå at ukvemsord og efterfølgende trusler om vold og mordbrand fører til ban på livstid.
Windamor9
Forum-indlæg: 494
Opskrifter: 1
Dato: 11/3 2011 13:23

Til det med Leifs fravær: Jeg ved ikke, om det er permanent, men han bruger nu mere af sin tid på at udbygge sin hjemmeside, og den er bestemt et kig værd, hvis man interesserer sig for sundhed, plantemad osv.
http://www.plantemad.dk/index.html
Karen88
Forum-indlæg: 16
Dato: 12/3 2011 19:23

Som ny her inde, må jeg indrømme, at jeg var lidt nervøs for at oprette min første tråd, da jeg lige havde læst et par stykker, hvor tonen var lidt hår, og jeg ikke ønskede at blive gjort til genstand for den slags fra folk, som i det store og hele, skulle forestille at være ligesindede. :) Jeg er vand til, at skulle forklar min "besynderlig" livsstil, hvor jeg forsøger at leve i overensstemmelse med hvad jeg anser for et minimum af etiske krag, over for alle kødspiserne i min familie, vennekræs og generelle omgang, og håber at vegetarkontakt er et sted, hvor man kan snakke ordentligt sammen om ideer og valg, uden konstant at skulle forsvare sig mod fordomme overfor ens personlige livsstil :)
Dharmafreak
Forum-indlæg: 187
Dato: 13/3 2011 00:36

Hmm... synes faktisk det er lidt svært. På den ene side ville jeg være tilbøjelig til at sige, at moderatorerne ikke skal gøre meget mere end at fjerne eventuelle spam-agtige indlæg og trolls og den slags - og selvfølgelig forsøge at bevare en nogenlunde omgangstone - men derudover lade folk sejle deres egen sø og dermed beholde \'ytringsfriheden\'.

Men jeg tror det er vigtigt at være opmærksom på, at et online forum altså bare er noget lidt andet end \'den virkelige verden\'. I den forbindelse synes jeg, at Blackmarkets retningslinjer, som Molotove henviser til, er ret inspirerende. Og det tænker jeg, både fordi de retningslinjer har et slags implicit værdisæt, som jeg tror de allerfleste kan stå inde for - og fordi det kan være med til at bevare fokus i trådene. Der kan virkelig opstå meget \'støj\' meget hurtigt, som gør at mange måske falder fra. Synes også det er ærgeligt nogle gange, når tråde starter ud med et seriøst og spændende emne, men ender ud i noget \'pluh\'!

Hermed prøver jeg at sige, at det IKKE er ønskværdigt med fratagelse af \'frihed\' til at være sig selv, men det ER ønskværdigt at skabe og bevare et inspirerende og konstruktivt forum, hvor det kan betyde, at alle ikke kan gøre liiige præcis, hvad de lyster, fordi det ikke er med til at bevare dette inspirerende og konstruktive forum. Giver det mening?

Men alt med måde! Der virker til at være en hårfin balance mellem henholdsvis at inspirere og dræbe kreativitet. Såå.. held og lykke!? ;) Aj, synes det er fedt, at I spørger ind til folks holdninger omkring problemstillingen, og håber I får noget ud af alle tankerne :D
KeepTexasBeautiful
Forum-indlæg: 1595
Dato: 16/3 2011 22:54

3 gæt; http://vegetarkontakt.dk/?-er-variation-i-kosten-noedvendigt=73812
KeepTexasBeautiful
Dato: 17/3 2011 23:36

Tip: http://tinyurl.com/
KeepTexasBeautiful
Dato: 19/3 2011 16:09

!?
Wonderboy
Forum-indlæg: 1563
Opskrifter: 3
Dato: 19/3 2011 20:54

Hehe Rasser, der er ingen som fatter den :)
Luna_Månebarn
Dato: 19/3 2011 21:59 | Indlæg redigeret den: 19/3 2011 22:02

Nej... ;) Giv os en vokal....

Edit: Ok - see your point...

Wonderboy
Forum-indlæg: 1563
Opskrifter: 3
Dato: 20/3 2011 09:57

Ja jeg fattede den jo med det samme.
Føj hvor er jeg klog.
KeepTexasBeautiful
Dato: 20/3 2011 15:29

Jeg foreslår Lund og undertegnede som de nye kransekagefigurer...

@ Luna:

Er det manglende lyst eller -evner der er årsagen til at problemet fortsat ikke er blevet løst? :)

Luna_Månebarn
Dato: 20/3 2011 15:40

Nej. Jeg har endnu ikke redigeret i nogens indlæg herinde, men da jeg ville redigere det kilometerlange link i går var der intet at redigere. Dvs. indlægget var blankt - og mit navn og billede var ved siden af, så jeg skyndte mig at annullere. Det skal jeg lige have talt med Benjamin om. Men... Siden ser da normal ud nu. (?) Eller var det mon fordi jeg sad ved en anden computer i går?

KeepTexasBeautiful
Dato: 20/3 2011 15:49

Jeg hopper rundt imellem flere forskellige browsere, alt efter hvad mit primære formål på nettet er. Siden ser fin ud i både Firefox og Chrome, men i Internet Explorer er der problemer med at håndtere de lange links. Indtil Benjamin får fikset det problem, synes jeg at det er en god idé at tage hensyn til de brugere der udelukkende benytter IE og sørge for at de lange links bliver omskrevet/erstattet :)
Sider: << < 1 2 3 4 5 6 > >>