Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

vegetar.nu

Siden

Sider: 1 2 > >>
Benjamin
Forum-indlæg: 667
Opskrifter: 1
Område: Sydjylland
Administrator
Dato: 11/4 2009 11:54 | Indlæg redigeret den: 11/4 2009 12:05

Jeg har "købt" domænet vegetar.nu som inden længe vil erstatte vegetarkontakt.dk.
Grunden er, at jeg vil prøve at gøre målgruppen for siden lidt større. Denne side er jo meget mere end en kontaktside.
Jeg ville gerne have haft domænet vegetar.dk, men dem der har domænet nu, vil kun sælge det for 30-40 tusinde kroner, hvilket jeg ikke har og heller ikke kunne finde på at give for et domæne.
I forbindelse med skiftet til det nye domæne, vil jeg også udvide siden med en sektion til artikler vedrørende vegetarisme.
Derfor vil jeg spørge, om der ikke er nogen der vil hjælpe mig med at skrive en generel artikel om vegetarisme, til at starte med. Denne artikel tænker jeg kan hedde noget i retning af "Den store vegetarguide", og være en starthjælp til nye vegetarer samt generel information om vegetarisme. Artiklen vil få adressen bliv.vegetar.nu

Punkter jeg tænker denne artikel skal indeholde:
- Hvad er vegetarisme.
- De forskellige former for vegetarisme (lakto / ovo - vegetar, veganer, raw-foodere, frugtarer).
- Hvorfor blive vegetar (etik, miljø, sundhed).
- Ernæring (Hvordan får man dækket alle kroppens behov med de forskellige former for vegetarisme).
Osv..

Derudover tænker jeg også på at vi kunne lave en artikel om animalske tilsætningsstoffer, med en liste til veganere med alle animalske, en liste til lakto-vegetarer, en til ovo-vegetarer og måske også en liste med oste uden animalsk osteløbe.

Der er måske nogen af vores medlemmer som er ved at tage uddannelse til noget med ernæring, der måske har skrevet nogle opgaver om vegetarisme som de vil dele?

Ellers er I andre selvfølgelig også mere end velkommen til at skrive artikler!

Siden skal også til at fokusere på at udbrede vegetarismen ved at uddele foldere til gymnasier og lignende steder.

Domænet vegetarkontakt.dk vil selvfølgelig blive omdirigeret til det nye domæne.
Jeg håber ikke folk er for meget imod at jeg skifter domænet.
Kilroy
Forum-indlæg: 2906
Opskrifter: 24
Område: Vestjylland
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 11/4 2009 13:06

Benjamin - det er da bare SÅ SUPER godt ;););)
Vi glæder os, selv om jeg næsten ikke kunne tro, det kunne blive bedre - men det kan det åbenbart.
Vil gerne hjælpe det, jeg kan. Er dog en spasser m.h.t. computerhalløj, så kan ikke lave vedhæftede filer etc., men måske jeg bare kan sende til dig som post herinde......:$
Grønne hilsner ;)
millacam
Forum-indlæg: 114
Opskrifter: 12
Område: KBH
Dato: 11/4 2009 16:04

Super fedt initiativ Benjamin!!! - hey, der mangler en kysse-smily her. ;)

Jeg er frisk... men nok først efter sommerferien, da jeg lige har et matematik-projekt, som skal overstås først. :$

Glæder mig totalt meget over alle de super fede mennesker man møder herinde - og over at du har tænk på at dele ud til gymnasier, det er jo perfekt!

Bukker og takker for alt! :D
Rumle
Forum-indlæg: 67
Dato: 12/4 2009 23:54

Super ide!!
Ville smadder gerne hjælpe, men eftersom jeg selv er sprit ny vegetar tror ikke jeg har helt den viden der skal til...
Men hvis der er det mindste jeg kan gøre udover ting hvor jeg skal bruge en viden jeg simpelthen ikke har så sig ENDELIG til! Vil meget gerne hjælpe!! :)
millacam
Forum-indlæg: 114
Opskrifter: 12
Dato: 13/4 2009 11:12

Rumle: Jeg tror nu også det kunne være spændende at høre om, hvordan du f.eks. har det med at skifte kost, og hvad du gør for ikke at ryge tilbage i gamle (kost)vaner... Bare en ide, hvis du har lyst kan du jo gribe den. :) Jeg tror der er mange andre nye vegetarer/veganere, som ville have stor glæde af at læse om nogen i samme situation. Man kan jo godt komme til at gå meget alene med det, og måske er folk som jeg, der er født vegetar, ikke til den store hjælp i sådan en situation. :$
Mito
Forum-indlæg: 94
Opskrifter: 2
Dato: 13/4 2009 12:23

Rigtig rigtig god ide!

Er ikke selv den store teksforfatter så kan ikke tilbyde min hjælp med artiklerne.

Men hvis du skulle hen af vejen brug for det så giver jeg gerne en hånd med alt forfaldende grafisk arbejde.
Lige fra web-grafik, pdf-filer til download(f.eks. atikler eller opskrifter ), foto eller måske et lille flash banner, må du endelig sige til.
Kilroy
Forum-indlæg: 2906
Opskrifter: 24
Dato: 13/4 2009 13:10

Millacam : rigtig god ide med et indlæg fra Rumle (eller andre?) omkring det at springe ud som vegetar/starte ny livsstil/kost ;)
Asta
Forum-indlæg: 715
Dato: 13/4 2009 16:36

Hatten af for dig, Benjamin. :):):)
Bibbi
Forum-indlæg: 879
Opskrifter: 8
Område: Østjylland
Dato: 13/4 2009 16:42

Top nice :D
Mette
Forum-indlæg: 61
Opskrifter: 37
Dato: 13/4 2009 17:58

Hænger gerne flyers op rundt omkring, hvis du laver nogen i sort/hvid. Render nemlig i forvejen altid rundt med flyers om talblindhed.

Du holder vegetar.nu gratis, ikke?
DevExt
Forum-indlæg: 171
Område: Sjælland
Dato: 13/4 2009 20:58 | Indlæg redigeret den: 13/4 2009 20:58

Jeg er super når det kommer til flyers lavning (dvs. A4 opslag størrelse) .-- vil da gerne lave nogle forslag.
Rumle
Forum-indlæg: 67
Dato: 14/4 2009 00:06

Millacam - Det var da faktisk en god ide :) Hvis Benjamin altså ønsker det :P
Men sig endelig til den ide er jeg mere end frisk på :)
JensD
Forum-indlæg: 2350
Dato: 14/4 2009 19:43

Det lyder som et meget spændende og ambitiøst projekt. Det bliver rigtig spændende. :D
Snyn
Forum-indlæg: 253
Opskrifter: 6
Dato: 15/4 2009 13:48

Super fedt! Jeg vil også gerne hjælpe med det jeg kan:D

Men jeg tænker.. I stedet for at der bare er én der laver et punkt i artiklen, er det så ikke bedre at vi alle sammen diskuterer det, så der kommer flest mulige indput, og vi er sikre på ikke at glemme noget? Og bagefter kan der deles emner ud som man skriver om, og indrager det vi har snakket om... Bare et forslag:)

Det lyder også fedt med de der foldere.. Men hvordan vil du trykke dem? I hvert fald vil jeg da gerne være med til at komme med forslag og også dele dem ud.
Det kunne også være en ide at lave foldere, der henvender sig til forskellige målgrupper. Sådan så man fokuserer på at skrive om noget ved vegetarismen, der kunne være interessant for en bestemt type mennesker.
Men ellers er gymnasie elever jo altid en rigtig god generel målgruppe, der er nem at påvirke, så det ville nok være et godt sted at starte:)

Der kunne også være lister med vegetar bøger, film, restauranter, spiseklubber, helsebutikker, tips til vegetariske musthaves og hvor de kan købes, gode links til hjemmesider og artikler, og så selfølgelig den fantastiske opskriftsamling herinde fra!
Jeg vil lige gå i tænke boks for at finde flere gode ideer til siden:)
Mito
Dato: 16/4 2009 15:05

Foldere behøver jo ikke at være trykt det kunne jo være print venlige pdf filer der er sat pænt op så hvis folk printer dem derhjemme ser det stadig top nice ud.
Stine
Forum-indlæg: 188
Dato: 17/4 2009 06:43

hej benjamin jeg hjælper selvfølgelig gerne stadig med at skrive noget info... er ikke så meget inde i e-numre, men det andet skal jeg nok få skrevet noget om :D Jeg har en fridag i næste uge, så prøver jeg lige at kigge på det der... Er der nogen speciel måde du gerne vil have det skrevet på?
Benjamin
Forum-indlæg: 667
Administrator
Dato: 17/4 2009 08:45 | Indlæg redigeret den: 17/4 2009 08:46

Jeg holder selvfølgelig stadig vegetar.nu gratis.
Det kan dog godt være der sniger sig et par reklamer ind med tiden.

Ja jeg tænker også at folderne skulle være nogle PDF'er som folk selv kan printe ud.

Artiklerne forestiller jeg mig kunne laves så alle kan gå ind og rette dem lige som wikipedia. Men det ville selvfølgelig være fint med en til at starte med. Så kunne den jo postes herinde i forumet, så andre kan rette den inden den bliver lagt ud.
Snyn
Forum-indlæg: 253
Opskrifter: 6
Dato: 17/4 2009 12:57

Ah ja det havde jeg ikke lige tænkt på med printe foldere, det var smart:)

Også en rigtig god ide med "wikipedia"-artiklerne! Og ja man kunne selvfølgelig lade en lave at forslag, og så kunne andre rette/komme med ideer, det er nok det beste, så der ligesom er en der står for det, men samtidig kan alle være med til at lave den.

Lidt flere forslag:
guides til vegetariske spise steder forskellige steder i verden
guides til vegansk make up
ting man kan sige til kødspisere
berømte vegetarer

Selvfølgelig er det dig Benjamin der bestemmer, men jeg kommer bare med forslag til nogle ting, jeg ville synes kunne være interessant at have på en vegetar side:)

En lidt anden ting.. Er det muligt at lave det sådan, at når man kører musen henover en overskrift i forumet, så kommer der en lille boks hvor man kan læse det første stykke af indlægget?
Jeg ved ikke om det bare er mig, men jeg synes det er lidt irriterende at skulle åbne indlægget for at se hvad det egentlig handler om.
DevExt
Forum-indlæg: 171
Område: Sjælland
Dato: 17/4 2009 17:12

Igen, jeg laver gerne grafiske opslag eller forsider til foldere hvis det skal bruges, desværre er min stil begrænset til tegneserie relateret, som i tidligere postet.
Mito
Dato: 17/4 2009 20:00

Ja det samme her er dog nok lidt mere kommerciel/mainestreame i min stil grundet mit og arbejde som mediegrafiker.
Men har da lidt udpluk af nogle opgave jeg har lavet liggende på http://mikkelgroenkjaer.dk .
Siden er dog ikke blevet opdateret på det sidste grundet tidsnød.
Sider: 1 2 > >>