Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Velkommen, Ny her!

 

Siden

Sider: << < 1 2 3 4 > >>
JensD
Forum-indlæg: 2350
Område: KBH
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 7/8 2011 14:32

Hey Montauk - yes! Vi er en del gamle dedikerede brugere, som synes at det er verdens bedste forum! Jeg håber, at du også bliver lige så glad for at være her. :D
MissBerry
Forum-indlæg: 17
Område: KBH
Dato: 27/8 2011 16:54

Hvor virker stemningen herinde bare fantastisk :$

Anyway - Jeg er også ny *vinke vinke* :D
Wonderboy
Forum-indlæg: 1563
Opskrifter: 3
Område: KBH
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 27/8 2011 17:41

Velkommen MissBerry :)
Jeps her er super hyggeligt herinde!

Enjoy your stay :)

Mvh k
EnigmaDium
Forum-indlæg: 85
Område: KBH
Dato: 27/8 2011 18:36

Hejsa...og hvor er det dejligt med alle jer nye! Velkommen til jer :)
Marianne48
Forum-indlæg: 2395
Område: Odense
Dato: 27/8 2011 23:35

Siger også hej og velkommen til de nye herinde.:)
Make That Change
Forum-indlæg: 4
Område: Nordjylland
Dato: 1/9 2011 09:38

Glad for at have fundet jer :D !
Marcus
Forum-indlæg: 3075
Opskrifter: 2
Område: KBH
Administrator
Dato: 1/9 2011 12:08

Velkommen til alle sammen! <3
Wonderboy
Forum-indlæg: 1563
Opskrifter: 3
Område: KBH
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 1/9 2011 16:35

Velkommen MTC :)
Monster
Forum-indlæg: 7
Område: KBH
Dato: 13/9 2012 10:29

Hej folk! Long time listener, first time caller... jeg syntes at der foregik nogle fede diskussioner og sådan herinde, så jeg tænkte at jeg ville mænge mig lidt :)
Marcus
Forum-indlæg: 3075
Opskrifter: 2
Område: KBH
Administrator
Dato: 13/9 2012 10:31

Velkommen til, Monster! :)
Lene N
Forum-indlæg: 1233
Opskrifter: 4
Område: Sjælland
Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 13/9 2012 22:21

Velkommen til:-)
Bertha
Forum-indlæg: 159
Område: KBH
Dato: 21/10 2012 15:22

Hejsa,

....jeg vil bare lige sige 'davs', og at det er skønt at finde et sted med så meget spændende info omkring vegetar mad.

I min profil har jeg krydset af at jeg er 'altspisende' , men det er en sandhed med modificationer, for jeg spiser vegansk 95% af tiden.
Jeg spiser fisk, fordi jeg føler jeg har behov for det indimellem, og jeg spiser ost fordi .....jah fordi jeg har lyst, og bagefter er jeg sur på mig selv, fordi jeg burde huske fra sidste gang, at jeg synes det er klamt bagefter :$

Jeg har spist på denne måde ½ år cirka, men startede for 1½ år siden med at droppe kødet.Jeg elsker mine nye madvaner. Jeg er gift med en kødspiser, som spiser min vegetarmad med stor fornøjelse som tilbehør til hans kød. Dog bliver de store protein kilder som linser og bønner skubbet til side, så han ikke får for meget protein. Han er helt med på at droppe komælken og æggene, så køleskabet er da i det mindste fri for den slags.

Der er ingen vegetarer/veganere i min omgangs kreds, så det har taget nogen tid at finde ud af hvor jeg kan købe min mad. Det er feks først nu efter ½ år, at jeg finder ud af at soya kakaomælk faktisk kan måle sig med Cocio, og at soya yougurt også kan blive til en yderst velsmagende tzarziki. Desværre er Helsingør så ikke stedet med det største udvalg af den slags, men så er Helsingborg et godt alternativ, hvor Maxi/Ica har et fint udvalg.

Glæder mig til at møde andre med samme madvaner :)

-Lucinda-
Forum-indlæg: 341
Område: KBH
Dato: 21/10 2012 17:39

Også velkommen til dig:) Husk at give dig selv tid - og husk at al begyndelse er svær...
Leif Varmark
Forum-indlæg: 3649
Område: Sjælland
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 21/10 2012 22:17

Hej Bertha -

Hvis du pludselig skulle »føle behov for fisk og ost«, så prøv at læse disse to artikler, før du går i gang med fråderiet:

http://www.plantemad.dk/fisk.html

http://www.plantemad.dk/ost.html

Jeg kender flere, det har hjulpet på, og så slipper man for at blive sur på sig selv.:D

Lene N
Forum-indlæg: 1233
Opskrifter: 4
Område: Sjælland
Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 21/10 2012 23:24

Velkommen til, du er da nået langt! Vær glad og stolt af hver eneste ting du gør i den retning!
Bertha
Forum-indlæg: 159
Område: KBH
Dato: 22/10 2012 15:36

Tak-tak de damer og den herre :)

Leif, jeg går nok i retning af at droppe fisk og ost engang. Jeg vil gerne, men synes det er svært. Kød ( minus fisk) var det nemmeste at droppe. Og mærkværdigvis spiste jeg yderst sjældent fisk, da jeg spiste kød.

Min motion får jeg ved at løbe, og jeg tror at det er årsagen til, at jeg føler jeg har behov for de proteiner som fisk og ost giver. Jeg er stadig i tvivl om at jeg får proteiner nok, for i perioder oplever jeg at 'føle mig svag' og løber kortere distancer end normalt. Der er stadig noget at arbejde på, mht at få tilpasset min diæt.
-Lucinda-
Forum-indlæg: 341
Område: KBH
Dato: 22/10 2012 17:43

Jeg tror at det, du savner, i højere grad er den "tunge mæthedsfølelse" fra dyreriget, end det er selve proteinerne. Bønner, linser og quinoa-frø indeholder ligeså mange proteiner som f. eks rødt oksekød...
kagemonster
Forum-indlæg: 29
Opskrifter: 5
Område: Sjælland
Dato: 2/4 2013 14:29

Så lige en "hej jeg er ny tråd",så hej jeg er ny efter lang tids luren opskrifter herinde:D. Jeg har lige fået en lille dreng født med kun en nyre,så jeg er meget interesseret hvis nogen skulle vide noget om børn og nyrevenlig kost. Ikke fordi han er syg,men jeg ville jo gerne forebygge han blev det:). Men ellers bare hej og god tirsdag:).
Børge
Forum-indlæg: 9
Område: KBH
Dato: 2/4 2013 16:19

Gddag jer er også ny ser mange dajlige mensker her må man blike til mensker her der er mange der ser søje ud her
Lene N
Forum-indlæg: 1233
Opskrifter: 4
Område: Sjælland
Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 2/4 2013 22:54

Velkommen til:-)
Sider: << < 1 2 3 4 > >>