Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Diætist med speciale i småbørn og vegetarisme søges

Sundhed

Jakedi
Forum-indlæg: 5
Område: KBH
Dato: 12/3 2012 13:07

Jeg har været vegetar i 15 år, men er ny her på vegetarkontakt. Jeg er mor til en dreng på 1 år og vi har den udfordring med ham, at han ikke tager så meget på. Han spiser, men han har ikke en voldsom stor interesse for mad.
Min mand og jeg er begge vegetarer. Vores søn får ikke kød når han er sammen med os, men får lov til at spise hvad han har lyst til i vuggestuen.

Jeg søger en seriøs og erfaren diætist som kan vejlede os i:
- Hvordan vi får meget energi i ham, så han kan tage mere på selvom han er småtspisende
- Hvordan vi sikrer at han ikke kommer til at mangle noget, når han primært får en vegetarisk kost, og ikke spiser så meget.

Jeg håber, der er flere der melder sig på banen :) I må gerne svare i min tråd her eller alternativt sende mig en mail på ditte_heick@yahoo.com

Mange hilsner
D

Ps. Jeg har oprette dette både under Sundhed og under Grønne børn, da jeg mener det er relevant begge steder.
Ildflue
Forum-indlæg: 252
Område: KBH
Dato: 12/3 2012 13:46

Hej.

Jeg er uddannet professionsbachelor i ernæring og sundhed med speciale i human ernæring. Jeg er en smule erfaring med kostvejledning, men især kostvurdering. Jeg har hovedsagligt beskæftiget mig med småbørn. Jeg skrev eksempelvis speciale om madkultur i børnehaver. Jeg har også beskæftiget mig meget med hvad det er, der gør børn kræsne og hvad man kan gøre for at hjælpe børnene ud af dette.

I må meget gerne ringe

61 33 16 32

Så kan vi snakke mere om hvad i kunne bruge mig til.

Forskellen på min og en diætist udd er ikke stor. De første 4 semestre følges man ad, mens 2 semestre har forskelligt fokus, ligesom det sidste semester med specialeskrivning. Diætister lærer om sammenhængen mellem sygdom og ernæring og human ernærings linjen fokuserer på hvordan man holder sig sund og undgår at blive syg. Forebygge.

Jeg håber vi tales ved!