Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Parodontose

Sundhed

Sider: << < 1 2
EatNoMEAT
Forum-indlæg: 3
Område: Sjælland
Dato: 16/1 2015 01:45 | Indlæg redigeret den: 16/1 2015 01:50

I bør alle informere jer selv om hvad Fluor virkeligt er, det er intet der bør indtages eller bruges til noget som helst nogensinde, det er intet andet end et metalaffalds produkt og har intet at gøre i forbindelse med levende væsner, det er pisse farligt, giftigt og skadeligt for kroppen / hjernen, Youtube og google om Fluor / Fluoride dangers osv osv,

Udover det har jeg fået en god del huller mellem tænderne lige pludseligt og nederen nok er jeg på røven med penge lige nu og det er gået næsten helt amok og spreder sig :O er totalt forvirret, jeg oilpuller og bruger kokosolie med natron til tænderne, Og er veganer..
Hope
Forum-indlæg: 257
Område: KBH
Dato: 16/1 2015 11:31 | Indlæg redigeret den: 19/1 2015 09:03

Naturlig tandhygiejne

1. MMS Natriumklorit
Jeg har tidligere brugt tusinder af kroner årligt hos tandlægen. Jeg har ikke haft problemer med paradentose eller huller i tænderne efter at jeg er begyndt at børste tænder i MMS Natriumklorit samt bruge en Ion tandbørste.

Opskriften

jeg tager 6 dråber MMS Natriumklorit som aktiveres med 6 dråber citronsyre i 20 sekunder. Derefter fortynder jeg blandingen med 3 spiseskefulde vand i et glas med låg på (nok til 24 timer). Når jeg så børster tænder tager jeg lidt af vandet i munden og børster tænder i det. Dette fjerner effektivt bakterier i mundhulen og forebygger parandentose.

NB: MMS Natriumklorit er ugiftigt (på trods af hvad nogle medier siger) og bliver naturligt produceret i kroppen til bekæmpelse af bakterier.

http://jimhumble.is/16-mouth-gum-teeth

http://www.helseurt.com/mms-natriumklorit/

Flour er til gengæld ekstremt giftigt og bør undgås som EatNoMeat skrev.Det kan ikke undgås at det kommer ind i kroppen gennem slimhinder hvis man børster tænder med en tandpaste som indeholder flour.

2. Ion tandbørste

Denne er også effektivt til at fjerne bakterier i tænder og modvirker parandentose. Desuden sparer man tandpaste. Oplades via celceller. Bare een tandrensning hos tanlægen kan nemt koste mere end en Ion tandbørste.

http://www.soladey.dk/

3.Natriumbikarbonat

Et par gange om ugen kan man bruge Natriumbikarbonat - det er godt til at rense tænderne -. Selv tobakstænder bliver skinnede hvide som et kvindelår i Februar måned. Kan være lidt hårdt for emaljen hvis man bruger det dagligt.

4. Æteriske olier

Æteriske olier er effektive til at neutralisere bakterier i munden. Man kan tage een dråbe æterisk olie f.eks pepermynte, eller origanum og komme den i lidt vand og skylde munden i blandingen.

5. Undgå for syreholdigt mad

Hvis man spiser for mange kager, pasta, sukker eller drikker cola mm. så vil det give et syreoverskud i kroppen hvilket påvirker tænderne i negativ retning. Spiser man masser af grønne smooties, salater etc. derimod vil det give mere base i kroppen, og indirekte være godt for tænder.

Kappa
Forum-indlæg: 251
Opskrifter: 12
Område: Odense
Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 16/1 2015 12:16

@Dyrevennen32 faktisk kan dit forbrug af cola være skyld i din træthed, da colas store sukkerindhold giver dit blodsukker et hurtigt peak, men når sukkeret igen forsvinder, vil du blive meget træt. Måske vil det hjælpe, hvis du trapper ned på dit cola forbrug?
Marianne48
Forum-indlæg: 2394
Dato: 21/1 2015 08:53 | Indlæg redigeret den: 21/1 2015 08:59

En anden god tandpasta som er uden flour, er tandpastaen, Bio Repair, som kan købes i helsekoster/naturkoster.
Den styrker tandemaljen, reducerer bakterier, tandsten og plak betydeligt og kan også få huller, som ikke er for slemme/store til at gå i sig selv igen.

Hver gang jeg har brugt den, får jeg de glatteste og reneste tænder :)
Hope
Dato: 21/1 2015 16:56

En anden god tandpasta som er uden flour, er tandpastaen, Bio Repair, som kan købes i helsekoster/naturkoster.
Den styrker tandemaljen, reducerer bakterier, tandsten og plak betydeligt og kan også få huller, som ikke er for slemme/store til at gå i sig selv igen.

Hver gang jeg har brugt den, får jeg de glatteste og reneste tænder :)

Hej Marianne

Tak fordi du gjorde mig opmærksom på den. Jeg havde godt hørt om den. En af mine venner fik en lille skade hos tandlægen som gjorde afsindigt ondt i flere dage. Men BioRepari klarede sagen i en håndvending.

Prøver i øjeblikket at heale et et hul i mine tænder med MMS og DMSO. Foreløbigt går det fremaf. Efter 1 dag er smerterne aftaget med 90%.:)

Marianne48
Dato: 21/1 2015 17:59

Velbekomme, Hope :)

Men hvad er MMS og DMSO?

Det kan også afhjælpe på tandsmerter ved, at man blander noget nellike pulver med en smule olie og kommer på det ømme sted på tanden, da nelliker har en bakterie hæmmende virkning og evt. sammen med noget ingefær.

Jeg har selv prøvet det, hvor jeg havde meget ondt i en tand for nogle år siden, og hvor hverken 2 Pinex sammen med 2 Ibuprofen hjalp på smerterne, men da jeg så lavede nellike blandingen og kom det på den ømme tand med en vatpind, så afhjalp det smerterne så meget, at jeg kunne sove igennem om natten :)
Hope
Dato: 23/1 2015 18:07

Hos tandlægen

Hej Marianne

Ja Nellikeolie har en velkendt bedøvende virkning. Jeg har også tidligere brugt det.

MMS eller rettere Clorindioxid et et stof som immunforsvaret bruger til at bekæmpe bakterier, virus og svamp.Det er i høj grad egnet til bakterier i tænderne.

Du kan evt. læse mere her.

http://jimhumble.is/16-mouth-gum-teeth

http://www.helseurt.com/mms-natriumklorit/

Jeg havde meget betændelse i en tand for nogle få dage siden, og stikkende smerter, ondt i den ene side af hovedet og dunkende smerter hvis jeg trykkede på tanden, helt varm i hovedet etc - typiske symptomer på tandbetændelse. Jeg lavede så en blanding af MMS og DMSO og havde blandingen i munden i 10 minutter 3 gange dagligt, og smerterne forsvandt på 24 timer.

Det var alligevel med bange anelser at jeg troppede op hos tandlægen. Prislisten sagde mindst 2000 kr hvis jeg skulle have udboret en rodbehandlet tand. Tandlægen kunne dog ikke finde nogen spor at betændelsen, heller ikke på røntgen billede. Clorindioxiden og DMSO havde virker. Nu bliver der alligeel råd til helsekost i næste måned :)

DMSO er et stof som lægerne har brugt i over 50 år. DMSO gør at medikamenter bliver optaget i cellerne. DMSO gør at clorindioxid kan trænge ind i alle karius gemmesteder, selv gennem knogler. Der er noget info her.

http://www.helseurt.com/mms-kraeft-protokol/

Jeg køber selv tingene her. http://www.mineral-solutions.net/

Marianne48
Dato: 24/1 2015 09:38

Okay, tak for info, Hope :)

Det ville så også kun blive i aller yderste nødstilfælde, at jeg skulle få brug for den slags medikamenter, som forhåbningsvis kan undgås i at skulle blive aktuelt.
GaSpiVe
Forum-indlæg: 51
Område: Midtjylland
Dato: 11/5 2018 20:01 | Indlæg redigeret den: 11/5 2018 20:04

Jeg tror også jeg har Parodontose og har haft det længe desværre. Hvad kan jeg gøre behandle det? Jeg overvejer polske tandlæger for få det behandlet, men hvor mange af dem bruger veganske produkter? Det er værst ved min venstre side :/ .

Ps. jeg har sat en polsk online ven til undersøge om der er mulighed for en tandlæge der behandler vegansk, så nu må vi se hvad han finder ud af.
Serenity
Forum-indlæg: 1643
Område: Nordjylland
Dato: 12/5 2018 17:52

GaSpiVe
Ryger du? Hvis ja så stop øjeblikkeligt. Det er så skadeligt at tandlæger kan se på tandkødet om man ryger.
Curator
Forum-indlæg: 608
Dato: 13/5 2018 17:48 | Indlæg redigeret den: 13/5 2018 17:51

5. Undgå for syreholdigt mad

Hvis man spiser for mange kager, pasta, sukker eller drikker cola mm. så vil det give et syreoverskud i kroppen hvilket påvirker tænderne i negativ retning. Spiser man masser af grønne smooties, salater etc. derimod vil det give mere base i kroppen, og indirekte være godt for tænder.

Min tandlæge bemærkede forrige gang at mine tænder var blevet MARKANT dårligere siden sidst og fremhævede netop de fødevarer eller usual suspects du nævner.

Men det der var begyndt at smadre mine tænder var appelsiner 3-4-5 gange om dagen! Eneste forskel fra sidste tandlægebesøg var appelsinerne, hvortil tandlægen svarede idiotisk at appelsiner bør jeg da ikke stoppe med da de var sunde og man jo skal spise. Men appelsiner er noget af det værste, appelsin er base-dannende når den er fordøjet - men syre når den møder tænderne. Derfor skyl munden grundigt med vand efter appelsin og hold indtaget af dem samlet og spis helst indenfor 10 min.

Det er som om at folk vælger at holde hånden over den sunde frugt, så jeg var relativt lang tid om at finde ud af HVOR skadelig appelsin er/kan være for tænderne. Pisseirriterende.
GaSpiVe
Dato: 14/5 2018 17:42 | Indlæg redigeret den: 14/5 2018 17:43

Jeg ryger faktisk ikke, jeg har bare misligeholdt mine tænder for groft. Men kan tidligere brug af psykiatri-medicin gør det at man får det?
Mic
Forum-indlæg: 162
Dato: 19/5 2018 23:24

Medicin af enhver art er ekstremt syredannende for kroppen og er med til bla. nedbrydning af tænder og forringelser af tandkødet.

Inden jeg gik til yderligheder såsom operation mv for at afhjælpe paradentose, ville jeg prøve at omlægge min kost i tre måneder til vegansk raw food. Her tænker jeg på grøntsager, nødder, spirer, tang mv. og drikke som friskpresset grøntsagsjuice og hvor det eneste der søder er gulerødderne :) Og orkede jeg det ;) ville jeg også dagligt lave hvedegræsjuice og skylle munden grundigt med et lille shot.

Jeg ville også gurgle dagligt i de første tre uger med Spilanthes og Echinaforce. Der er også et par effektive homøopatiske præparater der er gode til at støtte genopbygningen af tænderne, se:

https://www.alma-info.com/sygdom/d%C3%A5rlig-tandh%C3%A6rdning

Men altså ingen frugt eller brød. En lille smule korn ville jeg tage i form af raw opblødt havregryn eller boghvedeflager tilsat chia.

Naturligvis ingen søde sager, drikke eller alkohol.

Efter denne prøveperiode ville jeg tage en tur til tandlægen og få tjekket lommerne ved tænderne og den generelle tilstand. Der ville helt sikkert være en forbedringer. Spørgsmålet er om de er store nok til, at jeg ville at forsætte tre til seks måneder mere for at opnå den ekstra bedring dette kunne give.

Bare en ide :)
GaSpiVe
Dato: 22/5 2018 18:22

Medicin af enhver art er ekstremt syredannende for kroppen og er med til bla. nedbrydning af tænder og forringelser af tandkødet.

Inden jeg gik til yderligheder såsom operation mv for at afhjælpe paradentose, ville jeg prøve at omlægge min kost i tre måneder til vegansk raw food. Her tænker jeg på grøntsager, nødder, spirer, tang mv. og drikke som friskpresset grøntsagsjuice og hvor det eneste der søder er gulerødderne :) Og orkede jeg det ;) ville jeg også dagligt lave hvedegræsjuice og skylle munden grundigt med et lille shot.

Jeg ville også gurgle dagligt i de første tre uger med Spilanthes og Echinaforce. Der er også et par effektive homøopatiske præparater der er gode til at støtte genopbygningen af tænderne, se:

https://www.alma-info.com/sygdom/d%C3%A5rlig-tandh%C3%A6rdning

Men altså ingen frugt eller brød. En lille smule korn ville jeg tage i form af raw opblødt havregryn eller boghvedeflager tilsat chia.

Naturligvis ingen søde sager, drikke eller alkohol.

Efter denne prøveperiode ville jeg tage en tur til tandlægen og få tjekket lommerne ved tænderne og den generelle tilstand. Der ville helt sikkert være en forbedringer. Spørgsmålet er om de er store nok til, at jeg ville at forsætte tre til seks måneder mere for at opnå den ekstra bedring dette kunne give.

Bare en ide :)
tusind tak for de vise råd :D. det vil jeg prøve!
Mic
Forum-indlæg: 162
Dato: 23/5 2018 21:28

:D
Sider: << < 1 2